OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door wouter15 »

Weet er iemand toevallig wat er aan de hand is tussen Schiphol - Utrecht CS - Driebergen-Zeist - Ede-Wageingen? Ik heb namelijk het idee dat het geen defecte trein betreft die gewoon kapot is en moet worden wegesleept.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

De trein staat in ieder geval tussen Driebergen en Ede gezien wat ik net op de radio hoorde. Ligt er uiteraard aan hoe defect de trein is: als de remmen zijn vastgelopen zal je erg hard moeten trekken om 'm weg te slepen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Uitermate waarschuwend gaf de HC in de Fyra van Breda naar Amsterdam kort voor vertrek aan dat een toeslag verplicht was en dat deze in de trein 10 euro kost. Wilde je dat niet betalen dan werd je verwezen naar de reguliere intercities.
Nou staat zo'n waarschuwing een beetje stom als je vervolgens onderweg niet komt controleren natuurlijk, in een normale trein roepen ze toch ook niet kort voor vertrek om dat je een kaartje moet hebben :P

Lag in ieder geval niet aan de drukte in de trein: in Breda stonden er minder reizigers op deze Fyra te wachten dan het aantal rijtuigen dat hij telde. Een hele ICR-A voor mezelf, best lekker hoor :) En braaf even een bos gekapt, want tja, als trajectkaarthouder heb je voor zo'n ritje een aardige berg papier nodig.

Geen HC gezien trouwens op 't rondje Amersfoort - Utrecht - Eindhoven - Breda - Rotterdam - Amersfoort...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

We gaan met de Fyra? Heb je een scharrel opgedaan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

:N
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Gertjan »

Daniel schreef:Ligt er uiteraard aan hoe defect de trein is: als de remmen zijn vastgelopen zal je erg hard moeten trekken om 'm weg te slepen :wink:
Kan je altijd nog remmen afsluiten en lostrekken :wink: Hoewel, dan heb je weer extra wagens nodig voor voldoende rempercentage... of met max 40 zonder doorgaande remleiding rijden tot eerstvolgende punt waar je aan de kant kan en dan daar verder klooien.
O wacht, ik ben te creatief...
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

wouter15 schreef:Weet er iemand toevallig wat er aan de hand is tussen Schiphol - Utrecht CS - Driebergen-Zeist - Ede-Wageingen? Ik heb namelijk het idee dat het geen defecte trein betreft die gewoon kapot is en moet worden wegesleept.
Was een defecte ICE richting Amsterdam in de buurt van station Maarn. Eerst is geprobeerd met VIRM die trein weg te krijgen wat helaas niet lukte. De eerstvolgende ICE naar Amsterdam is er uiteindelijk tegenaan gezet en heeft het toen inmiddels lege treinstel naar Arnhem teruggebracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Klaasje »

In het verleden is dat wel gelukt. Apart. Er zijn zelfs ooit testen geweest of een losse plan v een complete Thalys kon wegslepen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jef400 »

Zit nu in een bus met Volendam supporters. Gezellige boel hier.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Uitermate waarschuwend gaf de HC in de Fyra van Breda naar Amsterdam kort voor vertrek aan dat een toeslag verplicht was en dat deze in de trein 10 euro kost. Wilde je dat niet betalen dan werd je verwezen naar de reguliere intercities.
Nou staat zo'n waarschuwing een beetje stom als je vervolgens onderweg niet komt controleren natuurlijk

Dat zie je verkeerd... Doordat ie dat heeft omgeroepen zijn alle mensen zonder toeslag uitgestapt en hoeft ie natuurlijk niet meer te controleren :Y
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door JWM »

Ik snap niet wat er zo bijzonder aan is, in Fyra wordt dit namelijk altijd omgeroepen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

... en bijna alle Fyra-ritten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt ben ik niet gecontroleerd, dus dat is ook al niet bijzonder :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Ik heb slechts twee ongestempelde Fyra kaartjes, van de 35 ofzo... :P
Komt wel goed schatje.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Frank »

wouter15 schreef:Weet er iemand toevallig wat er aan de hand is tussen Schiphol - Utrecht CS - Driebergen-Zeist - Ede-Wageingen? Ik heb namelijk het idee dat het geen defecte trein betreft die gewoon kapot is en moet worden wegesleept.
Ik moest gistermiddag van Utrecht naar Arnhem. De trein die ik wilde nemen - de problemen waren kennelijk net ontstaan - kwam na een tijdje te vervallen vanwege twee defecte treinen (aldus de omroep). De volgende trein zou wel rijden en deed dat ook. Ergens tussen Driebergen-Zeist en Veenendaal-de Klomp kwamen we stil te staan omdat een trein van de andere kant (een Sprinter) voorlangs mocht, daarna mochten we zelf langs de ICE op. Eenmaal aangekomen in Ede hoorden we daar dat er geen treinverkeer meer mogelijk was tussen Ede en Driebergen op last van de politie. Reizigers naar Utrecht moesten omreizen via Nijmegen - 's-Hertogenbosch. Heb zelf denk ik relatief veel geluk gehad :) .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Wat een drama om naar huis te reizen vanmiddag :| Eerst open brug, daarna op Rotterdam Centraal net de IC naar Gouda gemist om de aanrijding tussen Schiedam en Delft te omzeilen en de metro rijdt onregelmatig vanwege een eerdere storing. (Nog een geluk dat het rondom Gouda inmiddels weer goed rijdt...) Na 10 minuten kwam de metro gelukkig en ik had een zitplek. Nu onderweg naar Den Haag met uitzicht op een enorm dreigende lucht...
Je had beter naar Schiedam Centrum kunnen gaan en dan met de NS-bus misschien want die reden al heel gauw en frequent. Ik vond het allemaal prima geregeld vanaf Delft. Al weet ik natuurlijk niet hoe Delft-Den Haag was.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Geert schreef:... en bijna alle Fyra-ritten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt ben ik niet gecontroleerd, dus dat is ook al niet bijzonder :')
Thom91 schreef:Ik heb slechts twee ongestempelde Fyra kaartjes, van de 35 ofzo...
Wellicht contorleren ze het trajectgedeelte Schiphol-Rotterdam vaker dan de andere trajecten?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Ik heb drie keer Rotterdam - Breda staan, drie keer controle. ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Typisch, ik ook iedere keer op Rotterdam - Breda. Zowel in de spits als daarbuiten.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door wouter15 »

Vrijdag had ik eens een reiservaring die ik nog nooit heb meegemaakt. Op 16:55 was het de bedoeling dat ik zou reizen met de intercity Utrecht - Leiden. Het vreemde was al dat de schermen op spoor 12 de hele tijd wit bleven (trein zou wel gaan rijden hoopte ik) en om 16:55 was er nog niet eens gefloten dat we gingen vertrekken (doen ze normaal wel). Toen kwam er zo'n 4 minuten later het bericht van een conducteur dat we helaas niet konden vertrekken omdat er nog een machinist ontbrak.

Het was wel heel netjes dat de conducteur bij aankomst op station Woerden en toen we uit Utrecht wegreden (met ondertussen een +5) netjes zijn excuses maakte dat we later zijn vertrokken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Vandaag even op en neer naar Harderwijk per trein vanuit Velp. Vrijdag al gedaan - leuk en aardig, het is een roteind omdat je via Zwolle of Amersfoort moet, en als het te laat wordt maakt het niet meer uit of je Hd - Amf - Ut - Ah - Vp, Hd - Zl - Zp - Vp of Hd - Amf - Dv - Zp - Vp doet: zo goed sluit het allemaal aan (deels doordat de s7600 een uursdienst heeft).

Goed, vandaag geen treinverkeer Zl - Amf. Leuk, dan neem ik de stopbus. Het was al merkwaardig dat overal alleen maar stopbussen worden genoemd, maar volgens de reisplanner was ik best snel in Harderwijk. Toen ik later in de app op de rit klikte waren er geen stops. Aangekomen in Zwolle bleek dat het stop/snelbussen waren: of er werd gestopt tussen Zl en Hd en daarna snel naar Amf of andersom - snel tussen Zl en Hd en stoppen tussen Hd en Amf (maar vast niet op Schothorst of Vathorst ivm tijden)

Opzich was ik vrij snel op mn bestemming op zowel de heen en terugweg, maar de informatie was om te huilen. 's Ochtends stond 10 man te roddelen over wanneer ze naar huis mochten en 's middags in Hd bijna hetzelfde, maar met wat minder man.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Je zag 't al op Twitter, maar naar in ieder geval Schothorst reden dus midibusjes. Waarschijnlijk ook naar Vathorst want de touringcars zag ik over de Stadsring naar het station rijden en kwamen dus aannemelijk bij knooppunt Hoevelaken de A28 af.
Wat ik me dan weer afvraag is waarom die midibusjes überhaupt doorreden naar Amersfoort "Centraal", want op Schothorst vertrokken ze in die richting tegelijk met de s11600 / s11700 die dat stuk toch net wat sneller kan afleggen. Met een stopbusje in die richting red je dan nevernooitniet de s5600 richting Utrecht (gezien welke trein de bussen vervingen een logische aansluiting), terwijl je die wel haalt als je op Schothorst op de trein overstapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Maar reizigers stappen liever een keer in een midibusje dan van trein 1 naar trein 2 naar een bus over te stappen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Feitelijk ging het dus alleen om de reizigers vanaf Vathorst, dan is via Schothorst nog een trage route ook. Denk dat het sneller is om afspraken met Connexxion te maken dat treinreizigers met lijn 3 mee mogen. Op Schothorst reden er immers nog gewoon treinen en voor Schothorst - Vathorst kan je afspraken maken over het gebruik van lijn 5 (zover er überhaupt al iemand is die dat stukje per trein doet, bus is goedkoper)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Gekko123 »

Bij die businzet tussen Amersfoort en Zwolle is overigens nog wel meer raars: in tegenstelling tot de berichtgeving op de stations Amersfoort en Zwolle reden er snelbussen met alleen een tussenstop in Harderwijk (die daarna dus ook gewoon doorreden als snelbus) en stopbussen die overal stopten en dus ook bij Vathorst en Schothorst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten