Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

[wiki]http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... randevoort[/wiki] rijdt volgens mij tot dat de Kasteelherenlaan af is(2016) via de Mierloseweg. Haltes Cortenbachstraat en pater van vlerkenstraat vervallen.misschien kan iemand de wiki bijwerken, ik heb zelf geen toegang tot de wiki. halte pater van vlerkenstraat heette vroeger pater-bollenstraat. lijn 52 heeft zeker vanaf .... tot 13 september 2008 tot de hoofdstraat gereden waarbij hij rotonde de Barrier als keerlus gebruikte. Afbeelding .

vond die parades trouwens hele fijne stadsbusjes ( meeste ritten werden gereden met parades sommige ook met den oudsten of zoals nu VDL ambassador).
Laatst gewijzigd door Mr-W op do 23 mei 2013, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Daniel »

Mr_W schreef:ik heb zelf geen toegang tot de wiki.
Iedereen met een OVNL-account kan hiermee ook inloggen op de wiki. Zorg wel dat je dingen zeker weet voordat je ze gaat aanpassen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Aanmelden
Aanmeldfout
U hebt geen geldige gebruikersnaam opgegeven.
Aanmelden

Om in te kunnen loggen heb je een account op OV in Nederland.nl nodig.
Klik hier om een account aan te maken.
U moet cookies ingeschakeld hebben om u te kunnen aanmelden bij OV in Nederland Wiki.
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Aanmeldgegevens onthouden (maximaal 180 dagen)

krijg deze melding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Je moet je apart registreren op de wiki, inloggen met je forumaccount werkt niet. Je kunt natuurlijk wel dezelfde login gegevens als voor het forum aanmaken, doe ik ook. Ik zie dat deze wijziging ook doorgevoerd is op hermes.nl. Ik zal er morgen even naar kijken, zie onder meer ook een typo in de haltelijst in Brandevoort, dus ik moet er toch een keer overheen.

De oude lijn 52 waar jij het over hebt staat ook opgenomen. Onder [wiki]Categorie:Stadsdienst Helmond[/wiki] vind je alle stadslijnen van Helmond, recent en verleden, die opgenomen zijn in de wiki.

Wat betreft de midi-busjes, ik heb er alleen in Roermond twee of drie keer mee gereisd. Daar reden ze op enkele zwakke streek/voorstadslijnen (richting Boukoul volgens mij dat betreffende lijntje). Ook in Venlo reden ze op de stadsdienst. In Helmond reed volgens mij alleen lijn 51 met een grote bus, wellicht in de ochtendspits ook een enkele andere lijn. Dat was meer dan voldoende. Het waren wel fijne busjes vond ik, stukken fijner dan die ProCity meuk waarmee Arriva Van Driel laat rondtouren in Oss. Ik denk overigens dat de stadsdienst Helmond geen lang leven meer beschoren zal zijn als er over een paar jaar weer klappen moeten vallen. Of ze moeten het uitbesteden aan een taxibedrijf dat gaat rijden met taxibusjes, zoals in Limburg.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

ook iedere zaterdag werden alle lijnen met een grote bus gereden vanwege het gratis busvervoer. Op zaterdag moesten er soms zelfs mensen staan op de stadsdienst in Helmond(vooral lijn 54). eigenlijk is lijn 51 de enige stadslijn die echt goed loopt. Heb wel eens bus 52 vanaf brouwhuis naar brandevoort genomen en zaten over de hele rit maar 2 mensen in, in een grote bus. als het slecht weer is is het vaak wat drukker. misschien kunnen ze van de stadsdienst helmond een belbus maken op Belgisch model voor iedereen toegankelijk ( dus niet de taxbus voor bejaarden). Of de streeklijnen meer door de wijk te laten gaan. zoals vroeger met 23 Eindhoven-Gennep. lijn 26/23 door dierdonk sturen lijn 120 (en vaker laten rijden)via de voort in de plaats van Brandevoortse dreef is trouwens ook sneller. lijn 20 in de avond en op zondag door brouwhuis via de rivierensingel. stapt toch niemand in op het industrieterrein.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door webguy »

fogeltje schreef:Je moet je apart registreren op de wiki, inloggen met je forumaccount werkt niet. Je kunt natuurlijk wel dezelfde login gegevens als voor het forum aanmaken, doe ik ook.
Tenzij dit met de Wiki update laatst is veranderd zou dit gewoon moeten werken. Enige reden dat het soms niet werkt is als je net als ik een '!' in je wachtwoord hebt staan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:
fogeltje schreef:Je moet je apart registreren op de wiki, inloggen met je forumaccount werkt niet. Je kunt natuurlijk wel dezelfde login gegevens als voor het forum aanmaken, doe ik ook.
Tenzij dit met de Wiki update laatst is veranderd zou dit gewoon moeten werken. Enige reden dat het soms niet werkt is als je net als ik een '!' in je wachtwoord hebt staan.
Oh dat wist ik niet.

Belbussen zijn volgens mij uit den boze in het SRE. Eind jaren 90 had je de lijntaxi, volgens mij was men daarna wel klaar met het fenomeen belbus. Als reiziger van streeklijnen voel ik zelf altijd weinig om streeklijnen slingers door de stad te laten maken. De gemiddelde streekreiziger wil toch naar het centrum/station en de rit wordt er duurder op sinds invoering van de OVC. Ook hebben die lijnen niet zoveel tijd over. Dat vergt dan toch extra bussen.

Heb je in Helmond ook nog dat stadstaxifenomeen? Zolang dat bestaat zal de bus namelijk sowieso geen kans maken.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Ik denk dan dat er bij de laaste update iets is verandert, want ik heb alleen cijfers en letters in mijn wachtwoord.
Taxbus heet dat http://www.taxbus.nl/helmond/. je betaalt nog op basis van zones bejaarden en gehandicapten betalen €0,60 opstap tarief , €0,60 per zone. minimaal 1 uur van tevoren reserveren,taxi kan 15min vroeger of later komen. dus stadsbus is vaak goedkoper ( zeker met dalkorting brabant). En ik hoor van bejaarden in de bus dat ze het fijn vinden dat ze spontaan naar de stad kunnen, en dat ze geen gordels hoeven te dragen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hmm, dan is die taxi anders dan ik in gedachte had. Ik dacht dat vroeger voor Helmondenaren er een gratis stadstaxi was?

Dalurenkorting NB is iets wat in het SRE-gebied volgens mij niet aanslaat. Ik zag in mijn vaste tijd in de 121 veel mensen gewoon voltarief reizen. Terwijl je DNB er heel snel uit hebt. Beek en Donk - Eindhoven heb je er bijvoorbeeld na 4 retourritten al bijna uit. Dat moet op jaarbasis wel te doen zijn. Veel mensen schaffen het niet aan "omdat ze toch niet zo vaak met de bus gaan" niet realiserende dat je het er wel heel erg snel uit hebt.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Fogeltje bedankt voor het bijwerken van de wiki mijn eigen lijn moet wel kloppen xd. Toen ik in Mierlo-Hout woonde was lijn Lijn 24 Helmond Station-Eindhoven Station mijn eigen lijn woonde dichterbij de heeklaan dan bij de slegerstraat. klopt ook wel dat het drempels opwekt dat je het apart moet aanvragen (vooral voor de doelgroep bejaarden) maar zelfs met alleen reductie is het goedkoper om de bus te nemen,alleen anonieme kaart is duurder. Vroeger gebruikte ik die dagkaartjes veel om naar Eindhoven te gaan met de bus. denk dat veel mensen liever dagkaartjes hebben dan dalkorting, ook al is het vaak duurder dan OV met dalkorting (denk nu vooral aan de 25 Helmond-fogeltown-veghel)
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 24 mei 2013, 17:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr_W schreef:de 25 Helmond-fogeltown-veghel)
8-)

Wat betreft de wiki, ik heb net mijn forumwachtwoord veranderd en uitgelogged, zowel forum als wiki. Ik kan nu bij beide inloggen met mijn nieuwe wachtwoorden zonder dat ik bij de wiki iets heb gedaan. Neem eens contact op per PM met een beheerder zou ik zeggen, dat zijn de mensen met hun naam in het bruin. Of plaats een nieuw topic hierover in het sub-forum over de wiki.

Zelf gebruik ik soms nog wel de nieuwe dagkaarten. Wat mensen willen is de oude dagkaart van 3 euro. Ze moeten zich gewoon eens realiseren dat die sowieso niet terugkomt, dat was gewoon niet te betalen. Ik denk dat wanneer je dagkaarten wat realistischer gaat prijzen (minimaal de prijs van twee enkeltjes en dat wat extra's, een dagkaart zou nooit minder moeten zijn dan twee enkeltjes in mijn ogen), dus zeg 7,50, dat men dan sneller op dalurenkorting over zou stoppen.

Maar ja, in het SRE hebben we de dagkaarten niet en men schaft de korting nog steeds te weinig aan. Ik gebruik de laatste tijd soms de 25 als ik op een dag op en neer naar Nijmegen moet. Dan ga ik eerst met de 25 naar Veghel, vanuit daar naar Uden en dan naar Nijmegen. Op en neer ben ik dan net iets goedkoper uit (ervan uitgaande dat ik terug wel met de 121 moet, kan ik ook met de 25 naar huis, dan scheelt het meer), maar ben ik ook flexibeler op lijn 99.

Wat heb ik liever? Die dagkaarten van 3 euro waren natuurlijk geweldig als reiziger zijnde. Echter kleeft er ook een nadeel aan: ik moest altijd contant geld op zak hebben. In de tijd dat ik met dagkaarten reisde heb ik altijd kleingeld gespaard zodat ik zo gepast mogelijk kon betalen. De chipkaart geeft wat dat betreft gemak. Maar aangezien ik lange afstanden reis en momenteel niet zo dik met het geld zit, zou een goedkope dagkaart natuurlijk wel mijn voorkeur hebben. Echter weet ik dat het niet realistisch is en op termijn financieel niet vol te houden door de OV-autoriteiten. Als dagkaarten wat hoger geprijsd gaan zijn, dan gaat bij mij de voorkeur al heel snel naar dalurenkorting. Dan ben ik sneller geneigd ook wat kleine ritjes te maken (op en neer naar de stad bijvoorbeeld).

Trouwens, als je wilt linken naar een wiki-pagina, gebruik dan de knip "wiki" en niet "wiki=".
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

mensen bij ons op de 24 betaalde meestal met €5 en €10 een enkeling betaalde gepast. ook ik vind dat een dagkaart minimaal €7 of €5 reductie volgens provincie Noord Brabant (dus ook 12-18 jarige). er moet trouwens ook weer een nationale ov dagkaart komen,1 met trein en een zonder. vind het zelf belachelijk dat kinderen gratis mogen reizen in provinciale buslijnen. hermes-kidskaart vind ik opvoedkundig beter, kinderen leren dan dat in het OV een kaartje moet kopen of moet inchecken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Tja, de provincie heeft ook geld teveel dat over de balk gesmeten moet worden: kinderen gratis, dalurendagkaarten, meest onrendabele lijnen zeven dagen in de week laten rijden (bijv. 25 tussen Gemert - Veghel en tussen Gemert en Helmond is het ook vraagtekens, zeker een grote bus; alles rond Oss behalve de 152/157). Maar dat is in 2015 ook afgelopen. Ze hebben zelf door dat ze dit niet kunnen volhouden. Let maar op, in 2015 gaan de klappen daardoor EXTRA hard zijn.

Dat betalen in de bus is een van de dingen die ik NIET mis. Zelf niet meer hoeven te zorgen dat ik geld bij me heb en doorstroming is net wat beter als niet iedereen voor een kaartje koopt en meestal met 10 euro betaalt.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

vroeger in de hermes/bba tijd reed Ehad/Bergerhof op zondag een aantal lijnen (25 zeker dacht ook 23 en 27 maar pin me op die laatste 2 niet vast) met taxibusjes. was meestal voldoende,minibus is zeker voldoende voor die lijnen(lage instap), behalve 27 die bestaat niet meer tussen Helmond en Deurne. huidig traject Deurne-Venray heb ik geen duidelijk beeld van. lijn 26 wordt volgens mijn vader op zondag gereden een taxibusje van Hebbentours/taxi Hebben. Afbeelding. het enige ov wat in helmond gratis was waren alle buslijnen in helmond(ook streek,vanaf gemeente grens pas betalen) voor 0 tm 12 en 65 + op iedere dag van de week,op zaterdag waren alle lijnen voor iedereen gratis, was ook van toepassing op lijn 27 tot halte helmondsesingel ook al was de bus van Veolia,alleen waren die chauffeurs niet geïnformeerd wat vaak tot discussies leidden( kwam ooit een limburger in het plat limburgs aan een hermeschauffeur vragen of het busvervoer gratis was en toen kreeg die chauffeur een aantal folders mee om in Venray op de remise uit te delen).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Je had in Helmond ook een gratis of uiterst goedkope taxiservice waartegen de bus vrijwel niet tegen kon concurreren. De gratistijd herinner ik me ook nog. Op de 25 hoefde je dan maar te stempelen tot Aarle-Rixtel.

Van zowel lijn 23 en 25 weet ik dat die in de "rustige uren" gereden werden met taxibusjes. In het oude Hermestijdperk (pre-14 december 2003) werden ook de avondritten (laatste rit 20:30 meen ik), die lijn 25 toen nog had, met een klein busje gereden.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

die gratis/zeer goedkope taxi zal wel de voorloper zijn geweest van de Taxbus denk ik. kan me het zelf niet herinneren terwijl ik al 16 jaar in Helmond woon.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

leuke discussies in SRE maar ik ben aan de andere zijde van de wereld op vakantie en geen tijd/zin veel te typen. Zojuist een klange treinreis gemaakt van Bandung naar Yogyakarta in Indonesië
NA mijn vakantie ga ik het eens doorlezen.
Lijn 26 wordt volgensmij sinds 6 januari gereden door een taxibedrijf in Helenaveen, maar ik kan het mis hebben. In iedergeval is het doordeweeks in de avond wel gewijzigd van Hebben in Liessel nar Tax-4-U in Helenaveen.

De Dalurenkorting slaat juist in SRE wel aan. Sterker nog het 'kantelpunt' is zowat bereikt wat betreft de inkomsten(derving)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

ook namens mij een fijne vakantie, zo vaak komen wij ook niet in die uit hoek dus het kan verandert zijn. donderdag reed de 26 van 19:00 nog met een hermesbus, zag wel om 19:19 vanuit de trein bij ongeveer de Mac in Helmond een bus die als leeg mat reed,maar dat kan ook lijn 20 zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Interessant die lijn 26. Ik heb nog een dagkaart liggen, misschien dat ik er binnenkort eens op uit trek.

Goed om te horen dat dalurenkorting toch aanslaat. Blijkbaar kom ik dan altijd de verkeerde mensen tegen :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr_W schreef:ook namens mij een fijne vakantie, zo vaak komen wij ook niet in die uit hoek dus het kan verandert zijn. donderdag reed de 26 van 19:00 nog met een hermesbus, zag wel om 19:19 vanuit de trein bij ongeveer de Mac in Helmond een bus die als leeg mat reed,maar dat kan ook lijn 20 zijn.
Hebben had een Ambassador (volgens mij een 180x) van Hermes ter beschikking gekregen. Verder voerde Hebben Tours die dienst zelf uit. Ik weet niet of ze die bus "geleend" hadden of zoals OAD op lijn 99 hadden overgekocht.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

dan was donderdag een gevalletje afwijking in de materieelinzet want werd gereden met de 33XX (volgens mij 3380). chauffeur van de stadsdienst vertelde mij dit jaar nog dat er een 18xx oprijdt
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Wellicht was de bus even voor onderhoud weg. Bij OAD waren soms ook bussen weg en dan reed vaak een groene Connexxionbus bij OAD (1827 een keer :D )
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik zit net in de 8573, die is nieuw in het gebied! Ook in Hermes kleuren, Cxx stoelen, geen wifi, blauw ophaalkastje en geen reisinfoscherm, alleen een regel voor de volgende halte. En verrek, meer volk in de 21, het moet niet gekker worden.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

terwijl het vandaag mooi weer is dus mensen kunnen makkelijk naar de Lieshoutse weg lopen voor de 121/122.of kerkakker in gerwen, vind lijn 21/22 door woensel helemaal niets route via A270 is volgens mij veel sneller en goedkoper.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

fietste trouwens naar stiphout en zag bij kruising eldonk/dorpstraat ter hoogte van ad van lieshout fietsen een voormalige bushalte,zag ik aan de tegels,verbaasd me dat ze daar geen haltebord neerhangen kan zorgen voor iets meer reizigers op lijn 22. tussen Helmond Hortsedijk en kerk stiphout zit 1 km kan makkelijk nog een halte tussen. en tussen kerk stiphout en gerwen moeten eigenlijk ook nog een paar haltes, een bij de autogarage, 1 bij sportpark molenven voor recreatiedoeleinde, halte ter hoogte van de parkeerplaats t' witven kan ook geen kwaad. deze haltes kunnen allemaal wat mij betreft eenvoudig worden uitgevoerd dus geen verhoogde halte,alleen een haltebord en vertrekstraat eventueel infoxx kasje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten