OVer Missers in de Reisinformatie #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Ik krijg zojuist ook gewoon een advies Hilversum - Amsterdam met de s140 uit de NS-planner. Maar even bij DB kijken maakt een hoop duidelijk: trein komt met +20 in Amersfoort aan t.o.v. normaal en wordt in Hilversum 10 minuten aan de kant gezet om de erop volgende s1500 voorbij te laten. Voor binnenlandse reizigers is de trein daarmee niet heel relevant meer. (Amersfoort - Hilversum zal ook niet gek snel gaan met die opvolging 3 minuten achter de Sprinter aan)

Dienstregeling IC 240 op zaterdag
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Maar er wordt geen extra trein ingelegd naar Asd / Amf in het pad waar die 140 normaal in zit?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Zo te zien niet, reizigers kunnen elf minuten eerder mee met de s5800 en zijn negen minuten later in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Allesverhelderend.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Enige vraag die bij mij open blijft staan is waarom de trein niet gewoon langer in Amersfoort blijft staan zodat de trein slechts 30 minuten later in Amsterdam is in plaats van 40 met een (hinderlijke sta-in-de-weg) inhaling in Hilversum en in plaats daarvan het half uur daarvoor een extra trein rijdt tussen Amersfoort en Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Etienne »

Heeft InfoXX in Amstel-Meerlanden een update gehad, of is het gewoon een storing. Ik kwam bussen tegen met:
"Bijlmer Arena <enter> Amsterdam" of
"Station Zuid <enter> Amsterdam"
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Dat is bijna een jaar zo, op deze manier blijft de eindbestemming zichtbaar als er een via-bestemming wordt weergegeven.

Eerst zou het dan Amsterdam via Amstelveen worden, nu Station Zuid via Amstelveen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door robert55 »

Eerst het goede: Valleilijn 88 van Wageningen naar Ede met perfecte Wifi, geen ingewikkelde inlog zoals bij NS. Maar de info die dit genereerde voor NS was verontrustend: vertraging van 15-30 min vanaf Ede door 'defecte trein'. Einde verstoring: 18.30
Op Ede Wageningen de eerste omroep in weken die niet gehoorbeschadigend hard stond, maar juist onverstaanbaar zacht. Beperkte inhoud: op last van de politie geen treinverkeer richting 3Bergen. Als enig alternatief [17.05] wordt geboden omreizen via Nm - Ht. O ja, en slappe koffie (dan weet je al dat het lang gaat duren). Tijdje later, andere stem: als je de stoptrein naar Amf neemt moet je wel bij NS uit- en bij Cxx inchecken. Nou was Cxx gangpad vol dus daar werd niet gecontroleerd.
Ik reis voor plezier doelen, dus dan wil ik dit soort gezooi niet. NS: kwalitatief uitermate teleurstellend.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door wouter15 »

Gisteren bleek op station Woerden maar weer eens dat bij werkzaamheden de reisinformatie niet echt goed gaat. Door werkzaamheden reden er tussen Gouda en Den Haag CS geen treinen maar bussen. Op de infmroatieschermen was te lezen dat de sprinters naar Den Haag CS gewoon reden (er stonden alleen geen tussenstops bij). Is het nu zo moeilijk om het allemaal gewoon te laten staan zoals het altijd staat en er een balk onder te zetten met: Rijdt niet verder dan Gouda. Doen ze bij verstoringen toch ook?

En dan had je ook nog de intercity Utrecht CS - Leiden CS die na Leiden zou doorrijden naar Den Haag CS. Daarvan was op de borden te lezen dat het eindpunt van de trein gewoon Leiden Centraal was en dat de trein niet zou stoppen in Den Haag Laan van NOI. Ze hadden toch gewoon kunnen neerzetten: Intercity Den Haag Centraal, via Woerden, Bodegraven, Alphen aan den Rijnn, Lammenschans en Leiden Centraal. En vervolgens daaronder: Stopt niet in Den Haag Laan v NOI, Den Haag Mariahoeve, Voorschoten, De Vink (daar stoppen de sprinters volgens de reisplanner tussen Leiden en Den Haag)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Dat Syntus Gelderland niet bepaald winstgevend is was al wat bekend, maar kennelijk kunnen ze nieteens meer stickers betalen. In ieder geval bij halte De Brand in Amersfoort was de route op het haltebord, die nog tot Nijkerk Station liep, aangevuld middels een zwarte viltstift met de route die tegenwoordig tot Nunspeet loopt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Vinny »

Dat gebeurt héél incidenteel wel eens. Ik denk dat of de stickers op waren, of dat men verwacht dat dit een tijdelijke oplssing is en bij de komende dienstregeling weer iets anders wordt gereden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door VIRM »

Het viel mij onlangs op dat er weer een kleine verandering in de halte-afroep van de SLT was bij station Sloterdijk.
komende vanaf Zaandam in de s4000 - materieeltype was SLT - riep Loes weer een overstapmogelijkheid om: namelijk Haarlem. Overstapmogelijkheden zoals Schiphol werden buiten beschouwing gelaten, maar toch een kleine stap terug in de goede richting.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Etienne »

In de RandstadRail E-lijn is ook een omroep toegevoegd. Bij de stations Forepark, Leidschenveen en Blijdorp wordt na de 1e keer het station, omgeroepen dat men links moet uitstappen. Dit staat wel erg zacht en lijkt er min of meer tussengepropt te zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door hauptbahnhof »

Dit is op het hele metronet ingevoerd. Hiermee wordt het een beete gelijk getrokken met RSR lijn 3 en 4. En idd, het zijn over het algemeen losse fragmenten die door de boordcomputer aan elkaar worden geplakt. Worden de fragmenten op verschillende tijdstippen opgenomen, dan hoor je daar altijd een verschil in volume.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door fogeltje »

Ik kwam zondagmiddag in Eindhoven op het station en wilde even naar de vertrekkende treinen in de hal kijken...en zag een mooi Windows 7 vergrendelscherm :')
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Ik heb een sterk vermoeden dat het sowieso het "camerascherm" is. Hangt er in Utrecht ook, en doet het vaak niet. De SpoorTV schermen zijn identiek maar met een grijze rand, en de TBs kunnen het niet zijn, tenzij je photoshopt.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door bartjemestrom »

En sowieso draait op alle TB-schermen Linux.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Vandaar mijn reactie dat het geen TB kan zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had ik zowaar weereens een treinstel waarin OBIS iets anders dan een bollenveld toonde (zeldzaam in ICM momenteel). Echter toonde het scherm weliswaar dat we in Utrecht aankwamen, maar was de rest van de info (zelfs het aankomstspoor!) de info van Amersfoort. Mooi herkenbaar aangezien er in Utrecht geen spoor 6a bestaat :P

Lijkt een hardnekkig bugje in het systeem. M´n vader zag het maandag ook al in een IC van Dordrecht ri. Rotterdam die bij Rotterdam Blaak de aansluitingen van Dordrecht gaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Leek het toevallig hier op?
Vanmiddag gemaakt in VIRM.
Komt wel goed schatje.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door 010jongen »

Sinds de opening van de nieuwe eindhalte van de Utrechtse sneltram ligt de spitstram uit de running, hier is nergens informatie over te vinden :neg: die spitstram rijden vaker niet dan wel. nu de spitstram niet rijdt is er ook sprake van een 5/10 min dienst waardoor de ene tram vol zit en de andere vervolgens leeg. dit is ook tijdens de zomervakantie het geval terwijl de spitstram dan helemaal niet rijden, beetje raar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Leek het toevallig hier op?
Vanmiddag gemaakt in VIRM.
Mja, iets dergelijks inderdaad.
Ik heb er geen foto van gemaakt, maar in tekst valt 't ook wel te tonen:

IC naar Den Haag Centraal 07:24

Verwachte aankomsttijd:
07:25 Utrecht Centraal
Op tijd Spoor: 6a

U kunt hier overstappen voor de richting:
07:40 Hilversum/Schiphol 7 IC
07:45 Hilversum/Amsterdam Centraal 5a Sp
07:46 Den Dolder/Bilthoven 6 Sp
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Vandaar mijn reactie dat het geen TB kan zijn.
Nee, het ging om het bord in de hal dat normaal de vertrektijden van het hele station toont. Volgens mij toonden ze op dat bord vroeger wel de camerabeelden, want zo een bord kan ik me nog herinneren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Als dat bord ooit is gebruikt voor camerabeelden zal het nooit vertrektijden getoond hebben, alles is daarvoor vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Als dat bord ooit is gebruikt voor camerabeelden zal het nooit vertrektijden getoond hebben, alles is daarvoor vervangen.
Het ging in ieder geval om het bord wat normaliter de vertrektijden toont.
"Een touringcar is geen bus"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten