Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Bericht door Vinny »

Ja dan reis je immers toch niet met de trein :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Bericht door Daniel »

Anders geformuleerd: in de vakantie kan de oude dienstregeling uit de hoofden van de forensen slijten :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Bericht door Wubbo »

Nee, want dan maken ze geen gebruik van het OV dus slijt het ook niet. Als je een jaar lang op dezelfde tijd op dezelfde plek in dezelfde bus/trein zit, ben je dat na 2 weken vakantie echt niet vergeten hoor ;-).

Ik pleit voor ingaan van een nieuwe dienstregeling ergens tussen februari en oktober. Het bouwen van die dienstregeling is namelijk een grote klus, waar veel partijen wat van moeten vinden. De dienstregeling is nu (met start in december) klaar in augustus. Dat betekent dat er in juli nog belangrijke beslissingen genomen moeten worden, en dat is in de praktijk helemaal niet handig omdat half werkend Nederland (en dat geldt ook voor de rest van Europa) dan op vakantie is. Als je dat moment weg weet te krijgen uit de zomervakantie zou dat veel schelen.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Bericht door Statler Rail »

Ik pleit voor ingang van de nieuwe dienstregeling bij het begin van de kerstvakantie. Vanuit het oogpunt van een vervoerder is dat handig, zeker indien er een concessiewisseling plaatsvindt. In de kerstvakantie kan je namelijk met veel minder materieel volstaan en heb je dus meer tijd en ruimte om materieel van de ene naar de andere concessie door te schuiven en aan te passen. Dan voorkom je situaties zoals vorig jaar in Zuid-Holland-Zuid, waar Arriva één dag had om de bussen van Connexxion over te nemen en de volgende dag op volle spitssterkte in te zetten.

De ingang van een andere vakantie zou ook kunnen, maar de kerstvakantie is toch het makkelijkst omdat deze in heel Nederland gelijk is. Op zich was de dienstregelingswissel eind mei ook niet eens zo gek, want in mei zit je ook al in een rustigere periode. September tot maart is altijd het drukst.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Bericht door ODRAIL »

Afgaande op de bovenstaande post van Statler Rail kies ik voor de datum van de eerste werkdag in september. Dan zijn de meeste vakantie's ook weer voorbij en dus een mooi moment voor een nieuwe dienstregeling.

Maar het mag van mij ook in mei gebeuren, zoals het vroeger was in Nederland.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 04 jun 2013, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Nieuwe aanvangsdatum dienstregeling bepleit

Bericht door Ennes »

Uitgaande van uniformiteit, zou ik dan ook gaan voor een datum binnen de kerstvakantie, deze is ook in de omliggende landen namelijk gelijk. Waarna iedereen Na deze vakantie periode te maken krijgt/kan krijgen met wijzigingen.

De impact van wijzigen in de zomer is veel groter, omdat zowel in Nederland als Duitsland bijvoorbeeld er een vakantiespreiding is, en de vakantieperiode dus niet voor iedereen gelijk valt. En je daarnaast meer te maken zal krijgen met de vakanties van OV personeel.

De eerste zondag/maandag in het nieuwe jaar (wanneer ook de kerstvakantie afgelopen is) zou naar mijn idee dus een perfecte datum zijn, waarbij de veranderingen voor een hele grote groep reizigers het meest duidelijke zal zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten