OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Hmm, dat zou ook weer te maken kunnen hebben met de files op de A28 gisteren. Rond 17:30 in Harderwijk wisten ze het ook allemaal niet meer. Ik weet iig zeker dat ik uit de reisplanner alleen stopbussen kreeg, en dat ze dus volgens het hierboven genoemde patroon reden 's ochtends - er vertrok tegelijk een stopbus naar Wezep, terwijl wij 'snel' naar Harderwijk gingen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Gisteren was er een festival in Biddinghuizen waardoor de a28 en a1 overstroomden.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Check - vanaf Harderwijk heb ik de 20 km naar Walibi/festival gefietst per OV Fiets.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

In de regen ja?
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Check - vanaf Harderwijk heb ik de 20 km naar Walibi/festival gefietst per OV Fiets.
Opwekking. :)
Thom91 schreef:In de regen ja?
Alsof het de hele dag regende. Het is niet Diemen. :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Thom91 schreef:In de regen ja?
Alleen vrijdag middag regende het
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Vanmorgen in de t2614 stapten in Den Haag HS een hoop mopperende reizigers in die met de t1209 hadden willen reizen, maar deze was blijkbaar opgeheven. Lekker met zo'n twee-uurs-frequentie...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Karl »

Vorige week donderdag (volgens mij) viel er ook een trein naar Brussel uit, dat leverde in Rotterdam ook geen blije gezichten op. Dan maar illegaal een Thalys instappen? :X
Het is een spectrum.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Gertjan »

Klopt, 1209 opgeheven vanaf Den Haag HS tot Dordrecht. I.v.m. wisselstoring op de Binckhorst. Ze hebben de 1208 laten keren op de 1209 in Ddr, maar volgens de berichten is de 1209 met +40 vertrokken vanaf Ddr :?
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Karl schreef:Vorige week donderdag (volgens mij) viel er ook een trein naar Brussel uit, dat leverde in Rotterdam ook geen blije gezichten op. Dan maar illegaal een Thalys instappen? :X
Is er geen instapcontrole?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Niet formeel, alleen HCs die snappen wat service is geloof ik (en mensen er niet weer uit willen gooien).

Geen idee wat, maar er was iets aan de hand met spoor 3 in Arnhem rond 18:30. De s7600 vertrok richting Zp van spoor 9, en de s3600 van spoor 11 (maar dat was weer geen spoorwijziging leek het...)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Gistermiddag zag ik dat diverse perrons op Rotterdam Centraal voorzien waren van SpoorTV. Zoals webguy al in een ander topic schreef zijn dit gewoon dezelfde soort schermen als voor TBP's wordt gebruikt (groot model) maar dan met een grijze rand, en natuurlijk andere informatie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Ik zag het in Leiden ook afgelopen weekend. Het is lelijk gemonteerd, op rare plekken en de weergeven berichten zijn van een kwaliteitsniveau dat de minimumtemperaturen op Antartica nog niet ontstijgt. Ik blijf bij mijn standpunt dat het stroomverspilling is van de bovenste categorie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Gertjan »

Karl schreef:Vorige week donderdag (volgens mij) viel er ook een trein naar Brussel uit, dat leverde in Rotterdam ook geen blije gezichten op. Dan maar illegaal een Thalys instappen? :X
Moet die natuurlijk niet overboekt zijn :wink: En dat zijn ze regelmatig de laatste tijd
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Aking »

Nah alsie overboekt is komt ie nog steeds waar ie zijn moet toch? en staan zijn de reizigers wel gewend toch? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Hoe kan de Thalys nu overboekt zijn? Bij elk ticket hoort een reservering en als de zitplaatsen op zijn moet er toch niet meer gereserveerd kunnen worden of gaat het systeem dan gewoon dubbel boeken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Niet formeel, alleen HCs die snappen wat service is geloof ik (en mensen er niet weer uit willen gooien).
In Parijs is overigens wel instapcontrole.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

De t516 kreeg vandaag op Amersfoort - Utrecht voor elkaar wat maar weinig ICs daar lukt: twee Sprinters inhalen. Verbaasde me eerst nog over de melding van de HC dat we vertraging hadden door achter de Sprinter hangen, maar later werd alles duidelijk. Bij Bilthoven stond de t5516 op het middenspoor en haalden we die met 40 in om vervolgens bij Overvecht nog eens een flink vertraagde t5616 in te halen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door VIRM »

Vanochtend een ontzettend vrolijke HC in de Sprinter met vertrek 11:23 uit Sloterdijk naar Zandvoort aan Zee.
Bij de vertrekprocedures werd er een vrolijk deuntje op de fluit geblazen.
Vlak voordat ik uitstapte, zei hij "Jammer dat u ons moet verlaten!" Dit werd ook nog persoonlijk tegen praktisch iedereen op het balkon gezegd. Toen ik zei "Werkze vandaag!", was het antwoord: "Ach, werken? Het is gewoon een hobby!"

:D
Beul van de blindegeleidelijn
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door M57 »

Bee schreef:Hoe kan de Thalys nu overboekt zijn? Bij elk ticket hoort een reservering en als de zitplaatsen op zijn moet er toch niet meer gereserveerd kunnen worden of gaat het systeem dan gewoon dubbel boeken?
Dat heb ik toch al eens meegemaakt helaas (Parijs -> Brussel).
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jurre »

Toen ik met de 320 op de Amsterdamse Brinkstraat reed kwam er vanaf de Kruislaan een Pouw ex-Connexxion Ambassador aangereden. Zat vol met NS-grut richting Naarden-Bussum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Ik denk dat je vanaf de halte Brinkstraat kwam, de 320 rijdt over de Middenweg. De Brinkstraat is een van de straatjes van Betondorp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jurre »

Nog weer anders zelfs. Reed inderdaad over de Middenweg en reed richting halte Brinkstraat. Die Pouw-bus voegde voor ons in. Stond geen nummer op, maar het nummerbord eindigde op 89 meen ik.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Michael »

Dat zou dan de Pouw Vervoer 103 moeten zijn. Oftewel de ex Connexxion 8641:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daantje »

Toen ik gisteren op m'n trein stond te wachten in Delft rond 17.05 uur kwam er na de s1900 richting Rotterdam een trein (VIRM) langsgereden richting Rotterdam die niet in Delft stopte. Wat kan dat voor trein geweest zijn? Normaal komt er op die tijd niets door en er zijn bijna geen treinen meer die niet in Delft stoppen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten