Korte vragen #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #2

Bericht door Mr-W »

Bestaan er nog papieren busboekjes van Hermes, van alle lijnen in heel SRE. niet die papierenfoldertjes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #2

Bericht door fogeltje »

Mr_W schreef:Bestaan er nog papieren busboekjes van Hermes, van alle lijnen in heel SRE. niet die papierenfoldertjes.
Nee, Hermes brengt al twee jaar geen papieren busboekje meer uit. Alleen nog lijnfolders en een losse lijnnetkaart.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #2

Bericht door Mr-W »

jammer vond het busboekje veel makkelijker dan 9292 want aantal dingen kloppen niet. vooral aansluitingen en looptijden.voor treinreizen werkt het over het algemeen prima.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Waarom is het interieur van de eerste Berkhof trolleys (5210-5211) anders dan de andere Berkhof Trolleys?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door webguy »

Volgens mij waren het "proeftrolleys" voor een "Trolley2000" programma ofzo - ze hadden ook andere installaties - bijvoorbeeld een lichtbak met gele pixels ipv bestemmingsrol.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Dankje voor je antwoord. Alleen moet die lichtbak later wel vervangen zijn door een bestemmingsrol, want zover ik mij kan herinneren hebben die tegenwoordig geen lichtbak meer.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #2

Bericht door Srananbloke »

De 5210 en 5211 waren inderdaad proefexemplaren en zijn in 1998 (enige tijd na aflevering van de Van Hool trolleys 202-209) afgeleverd. Deze bussen vormden de basis voor de uiteindelijke grote serie AT18 bussen die nu nog steeds in Arnhem en Solingen rijden. De 5210 en 5211 hebben voorzover ik weet nooit een lichtbak gehad. Een andere testtrolley, de Van Hool (5)201 had wel een lichtbak.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Nu begrijp ik het helemaal. Ik kon namelijk alleen herinneren dat de 5201 een lichtbak had. Ik dacht dat de 5210 en 5211 altijd een bestemmingsfilm hadden gehad. Anders had ik dat wel geweten.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #2

Bericht door Mr-W »

waar staan de concessie eisen van het SRE ?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Er zijn veel scholierenlijnen in ons land, zo ook bij Connexxion. Maar mogen alleen scholieren meereizen met deze bussen, of mag je als niet-scholier ook mee, als je een geldig vervoersbewijs (of ov-chipkaart) hebt (van Connexxion)? Of hebben scholieren een speciaal pasje ofzo dat ze met een scholierenbus mee mogen reizen? Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit nou precies zit of is dit verschillend per vervoerder of (concessie)gebied?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Als ik het goed heb kan iedereen met alle schoolbussen rijden die bij een ov-concessie hoort. Syntus had om die reden in de Veluwe vorig jaar ook hun schoolbusnet gewijzigd. Te weinig mensen wisten dat dit kon. Daarom waren toen ook een aantal schoolbussen opgenomen in spitsbussen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #2

Bericht door Wubbo »

Voor zover ik weet mag iedereen mee, zolang het openbaar vervoer is (en dus te vinden is op de website van betrokken vervoerders, 9292, etc). Als het besloten vervoer is en georganiseerd wordt door bijvoorbeeld een school mag niet iedereen mee.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #2

Bericht door nvdw »

Een scholierenlijn die is opgenomen in de dienstregeling is openbaar vervoer en dus voor iedere reiziger met vervoersbewijs toegankelijk; de scholieren zelf moeten immers ook gewoon een chipkaart/sterabo hebben. Wel wordt de dienstregeling in overleg met de betrokken scholen opgesteld. De lijnnummers en vertrektijden staan dan ook gewoon op de haltes aangegeven.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #2

Bericht door Edwin »

Aangezien ik hier las ergens las dat de metro's tussen Lelylaan en Zuid in de spits goed vol zitten/proppen geblazen is, vroeg ik mij af of er ooit gedacht is aan een spoorlijn tussen Lelylaan en Zuid of wordt dat nu juist aangelegd?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #2

Bericht door Klaasje »

De zuidwestboog. Die wordt niet aangelegd maar de ruimte die daarvoor nodig is wordt vooralsnog wel vrijgehouden. Een groot probleem van die boog is wel het volgende.. Wat doe je met de treindiensten. Vanuit de noordkop van Noord Holland is een trein naar Amsterdam Zuid interessant zolang dat niet ten koste gaat van de treinen over het CS maar als ze op station Zuid zijn, wat moet je dan met die treinen?

Vanuit de richting Utrecht is doorkoppelen naar Sloterdijk en verder niet interessant omdat die verbinding ook al over het CS geboden wordt en je daar ook graag langs rijdt, daarnaast is Schiphol een belangrijker eindbestemming dan Schagen of Hoorn.
Vanuit de richting Weesp is doorkoppelen naar Sloterdijk ook behoorlijk onzinnig. Deze reizigers zijn via station Centraal namelijk veel sneller en ook hier geldt dat Schiphol een belangrijke bestemming is en verder spelen treinen uit deze richting een rol in het netwerk voor relaties als Noorden-Den Haag en Zuid- en Oost Amsterdam-Hoofddorp/Leiden.

Interessant vanuit Noord-Holland wordt de zuid-west boog pas echt wanneer je een soort "weesper"knoop kunt maken voor de treinen Haarlem-Amsterdam en Alkmaar-Amsterdam zuid. Dan gaan de frequenties niet echt achteruit maar wordt wel een betere verbinding gekozen. Wel zit je dan met treinen die op Amsterdam zuid moeten keren of bufferen. Als alternatief kan je die als "frequentieophoogpendels" door kunnen laten rijden naar Almere/Hilversum, maar dat ook alleen als je kiest voor een ander dienstregelingsmodel dan met een strikte scheiding tussen IC en sprinter. Dat zou ook het einde van PHS als ETMET betekenen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Veel treinen hebben nu Wifi, maar nog niet allemaal. Weet iemand welke treintypen al Wifi hebben en welke treinnummers dat hebben? En hoe kun je zien dat een trein Wifi heeft? Ik dacht aan een logootje op de deuren, klopt dit of is dit per treintype verschillend? Bedankt alvast! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #2

Bericht door Wubbo »

Of een trein Wifi heeft is inderdaad te zien aan een sticker op of bij de deuren met het bekende Wifi-logo.

Over die Zuidwestboog: je zou er ook een samenraapsel van verbindingen die je aan zou willen bieden maar het eigenlijk net niet zijn van kunnen maken. Iets als Hoorn - Amsterdam Zuid - Amsterdam Bijlmer - Gouda - Rotterdam Alexander - Delft - Den Haag Centraal; als een soort sneltrein met nog wat extra stops dan hier benoemd. Dan knoop je een aantal verbindingen die wel potentie hebben aan elkaar.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Geert »

Milco schreef:Veel treinen hebben nu Wifi, maar nog niet allemaal. Weet iemand welke treintypen al Wifi hebben en welke treinnummers dat hebben? En hoe kun je zien dat een trein Wifi heeft? Ik dacht aan een logootje op de deuren, klopt dit of is dit per treintype verschillend? Bedankt alvast! :)
Alle ICM's hebben internet, volgens mij ook alle DDZ's en het meeste VIRM. Er staat inderdaad een wifilogo op elke deur als een trein wifi en OBIS-displays heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

Alleen de laatste deelserie VIRM (9547-9597) is nog niet helemaal af zover ik weet, de rest van VIRM is af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Bericht door Thom91 »

Alles uit VIRM 1/2 is af, VIRM 3 nog 1 en van 4 nog <35
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Vraagje: als je op station Heerlen naar Landgraaf wilt, en je reist met een ov-chipkaart, mag je dan ook met de Duitse trein mee? Hoe en waar moet je dan in- en uitchecken? Alsnog bij de Veolia-palen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Daniel »

Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

Professioneel ook, deze regel tekst op de pagina: "U:\Documenten\12052010\Joep\VoorwaardenInttreinen12mei2010.xls Sheet1:Blad1" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #2

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
Volgens mij is deze lijst wel erg oud. Op het traject Enschede - Dortmund staat nog steeds de PEG als vervoerder en op het binnenlandse traject richting Liège mag je ook niet reizen op saldo, terwijl op het station van Eijsden al geruime tijd een CICO staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #2

Bericht door Mr-W »

Ik heb 4 vragen over de NS tienertoer, Ik wil in de zomer een of 2 dagen door Nederland reizen met de trein.En kwam op Spoordeelwinkel dit tegen. http://www.spoordeelwinkel.nl/product/juni/tienertoer. een aantal dingen waren mij niet duidelijk dus daarom stel ik deze vragen.

Mag je zonder CJP-pas een tienertoer kopen?
Mag je de NS Tienertoer delen (3 personen 1 dag in de plaats van 1 persoon 3 dagen)?
Is klasse upgrade mogelijk?
Mag je een kopie maken van je e-ticket en onderweg naar de BurgerKing en daarmee verder reizen ?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten