NS kiest opnieuw voor Munckhof

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door mijack1985 »

NS kiest opnieuw voor Munckhof

Munckhof Taxi

De Nederlandse Spoorwegen hebben de landelijke opdracht voor Taxiregisseursdiensten aan Munckhof gegund. In de aanbestedingsprocedure die NS begin 2013 gehouden heeft, is Munckhof zowel op prijs als kwaliteit als beste uit de bus gekomen. Munckhof regisseert op dit moment reeds het treinvervangend vervoer in opdracht van NS in de Oostelijke helft van Nederland.

Taxiregisseursdiensten
De Nederlandse Spoorwegen hebben dagelijks behoefte aan taxivervoer om machinisten en conducteurs van een NS station naar het opstelterrein van de treinen te vervoeren. Daarnaast is taxivervoer gewenst om NS medewerkers te vervoeren bij ontregelingen van de treindienst. Munckhof is met het winnen van de opdracht verantwoordelijk voor het regisseren en uitvoeren van deze dienstverlening. Jos Poortinga, directeur Munckhof Taxi divisie licht toe: “De opdracht is globaal op te splitsen in twee onderdelen. Enerzijds is Munckhof verantwoordelijk voor de centrale regie van het vervoer. Dit houdt in dat bij Munckhof de reserveringen voor taxivervoer binnenkomen, maar ook dat rapportages, klachtafhandeling en ritregistratie verwerkt en opgesteld moeten worden. Anderzijds is Munckhof verantwoordelijk voor het verzorgen van het taxivervoer voor NS. Dit betreft zowel gepland als ongepland vervoer in geheel Nederland.”

Kwaliteit
Munckhof heeft de opdracht gewonnen op basis van de toegevoegde waarde die tijdens de procedure geboden is. Poortinga: “In de diverse gesprekken met NS werd duidelijk dat zij zeer te spreken zijn over de manier waarop Munckhof dergelijke opdrachten oppakt. De professionaliteit, manier van communiceren en de innovaties die geboden worden, hebben daarbij een onderscheidende rol gespeeld.”

Samenwerking
Op dit moment verzorgt Munckhof diverse landelijke opdrachten waarvoor samengewerkt wordt met vele vervoersbedrijven in Nederland. “Om de taxiregisseursdiensten voor NS uit te voeren zullen we diverse strategische partners in het land inschakelen. Uiteraard zal Munckhof zelf de opdracht regisseren vanuit het Munckhof MobiliteitsCentrum in Horst.” aldus Poortinga.

Bron:Munckhof
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door Michael 1988 »

He Augustine, dat is balen dat jullie concurrent er met de opdracht van door gaat ;).
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door mijack1985 »

Hoi Michael, met Munckhof valt gewoon niet te concurreren. Net als Connexxion Taxi Services. We moeten maar hopen dat ze wat werk aan ons willen uitbesteden :D
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door webguy »

Als je taxi's op tijd en in de buurt kan leveren kan je denk ik wel dat ze dat willen...
Overigens grappig dat dit zo loopt - ik heb begrepen dat Munckhof van oudsher taxi bedrijf is en bussen er ook bij doet. Nu hebben ze eerst een buscontract binnen, en nu ook een taxi contract.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door mijack1985 »

Munckhof heeft veel taxicontracten. Onder andere de Regiotaxi hier, die wij dan weer mogen uitvoeren. Ze zijn echt een grote speler...Wat buscontracten betreft, weet ik alleen het NS vervoer
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door bjorn keith »

Munckhof rijdt dacht ik ook nog naar de boulevard in Harderwijk voor de toeristen.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door mijack1985 »

bjorn keith schreef:Munckhof rijdt dacht ik ook nog naar de boulevard in Harderwijk voor de toeristen.
Lijkt mij dat dat iets is van hun "Travel" tak, maar weet ik niet zeker hoor.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door Statler Rail »

Ik heb zo een vermoeden dat Munckhof een OV-concessie probeert binnen te halen en dat we daar op zeer korte termijn meer over zullen horen. :shock: :idea:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door mijack1985 »

Statler Rail schreef:Ik heb zo een vermoeden dat Munckhof een OV-concessie probeert binnen te halen en dat we daar op zeer korte termijn meer over zullen horen. :shock: :idea:
Denk je dat ze misschien interesse hebben in IJsselmond. Zou nog niet eens zo'n gek idee zijn. Die NS contracten zijn volgens mij toch grote opdrachten. En ze groeien toch flink de laatste jaren. Wie weet dat ze wel inschrijven in de Limburg concessie (icm Arriva of andere vervoerder).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door fogeltje »

Statler Rail schreef:Ik heb zo een vermoeden dat Munckhof een OV-concessie probeert binnen te halen en dat we daar op zeer korte termijn meer over zullen horen. :shock: :idea:
Dan mogen ze hun buschauffeurs wel eens een opleiding en juiste routes meegeven. Over Munckhof op lijn 99 Uden - Nijmegen (spitsrit in de ochtend) was ik absoluut niet te spreken.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:
Statler Rail schreef:Ik heb zo een vermoeden dat Munckhof een OV-concessie probeert binnen te halen en dat we daar op zeer korte termijn meer over zullen horen. :shock: :idea:
Dan mogen ze hun buschauffeurs wel eens een opleiding en juiste routes meegeven. Over Munckhof op lijn 99 Uden - Nijmegen (spitsrit in de ochtend) was ik absoluut niet te spreken.
Vaak worden met de wisseling van concessies de oude buschauffeurs die al een lange tijd in die concessie rijden meegenomen. Waar jij op duidt is een onderaannemer die (volgens mij) nieuw is op die lijn en waarbij niet alle chauffeurs mogelijk dagelijks op die lijn rijden. Is bij Diamond ook al een paar keer gebeurd toen ze nog op lijn 156 naar Eindhoven reden in de ochtendspits. Maar er wordt nu dus van het onderwerp afgeweken. Het gaat hierom dat een taxibedrijf een contract heeft binnengehaald bij NS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:
fogeltje schreef:
Statler Rail schreef:Ik heb zo een vermoeden dat Munckhof een OV-concessie probeert binnen te halen en dat we daar op zeer korte termijn meer over zullen horen. :shock: :idea:
Dan mogen ze hun buschauffeurs wel eens een opleiding en juiste routes meegeven. Over Munckhof op lijn 99 Uden - Nijmegen (spitsrit in de ochtend) was ik absoluut niet te spreken.
Vaak worden met de wisseling van concessies de oude buschauffeurs die al een lange tijd in die concessie rijden meegenomen. Waar jij op duidt is een onderaannemer die (volgens mij) nieuw is op die lijn en waarbij niet alle chauffeurs mogelijk dagelijks op die lijn rijden. Is bij Diamond ook al een paar keer gebeurd toen ze nog op lijn 156 naar Eindhoven reden in de ochtendspits. Maar er wordt nu dus van het onderwerp afgeweken. Het gaat hierom dat een taxibedrijf een contract heeft binnengehaald bij NS.
Dat klopt, maar de vraag is of ze, wanneer ze een heuse concessie binnenslepen, hun personeel wel beter informeren. Immers, inschrijven moet zo goedkoop mogelijk. De huidige OV-bedrijven zijn wat dat betreft ook geen heiligen meer.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS kiest opnieuw voor Munckhof

Bericht door Michael 1988 »

Is waar. Soms worden er drastische wijzigingen gedaan in sommige lijnpakketten dat de chauffeurs het ook niet altijd meer weten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten