Reisinformatie: Brabant ov app

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Mr-W »

In Brabant wordt maandag een nieuwe reisinformatie-app gelanceerd onder de naam Brabant OV app. Dit is een samenwerkingsverband van de provincie Noord-Brabant, Arriva, Veolia het Reizigersoverleg Brabant die zijn verenigd in Goed Bezig BUS. De app geeft real-time vertrektijden van trein, bus, tram en metro weer. Daarnaast kunnen reizigers via de app het laatste Brabantse nieuws volgen dat wordt verzorgd door Omroep Brabant.
Nieuws komt van OVPro.
http://www.ovpro.nl/bus/2013/05/24/reis ... nt-ov-app/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door fogeltje »

Toch real-time vertrektijden? Ik had een mailtje gehad van Goed Bezig BUS maar had die feature er niet bij zien staan. Wellicht probeer ik het even uit, maar ik heb al prima apps daarvoor en mijn geheugenruimte is helaas beperkt.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Mr-W »

volgens mij begint er een wildgroei te ontstaan aan reisinformatie app's , waarschijnlijk zullen reizigers bij hermes gaan klagen dat hun vertrektijden er niet realtime instaan,niet wetende dat Hermes rijdt voor het SRE en niet voor de provincie Brabant.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Somoht »

Mr-W schreef:volgens mij begint er een wildgroei te ontstaan aan reisinformatie app's , waarschijnlijk zullen reizigers bij hermes gaan klagen dat hun vertrektijden er niet realtime instaan,niet wetende dat Hermes rijdt voor het SRE en niet voor de provincie Brabant.
Provincie Noord Brabant is partner in het project GOVI (Grenzeloze Openbaar Vervoers Informatie http://www.govi.nu), net zoals de SRE. Ik ga ervan uit dat voor dit project de API's van GOVI gebruikt worden, waar ook onder meer SRE, Zeeland en Limburg, Gelderland realtime in zitten. Alleen het Breng gedeelte van lijn 99 zal missen, aangezien alleen SRAN, SRR en Twente missen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door fogeltje »

Ik probeer de Brabant OV app heel even uit als hij morgen uitkomt, maar daar blijft het ook bij. Ik ben erg tevreden met OVinfo nu. De Connexxion app heb ik alleen nog op mijn telefoon staan omdat dus inderdaad Breng niet in OVinfo zit. Wel jammer, die CXX app is namelijk ruim 4mb groot, voor mijn oude telefoon behoorlijk groot.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Daniel »

Mr-W schreef:De app geeft real-time vertrektijden van trein, bus, tram en metro weer.
Waar rijden dan eigenlijk die trams en metro's in Brabant? :mrgreen: Oftewel, is 't niet gewoon een 9292-app met een ander jasje eromheen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Geert »

Het kan ook een app zijn die op GOVI-data leunt, zoals Somoht schreef. Dat kan wel verschil geven in de uiteindelijke informatie die je in de app ziet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door fogeltje »

De dienstregeling staat wel op de website, dus die zouden wel toe kunnen voegen :P
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Michael »

De app was trouwens afgelopen week al te downloaden. Heb hem namelijk toen al gedownload. Alleen nog niet gebruikt.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door bartjemestrom »

Lijkt wel erg veel op de Veolia app die al een tijd te downloaden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Reisinformatie: Brabant ov app

Bericht door Somoht »

bartjemestrom schreef:Lijkt wel erg veel op de Veolia app die al een tijd te downloaden.
Het is een app-je die Moop Mobility verkoopt ook aan bv. GVB, Radiusz, alleen de backend zijn anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten