Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ardan »

Eeh, NMT is toch nog half dicht? Daar passen geen 3xLHB of een M5 op.
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zou tot 26 mei duren, vandaar ook de planmatige inzet van 3x ZM op lijn 54.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door VIRM »

Dat wordt leuk in de spits op lijn 50: combineer de 'hij staat er, dus ik ga erin en ik ga geen 5 minuten wachten' mentaliteit van de gemiddelde reiziger met 2x CAF en het wordt vast duwen en trekken. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Over materieel gesproken: als er op M50 toch met dubbeltractie wordt gereden, kan de M5 evengoed op M54 worden ingezet, die wel 6 bakken gaat rijden.
Die Metropolitan gaat toch niet rijden ..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Suus »

We moeten toch eens een goede naam voor dat ding hebben. Zilvermeeuw XL of Koekblik 2.0 vind ik wel wat :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Z2N »

Anders Metropolis? Klinkt ook wel, vind ik.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Alargule »

Mastodont. Niet van mij overigens.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door VIRM »

Doodskist? Echt heel vrolijk zijn de kleuren van het nieuwe blik ook weer niet. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door JWM »

Ik ben diep onder de indruk, overal hangen al bordjes met M50 Gaasperplas en M51 Spaklerweg. Zouden op maandagochtend ook alle metro's voorzien zijn van nieuwe routestrips?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Hoop het wel want op de afroepen (op lijn 50) hoeven we nog niet te rekenen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Thom91 »

JWM schreef:Ik ben diep onder de indruk, overal hangen al bordjes met M50 Gaasperplas en M51 Spaklerweg. Zouden op maandagochtend ook alle metro's voorzien zijn van nieuwe routestrips?
Ze waren donderdag bezig op Spaklerweg om nieuwe bordjes op te hangen!
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door VIRM »

Weet iemand toevallig (of ontoevallig ;)) waarop op Amsterdam Centraal Busstation Oost is? Ik moet GVB lijn 33 hebben. :) Zijn dat de haltes meteen achter de haltes van de oostelijke trams, gezien vanaf het stationsgebouw?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Alargule »

JWM schreef:Ik ben diep onder de indruk, overal hangen al bordjes met M50 Gaasperplas en M51 Spaklerweg. Zouden op maandagochtend ook alle metro's voorzien zijn van nieuwe routestrips?
Denk het wel:

Afbeelding
(c) NederlandMetro

Ook op Van der Madeweg al keurige nieuwe bebording:

Afbeelding
(c) NederlandMetro

Afbeelding
(c) NederlandMetro

Ik vind dit wel erg grondig voor een tijdelijke wijziging in de metroroutes...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door JWM »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D. Even opgezocht, een paar jaar terug zag het er nog zo uit: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=3135. :X
Ik vind dit wel erg grondig voor een tijdelijke wijziging in de metroroutes...
Tijdelijk? Er wordt nergens een einddatum gecommuniceerd. Dat zegt denk ik wel voldoende. Je kan anders ook de vraag opwerpen waarom er bij werkzaamheden in de tunnel nu opeens een ander lijnnet nodig is.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door VIRM »

Ik stond vanochtend rond 08:45 op Sloterdijk te wachten op de 50 richting Gaasperplas. Kennelijk liep de omloop niet heel erg goed, want er gingen vlak achter elkaar twee metro's richting Isolatorweg. Even later zag ik dit weer gebeuren bij de haltes De Vlugtlaan en Postjesweg.
Het GVB besloot slechts twee stellen CAF te sturen. Aangezien het reizigersaanbod toch wel vrij snel kan toenemen (er hoeven maar twee treinen uit het noorden leeg te stromen...) betekende dit dus hutjemutje haringen-in-een-ton. Bij De Vlugtlaan nog even blijven staan vanwege technische problemen, waar'bij de bestuurster omriep dat de deuren werden gesloten en 'de metro donker werd gemaakt' (de verlichting werkte toch al niet). Bij Postjesweg en Lelylaan moest de bestuurster zelfs de buitenboordomroep gebruiken om aan te geven dat de deuren gesloten werden: er waren daar zelfs achterblijvers...

Op de 51 heb ik vandaag maar alleen maar enkele BN'netjes zien rijden.

En, tot mijn grote verbazing, waren er ineens laat op de ochtend bestemmingsomroepen op het perron van Zuid. Een vrouwelijke stem met 'deze metro gaat naar Amstelveen Westwijk' en de standaard mannelijke 'deze metro gaat naar Isolatorweg'. En het GVB en de infrabeheerder maar tegen mij beweren dat dit niet kon en nog zeker een jaartje op zich zou laten wachten. Stelletje mafklappers: fijn dat jullie weten wat jullie eigen infra en voorzieningen kunnen...
Beul van de blindegeleidelijn
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door fred1954 »

Deze ochtend moest ik naar de tandarts bij het Waterlooplein. Om 8.15 zou er een metro komen op de halte v. Boshuizenstraat richting Spaklerweg. Maar op de DRIS stond als bestemming staton Zuid. Vreemd. Afijn, lijn 51 komt er aan, één wagenstel, in de spits, helemaal vol. Proppen. Bij station Zuid riep de bestuurder om, dat we er allemaal uit moesten omdat dit wagenstel defekt was en we moesten wachten op de volgende. Dat duurde natuurlijk even, voordat er een volgende 51 kwam. Maar goed, hij kwam en zowaar 2 wagenstellen. Uiteraard tot de Spaklerweg. Daar er weer uit en dan maar weer wachten op lijn 54, want de 53 rijdt ook niet. Toch een 5-6 minuten in de kou moeten wachten en daar kwam dan eindelijk de 54 richting CS. Ik kwam overigens meerdere dienstwagens van lijn 51 onderweg tegen die met één wagenstel reden in de spits.

Terug van de tandarts, opgestapt op het Waterlooplein op de 54, richting Spaklerweg. Zowaar stond er een 51 klaar aan de andere kant van het perron. Wéér een één wagenstel, maar het was inmiddels na 10 uur dus dat ging. Bij de RAI bleven we staan, bestuurder riep om, dat we moesten wachten omdat het sein op rood stond. Uiteindelijk na 5 minuten langzaam richting Station Zuid. Voor Station Zuid bleven we weer staan. Uiteindelijk aangekomen op Station Zuid, riep de bestuurder om dat er een wisselstoring was en dat ie niet verder reed. Iedereen er uit en kon met lijn 5 verder naar Buitenveldert/Amstelveen Centrum. Bij lijn 5 beneden aangekomen bleek er een OT-team te staan, die vertelden dat ook lijn 5 niet verder reed wegens een sein- en wisselstoring. Er zou een pendelbus komen voor lijn 5. Na 20 minuten kwam er inderdaad een GVB pendelbus, die filmde lijn 5 Pendeldienst en daarmee naar huis gekomen.

Welkom bij het GVB Amsterdam. :neg:
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door VIRM »

Wat moesten mensen dan doen die met lijn 51 verder wilden dan Amstelveen Centrum? Of wonen volgens het GVB daar geen mensen? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door fred1954 »

VIRM schreef:Wat moesten mensen dan doen die met lijn 51 verder wilden dan Amstelveen Centrum? Of wonen volgens het GVB daar geen mensen? :mrgreen:
Ik heb later begrepen dat lijn 51 pendelde tussen Westwijk en Vu/Boelelaan. Het wisselprobleem lag bij station Zuid. Dus kon je vanaf pendelbus 5 ergens op de pendelroute overstappen op de 51 naar Westwijk. Maar lekker liep het allemaal niet. En die éénwagen stellen, daar begrijp ik nog steeds niks van. Lijn 51 rijdt nu tot de Spaklerweg. Ik denk dat je dan minimaal 1, misschien wel 2 dienstwagens overhoudt, omdat de route korter is. Waarom dan toch meerdere éénwagen stellen in dienst?
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door robert55 »

Vanmiddag IJVeer33 als tweede pont op het NDSM-werf veer, lang geleden dat ik die op die lijn gezien heb
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ruben »

Ik vond een rood gvb chipkaartje op de stoep met daarop "1 uur met verhoogd tarief" "alleen geldig in combinatie met verhoogd tarief". Waar dienen deze kaartjes voor?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ardan »

Boetekaartje.
Ik doe ook maar wat
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door tgv2 »

De dienstregeling van lijn 2 lijkt wel per week te wijzigingen. Tot een paar weken terug vertrok mijn dagelijkse rit, vanaf het Oudenaardenplantsoen, om 08.05 uur , werd toen opeens 08.07, toen weer terug naar 08.05 en nu weer naar 08.07 uur.

Ook is de voorrang op de kruizing Huizingalaan / Plesmanlaan er weer eens uit gegooid.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Had te maken met werkzaamheden Nieuwezijdsvoorburgwal (noordelijk gedeelte) (extra rijtijd). Toen waren die voorbij en was de normale rijtijd weer van toepassing. Daarna kwamen de werkzaamheden aan het zuidelijk gedeelte t.h.v. halte Spui. En ook die zijn weer voorbij.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bemined, Bing [Bot] en 45 gasten