Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit aangepaste metronet vormt het basisnet zolang de werkzaamheden plaatsvinden
De einddatum is nu gesteld op 25 augustus, op maandag 26 augustus zou dus alles weer terug naar normaal zijn.
We hebben dus eerst tot 7 juli gewijzigd net met tunnelsluiting van zondag t/m donderdag na 20:15, behalve op dinsdag 4 juni, zondag 9 juni en zondag 23 juni want dan gaat de tunnel 's avonds niet dicht. En daarna tot 25 augustus nog steeds het gewijzigd net maar dan met permanente tunnelsluiting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Apart om opeens CAF'ers op lijn 50 te zien bij Venserpolder. Verder rijdt lijn 54 doorgaans met 3x LHB. Op Spaklerweg zag ik voor lijn 51 een losse BN'er staan. Dat zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren met 2 à 3 omlopen minder...
Er wordt nu vaker gereden, waardoor er in ieder geval in de spits 4 wagens meer nodig zijn op lijn 51 (28 van de 29 beschikbare wagens), dus meer enkeltjes gegarandeerd.
Is te verwachten. Er mag nu heel weinig defect zijn, en we weten dat dat toch niet gebeurt.
Maar goed, het gaat om plannen he. Daadwerkelijke inzet laat altijd op zich wachten...
Tot nu toe ben ik absoluut niet onder de indruk van het aangepaste metronet. De metro's tussen Bijlmer en Van der Madeweg puilen tot over de rand uit in de spits en de regelmaat van lijn 54 is al twee dagen ver te zoeken.
Laatst gewijzigd door Suus op di 28 mei 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gistermiddag stond ik op de tramhalte Amstelveenseweg en zag zeer kort op elkaar een metro richting Gaasperplas vertrekken, helemaal lekker ging het dus nog niet. Ook kwam het stel 71+72 voorbij, dat betekend dus nog minder beschikbare stellen voor lijn 51 die daardoor dus met nog meer enkeltjes moet rijden.
Vanmiddag wat van een 5' dienstregeling weinig te merken op de 54. Wel chapeau voor de nieuwe stickers en borden. Daar zijn ze wat mij betreft wel goed in geslaagd.
De stickers en borden zijn inderdaad duidelijk, maar dat ik rond 14:30 zo'n tien minuten op een 54 heb moeten wachten is toch wel slecht. De andere kant op kwamen ze wel snel achter elkaar. Opvallend was ook dat er een 54 richting Centraal bij Spaklerweg leeg van het opstelterrein kwam en in Spaklerweg begon. Verder inderdaad heel veel losse BN'ers gezien op de 51. Tot slot viel het me op dat er niet punctueel wordt gereden en er zodoende niet gewacht wordt bij Van der Madeweg. Slechts 2 van de 4 keer dat ik er langs kwam werd er gewacht door de 50 en 54.
Props voor het GVB voor de snelle aanpassing van de routestickers en de bewegwijzering. Zelfs de halteafroepen (althans, in de zilvermeeuwen) lopen goed! Erg fijn om steeds 3xLHB op de 54 te zien. Dat was echt hard nodig! Ik heb vandaag geen problemen gehad met de frequentie op de 54. Ik heb een paar keer een voorbij laten gaan, en er kwam keurig elke 6 minuten een trein.
JeffreyMeijer schreef:Ik moet zeggen dat die frequentieverhoging op de 50 wel heel erg gunstig is voor de vaste reizigers tussen Zuid en de Isolatorweg.
Ik denk niet dat de mensen die vanochtend in twee stellen CAF zaten gepropt en de achterblijvers op het perron het met je eens zijn. ;) Van een familielid hoorde ik vanochtend dat het ook bij haar erg proppen in de metro was en dat er op sommige stations achterblijvers waren.
Ik snap alleen nog steeds niet waarom er nu opeens een ontvlecht net moest komen, of je nu een lijn of twee lijnen keert op het Amstelstation 's avonds, dat maakt toch niet uit? Sterker nog, heel veel reizigers worden nu 's avonds maar liefst twee keer geconfronteerd met een overstap terwijl ze er vorige week een directe verbinding hadden. En zelfs met de sluiting van de tunnel had het ook gewoon één overstap kunnen zijn. De argumentatie van "er zijn werkzaamheden" zijn vrij zwak en naar mijn mening onvoldoende beargumenteerd en ik durf te beweren dat iemand hier zijn stokpaardje "netontvlechting" uit wou proberen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM schreef:Het lijkt mij gewoon een punctualiteitsprobleem. 12x per uur 2 stellen is qua capaciteit vergelijkbaar met 8x per uur 3 stellen.
Wat ik dus bedoel te zeggen, is dat als je bijvoorbeeld lijn 50 op Sloterdijk neemt, er over het algemeen niet 'druppelsgewijs' reizigers het perron opkomen, maar dat dit (groten?)deels verband houdt met binnenkomende treinen. Als je van 3 naar 2 bakken CAF gaat, wil iedereen evengoed mee. Als het dan langer duurt om iedereen erin te krijgen (en er eventueel nog meer mensen staan te wachten omdat de metro's onregelmatig rijden), dan krijg je dus punctualiteitsproblemen ja. 8x met 3 bakken i.p.v. 12x met 2 bakken is in sommige opzichten beter als je alleen maar met CAF'jes gaat rijden.
Op papier kan het heel mooi zijn. Maar de praktijk blijkt (vooralsnog) toch ietsje anders uit te pakken.
Spandoeken hangen op beide perrons. Ze hebben op het Amstelstation wel lijn 51 en 53 met ducktape weggeplakt en bij de opgangen op de muur stickers geplakt van lijn 54. Ze hebben echter niet bij de poortjes sandwichborden neergezet dat je na 20:00 niet moet inchecken bij de metro als je naar CS wil maar de bus moet nemen op het busstation, dat had toch nog wel iets netter gekund.
Ook mis ik op de lijnstickers in de metro's een vermelding dat de metrotunnel vijf dagen per week na 20:00 gesloten is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De frequentie is dusdanig opgeschroeft (van een 7,5 naar een 5 minuten interval in de spits) dat er dus per saldo meer dienstwagens nodig zijn.
Ik snap, net als Bee eerder schreef, buitengewoon weinig van de reden van de ontvlechting. Als men lijn 51 had ingekort tot Spaklerweg en de rest van het net had gelaten zoals het was dan was menig reiziger een overstap bespaard geweest en had de dienstregeling niet radicaal omgegooid hoeven worden.