Mag ik even kwijt #137

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door STF »

Mij benieuwen vanaf wanneer ik bij een andere camping ingeroosterd sta. Hopelijk hebben ze daar een betere grasmaaier... :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Ronald »

Karl schreef:Ik ben gevraagd om voor iemand een online ticket te kopen bij onze Oosterburen (bahn.de) ivm het niet in bezit hebben van een creditcard. Een tijdje terug moest degene die met het ticket aan het reizen was ook de creditcard bij zich hebben/in bezit hebben, maar daar kan ik nu niets meer over vinden. Weet iemand of dat is afgeschaft? Dan zou ik met mijn creditcard een ticket kunnen kopen voor Pietje en Pietje het onlineticket geven.

Op de site Bahn.de zie ik wel dat je in moet loggen om een ticket voor iemand anders te kopen, dat is geen probleem.

Edit, aanvulling. Ik lees wel:
Wichtig ist, dass Sie Ihre persönliche, bei der Buchung verwendete Identifizierungskarte - auch wenn diese zwischenzeitlich abgelaufen sein sollte - im Zug mitführen. Buchen Sie für eine andere Person, hat dieser Reisende seine, bei der Buchung angegebene, persönliche Identifizierungskarte vorzuzeigen.
Een tijdje terug was het probleem dus dat dit wel kon, maar alleen als je met lastschrift betaalde en dan kan niet als je in Nederland woont.
Volgens mij moet je gewoon als "Identifizierungskarte" de identiteitskaart of het paspoort van degene die gaat reizen opgeven (en natuurlijk de juiste persoonsgegevens invullen), vervolgens betaal je met jouw creditcard die tijdens de reis verder niet meer nodig is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Er lag net allemaal water op de keukenvloer. Vraag me af waar dat vandaan kwam. Lag bij de koelkast. Heb het maar even drooggemopt. Maar even in de gaten houden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik weet niet was het is, maar de laatste tijd zie ik zonder bril beter dan met bril. Alleen met tv kijken dan heb ik hem echt wel nodig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Mij benieuwen vanaf wanneer ik bij een andere camping ingeroosterd sta. Hopelijk hebben ze daar een betere grasmaaier... :Y
Hier thuis maken wij gebruikt van een nagelschaartje om het gras te knippen :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Er lag net allemaal water op de keukenvloer. Vraag me af waar dat vandaan kwam. Lag bij de koelkast. Heb het maar even drooggemopt. Maar even in de gaten houden.
Koelkast stuk en vriesvak aan het ontdooien gegaan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Stéphane »

KM46 schreef:Hmm, ik weet niet was het is, maar de laatste tijd zie ik zonder bril beter dan met bril. Alleen met tv kijken dan heb ik hem echt wel nodig.
Glimlach! Bij de meeste mensen gaat hun zicht enkel achteruit...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Justin »

Weet niet hoe oud je bent KM46 maar ergens bij het ouder worden gaan velen meestal van bijziend naar verziend. Op een gegeven moment zie je dan weer een tijd normaal (was bij mijn pa ook destijds). Maar ja niet iedereen ervaart dat (dan wel op dezelfde manier).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

@ Justin: Mijn geboorte dag ligt in de derde maand van het jaar 1976. Als je ook de juiste dag wilt weten kun het beste even in het verjaardagentopic zoeken.

Zelf merk ik wel dat ik op sommige dagen mijn bril meer nodig heb dan op andere dagen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daantje »

Ik heb nu al plusglazen dus dat zou dan alleen maar erger worden zeker?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Worden jampotjes als je 50 bent denk? :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef:@ Justin: Mijn geboorte dag ligt in de derde maand van het jaar 1976. Als je ook de juiste dag wilt weten kun het beste even in het verjaardagentopic zoeken.

Zelf merk ik wel dat ik op sommige dagen mijn bril meer nodig heb dan op andere dagen.
Gewoon naar de opticiën gaan en je ogen laten opmeten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door deadlock »

Als je op sommige dagen meer je bril nodig hebt dan andere dagen kan een opticien daar weinig aan doen. Als je een kater hebt zie je slechter, evenals je slecht geslapen hebt. Een oogmeting moet je net als schoenen kopen om een uur of 15:00/16:00 gaan doen, broodnuchter en niet als je verkouden bent of ziekig of iets dergelijks.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Bbiieerr
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Meltrain »

Vanaf vandaag ben ik (tijdelijk) inwoner van Delft. :D
Een vriendin van me gaat drie maanden op reis en daarom kan ik drie maanden haar kamer overnemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Wubbo »

deadlock schreef:Een oogmeting moet je net als schoenen kopen om een uur of 15:00/16:00 gaan doen, broodnuchter en niet als je verkouden bent of ziekig of iets dergelijks.
Volgens mijn opticien kun je beter 's ochtends komen, als je nog niet zo veel gedaan hebt. Aan het eind van de dag zijn je ogen vermoeider en krijg je dus geen goed resultaat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Daniel schreef:
Michael schreef:Er lag net allemaal water op de keukenvloer. Vraag me af waar dat vandaan kwam. Lag bij de koelkast. Heb het maar even drooggemopt. Maar even in de gaten houden.
Koelkast stuk en vriesvak aan het ontdooien gegaan?
Nee die doet het nog gewoon. Nadat ik gemopt had is er ook geen water teruggekomen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

4 uur slapen is echt veel te weinig. Maarja ik was om 4.00 klaar met werken en moest om 12.00 weer beginnen. En ja dat is wettelijk toegestaan. Normaal gesproken moet er 10 uur tussen onze diensten zitten maar 1 keer per week mag dat 8 uur zijn. Gelukkig komt dat zelden voor.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Mafkees.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daniel »

Zo was het rustig, en zo heb ik ineens drie "urgente" projectjes tegelijk. Wordt een druk dagje morgen op 't werk, maar had gelukkig vrijdag al wat voorbereidingen kunnen treffen. Achja, ik ben toch altijd liever gewoon druk bezig dan dat het heel stil is, maar deze vierdaagse week komt nu wat onhandig uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door JWM »

Thom91 schreef:Mafkees.
Het geeft toch een kick om ergens onmisbaar te zijn. :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door STF »

Vanmorgen om 6.30 uur de camping moeten ontruimen, rivier begon rond 3 uur ineens met 25 cm per uur te stijgen, was geen houden meer aan... Rond 10.30 uur liep de camping onder, inmiddels staat er al een halve meter water op het veld...
Pff, normaal komt dit alleen in de winter voor, tijdens het seizoen echt nooit!
Bij de gewone kampeerders hoef je niet veel meer te doen dan ze wakker te maken en uit te leggen dat ze binnen een paar uur weg moeten zijn maar bij de seizoenplaatsen is het een ander verhaal, lang niet iedereen was er.
Bij een van de seizoenplaatsen hadden we gek genoeg geen sleutel in het kastje hangen, terwijl er wel een disselslot op zat. Eigenaar gebeld om te vragen of hij akkoord ging dat we de slijptol in het disselslot zouden zetten, ja dat had hij natuurlijk liever dan dat zijn caravan door modderwater verwoest zou worden.
Binnen de minuut was het slot door midden, pff ook niet echt een van de meest geweldige sloten dus. Ik ken er genoeg waarbij ze tijdens veiligheidstesten minstens vijf minuten staan slijpen.
Ik heb ze het dorp in gereden, overal waar maar plaats was staan caravans opgesteld. Wel humor dat een ouder echtpaar luid begon te applaudisseren toen ik een van die seizoenplaats-caravans keurig achteruit een parkeervak in wist te rijden, stelde voor mij echt helemaal niets voor, kennelijk zijn ze zelf vreselijk klungelig met de caravan ergens tussendoor manoeuvreren. :Y
Gewone kampeerders zijn eigenlijk allemaal naar huis gegaan, de meesten wilden sowieso vandaag al weg gaan en de rest had ook geen zin meer om met dat slechte weer een hogerop gelegen camping te zoeken.

Ik denk dat ik toch maar eens een trekhaak op de grasmaaier monteer, is als optie tegen een niet al te gekke prijs leverbaar, nu moest ik een paar caravans uit de modder lostrekken middels een kabel tussen de dissel van de caravan en het sleepoog van de grasmaaier, het gaat wel maar echt praktisch is het niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door deadlock »

JWM schreef:
Thom91 schreef:Mafkees.
Het geeft toch een kick om ergens onmisbaar te zijn. :D
Hij is niet onmisbaar en dat mag nooit een kick geven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daniel »

En toen werd de vierdaagse werkweek een driedaagse... stroom op 't werk was uitgevallen dus nu alweer thuis :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Ik mag vandaag een lekker kort dagje werken. Van 11.30 tot 13.30
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten