Busstation Gorinchem

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

Momenteel ben ik, als onderdeel van de grote updateronde, bezig met de plattegrond van het busstation in Gorinchem. Nu kan ik via Google Streetview mooi zien hoe de perrons A t/m F rond om het "pleintje" links van het stationsgebouw liggen en geven Arriva en Veolia ook netjes de perronletters in de dienstregeling aan, maar de hogere perrons zijn nog een vraagteken.

Perron G zag ik op een foto, dat moet dus het perronnetje zijn dat recht voor het station ligt parallel aan de taxistandplaats. Hier zouden zowel lijn 78 als 79 naar de Haarwijk moeten vertrekken. Echter heeft Arriva het over een "Perron H" in de dienstregeling van de 78 en 79 naar Laag Dalem. Is dat de tweede haltepositie op datzelfde perronnetje? De stadsbussen stonden in mijn herinnering altijd achter elkaar namelijk. Of ligt het ergens anders?

Tot slot hebben we nog Perron I waar volgens Arriva zowel de Qliner 387 als buurtbus 701 en 705 vertrekken. In Streetview is echter het bordje met Perron I te zien bij de uitstaphalte die parallel aan de Stationsweg ligt.
Bij de Qlinerhalte (met de Interlinerabri) zie ik daar geen bordje staan met perronletter, is dat dan de werkelijke plek van halte I of hebben ze de Qliner verplaatst naar een andere halte?
De buurtbussen stopten voorheen altijd op de hoek bij de fietsenstalling aan een halte gelegen aan een smal lusje dat achter de Interliner-abri langs loopt. Op Streetview zie ik daar ook een halteletter staan, maar ik kan 'm door het ver inzoomen niet lezen. Echter duidelijk geen I, dus is de vraag wat het wel is (als de buurtbus daar nogsteeds staat)

Wellicht heeft iemand hier recente foto's waarop de letters te zien zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door zone5324bericht... »

ben er ook al een paar jaar niet meer geweest, maar toen ik er zelf nog reed, stopten inderdaad de stadsbussen bij de halte voor het station.
de Qliner stopte rechts van het station (rechts als je naar het station kijkt).
de uitstaphalte was toen aan de straatkant.

Arriva hanteert trouwens wel vaker letters voor de haltes, terwijl dit buiten niet altijd overeen komt.
Als je een Arriva-dienstregeling pakt met een bus naar Rotterdam Zuidplein, staat er al eindhalte ook een perron vermeld, terwijl de bussen op Zuidplein iedereen boven uit laten stappen en niet bij de vertrekhalte.

Maar misschien kunnen anderen meer up-to-date gegevens verstrekken...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door reisthijs »

zone5324bericht... schreef:ben er ook al een paar jaar niet meer geweest, maar toen ik er zelf nog reed, stopten inderdaad de stadsbussen bij de halte voor het station.
de Qliner stopte rechts van het station (rechts als je naar het station kijkt).
de uitstaphalte was toen aan de straatkant.
Aan deze indeling was de laaste keer dat ik daar was (begin dit jaar) nog niets gewijzigd. Qliner dus nog steeds op de Interliner-halte.

Ik heb alleen geen idee van de halteletters, daar kijk ik nooit naar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

Nou, dan weet ik eigenlijk al voldoende. De halteletters zelf hoeven er natuurlijk niet persé op, maar als iemand die info heeft blijf ik me aanbevolen houden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door nvdw »

Daniel, houd me even te goed. Morgen en overmorgen ben ik er ambtshalve, dan noteer ik het even.

Enige wijzigingen zijn de komst van lijn 402 (bij de overige Veoliabussen); lijn 75 is naar de halte van lijn 73 gegaan, lijn 77 is daar vanzelfsprekend verdwenen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

Hmm, dan is dus al duidelijk dat de perronletters op de Arriva-site niet met de situatie buiten corresponderen. Lijn 75 staat daar namelijk nog op perron A samen met de 47 en de 73 juist alleen op een halteperron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door nvdw »

De halteletters in OVinfo kloppen grotendeels, dan kom ik voorlopig op dit lijstje.

Eiland (perron A op noordoost, verder met de klok mee):
A: 47
B: 120, 121, 401
C: niet meer gebruikt
D: 81, 181
E: 73, 75
F: 74, 76

De halte voor de stadsdiensten is G, die voor de Qliner is H. De halte voor de buurtbus heet weer anders. Nogal academisch want hij staat altijd op de 'taxistrook' voor het station ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

Komt nog aardig overeen met wat Arriva aangeeft dan, alleen de 75 wijkt echt af. Met uit een andere hoek in Google Maps inzoomen zie ik nu trouwens dat de buurtbushalte H heet, dan lijkt het me behoorlijk waarschijnlijk dat de halteletter I die Arriva voor de Qliner geeft gewoon klopt.

Dat brengt me tot deze plattegrond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door nvdw »

Ik denk dat je het wel hebt zo. Hoef ik het alleen nog te bevestigen straks :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door nvdw »

De I is vergeven aan de uitstaphalte. De H is voor de buurtbus, bij de Qliner staat geen haltepaal (dus ook geen letter).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

De grote DRIP die voor de uitgang van het stationsgebouwtje staat geeft toch halteletters aan? Althans, dat doet 'ie op een foto op Google Maps. Zou in dat geval een kwestie zijn van kijken wat dat ding aangeeft voor de 387 :wink:

Edit: dat ik daar niet eerder op kwam... DRIPs van Zuid-Holland is 9292, dus die perronletters staan gewoon hier. Iemand moet alleen wel eens die DRIPs omprogrammeren, want lijn 75 staat hier nog op perron A.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door huibf »

Ik wil best voor regio SRE zoiets maken. Welk programma gebruik je daarvoor. Zijn er richtlijnen wat betreft lettertype enzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

Ik gebruik zelf Inkscape. Het OVNL-huisstijllettertype (zover dat er is, maar da's die uit de banners) is Myriad Pro, maar die wordt niet goed gerenderd door MediaWiki. Een heel erg gelijkend alternatief is CartoGothicStd.

Voor het uiterlijk zou ik uitgaan van dat van de plattegronden die er nu al zijn, je kunt ze eventueel downloaden en dan onderdelen eruit knippen en plakken. Beetje consequentheid op de wiki is immers wel goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Edit: dat ik daar niet eerder op kwam... DRIPs van Zuid-Holland is 9292, dus die perronletters staan gewoon hier. Iemand moet alleen wel eens die DRIPs omprogrammeren, want lijn 75 staat hier nog op perron A.
Maar weet je dan zeker dat wat 9292 meldt gelijk is aan wat er op de haltes zelf vermeld is? 9292 is nogal berucht voor fouten met dat soort gegevens.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door nvdw »

Ik was gisteren nog op het station en kan bevestigen dat het voor 90% klopt, op lijn 75 na dus ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Gorinchem

Bericht door Daniel »

@Geert: 9292 gaat hier dus juist wel goed. Het is Arriva zelf dat er een zooitje van maakt met de stadsbussen van perron H enzo. Nou is zo'n Irisbusje niet heel groot, maar waarschijnlijk zit die klem tussen een hek een een abri als ze dat proberen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten