Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Hoe zit dat dan met de andere ca. 30 bussen?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door koekje »

Michael 1988 schreef:Hoe zit dat dan met de andere ca. 30 bussen?
Eens zien.... Syntus Gelderland meldt dat in 151 bussen WiFi wordt geïnstalleerd. De overige ca. 30 bussen krijgen het dus.... niet? :roll:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Laat ik het anders zeggen dan. Welke bussen zijn dat dan niet?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door deadlock »

koekje schreef:
Michael 1988 schreef:Hoe zit dat dan met de andere ca. 30 bussen?
Eens zien.... Syntus Gelderland meldt dat in 151 bussen WiFi wordt geïnstalleerd. De overige ca. 30 bussen krijgen het dus.... niet? :roll:
Waarom rolleyes? Is toch een normale vraag? Waarom krijgen de overige bussen geen wifi?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Als ik alles van Busfoto.net optel qua series kom ik op 151 bussen aan. Waar jij een blik van 30 bussen opentrekt weet ik dan niet?
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Ik telde de buurtbussen ook mee. Maar ik telde er teveel. Ik telde de Ducato's ook mee die nu in Overijssel rijden.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door koekje »

Michael 1988 schreef:Ik telde de buurtbussen ook mee. Maar ik telde er teveel. Ik telde de Ducato's ook mee die nu in Overijssel rijden.
WiFi in buurtbussen lijkt mij een beetje overdreven. Heeft Breng ook niet trouwens.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Ik kwam gisteren de 5154 in veluwekleurstelling tegen op lij 102 :) De overijsselse stoelen zitten er nog wel in.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Klopt! In ieder geval de 5154 en 5155 hebben een nieuwe kleur. Het wagenparknummer staat nog wel 'verkeerd'.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

MdJ, Opvallende dingen in de Materieelinzet schreef:Er staat een Irisbus uit Lelystad op de buffer van Apeldoorn.
In combinatie met https://photos-6.dropbox.com/t/0/AAD3pG ... ze=800x600
Een Irisbus die groene stadsbussen ontmoet. Deze groene stadsbussen zijn de stadsbussen van Apeldoorn en deze komen in het normale leven geen Irisbus tegen...

Oftewel: Syntus test een irisbus van Arriva op de stadsdienst Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Daniel »

Was die Irisbus niet ook een kanditaat voor een deel van het materieel in Twente? Dan is het logisch dat Syntus ´m test en voor Irisbus zelf is het natuurlijk ook wel makkelijk een bus te regelen die al in Nederland is voor die testen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Is die testbus die Arriva en Veolia eerst hadden niet nog aanwezig in Nederland?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Bastiaan »

De laatste dagen zie ik telkens een 12 m Citaro op de Veluwelijn rijden. Misschien toevallig telkens de zelfde, of toch verschillende. Weet iemand of dat planmatig is en waarom? Wat rijdt er nu dan in omgeving Ede?
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Had die bus gister te pakken inderdaad.

Denk dat het voornamelijk de combinatie van milieuvriendelijk rijden is met het genoeg hebben van zitplaatsen in een normale bus. Die gelede's zijn nu simpelweg op elke lijn overkill.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door NG²7²™ »

MdJ schreef:Oftewel: Syntus test een irisbus van Arriva op de stadsdienst Apeldoorn.
Syntus heeft helemaal niets getest, er werd een fotoshoot met die wagen gedaan voor ErvaarHetOV.nl
Groeten,
Nick
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door NG²7²™ »

Xanland schreef:Had die bus gister te pakken inderdaad.

Denk dat het voornamelijk de combinatie van milieuvriendelijk rijden is met het genoeg hebben van zitplaatsen in een normale bus. Die gelede's zijn nu simpelweg op elke lijn overkill.
Er rijden momenteel drie Citaro's uit Ede in Apeldoorn. In Apeldoorn hebben ze stadsbussen over en deze mogen (hoe verrassend het ook mag klinken) niet op de streek, ze mogen echter wel op de stadsdienst in Ede rijden. In eerste instantie reden de 5001, 5014 en 5022 in Ede, waar de 5207, 5209 en 5211 voor naar Apeldoorn zijn gegaan.
Inmiddels is er in verband met onderhoud het een en ander verschoven, zo rijden in Ede nu de 5003 en 5011 (als derde een blauwe) en zijn de 5207 en 5211 weer terug in Ede. Ze rijden vanuit Apeldoorn op omlopen die veel al op lijn 43/91/102/231 zitten en in het weekend ook op lijn 2/5.
Groeten,
Nick
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Oh, de hogere heren hebben dus toch weer besloten dat stadsbussen niet op de de streek of Veluwelijn mogen...

Zag een tijd lang wekelijks wel een stadsbus op een niet Apeldoornse stadslijn. Op zich snap ik dit wel, want je zit immers met de kilometerstanden en dergelijke.

Offtopic:
Ach ja, liever Mercedes-Benz - of zelfs MAN (behalve die streekgeledes: AUCH!) - dan zo'n klote-Amba. Vind dat laatste busmerk toch altijd wat minder luxe.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door NG²7²™ »

Xanland schreef:Oh, de hogere heren hebben dus toch weer besloten dat stadsbussen niet op de de streek of Veluwelijn mogen...

Zag een tijd lang wekelijks wel een stadsbus op een niet Apeldoornse stadslijn. Op zich snap ik dit wel, want je zit immers met de kilometerstanden en dergelijke.[/size]
Ja, volgens mij was het zelfs zo dat ze voornamelijk niet in Arnhem mochten komen :-p
De kilometerstanden maken niet uit, de Citaro's uit Ede lopen gemiddels 50.000 kilometer achter op de stadsbussen van Apeldoorn, die vervolgens weer 50.000 achterlopen op de streekbussen en geledes (op de MAN's van Veolia na).
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Daniel »

Xanland schreef:Oh, de hogere heren hebben dus toch weer besloten dat stadsbussen niet op de de streek of Veluwelijn mogen...
Mislukt... ik zag vanmiddag nog een groene Optare op lijn 103 rijden op de grens van Amersfoort en Hooglanderveen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

En nogmaals: nadat ik vanochtend wakker werd kwam een groene ambassador over de Landdrostlaan richting A50 rijden... Naar Arnhem dus :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Milco »

Ik heb een keer in een groene stadsbus gezeten van Harderwijk naar Arnhem (lijn 205/105)...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door NG²7²™ »

Is toch niets nieuws onder de zon? ;-)
De 5205 en 5209 staan momenteel in Zwolle, zijn hier uitgelopen op een gelede omloop vanuit Apeldoorn.
Groeten,
Nick
Ouder
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 10:04

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Ouder »

Ik heb voor mijn dochter een Veluwe Vrij abo aangeschaft voor het reizen naar school. Ik kan echter nergens op de website vinden in welk gebied ze daar nu precies kan reizen en/of welke lijnen daar onder vallen. Ook de klantenservice en de syntusbalie kan mij niet helpen. "Op alle Syntusbussen op de Veluwe" is alles wat ze zeggen.. Maar Arnhem kan ook.. en dat is GEEN Veluwe.
Kan iemand hier mij helpen?
Het is toch te gek voor woorden dat mijn dochter dan maar op de gok moet gaan reizen??
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Meltrain »

Beste Ouder,

De lijnen op deze pagina zijn in principe allemaal toegankelijk met Veluwe Vrij, uitgezonderd de buurtbussen. (Let op: de lijnen 659 en 678 zijn inmiddels opgeheven!)

Dat zijn alle lichtblauwe en groene bussen van Syntus.

Via deze link kunt u de voorwaarden van Syntus zelf vinden. Daarin staat (onder andere) dat Veluwe Vrij ook geldig is op de lijnen 43 en 52 die gedeeltelijk door Breng worden gereden. Veluwe Vrij is op deze lijnen altijd geldig, ook als er een bus van Breng rijdt.

Ik hoop dat u er zo uitkomt.

In Arnhem kan ze bijvoorbeeld alleen gebruik maken van de lijnen 43, 52, 91, 231 en 293.
Tussen welke plaatsen reist uw dochter meestal? Als u dat erbij zet, kunnen we kijken of een ander abonnement wellicht handiger is. Dit kunt u eventueel ook per PB naar mij sturen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Freek »

Om inderdaad echt goed antwoord te geven is het van belang te weten met welke buslijnen er gereisd wordt. Wordt er namelijk ook in Arnhem gereisd dan zijn er waarschijnlijk betere alternatieven dan Syntus Veluwe altijd vrij. Maar dat is afhankelijk van de lijn en de afstand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten