OVer Missers in de Reisinformatie #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Meltrain »

Heiloo is een lastig geval, maar ik vind dat de stations ten noorden van Alkmaar, tussen Hoorn en Enkhuizen, tussen Roosendaal en Vlissingen, tussen Deventer en Zwolle en tussen Deurne en Venlo dan maar gewoon de IC-status moeten krijgen.
Dat voorkomt nutteloze toevoegingen op trajecten waar toch alle IC's op alle stations stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Je verschuift volgens mij alleen het probleem maar. Het systeem moet gewoon aangepast worden.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Ik denk niet dat die DDZ de Duitse 15 kV erg lekker zou vinden :P ...
Afbeelding

...maar in werkelijkheid was dit natuurlijk gewoon de defecte Sprinter naar Zwolle van 17.13 uur naast een ietwat overenthousiaste TBP :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Nu InfoPlus actief is op Schiphol zijn er wat dingen veranderd.

Thalys naar Amsterdam staat niet meer als niet-instappen op de borden, hierdoor denken toeristen dat ze deze trein naar Amsterdam kunnen nemen.

De aankondigingen van NS Hispeed hebben nu het internationale geluidje in plaats van het standaard geluidje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Die Thalys 'bug' is denk ik operator error, maar weet niet helemaal hoe het er onder Bepac uit zag. Was dat een wit scherm met Do not Board of Niet Instappen? Of was het een Thalys naar Amsterdam met als opmerking 'Niet instappen'?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Het was altijd Niet Instappen, nu staat er:

15:26 Thalys
Amsterdam Centraal

Reservering verplicht.
Speciaal Kaartje.

De oude situatie was beter. Dat er nu niet meer Do Not Board bij Niet Instappen bijstaat is vervelend maar even behelpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Dat is een plan/operator fout, betekent dat de trein niet wordt meegegeven dat het alleen uitstappen is. Even voorgenomen dat de oude situatie inderdaad is wat men wil...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Je kan nergens kaartjes kopen voor Thalys met het traject Schiphol - Amsterdam. Het aantal instappende reizigers is daardoor altijd nul dus lijkt Niet instappen mij de meest logische tekst. Het zou ook nog kunnen zijn dat het niet goed in de dienstregeling is verwerkt natuurlijk, dan heb ik niets gezegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

De planners zijn er nogal van om te vergeten een stop als "Alleen uitstappen" te markeren. Dat wordt nogal vervelend als je vervolgens elke trein handmatig moet gaan aanpassen..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Vertel mij wat, de lijsten met fouten vliegen er regelmatig om de oren. Maar het zijn ook maar mensen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Michael »

Zondag gaat er hier in de omgeving Breda op de lijnen 117, 122, 123, 617 en 618 een nieuwe dienstregeling in in verband met de verbouwing van station Breda. Nou heeft Veolia de vertrekstaten van de lijnen waar de tijden veranderen vervangen bij de bushalte waar ik altijd opstap. Maar er zijn ook twee lijnen waarvan de tijden niet veranderen. En niet alleen de tijden veranderen ook de haltes. Dus nou hangen er vertrekstaten met de nieuwe haltes en vertrekstaten met de oude haltes. Lekker handig.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Milco »

Om 20.33 uur stapte ik op Amsterdam Amstel in bus 327 naar Almere, die door Volvo 5713 gereden werd. In de bus stotterde de halteafroep. Dit klonk zo:
‘Volgende halte: Midde-denweg’
‘Volgende halte: Krui-islaan’
‘Volgende halte: Bri-inkstraat’
‘Volgende halte: Maxisweg’ (wel zoals het hoort)
‘Volgende halte: P P P P en R terrein’
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Da's een leuke InfoXX-bug ja, heb ik ook al een paar keer gehad. Varieert wel waar 'ie stottert, hoorde zelf ooit iets als "Vvvolgende halte..."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Somoht »

webguy schreef:De planners zijn er nogal van om te vergeten een stop als "Alleen uitstappen" te markeren. Dat wordt nogal vervelend als je vervolgens elke trein handmatig moet gaan aanpassen..
De Thalys staat iig als NIIN/Niet Instappen op Schiphol in de reisplanner.

Code: Selecteer alles

 paris   | {BAR,RESV,ROL,SPEC}
 brusz   | {BAR,RESV,ROL,SPEC}
 atw     | {BAR,RESV,ROL,SPEC}
 rtd     | {BAR,RESV,ROL,SPEC}
 shl     | {BAR,NIIN,RESV,ROL,SPEC}
 asd     | {BAR,RESV,ROL,SPEC}
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Voor de grap even gekeken naar gisteren - het staat niet in het plan dus moet het handmatig worden gedaan. Dat wordt af en toe gedaan en het lijkt dan correct op de borden te komen. Kan me voorstellen dat dat niet voor elke Thalys wordt gedaan (16 per dag?).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Het gaat om 10 Thalys-treinen richting Amsterdam per dag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Milco »

Op de pagina van zowel lijn 215 als lijn 216 (allebei spitslijnen tussen Almere en Schiphol) kom ik het volgende tegen...


Omschrijving Groot ondehoud Schipholbruggen A9 thv Ringvaart
Toelichting Rijkswaterstaat voert tussen 31 mei en 24 juni gedurende vier weekenden groot onderhoud uit aan de Schipholbruggen, vlakbij afrit 6 Dit kan een minimale vertraging opleveren, houd rekening met 10 min extra reistijd ivm filevorming op A9
Periode 31-05-2013 t/m 24-07-2013
Dagen ma | vr | za | zo |
Richting
Aard Vertraging
Oorzaak werkzaamheden
Gevolg vervoer ontregeld
Betreft halte(s)

(En let even op de twee onderstreepte woorden en let vooral op de combinatie van die twee woorden...)
:')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Vinny »

Wat wellicht relevanter is, is dat de rotonde onderaan die afrit van 13 t-m 20 juni volledig versperd is. De ochtendritten van lijn 215 en 216 vereisen dan een omleiding via Bovenkerk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

In de categorie 'rare berichten over werkzaamheden aan het spoor' mag deze zeker niet ontbreken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Strandtreinen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Dan moeten ze nog snel het strand verplaatsen: dat ligt niet bij Maassluis ;-)
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door TheKnitter »

Vandaag was de reisinformatie in Den Bosch even in de war, wat door de vertragingen veroorzaakt werd, wat weer veroorzaakt door de goederentreinen.

Sprinter 12:33 naar Utrecht had vertraging, en werd eerst als "Rijdt niet verder dan Den Bosch" aangekondigd, en daar stonden wij al :mrgreen:
Toen werd ineens de IC naar Schiphol van 12:38 aangekondigd .....
Maar dat werd vrij snel de SPR naar Utrecht van 12:33 weer, met +10 aangekondigd.
Zonder omroep werd het vertrekspoor om 12:35 gewijzigd naar spoor 3b. Gelukkig was er een attente HC die dit waarnam op de Railpocket en de mensen maar even naar spoor 3b dirigeerde ... Op spoor 1 kwam de autoslaaptrein uit Livorno binnen om 12:37.

Toen werd er ineens omgeroepen dat de IC naar Schiphol van 12:38 van spoor 3b vertrok, en daarna pas de SPR naar Utrecht. Maar om 12:39 kwam de SPR uit Utrecht binnen, en om 12:42 kon alweer vertrokken worden naar Utrecht.
Inmiddels stond de IC van 12:38 op middenspoor 2 stil, terwijl spoor 3a vrij was ...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Aking »

Vannacht +120 opgelopen op Asd - Ut...

We kwamen rond 3:50 op Asd aan om om 4:17 de trein naar Ut te pakken, deze reed niet i.v.m. een kapotte brug tussen Asd en Ut.
We werden aangeraden om om 4:48 de trein naar Shl te pakken alwaar de trein naar Ut op ons zou wachten daar deze waarschijnlijk over Dvd en Hvs zou gaan.
Echter op Shl reed de trein letterlijk voor onze neus weg, ik kon hem nog aanraken... Gevolg, nog een uur erbij en uiteindelijk om 06:00 het nachtnet van Shl naar Ut (via Asd) :X :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

In Amersfoort had men het netjes voor elkaar vanmorgen, daar stond de IC van 10.56 uur naar Hilversum en verder keurig op de borden als volgende trein "10.56 IC Schiphol" zonder de verwarring veroorzakende melding erbij van "10.56 IC Enkhuizen rijdt niet" (Op de TB7s hadden deze treinen netjes een balkje met "Let op, rijdt naar Schiphol")
Kom ik vervolgens aan in Hilversum, staat daar alleen op de borden dat de IC naar Enkhuizen niet rijdt :? Die reed dus wel, alleen ging 'ie vandaag na Weesp linksaf i.p.v. rechtsaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:In de categorie 'rare berichten over werkzaamheden aan het spoor' mag deze zeker niet ontbreken.
Zondag rijdt de s4200 extra vanwege de werkzaamheden tussen Schiedam en Den Haag. De s4100 rijdt met drie minuten vertraging voor overstappers uit de s5100.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten