Veolia wil van vervoer af

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door mijack1985 »

Deutsche Bahn AG in Negotiations to Acquire Veolia Transdev Central Europe

(Berlin, 13 March 2013) Deutsche Bahn AG hereby confirms that it is currently in negotiations for the acquisition of the Central Eastern European business of Veolia Transdev (Veolia Transdev Central Europe). The acquisition is still subject to approval by the Supervisory Board of Deutsche Bahn AG and by the relevant merger control authorities. Detailed information on the acquisition will be published if negotiations are concluded successfully.

Veolia Transdev Central Europe operates regional bus transport in six Central Eastern European countries (Croatia, Poland, Serbia, Slovakia, Slovenia and the Czech Republic). DB Arriva, Deutsche Bahn's subsidiary responsible for regional transport outside of Germany, operates bus and rail transport in twelve European countries. These include the Central Eastern European markets in Poland, Slovakia, the Czech Republic and Hungary.

DB press release
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Karl »

Arriva acquires Veolia Transport Central Europe

EUROPE: Transdev completed the sale of its Veolia Transport Central Europe subsidiary to DB Mobility on May 16. Transdev, formerly Veolia Transdev, said the sale of VTCE GmbH for an undisclosed price was the first step in a financial restructuring which aims to re-focus its international activities on 'promising markets in which the group can ensure development'.

Meer en bron: http://www.railwaygazette.com/news/pass ... urope.html
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Karl »

Veolia is nu toch gedeeltelijk verkocht aan DB/Arriva, ben benieuwd wat er met West-Europa gebeurt. DB/Arriva koopt het niet vanwege te groot ontstane marktaandeel, misschien is er een Chinees of een Frans bedrijf dat nog interesse heeft...
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door deadlock »

RZD!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door erjeebee »

En ondertussen heb ik elke dienst wel een paar passagiers (meestal senioren) die bezorgd vragen stellen als "Chauffeur, is het waar dat Veolia in juli stopt met rijden"?

Nee hoor mevrouw, mogelijk plakken we ergens in het najaar wat andere stickers op de bus.. maar we blijven lekker doorrijden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Karl »

Is er nieuws dan over Veolia West-Europa?
Het is een spectrum.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door erjeebee »

Nee, nog geen nieuws.
Maar wat er ook gebeurt.. we blijven rijden :)
Enhabo
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 16:27

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Enhabo »

Ik snap iets niet. Veolia wil van de transporttak af. Maar ik lees elders op het forum dat Veolia graag de HSL wil overnemen. Hoe zit dat, kan iemand dat uitleggen?
Bedankt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Karl »

Los van of de data van beide berichten in overeenstemming is: het binnenhalen van concessies verhoogt de waarde van een bedrijf en maakt het een aantrekkelijk om op te kopen. Dus waarom niet?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door reisthijs »

Enhabo schreef:Ik snap iets niet. Veolia wil van de transporttak af. Maar ik lees elders op het forum dat Veolia graag de HSL wil overnemen. Hoe zit dat, kan iemand dat uitleggen?
Bedankt.
Dat zijn twee verschillende Veolia's.

Het bedrijf Veolia Environnement (het Franse moederbedrijf) wil zijn aandelen in het openbaar vervoer verkopen.
Het bedrijf Veolia Transport Nederland (dat gewoon blijft bestaan) wil graag op de HSL rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Stéphane »

En de directeur van Veolia Transport Nederland houd zijn bedrijf scherp.
Of hij nu binnenkort voor een andere broodheer gaat werken, dat maakt hem niet uit, hij moet zijn bedrijf scherp houden.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Michael 1988 »

Nee. Er is nog geen koper die interesse toont. Alleen Arriva had interesse en nam Veolia Centraal Europa over. Maar dat was in april of zo.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Karl »

Nee, niet interessant is wat anders dan te groot. Veolia heeft niet de meest interessante concessies en binnen een paar jaar verlopen er ook nog een aantal. Daarnaast zijn potentiële kopers al actief op de Nederlandse markt en dat maakt het, in verband met mededingingsregels, minder interessant.
Het is een spectrum.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door BR628 »

Het beste wat andere vervoerders kan overkomen inzake de verkoop van Veolia is dat zij de aanbesteding winnen van de concessies waar Veolia nu de vervoerder is, dus in elk geval Brabant en Limburg. Dan is dat gedoe met de mededingingsautoriteit in ieder geval geen issue. Edit: inderdaad deel van Zeeland ook.
Laatst gewijzigd door BR628 op za 26 okt 2013, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Karl »

En een deel van Zeeland toch ook?
Het is een spectrum.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Michael 1988 »

Ja wel heel Zeeland he, dat wordt na afloop van de huidige concessies een concessie. Daarnaast misschien verstandig om bij concessies die af gaan lopen waar Connexxion geen vervoerder in is om daar ook Veolia op te laten inschrijven i.p.v. Connexxion (treindienst Zwolle - Enschede, Zuidoost Friesland, HWGO enz.).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef: Ik zou verkoop aan Keolis en vervolgens fusie met Syntus nog het meest aantrekkelijk vinden.
Gaat niet gebeuren als ik de directeur van Syntus, Cees Anker, moet geloven.
In het OV Magazine van 22 augustus 2013 zei hij in een interview het volgende:

Tekst is letterlijk overgenomen uit het interview.
"We hebben met Keolis serieus gekeken naar Veolia Nederland, dat in de etalage staat. Maar we zien er toch vanaf. Veolia heeft interessante concessies, zoals die in Limburg waar wij veel belangstelling voor hebben, maar die concessies lopen niet zo gek lang meer. Wat koop je dan eigenlijk? Zitten we straks misschien weer met te veel overhead. Nee, we gaan op eigen kracht proberen te groeien, via aanbestedingen."
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Michael 1988 »

Onder andere Veolia België wordt ook verkocht (als ik me niet vergis) waar Keolis ook actief in is en die contracten lopen nog wel even. Maar goed, ik snap het standpunt van Syntus wel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Veolia wil van vervoer af

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:Onder andere Veolia België wordt ook verkocht (als ik me niet vergis) waar Keolis ook actief in is en die contracten lopen nog wel even. Maar goed, ik snap het standpunt van Syntus wel.
Het kan natuurlijk best zijn dat ze Veolia België wel interessant vinden, puur omdat de aanbestedingen daar heel anders verlopen en de kavels ook niet zo groot zijn. Dus als ze er dan eentje verliezen dan valt de schade nog reuze mee.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten