Werkzaamheden metrotunnel en ontvlechting metro Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door robert55 »

reisthijs schreef:
robert55 schreef:Over ontvlechten algemeen: je moet verbindingen aanbieden. Dat betekent oa dat er vraag is voor een metro van Sloterdijk naar Arena en AMC. Dat gaat ontvlechten dus niet bieden
Nou noem je net een verbinding die ook door de trein geboden wordt, zij het in een (zeker buiten de spits) wat magere frequentie.

In plaats van die verbinding per se met de metro te willen bieden kan je ook kijken of de treinverbinding beter kan (en niet onbelangrijk, tariefintegratie met het stedelijk vervoer zou ook zeer wenselijk zijn).
OK zeg ik Lelylaan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Suus »

Metro's van RAI naar Zuid moeten langzaam over de wissels tussen die stations. Het gevolg is 2 minuten vertraging voor alle metro's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ardan »

Waarom moeten ze langzaam?
Ik doe ook maar wat
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ruben »

Nam om :23 de 50 vanaf Rai, om over te stappen op de 54 op vd Madeweg. De 51 naar Spaklerweg zou pas om :28 komen namelijk.
Haalde de 54 makkelijk, maar deze wachtte minutenlang op de aansluiting van de 51. Ondanks de lage frequenties dus toch snelle overstaps. Wel een langzamere 54 natuurlijk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Had het je traplopen kunnen schelen dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Suus »

De eerste 54 van de dag in de tunnel (begint op Van der Madeweg) reed met 3xCAF, zag ik vanuit de tweede metro van de dag. Goed mogelijk dat deze de hele dag blijft rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Wacht, wat?
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Eerste 54 op zaterdag komt vanaf Gaasperplas. Vandaar CAF. Ben benieuwd. Moet toevallig die wagen hebben straks richting werk dus hoop wel dat het CAF is.

@Thom: zijn ze voor de zoveelste keer vergeten die tekst weg te halen in de ochtend.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ruben »

Gister met het navervoer van Amsterdam Open Air aan de Gaasperplas kwam er zelfs BN materieel daar. Geloof zelfs 4 stellen gekoppeld. :-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door tsov »

Ja, dat festival... Wubbo en ik wisten van niks en kwamen rond 23.15 op Kraaiennest met het plan naar huis te gaan. Er leek wat extra mat te rijden met 2xZilvermeeuw, en ook moesten we een trein met 3xZilvermeeuw voorbij laten gaan. Uiteindelijk kwam er vijf minuten later een stelletje 3xCAF langs waar we nog bijpasten. De achterste bakken zaten zo te zien ramvol, in de voorste bak (waar wij instapten), waren zelfs nog enige zitplaatsen over. Op Van der Madeweg stapte ik over naar CS, maar er stond geen 54 te wachten. Heb daar een minuut of 5 staan wachten voordat de 54 kwam. Er waren aardig wat overstappers, dus gelukkig was het 3xZilvermeeuw. Dat paste allemaal makkelijk.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Suus »

Vandaag meerdere combi's van 3x Zilvermeeuw op lijn 50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten