OVer Missers in de Reisinformatie #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door VIRM »

De eerste resultaten van de samenwerking tussen NS en GVB?

Ik stapte vanochtend op Sloterdijk uit een trein op spoor 5, en op het perron werden de GVB-wijzigingen omgeroepen. Wel nog met dat vage GVB-stemmetje, maar wel opvallend dat het op NS 'territorium' gebeurde. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Mr-W »

zijn er dan stiekem toch wat aandelen GVB verkocht aan de NS
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat de omroepinstallatie in de stationshal wordt gedeeld door NS en GVB, net zoals op Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Ik vermoed dat de omroepinstallatie in de stationshal wordt gedeeld door NS en GVB, net zoals op Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA.
Het ging dit keer om de installatie op het perron. En da's nieuw. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door reisthijs »

In de hal en op het perron, is dat niet gewoon hetzelfde systeem?
Op Amstel is de omroep op het perron in elk geval ook gewoon gedeeld.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Op de website van NS Hispeed staat dat zaterdag en zondag de IC Berlijn vertraging oploopt vanaf station Osnabrück tot Berlijn wegens werkzaamheden, maar volgens de informatie van DB zijn die werkzaamheden voor wisselvernieuwing alleen op zondag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Met de aangepaste IC-Berlijn dit weekend worden de TBPs te Amersfoort nogal een zooitje. Zo stond op spoor 7 vanmiddag om 12.26 uur een extra trein naar Enkhuizen aangekondigd met eronder de meldingen dat de IC van 12.26 uur naar Amsterdam Centraal niet reed.
En dan ook nog de verwarringstopper van de dag eronder:
12.40 Intercity Schiphol rijdt niet
12.40 Intercity Schiphol
...wat maakt het de reiziger nou weer uit dat de s1600 is opgeheven als er exact in hetzelfde pad een verschoven en omgeleide s140 rijdt?! Dat er eens in de twee uur geen IC tussen Enschede en Hengelo rijdt is echter weer bedrijfsgeheim en kan je hooguit in de planner vinden.

In Utrecht stond trouwens vandaag de s2000 consequent als vertrekkend van spoor 14 aangegeven, terwijl die wegens werkzaamheden op dat perron ergens helemaal achteraan spoor 14b staat. Ook in de omroep van de spoorwijziging wordt de perronfase niet aangegeven. Nou snap ik wel waarom de reisplanner de overstap van/naar de s500 niet gaf: van 8 naar 14 is nog wel aardig te doen via de tunnel, maar die is na perron 11/12 afgesloten dus moet je via de hal wat vaak toch net wat langzamer is. Desondanks gewoon gehaald trouwens, maar het minuutje extra door de Sprinter te nemen uit Amersfoort had ik hard nodig :P

En owja: op Den Haag HS wist een TB7 op het perron te melden dat de niet rijdende IC naar Antwerpen-Centraal van spoor 4 vertrok :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door waldo79 »

De omroep over de werkzaamheden tussen Ut en Ht klopte ook niet helemaal.
Vanuit Ut bezien reed de 6000 wel tot aan Cl. De omroep maakte ervan dat de Sprinter naar Tl niet reed en de 16000 naar Cl.
Vanuit Cl reed de 16000 naar Ut.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Toch opvallend, vandaag had men het in Amersfoort ineens voor elkaar om de een kwartier later en naar Schiphol rijdende s140 aan te kondigen zonder dat er ook nog een verwarring veroorzakende melding over de niet rijdende s1600 boven stond.

Op Schiphol stonden de TBPs voor een aankomende s3500 op "Niet instappen" i.p.v. het daar ook mogelijke "Do not board" met als gevolg dat de HC nog wat toeristen een reisje naar Hoofddorp opstel moest besparen.

Op Amsterdam Sloterdijk viel dan weer op dat de s4500 hier op de TBP verschijnt met "Stopt tot Hoorn niet op tussengelegen stations". Klopt volledig, maar daar is het ook een IC voor (en op de rest van de stations staat er gewoon slechts "Stopt niet in Zaandam")
Net zoiets is er daar met de s3000 waarover "Stopt na Alkmaar op tussengelegen stations" vermeld wordt. En Zaandam en Heiloo dan, zijn dat dan geen tussengelegen stations?! :mrgreen: In Alkmaar zelf wel het subtiele verschil van één woord wat het duidelijker maakt op de borden, namelijk "Stopt op alle tussengelegen stations"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Op Schiphol stonden de TBPs voor een aankomende s3500 op "Niet instappen" i.p.v. het daar ook mogelijke "Do not board"...
Sinds donderdag wordt dat lastig - dat was een BEPAC-hack.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door wouter15 »

Ik zag net op m.ns.nl wel een heel opmerkelijke storing. Door grote drukte rijden er geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch. Maar door werkzaamheden rijden er al geen treinen. Dus wat er nu dus aan de hand is is voor mij echt de vraag.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Tochjo »

Het busvervoer kan de drukte niet aan en daarom wordt reizigers geadviseerd om te reizen via Arnhem en Nijmegen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Geert »

webguy schreef:
Daniel schreef:Op Schiphol stonden de TBPs voor een aankomende s3500 op "Niet instappen" i.p.v. het daar ook mogelijke "Do not board"...
Sinds donderdag wordt dat lastig - dat was een BEPAC-hack.
Schiphol draait dus niet meer op Bepac?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Alles wat onder post Amsterdam valt is (ongemerkt?) in de afgelopen twee weken overgezet naar Infoplus
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door JWM »

Kijk, volgensmij valt het kwartje nu ook bij de NS: http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaa ... edn_1_2jun

:pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Welk kwartje? De ICs stoppen op elk tussengelegen station maar er is geen extra reistijd, dat lijkt me behoorlijk sterk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door JWM »

Voorheen was dit bericht nooit doorgedrongen tot de werkzaamhedenpagina en moest je het maar zelf uit de reisplanner zien te vissen. Ik zie echt wel een verbetering.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Da´s wel weer waar ja. Sinds vandaag dan kennelijk want volgens mij stond deze er gisteren ook nog niet in!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Welk kwartje? De ICs stoppen op elk tussengelegen station maar er is geen extra reistijd, dat lijkt me behoorlijk sterk :wink:
Extra reistijd is maximaal drie minuten, s2100 en s2200 vertrekken drie minuten eerder uit Hlm richting Ledn en komen vanuit Ledn drie minuten later aan in Hlm. De s6300 rijdt niet tussen Ledn en Hlm.

Doorgaande reizigers Asd - Ledn hebben geen extra reistijd, de route via Shl is 1 minuut sneller alleen komen ze in Asd niet op spoor 2 maar op spoor 10/11 aan, waarmee de tijdswinst naar nihil gaat.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 27 mei 2013, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Da´s wel weer waar ja. Sinds vandaag dan kennelijk want volgens mij stond deze er gisteren ook nog niet in!
Nee hoor, deze stond vorige week al online:
http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... n-centraal
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Doorgaande reizigers Asd - Ledn hebben geen extra reistijd, de route via Shl is 1 minuut sneller alleen komen ze in Asd niet op spoor 2 maar op spoor 10/11 aan, waarmee de tijdswinst naar nihil gaat.
Dat is alleen maar 2x/uur. Dat het alternatief voor de s2200 (het andere kwartier dus) bestaat uit gebruikmaken van sprinters met overstap in Hoofddorp mag je zelf uitzoeken.

Al is de extra reistijd van 4 minuten afgerond op kwartieren nog steeds 0.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Net zoiets is er daar met de s3000 waarover "Stopt na Alkmaar op tussengelegen stations" vermeld wordt.
Datzelfde heeft de s2600 op (in ieder geval) Rtb. Daar staat "Stopt na Roosendaal" op tussengelegen stations".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door ThePretender »

Daniel schreef:Op Amsterdam Sloterdijk viel dan weer op dat de s4500 hier op de TBP verschijnt met "Stopt tot Hoorn niet op tussengelegen stations". Klopt volledig, maar daar is het ook een IC voor (en op de rest van de stations staat er gewoon slechts "Stopt niet in Zaandam")
Dat is dan ook net veranderd omdat er een paar maanden stond: [Stopt tot Hoorn niet].
Daniel schreef:Net zoiets is er daar met de s3000 waarover "Stopt na Alkmaar op tussengelegen stations" vermeld wordt. En Zaandam en Heiloo dan, zijn dat dan geen tussengelegen stations?! :mrgreen: In Alkmaar zelf wel het subtiele verschil van één woord wat het duidelijker maakt op de borden, namelijk "Stopt op alle tussengelegen stations"
Dat is inderdaad vreemd, maar is zo omdat het vanaf Alkmaar als stoptrein rijdt. Het is in ieder geval een verbetering met vroeger, toen er een balkje [Stopt ook in Heiloo] met daaronder [Stopt na Alkmaar op alle tussengelegen stations]. Nu heeft NS die gelukkig gecombineerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Nee "Stopt ook in Heiloo" staat er ook nog, het subtiele foutje zit 'm in het ontbreken van "alle". Die trein stopt voor Alkmaar immers ook op tussengelegen stations, maar niet op allemaal :wink:

Eigenlijk is het systeem gewoon te star gebouwd op IC station of niet, maargoed, dat was al wel bekend. In Alkmaar is dit bv. ook wat dubbelop:
Vertrek xx.16 Intercity
Hoorn
via Alkmaar Noord, Heerhugowaard en Obdam
Stopt ook in Alkmaar Noord, Heerhugowaard en Obdam
(En da's er nou juist één die zich simpel laat oplossen, immers rijden er toch geen Sprinters ten noorden van Alkmaar)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

In de avonduren wel Daniël ;), s14800
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten