Korte vragen #2
Re: Korte vragen #2
Treinen gaan inderdaad rond 19:57/58 in de ankers en rijden om 20:02 weer verder. Cargo's ook .
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Maar hoe zit het dan bij trajecten met nogal veel spoorwegovergangen? Vooral lange (goederen)treinen lopen dan kans om een spoorwegovergang een paar minuten te blokkeren. Mag dat dan zomaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #2
Op de meeste trajecten worden de treinen langs de perrons gezet. Dat gebeurt ook met goederentreinen.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Om daarvoor te zorgen worden indien nodig seinen op rood gezet. Ik zat vandaag toevallig in de sprinter die om 20:00 moet vertrekken op Diemen Zuid, ik liep er om 19:59 uit en besloot op het station te blijven staan totdat de herdenking was afgelopen en gedurende die tijd bleven de seinen richting Duivendrecht op rood staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Machinisten krijgen een algemene oproep dat het bijna 20.00 uur is, en dat er i.v.m. de dodenherdenking een gunstige plek gezocht moet worden.
Dit jaar was ik vrij, vorig jaar had ik volgens dienstregeling een geplande stop op een station en het jaar ervoor zou ik ergens op de vrije baan zitten tussen Akl en Gr. ik heb toen besloten om om 19.57 niet te vertrekken en te wachten tot 20.02.
Dit jaar was ik vrij, vorig jaar had ik volgens dienstregeling een geplande stop op een station en het jaar ervoor zou ik ergens op de vrije baan zitten tussen Akl en Gr. ik heb toen besloten om om 19.57 niet te vertrekken en te wachten tot 20.02.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Korte vragen #2
Ik zat toevallig vorig jaar met Dodenherdenking in de trein en toen stonden we rond 20:00 ruim 2 minuten stil net ten zuiden van Meppel (toevallig zat ik precies op het viaduct over de Omgelegde Hoogeveense Vaart). :)
Via de omroep werd ook verteld waarom we stil stonden en de HC gaf aan wanneer de twee minuten begonnen en eindigden.
Via de omroep werd ook verteld waarom we stil stonden en de HC gaf aan wanneer de twee minuten begonnen en eindigden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Vraagje. Ik heb 2 persoonlijke chipkaarten in bezit.
Op kaart 1 staat studentenreisrecht. Kaart 1 is een beetje op en reageert slecht.
Ik wil mijn reisrecht overzetten op mijnnkaart 2. Ik wil geen nieuwe kaart aanvragen, want ik wil specifiek kaart 2 gebruiken (want een leuk Valleilijn-design). Weet iemand hoe dit werkt? Een speciaal formuloer? De klantenservice van de chipkaart voorziet alleen in het aanvragen van een nieuwe pas (3), maar dat wil ik dus juist niet.
Op kaart 1 staat studentenreisrecht. Kaart 1 is een beetje op en reageert slecht.
Ik wil mijn reisrecht overzetten op mijnnkaart 2. Ik wil geen nieuwe kaart aanvragen, want ik wil specifiek kaart 2 gebruiken (want een leuk Valleilijn-design). Weet iemand hoe dit werkt? Een speciaal formuloer? De klantenservice van de chipkaart voorziet alleen in het aanvragen van een nieuwe pas (3), maar dat wil ik dus juist niet.
Re: Korte vragen #2
Ik zag vandaag deze Dennis te koop staan:
http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... ice_type=1
Deze bus lijkt heel erg op de kleurstelling op de oude ZWN bussen maar de indienststelling is misschien wat vroeg. Dus is dit nou een bus die vroeger in Nederland diende?
http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... ice_type=1
Volgens de gegevens is deze bus bij Ringelberg en natuurlijk daarvoor bij de Arriva gereden. Deze bus heeft vroeger toch de Arriva huisstijl aan de buitenkant gehad?
Opzich is de website wel grappig want je komt wagens tegen bij aanbieders die je niet verwacht
http://www.truckscout24.nl/search/dut/m ... ion=search
http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... ice_type=1
Deze bus lijkt heel erg op de kleurstelling op de oude ZWN bussen maar de indienststelling is misschien wat vroeg. Dus is dit nou een bus die vroeger in Nederland diende?
http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... ice_type=1
Volgens de gegevens is deze bus bij Ringelberg en natuurlijk daarvoor bij de Arriva gereden. Deze bus heeft vroeger toch de Arriva huisstijl aan de buitenkant gehad?
Opzich is de website wel grappig want je komt wagens tegen bij aanbieders die je niet verwacht
http://www.truckscout24.nl/search/dut/m ... ion=search
Re: Korte vragen #2
Foto 1 is inderdaad de ex Arriva 5867.
Foto 2 heeft nooit in Nederland gereden. Er zijn veel duitse huisstijlen die veel op het vroegere WN of ZWN leken, maar deze dus niet.
Foto 3 zijn gewoon in Nederland gemaakt bij Womy (de B96) of bij Hessing (de B95).
Foto 2 heeft nooit in Nederland gereden. Er zijn veel duitse huisstijlen die veel op het vroegere WN of ZWN leken, maar deze dus niet.
Foto 3 zijn gewoon in Nederland gemaakt bij Womy (de B96) of bij Hessing (de B95).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #2
van die eerste heeft RingelbergTours uit Ridderkerk er sinds kort ook eentje...
Re: Korte vragen #2
Het apparte aan foto 3 is dat je inderdaad zou denken dat deze bussen in Nederland staan maar als je op de bus zelf drukt komt er een Duitse verkoper tevoorschijn.Etienne schreef:Foto 1 is inderdaad de ex Arriva 5867.
Foto 2 heeft nooit in Nederland gereden. Er zijn veel duitse huisstijlen die veel op het vroegere WN of ZWN leken, maar deze dus niet.
Foto 3 zijn gewoon in Nederland gemaakt bij Womy (de B96) of bij Hessing (de B95).
Re: Korte vragen #2
Waarom heeft men, ooit een aantal jaar geleden, de spoorbrug bij Gd vervangen door een viersporigexemplaar èn daarnaast het bruggetje ten noorden daarvan gemaakt ten behoeve van het spoor naar Waddinxveen? Was het niet logischer om dan een vijfsporige brug te bouwen? Voor mijn gevoel rijdt de trein naar Apn ook 'om' ten opzichte van de lijn naar Gv.
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #2
Dat omrijdende spoortje is inderdaad flink nutteloos eigenlijk, maar dat is historisch zo gegroeid zeg maar. Misschien dat een vijfsporige brug te duur was?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #2
In eerste instantie ging het treinverkeer Alphen - Gouda v.v. over het meest noordelijke spoor. De Hoge Gouwebrug verving een driesporige draaibrug die op de plek van de huidige enkelsporige brug lag. Het treinverkeer naar Den Haag had last van de treinen naar Gouda dus heeft men het verkeer helemaal losgelegd met een spoor 11.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Hier wil ik nog even op aansluiten:Meltrain schreef:Ik zat toevallig vorig jaar met Dodenherdenking in de trein en toen stonden we rond 20:00 ruim 2 minuten stil net ten zuiden van Meppel (toevallig zat ik precies op het viaduct over de Omgelegde Hoogeveense Vaart). :)
Via de omroep werd ook verteld waarom we stil stonden en de HC gaf aan wanneer de twee minuten begonnen en eindigden.
Vorig jaar zat ik in de Benelux, en op dat moment reden we ergens midden in een weiland. Omroepen in 3 talen:
- rijdend: we gaan remmen voor dodenherdenking
- bij stilstand: verzoek 2 minuten stilte in acht te nemen
- bij vertrek: inlichting dat "vertraging" kwijt zal zijn voor het eerstvolgende station
Dit jaar ging (helaas) anders: Vertrok toen uit Ut richting Tl, dus valt samen met de stop op Utl. Helaas had de HC alleen bij vertrek uit Ut omgeroepen dat we langer zouden halteren (echter vertrokken we ook 2 minuten eerder uit Ut). Met als gevolg: Op station Utl komt een stel mannen binnen die uitgebreid gingen kletsen, telefoneren etc. Pas bij vertrek ging een belletje rinkelen.
Conclusie: het ligt ook deels aan het treinpersoneel hoe ermee omgegaan wordt.
Re: Korte vragen #2
Ik heb één keer het genoegen gehad om Dodenherdenking op het Centraal Station van Amsterdam mee te maken. Indrukwekkend dat vrijwel iedereen de moeite nam om stil te staan, echter deze werd ruw doorbroken door toeterende en scheldende taxi-chauffeurs. Stelletje respectloze eikels zijn dat ook. Eigenlijk zouden die hun taxi-vergunning moeten inleveren en pas weer terugkrijgen na een excursie in één der concentratiekampen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Korte vragen #2
Ik heb een kort vraagje over de Hemtunnel. :) Een paar jaar geleden is hier volgensmij groot onderhoud aan gepleegd, en sindsdien is mij opgevallen dat de treinen behoorlijk 'wiebelen' in de tunnel. Vooral SGMm in de oostbuis is een echte wiebelaar.
Ligt dit nu gewoon aan mij? Of is er slecht onderhoud gepleegd? Of...?
Ligt dit nu gewoon aan mij? Of is er slecht onderhoud gepleegd? Of...?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #2
Ik heb er met VIRM nooit last van, en dat is me toch een wiebelaar. Ik zal er eens op letten komende dagen. ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Nou, het is eerder zo dat er voor wordt gezorgd dat seinen niet groen worden. En ook automatische seinen bij haltes die groen zijn, kunnen niet op rood gezet worden.Bee schreef:Om daarvoor te zorgen worden indien nodig seinen op rood gezet.
Re: Korte vragen #2
Zojuist door de tunnel geknalt, ik vond het alleszins meevallen.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
VIRM is vooral bij lage snelheden in combinatie met bogen een wiebelaar.. SGMm is juist een wiebelaar bij wat hogere snelheden en dat dan ook op lange rechte stukken.
Re: Korte vragen #2
Waarom kunnen automatische seinen niet handmatig op rood gezet worden (b.v. noodsituaties)?M57 schreef:Nou, het is eerder zo dat er voor wordt gezorgd dat seinen niet groen worden. En ook automatische seinen bij haltes die groen zijn, kunnen niet op rood gezet worden.
Re: Korte vragen #2
Omdat er geen draadje tussen de relaiskast van een automatisch sein en de verkeersleiding ligt. De enige manieren om dat sein op rood te zetten is door een spoorbezetting te veroorzaken of door een kabel of relais los te trekken.
Re: Korte vragen #2
Vroeger was waterbus lijn 22 en lijn 24(Papendrecht-Dordrecht Merwede-kade en Dordrecht Merwedekade-Zwijndrecht veerplein) met elkaar gekoppeld. Is dat eigelijk nog steeds zo? 9292 geeft het als apparte lijnen aan waartussen je een overstap van 0 minuten hebt dus alles blijft een beetje vaag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten