Nieuwe buurtbus Laarbeek

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik wilde een mailtje gaan sturen naar de webmaster van de website omdat de tarieven die ze geplaatst hadden van 2012 zijn. De bus gaat echter pas in 2013 rijden en dan zijn de tarieven (inclusief ritkaartje) verhoogd. Maar ik zag dat ze er zelf ook al achter waren en de website netjes met heldere informatie hebben uitgebreid (of zou huib ze al op de hoogte hebben gesteld?).
Neen....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Haltehaven bij Bavaria is aangelegd zag ik vanmorgen. Er staat ook al een paal met kastje met algemene info. Haltebord en vertrekstaat zal wel kort voor ingang nieuwe dienstregeling komen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Op zaterdag 5 januari wordt de buurtbus Laarbeek "geopend", om 14:00 bij het gemeentehuis in Beek en Donk en zal daarna een speciale openingsrit maken. Geen idee of die openingsrit besloten vervoer is of niet. Ik ga denk ik wel even kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

De bus rijdt zich vast bij de opening :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Ik ben net even bij de feestelijke opening geweest in Beek en Donk. Het busje stond om de hoek al te wachten met een stel kinderen. Ik stond even bij het gemeentehuis te wachten, maar daar was geen kiep, bleek dat het doen was bij het paviljoen achter de muziektuin. Dus maar even door de modder daarheen gebaggerd. Er werden wat korte toespraakjes gehouden door de voorzitter van de buurtbusvereniging, de wethouder die over vervoer gaat en degene die de opening georganiseerd had. Daarna zijn we naar de Koppelstraat gelopen. Het overige verkeer werd even tegengehouden en het busje kwam met schoolkinderen uit Mariahout aanrijden en reed door een spandoek wat de kinderen gemaakt hadden. Daarna reed het busje naar het Paviljoen waar het bezichtigd kon worden. Het busje moest even over het gras en bleef uiteraard steken :') Na een paar minuten was het los. Bij het Paviljoen was nog soep en werd een presentje overhandigd aan de (vrouwelijke) chauffeur en de kinderen. De kinderen vonden het overigens maar saai en gaan liever met de oude. Slechte opvoeding! Als mijn kinderen dat ooit zeggen, dan staan ze per direct buiten :')

Ik heb nog een paar foto's gemaakt met mijn telefoon:
Buurtbusje staat met de kinderen te wachten bij het Wit-Gele Kruisgebouw
Vooraanzicht
Busje komt aangereden over de Koppelstraat en is net zijn officiële beginhalte Gemeentehuis gepasseerd
Zij-aanzicht
Even aanduwen en hij rijdt weer
Vooraanzicht van dichtbij
Zij-aanzicht van dichtbij
Een blik op de werkplek van de chauffeur
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Raymond »

Ah, weer een Connexxion sticker in Hermes materieel. Is InfoXX (voor de chauffeur) trouwens nog niet ingebouwd of zit dat buiten beeld?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Alles zou in beeld moeten zijn. Beschikken buurtbussen überhaupt wel over Infoxx? Mij viel ook op dat deze buurtbus, in tegenstelling tot de andere buurtbussen, niet in de Hermes huisstijl is gebracht.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Michael 1988 »

Raymond schreef:Ah, weer een Connexxion sticker in Hermes materieel.
Waar zie je die sticker zitten dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Suus »

Onze chauffeurs hebben niet terug van 50 euro. Zelfs nog in de oude huisstijl. Ze doen ook echt geen moeite daar he.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Klaasje »

Dat paars is nog niet zo lang in gebruik hoor..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Suus »

Maar is logo is wel recentelijk vernieuwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Raymond »

fogeltje schreef:Alles zou in beeld moeten zijn. Beschikken buurtbussen überhaupt wel over Infoxx? .
Ik meen me te herinneren dat het wel zit in de buurtbuslijn die naar Lommel rijdt. Maar het kenteken is geregistreerd begin 2011, dan heeft de buurtbus dus eerst elders gereden (waarschijnlijk dus een CXX-concessie) en is alleen de buitenkant opnieuw bestickerd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Michael 1988 »

Ooh ik heb de sticker gevonden. Ik zat domweg op de buitenkant te zoeken :$.

Overigens, de andere buurtbussen van Hermes vind ik beter uitzien dan deze. Die verhoging met daarop de tekst "Buurtbus" en het lijnnummer zijn duidelijker naar mijn mening dan op deze bus. Ook vind ik het blauw daar beter staan dan bij de buurtbussen van de Provincie Noord Brabant en de bussen van Twente (het blauw vind ik vloeken bij het rood).

Ik snap ook niet waarom dat bij de sponsoren het geel van de huisstijl weg is gelaten. Bij de andere buurtbussen lopen de gele vlakken gewoon door de sponsors heen. Bij deze bus is het gewoon afgevlakt. Niet dat ik het erg vind, maar het viel mij op en ik vond deze bus al zo vol en te wit ogen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Ooh ik heb de sticker gevonden. Ik zat domweg op de buitenkant te zoeken :$.

Overigens, de andere buurtbussen van Hermes vind ik beter uitzien dan deze. Die verhoging met daarop de tekst "Buurtbus" en het lijnnummer zijn duidelijker naar mijn mening dan op deze bus. Ook vind ik het blauw daar beter staan dan bij de buurtbussen van de Provincie Noord Brabant en de bussen van Twente (het blauw vind ik vloeken bij het rood).

Ik snap ook niet waarom dat bij de sponsoren het geel van de huisstijl weg is gelaten. Bij de andere buurtbussen lopen de gele vlakken gewoon door de sponsors heen. Bij deze bus is het gewoon afgevlakt. Niet dat ik het erg vind, maar het viel mij op en ik vond deze bus al zo vol en te wit ogen.
De hele huisstijl is weggelaten, vind ik ergens wel jammer. Maar als het voertuig uit 2011 komt dan kan het zijn dat het inderdaad uit een andere CXX concessie komt. Een en al zal ook wel uit kostenoverwegingen "sober" uitgevoerd zijn omdat er financiering is voor twee jaar volgens mij, dan moet bekeken moet worden of de bus rendabel genoeg is om te blijven rijden. Als er wekelijks net zo veel mensen meerijden als er gisteren kwamen kijken, dan moet dat wel lukken.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door huibf »

Aan de bestuurderskant is toch wat te zien van de Hermeshuisstijl?
Fogeltje: als er zoveel man zijn als zaterdag dan wordt de buurtbus opgeheven. Omzetten naar een normale bus is het geld niet voor, in deze concessie, dat hoef ik jr niet uit te leggen denk ik.
Leuke fotos overigens.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Michael 1988 »

Ja aan de bestuurderskant is het wel te zien en aan de voorkant. Maar de andere kant vind ik gewoon druk met o.a. het Jumbologo. Over de achterkant kan ik niets zeggen omdat die niet duidelijk zichtbaar is. Maar het is gewoon net een Connexxionbus met een klein beetje Hermes erin. Overigens zal die bus wel rendabel worden lijkt mij, er rijdt momenteel geen bus naar Bavaria vanuit Helmond en Aarle-Rixtel. Je moet dan omreizen via Nuenen/Gerwen of Beek en Donk. En daarnaast is er nu met de nieuwe lijn een extra bus tussen Mariahout en Lieshout en een bus tussen Mariahout en Beek en Donk.

Misschien een goed idee om de bus door te trekken naar Boerdonk vanuit Beek en Donk. Reizigers vanuit Boerdonk moeten of met de fiets naar Beek en Donk of reizen naar Erp voordat ze verder kunnen. Zo krijg je misschien wel meer reizigers in de buurtbus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Aan de bestuurderskant is toch wat te zien van de Hermeshuisstijl?
Fogeltje: als er zoveel man zijn als zaterdag dan wordt de buurtbus opgeheven. Omzetten naar een normale bus is het geld niet voor, in deze concessie, dat hoef ik jr niet uit te leggen denk ik.
Leuke fotos overigens.
Ik vond het zaterdag anders behoorlijk druk, meer dan wat lijn 25 op rustige tijdstippen vervoert. Was jij er ook zaterdag? En je hebt gelijk, ik had mijn eigen foto's beter moeten bekijken! Je ziet wel iets van Hermes huisstijl, maar de grijze basiskleur mist. Maar ik begin nu eerlijk gezegd te twijfelen of die er bij andere buurtbussen wel is.

Doortrekken naar Boerdonk zou een extra bus vergen en daar is er het geld niet voor. Ook in de 253 zit geen rek, daar zat net voldoende speling in om hem vorig jaar vanaf het Gemeentehuis in Lieshout door te trekken naar Bavaria. De bus zou rendabel kunnen zijn, met name als Mariahout er goed gebruik van gaat maken. De wethouder had daartoe ook opgeroepen. Ook voor Lieshout biedt het echt grote meerwaarde door een verbinding met het ziekenhuis te bieden. In dat opzicht is het erg jammer dat er geen aansluiting is naar het centrum, dan zou je eventueel ook winkelpubliek kunnen trekken. Maar ook hier is doortrekken geen optie, wederom omdat het een extra bus zou vergen. Wel zou men in mijn ogen wat moeten schuiven met de tijden, nu zijn er overal geen of slechte aansluitingen en rijdt hij kort voor/op de 25 waardoor je niet eens een verschoven halfuursdienst tussen Beek en Donk en Helmond kunt maken (dat zou vooral voor Beek en Donk en Aarle-Rixtel meerwaarde bieden).

Een ander punt, men mag wel wat minder rotzooi maken als men haltevertrekstaten vervangt. Er lagen twee oude vertrekstaten op de grond bij de halte richting Helmond. Overigens waren ze allebei van de 25, namelijk de oude Arriva vertrekstaat ingang 8 januari 2012 en de Hermes vertrekstaat van 11 december 2011 ( :') ). Waarom die laatst er überhaupt nog achter zat, weet ik niet, is het zo een moeite om de oude vertrekstaat er even uit te nemen?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Een ander punt, men mag wel wat minder rotzooi maken als men haltevertrekstaten vervangt. Er lagen twee oude vertrekstaten op de grond bij de halte richting Helmond. Overigens waren ze allebei van de 25, namelijk de oude Arriva vertrekstaat ingang 8 januari 2012 en de Hermes vertrekstaat van 11 december 2011 ( :') ). Waarom die laatst er überhaupt nog achter zat, weet ik niet, is het zo een moeite om de oude vertrekstaat er even uit te nemen?
Dus je hebt nu vertrekstaten in je verzameling.
Neen, ik was niet in Lieshout
Bij toeval kwam ik gisteren met het vrouwtje uit op neckerspoel (laatste bus om 00.09 uur)
en waarempel er was een nachtploeg van Hermes Halteonderhoud stonden paraat om stipt om 0.10 de grote verzamelstaat te vervangen, voor de dag erop. (om 0.10 is de laatste bus weg)

altijd al gedacht wanneer ze dat zouden doen, immers de meeste vertrekstaten worden al vervangen in de dagen ervoor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Het was dan ook in Beek en Donk te doen ;) Jep, ik heb nu twee vertrekstaten in mijn verzameling. Nu moet ik eigenlijk nog een haltebord hebben :P Maar die laat ik maar lekker hangen.

Vervangt Hermes overigens ook de Arriva vertrekstaten of doet Arriva dat zelf bij haltes binnen het SRE gebied? Ik heb namelijk een vermoeden dat Arriva er een zooitje van gemaakt had, want het was wel opvallend dat de twee vertrekstaten op de grond allebei van de 25 waren. Het haltebord Gemeentehuis richting de Brug is nu overigens erg druk geworden, maar liefst vier lijnen! Ik had overigens verwacht dat hij aan de andere kant zou stoppen omdat die halte net wat beter toegankelijk is. Maar aan de andere kant is de andere kant wel logischer, omdat de brug dan zowel bij het Gemeentehuis als bij de Brug aan dezelfde kant van de weg stopt.

Ik had me voorgenomen om de eerste rit te gaan meemaken, maar dat plan moet ik helaas toch afschrijven. Ik ben wel van plan binnenkort een keer met die bus te reizen. Maar morgen komt me gewoon niet uit.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Artikeltje uit de Laarbeeker van gisteren over de opening:
https://dl.dropbox.com/u/39024733/Image ... den-lb.jpg
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Anne »

Weer lekkere journalistiek in het plaatselijke suffertje.
"De bus gaat elke 26 minuten rijden .........."

Buurtbus rijdt 1x per uur en totale rit is 26 minuten.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Mr-W »

heb de presentatie van de comissie RO gevonden van buurtbus laarbeek gevonden http://www.laarbeek.nl/document.php?m=1 ... nt=0&a=101 hierin is ook een tekening/schets te vinden van hoe halte bavaria is aangelegd.
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 25 mei 2013, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door bartjemestrom »

Ik kan de link niet openen. Krijg een 403 fout.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door Mr-W »

via google kom je er wel op,zo kwam ik aan die link.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Ik heb het voor gemak even in Dropbox gezet: https://dl.dropboxusercontent.com/u/390 ... arbeek.pdf
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten