Nou vind ik het lastig in te schatten wat ze particulier vinden, want lijn 160 staat er ook tussen (als Eemhoflijn) en is onderdeel van de concessie IJsselmond.
Wat is dan wel en wat is niet particulier. Zouden "bedrijfslijnen"(, zoals Snelle Vliet, Rotterdam: Kralingse Zoom - Evides & Alphatron, Jan de Wit, Amsterdam: Station Sloterdijk - ING Haarlemmerweg (incl. dienstregeling), Westpoortbus, etc.) hier dan ook onder vallen als de Eemhoflijn er onder valt?
OVPro berichtte er als volgt over:
Steeds meer burgerintitiatieven door verschraling OV
Gepubliceerd op 14-05-2013 om 10:50
Stichting De Bij Bus, gehandicapten, ouderen
Door de steeds verdere verschraling van het OV-aanbod aan de onderkant van de markt, ontstaan steeds meer burgerinitiatieven. Deze initiatieven richten zich op het helpen van kwetsbare burgers, die gegeven het huidige vervoersaanbod, tussen wal en schip dreigen te raken. Dat concludeert het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV) in een verkennend onderzoek naar burgerinitiatieven in het OV. Volgens KpVV hebben overheden niet of nauwelijks een beeld van wat er op dit gebied speelt, laat staan dat zij nadenken hoe ze deze initiatieven zou kunnen ondersteunen.