OVer je reiservaringen in juni 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Wubbo »

De start van een nieuwe maand, de start van een nieuw topic.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

Weinig reiservaring maar ik werd vandaag wakker van optrekkende en afremmende BN'tjes.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door deadlock »

Wat heb ik toch een ontzettende tyfushekel aan lijn 3 in Utrecht. Het lijkt wel alsof er geen einde komt aan die Amsterdamse straatweg en dan moet je die bouwput nog door Blij dat ik zo met een snelheid van 140km/u in een bijna lege bak ICMm naar Zl kan verkeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Srananbloke »

Vandaag een rondje Randstad gedaan in het kader van de dag van de bouw. O.a. een bezoekje gebracht aan de spoortunnel in Delft en station Vijzelgracht in Amsterdam. Naast de trein ook nog gereisd met de tram in Den Haag en voor het eerst het A'damse metronet in ontvlochten situatie meegemaakt.

Verder weinig bijzonderheden. Ben erg onder de indruk van wat ik onder de grond heb gezien op de betreffende bouwplaatsen. Verder viel me op A'dam Zuid een vertrekscherm van Schiphol op dat nog niet is geactiveerd. Zijn er meer stations die een dergelijk scherm krijgen?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door julsteren »

Zojuist een LINT met toilet gehad op Marienberg-Almelo.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door VIRM »

@Julsteren: ja, leuk heh? Ik ben zelf in de metrohaltes van Rokin en Ferdinand Bol geweest, en nog een stukje van Amsterdam Centraal.

Gisteren weer eens een tripje gemaakt naar Leiden. Nog wat opvallende dingetjes.
- Mijn s800 met vertrek 17:50 uit Zaandam had in de voorste bak een defecte verwarming. De verwarming stond op standje max en het was daar rond de 30 a 35 graden. Snikheet dus.
- Ik heb niet geteld, maar de aansluitende t2658 reed met iets van 10 bakken VIRM. Dit vanwege de werkzaamheden op de Oude Lijn tussen Amsterdam en Leiden. Het was ook ontzettend druk in de IC via Schiphol. Minpunt is dat de HC dus Schiphol en Leiden niet omriep. Sorry, maar het niet omroepen van Schiphol kun je niet maken in een trein waar dagelijks ontzettend veel toeristen/buitenlanders in zitten. Als je even niet oplet, mag je zo weer in Leiden weer overstappen. Tijd voor een degelijk automatische halte-afroep in de VIRM, NS!
- OP de terugweg ook weer wat reisinformatiegestuntel. Op Sloterdijk sprong de t4092 van 01:52 opeens op +10, met bijbehorende omroep van Tuffy. De t1590 kwam dus als eerste binnen, maar dit werd dus niet aangegeven op de borden, door de omroepster of door de HC in de trein, maar wel door een andere reiziger op het perron (die kennelijk de digitale displays op de VIRM zag). Mij maakte het niet uit, aangezien ik er toch in Zaandam uit moest. Maar het was wel een heel hoog knullig gehalte. Kan je ook niet maken met de laatste trein...
Beul van de blindegeleidelijn
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door TheKnitter »

Was het vandaag de Nationale Goederentreinvoorrangdag op het spoor -o- :?:

Ik heb welgeteld één trein op tijd gehad vandaag. Alle vertraging was te wijten aan de goederenboeren, maar voornamelijk de prutsers die op de TRDL-post zaten.

Mijn reis van vandaag om even wat bij Eindhoven Beukenlaan af te halen:
- Dordrecht -> Rotterdam, IC ri. Den Haag. Dordrecht v. 8:30; Te Rotterdam Stadion mocht een ertstrein voorlangs, +7
- Rotterdam -> Utrecht, IC ri. Groningen. Rotterdam v. 9:05; Om 9:00 werd er nog een containertrein voorgepropt, maar die ertstrein zat er ook al voor, +9 in Utrecht ...
- Utrecht -> Eindhoven, IC van 10:08 -> Maastricht kreeg drie(!) goederentreinen vlak voor hem langs. Volgens AV +16 in Den Bosch.
Ik nam zelf de ICE van 10:14 naar Den Bosch, Eindhoven en verder ri. Frankfurt (ivm werkzaamheden via Venlo). ICE had bij Geldermalsen al +9, te Den Bosch +13. De goederentreinen waren niet aan de kant gezet. De IC naar Heerlen van Utrecht v. 10:23 had om diezelfde reden te Den Bosch +9 ....
- IPV dat ik naar Eindhoven ging en dan terug naar Beukenlaan, ben ik in Eindhoven op de stopper naar Beukenlaan gestapt van Den Bosch v. 11:11. Vertrek pas om 11:16 ivm - wederom - een goederentrein. Te Beukenlaan hadden wij +6.
- Beukenlaan -> Den Bosch, vertrek 11:53. Bij Boxtel 6(!) minuten voor het rode sein gestaan om een goederentrein voor te laten. Te Den Bosch al +8 te pakken.
- Den Bosch -> Geldermalsen, vertrek 12:33; Vertrek pas met +8 omdat er - wederom - een goederentrein voorlangs gestuurd werd. Te Geldermalsen +11 ....
- De IC van Den Bosch 12:38 -> Schiphol had in Den Bosch ook al +7 opgelopen hierdoor ....

Arriva van Geldermalsen naar Dordrecht reed op tijd .....

Prutsers daar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

Op de MLL rijden geen cargo's, anders had ik wel willen wedden dat de TRDL hem voor jouw trein had gegooid! :Y :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Karl »

Aangezien de Ice ook omrijdt zal de Betuweroute ook wel buiten gebruik zijn...
Het is een spectrum.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door TheKnitter »

Thom91 schreef:Op de MLL rijden geen cargo's, anders had ik wel willen wedden dat de TRDL hem voor jouw trein had gegooid! :Y :mrgreen:
Daar zie ik ze nog voor aan ook ja :?
Maar de MLL rijden wel cargo's. Ma-vr tussen Kijfhoek en Dordrecht Industrie, en in de nacht wordt er nog wel eens wat omgeleid.
Karl schreef:Aangezien de Ice ook omrijdt zal de Betuweroute ook wel buiten gebruik zijn...
Tot 13:30 was er geen treinverkeer mogelijk tussen Wesel en Mehrhoog. Vanaf 13:00 werd er weer treinverkeer over de Betuweroute toegelaten, dus werd de "omleidingsroute" weer ff wat rustiger.
Vanaf 13:30 zouden er geen "nieuwe" ICE's meer omrijden vanaf Amsterdam, en vanuit Duitsland was het afhankelijk waar de ICE uithing.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Aking »

deadlock schreef:Wat heb ik toch een ontzettende tyfushekel aan lijn 3 in Utrecht. Het lijkt wel alsof er geen einde komt aan die Amsterdamse straatweg en dan moet je die bouwput nog door Blij dat ik zo met een snelheid van 140km/u in een bijna lege bak ICMm naar Zl kan verkeren.
Niks tegen lijn 3 in Utrecht vriend! Het eerste getal wat ik wist was 3, want dat was de bus naar huis (Inderdaad, over de Amsterdamsestraatweg) *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Een Damschreeuwer hadden ze er al, maar daar kan Amsterdam e.o. na vandaag ook een "metroschreeuwster" aan toevoegen.
Wat 'n mens was dat vanmiddag zeg. Kwam eerst al luid hoorbaar, maar tegen niemand (ze was alleen), vloekend, tierend en scheldend het perron van Duivendrecht op en ging ook mee met de eerstvolgende metro. Gelukkig maar voor één halte, dus heb het niet tot het centraal station hoeven aanhoren... Nouja, ze trok in ieder geval genoeg aandacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jef400 »

De bussen Purmerend en Amsterdam rijden vanochtend niet over de busbaan langs de N235 heen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ThePretender »

De s3061 reed maar tot Asd en zou keren op de trein terug naar Nm. Een vervangende trein zou op spoor 8a komen. Ik vroeg me dus wel af waarom de oorspronkelijke trein dan niet door naar Hdr kon en er speciaal een nieuwe trein voor de s3061 moest komen. Die kwam echter ook niet door een defecte trein, ergens tussen Amr en Asd. De sprinter naar Utg reed gelukkig wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Aangezien ik vanmiddag vanuit het stagebedrijf naar Scheveningen ga voor een uitstap/meet&greet was het niet zo handig om met de fiets naar het Bijlmerstation te gaan vanochtend, dus kwam ik om 8:15 aan op de halte van de 44 bij mij voor de deur. De bus van 8:18 heb ik echter nooit gezien, de bus van 8:33 kwam met twee minuten vertraging aanrijden en de chauffeur reed ehm, iets te netjes waardoor de bus pas om 8:44 aankwam op het Bijlmerstation. Ik ben als een gek naar boven gerend om de trein van 8:45 te halen maar dat lukte uiteindelijk net doordat de conducteur nog iets langer de deur voor mij en een andere reiziger open hield. Ik kreeg nog wel een standje omdat ze dachten dat ik bijna onder de trein was gevallen :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Etienne »

Nabij het kruispunt Westerlee (ZH) is de busbaan voor lijn 32 tijdelijk afgesloten vanwege werkzaamheden. Dit heeft echter tot gevolg dat de bus 's middags (vooral) in de file voor het kruispunt terechtkomt en dat de vertragingen er ook niet om liegen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een man en vrouw in de t1718 op een willekeurige vierzit. Middenin de spits met koffer tussen de stoelen, tas op de stoelen en voeten op de bank. En dan ook nog weigeren plaats te maken als iemand dat netjes vraagt, ze reageerden zo gepikeerd dat het nog net geen slaande ruzie werd.
Gelukkig was het vanmorgen wat rustiger dan normaal (viertje in de omloop van een drietje, dus iets langere trein), anders had de boel nog weleens uit de hand kunnen lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Gisterenavond voor het eerst een klassewissel gedaan op mijn chipkaart. Na een lange dag was mijn telefoon bijna leeg, ik gokte erop dat de s12700 uit Den Haag van 21:04 een VIRM van de laatste serie was en dat was gelukkig het geval. De trein kwam echter pas twee minuten voor vertrektijd aanrijden dus vertrok te laat uit Den Haag, in Schiphol was de vertraging ingehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

Dan heeft de machinist goed zitten stampen onderweg, 4 minuten kering er nog bij en dat er nog afrijden. Chapeau. Geen EZR dus ook :P
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jef400 »

Vandaag naar huis toe alle krappe overstappen gehaald. Dat komt bij mij niet vaak voor.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

@Bee @Thom91:
Dat heb ik wel eens meegemaakt in de s3700, tussen Almere Centrum en Leiden Centraal. Door werkzaamheden was Almere Centrum het beginpunt en de trein moest om 10.18 uur vertrekken. Echter door vertraging en een andere trein die nog binnenkwam op spoor 2 (wij stonden op spoor 1) vertrokken we met +9.
Maar dit werd snel ingehaald:
Almere Centrum: 10.18 +8
Duivendrecht: 10.38 +5
Amsterdam Zuid: 10.45 +3
Schiphol: 10.52 +2
Leiden Centraal: 11.10 +1

En dat met een VIRM!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door reisthijs »

Meestal blijft het toch bij 1 extra tussenstop bij verstoringen, maar nu stopte de IC dus extra in Duivendrecht èn Bijlmer.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Srananbloke »

Op dit moment stroomstoring in Nijmegen. Mijn IC kwam stil te staan voorbij station Lent. Trein rijdt nu terug richting Arnhem :(

EDIT 17:52: de storing is kennelijk weer voorbij. We rijden nu alsnog richting Nijmegen
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Srananbloke »

De storing is nog niet voorbij, maar we waren wel in staat Nijmegen met een slakkengangetje binnen te rijden. Volgens de omroep duurt dit nog tot een uur of 8.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Freek »

Ik moet wellicht iemand van het forum bedanken. Wie stond er rond 18 uur bij de bushalte van station Heyendaal eerst de hsl te bespreken en daarna dat er geen treinen reden vanaf Nijmegen? Ik wist dat laatste nog niet, maar dankzij deze hobbisten wel, daardoor in de lijn 300 naar Arnhem gestapt. Tussen de instappen waren ook reizigers die vanaf het station kwamen en een halte teruggereisd waren om zodoende wel in een bus naar Arnhem te komen. Op nijmegen cs was in een bus naar Arnhem komen slechts voor een enkeling weggelegd. Tussen Arnhem en Nijmegen slechts voor1 halte waar iemand achter moest blijven, bij rest stond niemand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten