NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Wubbo »

NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken
12-11-2008

UTRECHT - Mobiele internetters kunnen met ingang van woensdag (12 november) hun treinreis plannen op een vernieuwde website van de NS. Het spoorwegbedrijf heeft de websites http://m.ns.nl en http://mobiel.ns.nl naar eigen zeggen aangepast voor ‘snellere en adequatere informatie over de treinenloop’. De reisadviezen zijn bovendien voorbereid op de komst van de hogesnelheidstrein.

Volgens de Nederlandse Spoorwegen is de vernieuwde site geschikt voor een breed assortiment toestellen variërend van I-mode/WAP-gsm’s tot moderne toestellen als de iPhone.
Via de stationslijst kunnen reizigers een stationsnaam kiezen door een letter te selecteren. De site linkt direct door naar actuele vertrektijden. Ook kan er vanaf het gekozen station een reis gepland worden.

De aangepaste site toont actuele reisinformatie tot op de minuut nauwkeurig, belooft de NS.

Bron: Zakenreisnieuws
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door webguy »

Euh, Oud nieuws? Ik zie een nieuwe banner, maar zie verder geen veranderingen? Iemand met een i-Phone? Ziet het er daar op beter uit?
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Linkerspoor »

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat er meer treinen worden weergegeven bij de actuele vertrektijden. Dat verhoogt voor mij de kosten. :(
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Ruben »

webguy schreef: Iemand met een i-Phone? Ziet het er daar op beter uit?
De uitlijning is iets beter en hoef niet meer in te zoomen om het op leesbare grootte te krijgen. Voor de rest vind ik de trein-applicatie nog steeds een beter, hoewel niet gratis, alternatief.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Thijs »

Het is vrijwel hetzelfde. Verschil is dat bij de Actuele Vertrektijden de eindbestemmingen nu als hyperlink staan, als je daarop klikt, ga je meteen naar de AV van dat station. Leuk voor mensen zoals ik die teveel AV's checken. :P

Verder een ander logootje en inspringing.

De NS-planner is wel wat minder prettig, ziet er wat minder strak en efficient uit op mijn mobiel. Irritant.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Ruben »

Thijs schreef:Verschil is dat bij de Actuele Vertrektijden de eindbestemmingen nu als hyperlink staan, als je daarop klikt, ga je meteen naar de AV van dat station. Leuk voor mensen zoals ik die teveel AV's checken. :P
Ze waren al klikbaar, ik gebruikte die functie al. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Thijs »

Is dat zo? Misschien niet op mijn mobiel ofzo. :S
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Ruben »

Ik denk wel dat ze eerder niet blauw waren, want vond de lay-out wel anders. Maar klikbaar waren ze zeker. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Freek »

in de reisplanner kun je nu ook aangeven dat je HST wil hebben in het advies. Verder staat er ook een link naar een uitleg van HST en een ns/ov jaarkaart.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Jurjen »

Ok, als veelvuldig m.ns.nl gebruiker, kan ik de volgende punten melden:

- de site lijkt nu geoptimaliseerd voor schermbreedtes vanaf 320 pixels. Jammer, veel telefoons hebben een scherm van 240x320. Ja, de iPhone heeft een schermbreedte van 320, maar heeft een marginaal aantal gebruikers, en een miniem aantal gebruikers daarvan dat niet de Trein app gebruikt. ;-)
- Bij het plannen van een treinreis heb je nu zowel boven als onder het advies de links 'eerder', 'wijzig' en 'later'. Met de middelste kom je terug in het invulscherm met de eerder ingevulde gegevens ingevuld.
- Je hoeft geen jaartal meer in te voeren bij het plannen van een reis, dag en maand volstaan.
- Ander lettertype
- Niet de tijd voor de eindbestemming in de AV, maar de eindbestemming zelf linkt naar de AV voor dat station.
- De 'Home' link is volgens mij verplaatst van links naar rechts.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door webguy »

Overigens schijnt de Trein app kapput te zijn na deze veranderingen. Heb zelf geen iPhone, maar zal waarschijnlijk, afhankelijk van de gebruikte methodes, een software update betekenen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS doet nieuwe website voor onderweg uit de doeken

Bericht door Ruben »

Jurjen schreef:- Niet de tijd voor de eindbestemming in de AV, maar de eindbestemming zelf linkt naar de AV voor dat station.
Ah! Dus dat was er anders. :)

Trein app voor iPhone is kaput sinds vanmiddag ja. Het ding snapt de bestemmingen niet meer, staat nu een html code. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten