OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Waarschijnlijk gewoon een LM ;)
Komt wel goed schatje.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jurre »

Apart om opeens CAF'ers op lijn 50 te zien bij Venserpolder. Verder rijdt lijn 54 doorgaans met 3x LHB. Op Spaklerweg zag ik voor lijn 51 een losse BN'er staan. Dat zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren met 2 à 3 omlopen minder...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door julsteren »

Om 11:35 stopte de Grensland-Express in Hengelo Oost. :( Klopt niet echt.....
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

In Amersfoort hoopte men vandaag weereens op ICM met vleugeltjes: de IC van 7.10 richting Hilversum op 5a laten keren past natuurlijk niet echt lekker met de vertrekkende IC van 7.10 richting Utrecht van spoor 6 :wink:
Daarnaast levert het vooral een hoop gehaast voor de normaal snelle cross-platform overstap op. Denk toch echt dat het praktischer is om de Valleilijn naar 5b te verhuizen op zo´n moment, zodat de s1700 op spoor 4 kan staan. Daarmee behoud je de aansluiting en tevens is er geen conflict meer bij vertrek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

En mocht er vanmorgen dan toch een aantal stellen ICM vleugeltjes gekregen hebben, dan had men die vanmiddag weer nodig met de t11759 naar Schothorst van 2 en de t1661 naar Enschede van 4a op hetzelfde vertrektijdstip :P

Voordat die treinen daar stonden duurde wel even trouwens: op spoor 1 stond de t5659 stuk te wezen, wat op een of andere merkwaardige manier blijkbaar verhinderde dat de 11759 op spoor 2 binnenkwam. Zit dit in de standaardvolgorde in ARI ofzo? Een rijweg naar spoor 1 kon de 1661 immers nog niet krijgen, maar als die rijweg er niet ligt dan kan 'ie natuurlijk ook niet conflicteren met een rijweg voor de 11759 naar spoor 2 lijkt me?
Uiteindelijk kon de 11759 na zo'n 5 minuten alsnog naar spoor 2 en ging de 1661 naar spoor 4a. Ze konden zo tegelijk binnenkomen, maar hopelijk mocht de 11759 als eerste weg want dan hadden de overstappers uit die trein tenminste nog een kans de 1661 te halen (die dan immers toch nog niet weg kon i.v.m. de overkruisende IC naar Schothorst).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Ik zat vanavond in NID m7534 waarin het warmer was dan buiten. Erg jammer.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Zo warm was het nou ook niet hoor. :roll:

Ik moet echt zorgen dat ik nog eens in de middelandse zeeregio werk vind. De temperaturen schommelen in Nederland over het algemeen tussen zeer koud en redelijk fris. In het laatste geval klaagt bijna iedereen over de hitte terwijl ik dan ongeveer net mijn jas uitdoe :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Misschien zoekt de Monegaskische spoorbeheerder nog werknemers :wink: :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:Zo warm was het nou ook niet hoor. :roll:
Toch was het in de trein warmer dan buiten. :6
Ik bedacht me net trouwens dat ik in de middag naar Beverwijk ook al een saunatje had, nu kreeg ik net repliek dat de ene na de andere NID met klimaatproblemen Haarlem binnenrolt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Op Busstation Zuid in Utrecht kwam vanmorgen een LPG-gelede van het GVU langs waarbij de uitlaatgassen naast de uitlaat ook nog een andere uitgang gevonden hadden (door ´n rooster schuin erboven). Zal de ouderdom wel zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door VIRM »

Geen reiservaring van mij, maar van een visueel beperkte kennis van mij las ik op Facebook dat hij vandaag heeft mogen omroepen op een station, een ritje heeft gemaakt in de trein en nog een ritje in de SLT-simulator. Kortom: hij heeft een ontzettend leuke dag gehad in het kader van de Spoorwensdag! :)

En stiekem ben ik wel een tikkeltje jaloers... Lijkt mij ook best leuk en interessant! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

We zullen je opgeven volgend jaar ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

De chauffeur van m´n bus vanmorgen dacht blijkbaar zo van als het buiten geen zomer is dan maak ik het wel zomer in de bus: hij had de verwarming op 27 °C staan :roll:
In de bewuste bus deed overigens ook geeneen cico het, iets wat de laatste tijd vaker lijkt voor te komen in Utrecht. Symptoom van een verloren concessie?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door mijack1985 »

Daniel schreef: Symptoom van een verloren concessie?
haha leuke theorie :pos: :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door wouter15 »

Vanochtend had ik in de te korte trein (SPR Woerden - Utrecht CS v. Woerden 7:40) echt gewoon goede informatie. De conducteur riep bij ieder station om dat we met te kort materieel reden dan normaalen maakte daar ook iedere keer zijn excuses voor. Er door die drukte hadden we ook een vertraging van +3 opgelopen in Utrecht en ook dat riep de conducteur om met de tijd dat we in Utrecht zouden aankomen met het perron waarop we zouden aankomen en dan ook nog eens waar je allemaal op kan overstappen.IK heb bij dit soort materieelproblemen ook weleens met een stuk minder info moeten doen. Dus: Goed gedaan NS!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

In Utrecht trof ik vanmiddag weereens een testrijdende V250, maar naast de testritten blijft het toch behoorlijk stil rond die dingen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Op Busstation Zuid in Utrecht kwam vanmorgen een LPG-gelede van het GVU langs waarbij de uitlaatgassen naast de uitlaat ook nog een andere uitgang gevonden hadden (door ´n rooster schuin erboven). Zal de ouderdom wel zijn...
Vanmiddag zag ik zo'n bus (de 4587 geloof ik) weggesleept worden op de brug over het Amsterdam Rijnkanaal bij de Douwe Egberts.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Freek »

Daniel schreef:In Utrecht trof ik vanmiddag weereens een testrijdende V250, maar naast de testritten blijft het toch behoorlijk stil rond die dingen...
In juni volgt het technische rapport. 18 juni is er een ronde tafel in de Tweede Kamer en 20 juni een AO. Voor een ao ligt er meestal een brief van de minister.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ThePretender »

De 2600 mocht gisteren op asd spoor 14 binnen rijden. Alleen jammer dat de 900 dan bij het Bimhuis mocht wachten voor een rood sein.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Etienne »

Al enige tijd vroeg ik me af waar het haltebord en vertrekstaat van de halte "Burg" in Pijnacker waren. Van de een op de andere dag was deze ineens verdwenen, ik dacht toen vanwege het feit dat de bushalte precies voor de ingang van een kantoorpand ligt.

Maar het heeft een andere oorzaak. Een manege in Berkel & Rodenrijs heet ook Burg en toen ik daar vandaag langskwam stond naast de oprit de volledige haltepaal en vertrekstaat met tijden. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

We hadden het hier laatst over controle in de Fyra toch?
Ik heb gisteren twee slagjes ermee gemaakt, 's ochtends om 08:55 uit Amsterdam naar Rotterdam en 's avonds om 21:25 uit Rotterdam naar Amsterdam, beide geen controle gehad.
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Milco »

Vanmorgen reed bus 322 naar Amsterdam (v. Muiden P en R om 9.24 uur) niet via de snelweg, maar langs Diemen Vinkenbrug en de Muiderstraatweg naar Amsterdam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Klaasje »

De vluchtstrook door knooppunt Watergraafsmeer is tijdelijk niet beschikbaar. Daardoor kunnen bussen daar langdurig in de file terechtkomen. Veel chauffeurs kiezen eieren voor hun geld en nemen een andere route. Een route die de gemeente Diemen liever niet heeft maar waar ze de doorgang van bussen niet kunnen verbieden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Milco »

Oké, vandaar dus! :)
Verder vergat ik zojuist te vermelden dat op de eerste rit van lijn 160 naar Nijkerk op Almere 't Oor (rond 9.06 uur) van bus gewisseld werd: van de ene Volvo 8700BLE naar de andere Volvo 8700BLE. Zo re zien was de achterdeur defect, ik zag iedereen namelijk via de voordeur uitstappen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:We hadden het hier laatst over controle in de Fyra toch?
Ik heb gisteren twee slagjes ermee gemaakt, 's ochtends om 08:55 uit Amsterdam naar Rotterdam en 's avonds om 21:25 uit Rotterdam naar Amsterdam, beide geen controle gehad.
Grappig, ik kreeg gistermiddag toevallig juist wel controle (17.25 uit Rtd naar Asd), anders dan ik gewend ben van Fyra-ritjes. Was best een drukke trein ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten