Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Bij mij zit hij ook altijd aan het stroom. En dan is het ook wel eens goed als je hem een keertje ontlaadt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door marvinkok »

Ontladen doet de accu van mijn laptop heel snel. Na 5 minuten is het gebeurd :roll:
Bij het opstarten krijg ik ook al een melding dat de accu niet goed meer is en vervangen moet worden. Iemand toevallig een idee waar je goedkoop een nieuwe accu kunt fiksen? Gaat om een HP Elitebook 8530w...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Al op 123adapter.nl gekeken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door marvinkok »

Thanks!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Mijn vorige laptop had ik vrijwel altijd op de netstroom aangesloten omdat het beeld overdag (vooral bij zonlicht) zo slecht te zien was als je hem op accustroom liet draaien, het was weliswaar instelbaar maar uitsluitend op netstroom werden de waardes tussen 60 en 100% lichtsterkte van het beeldscherm vrijgegeven.
Bij de laptop die ik nu sinds een maand heb maakt het in lichtsterkte van het beeldscherm niet uit of je op accu of netstroom aan het werk bent, dus heb hem bijna altijd op accustroom draaien.

Bij mijn vorige laptop duurde het vier tot vijf uur om de accu op te laden als de laptop uit was en zes tot zeven uur om de accu op te laden als de laptop aan was, dus stond wel even gek te kijken toen ik bij mijn nieuwe laptop voor het eerst de accu ging opladen; amper een uurtje, waarbij het in tijd niet uitmaakt of de laptop aan of uit staat.

Wij hebben altijd veel oudere mensen op de camping kamperen, gisteren stond zo'n groepje 75+ers al kijkend en wijzend bij een van onze WIFI antennemasten op het veld stil, ik ben maar even een praatje met ze gaan maken en heb er wat over staan uitleggen (in kindertaal), vonden ze reuze interessant. Het aantal (kamperende) 75+ers zonder laptop of tablet begint behoorlijk af te nemen, echter heb ik vaak het idee dat het "moet" van de (klein)kinderen, gezien het feit dat ze vaak een beetje zuchtend zeggen dat ze bijvoorbeeld zo meteen een mailtje naar de (klein)kinderen gaan sturen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Net wel een leuke; na het opstarten gaf Windows aan dat er nieuwe hardware was gevonden, een diskettestation... :? Nou zoiets heeft die computer toch echt niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Standaard zegt een BIOS dat je er wel een hebt, maar het is een optie in de BIOS. Heeft er mee te maken dat DOS/Windows perse minimaal een diskettestation nodig hadden vroeger.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Alle BIOS instellingen blijken verloren te zijn gegaan, daardoor stonden de USB poorten uit, het diskettestation aan, etc.
Verbaast me dat de computer eigenlijk nog gewoon opgestart is met al die verkeerde BIOS instellingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Tegenwoordig zit ik bij mijn stagebedrijf in een grote kantoortuin en ook daar hebben we van die grote kopieermachines. Vorige week wilde ik even een document afdrukken. Toen ik echter naar de machine liep gaf deze de melding dat er een papierstoring was in invoerlade 3. Het apparaat heeft echter maar twee invoerlades, het leek dus meer op een of andere fantoomstoring :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Vast al eerder gelinkt, maar Printers are from hell

Zo was bij ons spontaan het ingebouwde adressenboek weg (om naar toe te sturen als je scant), en ik heb het nog niet weer zien werken.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Freek »

Ik had laatst bij zo'n printer dat het papier vast zat (goh). Omdat het nieuwe dingen waren en ik niet wijs werd uit het plaatje maar even gemeld bij de balie: "Helaas wij kunnen en mogen niets, er is nu automatisch een melding naar een monteur gegaan die hier ergens op de campus loopt. Probeer maar een andere printer".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Achja, printerperikelen...
Heel leuk dat die dingen je bij een "paper jam" vragen om elk mogelijk deurtje en luikje te openen voordat ze weer werken, ookal kwam je het vastgelopen papier al bij het eerste de beste luikje tegen.

Ook heel fijn dat er nergens staat dat je je vel met etiketten andersom in de handinvoerlade moet leggen als je 'm op dubbelzijdig printen hebt ingesteld, ookal print je slechts 1 pagina aan etiketten uit.

Nog onhandiger dat de standaard driver die ervoor geïnstalleerd wordt (op de officiële manier) zo traag is dat toen ik IT erover belde en die wat ging proberen ik 4 uur later ineens uit het niets tig keer het dialoogvenster voor afdrukken te zien kreeg :mrgreen: Gelukkig viel er op de website van de fabrikant een betere te downloaden die tenminste ook alle lades herkent.

Fijn dat een monteur ooit een briefje had achtergelaten rechts in de papierlade dat de rechterhelft van de lade niet bedoeld is als voorraadbak. Geen idee waarom de printer dan op de achterkant van dat briefje gaat afdrukken als de stapel papier links in de la op is, maargoed :roll:

En op zich redelijk bijzonder dat een andere wat oudere laserprinter het papier recht in en uitvoert, maar er toch scheef op weet af te drukken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door marvinkok »

Poging aan het doen mijn Telefoon (Galaxy S Advance) te upgraden van Android 2.3.6 naar 4.1. Update is eindelijk beschikbaar na al meerdere maanden van "hij komt eraan"...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Ik dacht toch dat emailprogramma's over het algemeen wel een foutmelding geven als je een mail zonder onderwerp probeert te verzenden... Maar Outlook 2010 doet dat kennelijk niet, hij was weg voor ik 't wist die mail vanmiddag :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Grmbl, heb ik net een wikipagina bijgewerkt loopt de pagina vast als ik 'm wil opslaan :twisted: En dan ook zodanig dat ik nieteens meer de tekst uit het tekstvak kon kopiëren, hij was gewoon volledig bevroren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Sowieso technofaal van de week is PCExtreme, waar na een weekend met allemaal korte storingen afgelopen nacht een gigantisch probleem met de dataopslag is ontstaan waardoor ze op een vervangende dataopslag een backup van twee weken geleden hebben teruggezet voor hun shared hosting klanten. Aan het begin van de avond is ook deze dataopslag gaan bokken waardoor de sites opnieuw onbereikbaar zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

Ja, ik had het gelezen vanmiddag. Ben er al jaren geleden weggegaan vanwege ondermaatse service, dat is blijkbaar dus niet echt verbeterd :') Een backup van twee weken terug... :X
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Bij Startpagina.nl hadden ze laatst een backup van vier jaar geleden teruggezet... :shock:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Ik heb zo langzamerhand helemaal genoeg van Windows 8, twee uur geleden is mijn computer voor de zoveelste keer zonder enige aanwijsbare reden gecrasht, systeemherstel is nu al een uur bezig... Een tot twee keer per week heb ik systeemherstel nodig om de boel weer draaiend te krijgen... Doorgaans duurt dat tien minuten maar vandaag gek genoeg veel langer. Op mijn laptop heb ik ook Windows 8 en daarbij doen ongeveer dezelfde problemen zich ook voor maar minder frequent.
Bij Windows XP en Windows 7 volgens mij nog nooit in al die jaren systeemherstel nodig gehad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Zijn er trouwens meer mensen die ervaren dat IE10 nogal traag is? Tot aan IE9 had ik daar eigenlijk nooit last van. Dacht eerst dat het aan m'n internetverbinding lag, maar op m'n tablet laden dezelfde sites via dezelfde wifi toch echt een stuk sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Ja ik, kwam er gelukkig na twee dagen al achter. Heb IE 9 maar weer terug gezet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Chrome!
Ubuntu! Nooit meer dat gezeur...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Chrome is ook niet echt alles hoor. Heb een familielid dit er de grootste ellende mee gehad heeft :? .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Problem between keyboard and chair zeggen we dan.

"grootste ellende" = niet erg SMART geformuleerd, kunnen we allemaal zeggen. Tuurlijk zullen er nadelen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Internet Explorer is nooit 's werelds snelste browser geweest. Oja, en IE 8 sucks harige geitenballen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten