OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Ik stond gisteren even te fotograferen langs de lijn bij station Bremen-Oberneuland toen er een trein aan kwam zetten met een aardige snelheid, het zou de stopper moeten zijn, maar gezien zijn snelheid leek het me wat onwaarschijnlijk. Op het moment dat ik het laatste dacht, het bleek dus toch de stoptrein te zijn, ging de mcn vol in de remmen, wat wel leuke rook effecten gaf, de lok stond 'slechts' half buiten het perron, dus het viel nog mee. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

-> Foto!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Achja blaadjes.....
Vandaag daardoor in totaal wel een +45. Op de heen weg had mijn trein een +10. ik ging er vanuit dat de s3700 in Zutphen naar Nijmegen al wel weg zou zijn. Nadat ik een staanplaats had in genomen in de stopper naar Arnhem (s7500) toch maar even in de CTA bakken in de gaten gehouden. Op spoor 2 stond namelijk nog een s3700 met een +25. Toen deze weg ging werd de volgende s3700 aangekondingd met een +10. Maar aan de kudde mensen die het perron overstak was te zien dat de s3700 op spoor 3b werd binnengenomen. Sprintje trekken en toen gezellig in een VIRM 4tje (heerlijk een kortere spitstrein) wederom een staanplaats in kunnen nemen. Bij aankomst in Arnhem +15.

Terug weer een zelfde soort liedje. De s3600 kwam met +10 in Arnhem aan, daar achter zat dan ook vertraagd de s2000 naar Gvc en daar achter met +10 de s3700 naar Zwolle van 17.12, in Zp aansluiting natuurlijk weg.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Frank »

't Was inderdaad een zooitje vandaag. Vanochtend had mijn s3600 een +15; werd overigens pas zeer laat te Elst omgeroepen. 't Enige wat ik bij aankomst te Nijmegen over de reden van de vertraging kon horen was iets dat op materieel leek :P .
In Nijmegen gebeurde ook 't een en ander op de terugweg. Mijn s3600 had een +10, die de andere kant op van 25 minuten eerder (jaja, wachten :wink: ) net ietsje minder. Daarachter kwam de s3000 vanuit Den Helder hobbelen en de aansluitende s4400 liep +5 op om de overstap over te kunnen nemen.
Vervolgens kwam de s3700 van het rangeerterrein om een mij niet geheel duidelijke reden pas heel laat voorrijden; uiteindelijk zou hij met +6 vertrekken. De s3000 naar Den Helder vertrok ook met +5, zo te zien ook om de aansluiting van de s4400 uit Den Bosch over te nemen.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Thijs »

Het was vandaag een inderdaad dramatische dag voor de punctualiteit. Ik reisde vandaag van Enschede naar Nijmegen. In Enschede stond al een waarschuwing op de borden. De verlengde s7000-treinen waren al geschrapt. Ik zat in de trein van 7.56 van Enschede naar Schiphol, en in de trein zag ik al op de mobiele site van NS dat dezelfde trein in Hengelo als opgeheven stond. Echter, dit was pas in Hengelo (toen de trein al stilstond) gemeld, nadat daarvoor nog de gebruikelijke mededeling als 'deze trein rijdt verder als..' was gedaan. Als oorzaak van het opheffen van de trein werd de gladde blaadjes gegeven. Een andere reden (overwegstoring?) werd in ieder geval nergens genoemd. Het perron van Hengelo stond dus vol met onzekere mensen. ;)

De stoptreinen uit Zwolle naar Enschede hadden gigantische vertragingen, van +80 tot +30.

Ikzelf heb de stoptrein van 8.14 van Hengelo naar Zutphen gepakt, die met +7 vertrok en uiteindelijk met +13 in Zutphen aankwam. De trein werd overigens gereden met 2xLint, en 2 andere treinen van Syntus (8.15 Hengelo>Oldenzaal en rond 8.49 Lochem>Oldenzaal) reden ook met 2 Linten aan elkaar.

We kwamen aan in Zutphen, toen de stoptrein van 9.07 naar Arnhem net wegreed. Maar, de IC van 8.57 naar Nijmegen had +15 en werd gereden door.... een nieuwe koploper!! Stel 4029 om precies te zijn. Dat was een bijzonder gezicht! Trein naar Zwolle had overigens ook +15 ofzo. We zaten rond Velp achter de stopper, tussen Arnhem en Elst achter het Tiel-treintje en zo kwamen we met +28 aan in Nijmegen. Dit was te kort voor de kering zodat de kerende trein (9.58 Nijmegen>Zwolle) met +10 vertrok.

Elders was het ook een drama, de IC's uit Utrecht kwamen in Arnhem met +40 tot +20 aan. De IC's uit Roosendaal (uiteraard) ook rond de +25, zodat de kerende treinen naar Roosendaal ook al weer te laat vertrokken. Toen ik zo een aantal actuele vertrektijden van stations bekeek, kleurde het rood met forse vertragingen. Wat een dag!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Ik was door alle vertragingen juist eerder op mijn werk vandaag :P Wilde als vanouds de t12518 nemen, maar die stond met +15 aangekondigd in Utrecht. Gelukkig stond de vertraagde (+5) t2818 nog langs het perron en had ik na vriendelijk doch dringend vragen zelfs een zitplek. Aankomst in Rotterdam met ongeveer +1 ofzo (min of meer op tijd dus) en zo dus een bus eerder naar mijn werk kunnen nemen :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Ik had dan ook weer weinig last gehad van vallende blaadjes. Met IC t3045 van Amr naar Ut (de +5 in Amr was in Asd al zo goed als ingelopen) gereisd, alweer ik IC t3545 maar liet gaan; het enkele IRM-IV'tje was allicht drukker als de met 10-12 bakken rijdende IC t847, waar ik anders in Ehv op overgestapt zou zijn. Tenslotte met t32052 door naar Mtr. Onderweg geen controles.

Terug ging het dan van Mt naar Rm met t6870, waarin zowaar twee keer werd gecontroleerd. Aldaar overgestapt op IC t870 die me zonder vertraging en met één controle in Ut afzette, waar ik een aanfluiting mocht zien van IC t2070 op IC t870: laatstgenoemde begon de vertrekprocedure om 20:24:30, om om 20:24:50 weg te rijden (vertrektijd 20:25), terwijl eerstgenoemde om 20:24:55 langs hetzelfde perron aan de overzijde aanmeerde... Ook geen drinken kunnen halen door een Servex-brede pinstoring en slechts 17 cent op zak. Gelukkig kwam IC t3070 al snel, zij het niet van het tot 3 minuten voor vertrek aangekondigde perron 9, maar 'gewoon' vanaf het gebruikelijke perron 5 (waarom moet dat zo kort van tevoren pas bekend worden mensen, ik was de meute voor door op m.ns.nl te kijken nadat de CTA blanco draaide, maar de meute zelf was nog maar net voor vertrektijd daar, met uiteraard gestress tot gevolg.

Tussen Ut en Asd nog wel 5 minuten vertraging ingelopen, maar te Zd wachtte de Sprinter op ons en hadden we dus vrij baan tot Amr. Aankomstvertraging een minuut of 2. Zijn de trdl's daar tegenwoordig zo alert of is het een standaardmaatregel om de Zaanlijn-Sprinters op (licht) vertraagde IC's van lijn 8 en 30 te laten wachten? Overiges in deze laatste trein ook nog controle gehad.

Ergo: kleine vertragingen opgelopen, maar geen gemiste aansluitingen en verwaarloosbare aankomstvertragingen. Chapeaux!

Oh, en overigens, worden de Mt-Bxl Expressen in de spits met 2 rijtuigen verlengd, waardoor de loc in het midden van de trein komt te hangen? (rijtuig+stuurstand tegen de loc aan) Zag rond 18:00 op Mt een combi van stuurstand+rijtuig+loc+rijtuigen+stuurstand namelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

De t2214 wist vanmorgen, ondanks het voor DDM-1 altijd lastige regenachtige weer, redelijk op tijd te rijden. Dat moest 'ie wel bekopen met een vierkant wiel... voor Rotterdam Lombardijen was er nog niks te horen, daarna werd het een aardig gebonk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Met dank aan ProRail weer +30. De CNL van 18.08 was 10 minuten vertraagd en werd eerst binnen genomen in Ah alvorens de s3700 van 18.12 naar Zwolle mocht vertrekken. De s3700 stond voor Ah gezellig te wachten tot het perron vrij was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanavond was het de beurt aan de t9245 om Dordrecht over te slaan i.v.m. z'n vertraging, wat overigens op een feitelijk niet kloppende manier op de Actuele Vertrektijden-schermen komt te staan. Die vermelden dan namelijk "Rijdt vandaag niet", terwijl de trein wel gewoon rijdt maar slechts niet stopt. Goed, ik snap ook wel dat de reizigers heel vreemd zullen staan te kijken als ze een melding als "Stopt vandaag niet" achter een trein zien staan :P

De t9256 met +2 werd zowaar naar spoor 5 gespoorwijzigd in Dordrecht terwijl de iets vertraagde t2267 nog nieteens in de buurt was (die kwam pas binnen toen ik inmiddels op het busstation stond). Dan kunnen ze het dus wel, als ze naast elkaar voor de inrijder staan doen ze het andersom :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Met dank aan ProRail weer +30. De CNL van 18.08 was 10 minuten vertraagd en werd eerst binnen genomen in Ah alvorens de s3700 van 18.12 naar Zwolle mocht vertrekken. De s3700 stond voor Ah gezellig te wachten tot het perron vrij was.
Overstap op de t30763 ging de mist in en de t30963 kwam met +9 in Terborg aan, dus totale vertraging +23. Vraag me af of de treinen ook in deze volgorde waren afgehandeld als de s3700 niet in Elst gestopt was en dus enkele minuten eerder in Arnhem was geweest...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Trein t3546 was net weer een beetje aan het versnellen onderweg naar Schiphol toen hij zeer abrupt tot stilstand kwam. Na een minuut reed de trein weer verder alsof er niets aan de hand was. Op Bijlmer ArenA stond aan de andere kant van het perron (op spoor 3) een ICE stil, die reed gelijktijdig met de 3500 weg richting het noorden.

Trein t21772 heeft in ieder geval niet gereden tussen Utrecht en Rotterdam, als advies werd de trein die om 22:09 uit Gouda vertrekt gegeven, ik had zelf als advies de s4000 die 24 minuten eerder naar Rotterdam gaat gegeven. Duurt dan wel langer dan een intercity, maar scheelt alsnog een flink stuk reistijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

In Eindhoven kwam vanavond een trein met tig gloednieuwe Ford's voorbij, waarvan er bij een tweetal de knipperlichten (alarmlichten) knipperden. Zag er nogal vreemd uit :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Zag vanmiddag een leuke combinatie rijden: 3 stellen IRM aan elkaar. Voorop reed de 9565, in het midden de 9512 en achterop nog een stel waarvan ik het nr niet heb gezien. 9565 is nog niet beproefd/gekeurd zover ik weet dus het zal wel een testrit zijn geweest :D
Gelukkig reden ze aan de linkerkant langs; over de hele lengte van een rijtuig in de 4020 kon ik niet rechts naar buiten kijken door je weet wel :?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door playertwo »

Dubbele P schreef:In Eindhoven kwam vanavond een trein met tig gloednieuwe Ford's voorbij, waarvan er bij een tweetal de knipperlichten (alarmlichten) knipperden. Zag er nogal vreemd uit :P
Dan zullen ze ergens rond Breda of Dordrecht wel uit zijn, want dan is de accu inmiddels wel leeg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een van de grootste vertragingen tot nu toe door gladde sporen opgelopen: de t4114 had in Maassluis inmiddels +10.
Zeer opmerkelijk was echter wel dat het stel (de 2980) heel de rit nauwelijks leek vooruit te komen, maar op de beruchte gladde plekken net voor Vlaardingen Oost en bij vertrek uit Vlaardingen West ging ' ie er juist als een speer vandoor. Om overigens net voor Maassluis alsnog te gaan glijden tijdens de eerste remming voor het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

Freek schreef:Met dank aan ProRail weer +30. De CNL van 18.08 was 10 minuten vertraagd en werd eerst binnen genomen in Ah alvorens de s3700 van 18.12 naar Zwolle mocht vertrekken. De s3700 stond voor Ah gezellig te wachten tot het perron vrij was.
Internationale treinen gaan gewoon voor op binnenlandse treintjes hoor. Als daar iets mis gaat, heeft de reiziger een gigantisch groot probleem (verschilend van 2 uur, 4 uur of een dag/nacht wachten! Jij kan rustig een half uur later je reis vervolgen. So be it!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

playertwo schreef:
Dubbele P schreef:In Eindhoven kwam vanavond een trein met tig gloednieuwe Ford's voorbij, waarvan er bij een tweetal de knipperlichten (alarmlichten) knipperden. Zag er nogal vreemd uit :P
Dan zullen ze ergens rond Breda of Dordrecht wel uit zijn, want dan is de accu inmiddels wel leeg :mrgreen:
Ze gingen richting het zuiden :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

BR628 schreef:Internationale treinen gaan gewoon voor op binnenlandse treintjes hoor. Als daar iets mis gaat, heeft de reiziger een gigantisch groot probleem (verschilend van 2 uur, 4 uur of een dag/nacht wachten! Jij kan rustig een half uur later je reis vervolgen. So be it!
Jammer dat het in Rsd niet altijd zo werkt met de Benelux.. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

De Benelux is een dermate grote verstoorder van het gehele railsysteem in de zuidwestelijke randstad dat dit niet heel erg verstandig is....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Er bestaat al een hele tijd een verschil tussen uitgaande en ingaande internationale treinen. Binnenkomende internationale treinen hebben een lage prioriteit, uitgaande een hoge. Daarnaast geldt natuurlijk altijd dat als een trein zo veel te laat is dat een andere er prima voor kan, dat gebeurt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

BR628 schreef:
Freek schreef:Met dank aan ProRail weer +30. De CNL van 18.08 was 10 minuten vertraagd en werd eerst binnen genomen in Ah alvorens de s3700 van 18.12 naar Zwolle mocht vertrekken. De s3700 stond voor Ah gezellig te wachten tot het perron vrij was.
Internationale treinen gaan gewoon voor op binnenlandse treintjes hoor. Als daar iets mis gaat, heeft de reiziger een gigantisch groot probleem (verschilend van 2 uur, 4 uur of een dag/nacht wachten! Jij kan rustig een half uur later je reis vervolgen. So be it!
Dat klopt en in principe ben ik er ook voorstander van, maar dat wil niet zeggen dat als ProRail beter had opgelet had ik geen vertraging gehad en was de internationale trein even laat vertrokken.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Gisteren en vandaag al behoorlijk wat vaagheden meegemaakt. Gisteren stond ik rond kwart voor zeven op Rotterdam Centraal toen ik uit de richting Utrecht VIRM zag binnenkomen (dus in de Noordoost/s2800). Even later verliet het het station weer met nog steeds Rotterdam Centraal op de displays, ik denk richting een opstelspoor, er zaten ook geen mensen in. Ik wilde naar Den Haag Centraal en had net de s5100 van 18.32 uur gemist. De s1900 van 18.46 uur kreeg eerst +5, daarna +10 toen +15 en uiteindelijk weer +10. Inmiddels zat ik dus al bijna een half uur te wachten toen die trein een keer binnenkwam. In Den Haag reed mijn tram net voor m'n neus weg die daarna ook ineens om het kwartier ging rijden (n)

Op de terugweg had ik keurig volgens planning mijn tram maar ik zag op Den Haag Centraal wel mijn aansluitende s1900 richting Rotterdam weg rijden, ik zag nog net twee mooie rode lampjes. Sinds wanneer geeft 9292 zulke krappe reisadviezen? Mijn tram was gewoon op tijd namelijk. Naja uiteindelijk kwam ik te laat aan op mijn bestemming en was ik ook twintig minuten later dan gepland weer thuis omdat ik uiteindelijk de s5100 maar genomen heb die toen overigens nog maar tot Dordrecht reed. In de trein nog wel een leuk gesprek gehad met een man 'het is altijd te zien dat het slechter gaat met de economie als je in de eerste klas minder NRC'tjes vindt' :D

Vandaag ging ik met de s5000 van 16.49 uur richting Den Haag Laan van NOI. Dit was een T'tje en bij Rijswijk kwamen we bonkend en met piepende remmen net voorbij het station stil. Ik keek naar buiten en zag nog net een einde-perron hekje en het bord 'treinen stoppen 60 meter verderop' ja, helaas vandaag niet. Bonkend gingen we weer terug achteruit. Gevalletje station overgeslagen? Last van blaadjes op het spoor, daar kunnen ze het hier in elk geval niet op steken :lol: Ik wist trouwens niet dat treinen zo achteruit kunnen rijden. De reizigers konden uiteindelijk dus wel nog op Rijswijk in en uitstappen. Door de lange speling op Den Haag HS was ik keurig op tijd op Den Haag Laan van NOI (waar mijn bus me voorbij reed zonder te stoppen maar de volgende vier minuten te vroeg was en ik dus ook vandaag weer later op mijn bestemming was, maar dit hoort eigenlijk niet in dit topic).

We zullen zien wat morgen weer brengt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Redelijk uitzonderlijk: vanmorgen reed er een voortrein (met DDAR) voor de t2121 die "maar" +15 had. Ding reed in ieder geval vanaf Dordrecht, maar is waarschijnlijk vanuit Rotterdam gekomen: daar hebben ze er immers, in tegenstelling tot Dordrecht, wel materieel voor en de eigenlijke t2121 zag ik daar ook vrij leeg vandaan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Daantje schreef: Ik wist trouwens niet dat treinen zo achteruit kunnen rijden.
Tja, met ieder treinstel/loc kan je gewoon achteruitrijden, alleen mag het officieel niet :P (en zeker niet met reizigers...)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten