Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Aha, dat verklaart dus de amba's op lijn 6 vandaag! Wist niet eens dat er nog amba's aanwezig zijn. Gaat wel hard met de aflevering van de nieuwe trolleys :D
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door BrengMe »

-Ik zag vandaag alleen Van Hooltjes op lijn 6 en
-Ik zie die amba's nog regelmatig op lijn 7.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Ik zag 2 amba's op lijn 6 vandaag, zowel in zuid als in noord. Één van de Van Hools stond rond half 7 met een defect bij het eindpunt in De Laar West. Lijkt erop dat die zo goed als hun laatste rondjes gaan rijden.

Gisterenavond trouwens een lange vertraging gehad door een rampenoefening op Arnhem CS, volgens mij was er deze avond weer zo'n oefening.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fred1954 »

trolley2000 schreef:Er wordt volop gewerkt aan de nieuwe kleurstelling van de Hess trolleybussen 5234-5242. De 5237 is klaar en staat buiten op het garageterrein, nog 1 Hess Trolleybus stond in de spuitcabine en de derde was ook in behandeling. Vandaag waren er 7 trolleys niet in dienst. Er reed een dieselbus zowel op lijn 5 als lijn 6.
Gisteravond was de Hess trolleybus 5244 op de route lijn 3 in Arnhem Noord (niet in dienst) en de 5245 was op transport richting Apeldoorn. Volgens mij zijn er nu 4 nieuwe trolleys in Arnhem. De 5237 zal morgen wellicht in dienst komen.
De 5237 reed vanmiddag inderdaad op lijn 7. *O* Nieuwe look ziet er goed uit, persoonlijk vind ik het mooier dan die hele bus blauw. En zo past de kleurstelling van de BrengTrolley ook beter bij de Arnhemse CNG-MAN bussen.

Edit: 1e filmpje op Youtube van een nieuwe HESS-bus (buiten dienst):
http://www.youtube.com/watch?v=ANeQZthfsfw
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

De dieselbussen die in Arnhem rijden is de 8648 (vandaag op trolleylijn 7) en 8660 (vandaag op trolleylijn 5).
In verband met het bezoek, morgen donderdag, van het Koningspaar in Arnhem is op het terrein voor het Provinciehuis o.a. Arnhems eerste trolleybus 101 te zien. Het zou mooi zijn ook de nieuwste trolleybus daar neer te zetten. TV Gelderland doet er morgen verslag van.
Wellicht in afwachting van goedkeuring en het ontvangen van kentekenplaten staan de 3 nieuwe trolleys nog in de garage. Waarom de 5245 op transport ging is mij niet bekend.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

Breng 5237 gisteren op lijn 7:
Afbeelding

Jammer dat het logo op het front (nog) mist.
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Nylan »

koekje schreef:Breng 5237 gisteren op lijn 7:
Afbeelding

Jammer dat het logo op het front (nog) mist.
Ik vind dit er wel erg mooi uit zien, het past inderdaad ook beter bij de aardgasbussen.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door visgraat »

Ach, een kniesoor die erop let.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Zijn de chauffeurs de uniformen zat? Ik zag gisteren in Nijmegen verschillende chauffeurs niet in "gewone" Breng overhemden maar in lichtblauwe polo's (beetje de kleur van de trolley hierboven), met Breng logo. Ik moet wel zeggen dat het ze beter staat, ik vind die Breng pakken niet zo heel mooi om te zien. Ik zou er niet snel zelf in willen rondlopen.

Wat betreft die kleuren op de trolleys, ik vind het ook wel wat hebben. Aardgasbussen uit Arnhem zou dat wellicht ook niet misstaan. Maar doe dat aub in Nijmegen niet, ik vind dat roze dak al verschrikkelijk, ook nog roze aan de onderkant...brrr, ik zelf moet er niet aan denken.
"Een touringcar is geen bus"
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

Wat betreft die kleuren op de trolleys, ik vind het ook wel wat hebben. Aardgasbussen uit Arnhem zou dat wellicht ook niet misstaan. Maar doe dat aub in Nijmegen niet, ik vind dat roze dak al verschrikkelijk, ook nog roze aan de onderkant...brrr, ik zelf moet er niet aan denken.[/quote]

En dan te bedenken dat zo'n roze aardgasbus vandaag op lijn 5 rijdt en vanmiddag een aanrijding had op de Lange Wal met een fietser. Hoe het daarmee gaat dit moment is nog onbekend. Ik ben het met je eens, die kleur vindt ik ook helemaal niets en ze hebben er in Arnhem niets te zoeken. Er zijn toch voldoende blauwe bussen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Wat dat betreft rijden er ook genoeg blauwtjes in Nijmegen hoor ;)
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

^^
Veel te veel, gelukkig 'dragen' ze geen vitesse vlaggetjes :shock:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Ach, daar doe je weinig aan. In de eerste 3 Breng-jaren kwam de 'foute' kleur ook weleens terecht op plekken waar het eigenlijk niet hoort. Met de aardgasbussen zal je dat ook wel blijven houden. Al heb ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling/concessie wel het idee dat alles in Arnhem redelijk blauw blijft, uiteraard met uitzondering van de lijnen richting Nijmegen.

Ik zag de 5237 ook vandaag, bij het eindpunt van lijn 6 in De Laar West. Moet zeggen dat het toch wel iets heeft nu ik die kleurstelling in het wild heb gezien. Alleen dat 'BrengTrolley'....blijft brrrrrrrr :s
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

Brengdirect is meer om van te brrrr. Niks direct, overal stoppen zal men bedoelen. De ene lijn wordt Brengdirect genoemd en de ander niet, volgens mij willekeurig dus. Maar goed, de Brengtrein naar Doetinchem heeft ook een kreet: Breng me naar school. Compleet met foto. Kijk maar bij BrengOV en Facebook. Is er ook al een Brengfiets. Maar Breng rijmt op Kreng. En dat zit weer op een fiets.
Over de nieuwe Hess trolleys gesproken: gaat Breng nog een persbericht uitgeven als de nieuwe trolleys voor het eerst in lijndienst rijden? Ze hebben 1 in plaats van 2 elektromotoren (scheelt ook in gewicht) en ze zijn nog zuiniger met stroomverbruik. Wellicht kunnen ze dan het automatisch aan en afkoppelen van de bovenleiding eens laten zien.
Ik ben benieuwd naar de reactie van reizigers inzake de nieuwe kleurstelling van de trolleys. Wie weet daar meer van? Of valt het niet op...
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

trolley2000 schreef:Ik ben benieuwd naar de reactie van reizigers inzake de nieuwe kleurstelling van de trolleys. Wie weet daar meer van? Of valt het niet op...
Het zal de meeste passagiers niet opvallen. Al is de bus pimpelpaars met bruine stippen.... Als ze maar op de bestemming komen :lol:

Een hoop mensen zien het verschil tussen een 'gewone' bus en een trolleybus niet eens. Toen de 5201 nog reed moest ik op CS de bestemming veranderen. Ik drukte helaas verkeerd en veranderde het lijnnummer naar 300 ipv 3. Een paar tellen later melden de reizigers naar Nijmegen zich al. Zonder een vraag te stellen stappen ze in en gaan zitten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Haha! Dat is inderdaad een kwestie van een verschil niet zien, of gewoon niet opletten.

Ik heb vandaag "afscheid genomen" van lijn 16 in Nijmegen. Ik heb er nog nooit ingezeten, voor mijn Heyendaalritten kwam die altijd net ongunstig uit in beide richtingen. Ik moest toevallig in Heyendaal zijn en heb besloten om de bus op de weg naar CS te pakken. Dan had ik een ruime aansluiting op de touringcar van Van Dijk op lijn 99. Gezien de route via de d'Almarasweg helemaal verdwijnt (lijn 3 volgt zijn eigen route evenals lijn 15) ben ik vanaf het Huygensgebouw via Park Brakkenstein naar de Panovenlaan gelopen. Mooi stukje busroute, maar de route van lijn 3 is ook wel een mooi stuk.

De chauffeuse van Van Dijk was verder blij dat er een wegwijzer en reisinformatiesysteem voorin in de bus zat, ik kende de haltes waar mensen naar vroegen evenals de omleidingsroute in Zeeland.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Overigens, de nieuwe lijnfolders zijn in Nijmegen vanaf vandaag beschikbaar. De dame aan het loket was ze net aan het uitpakken toen ik vanmiddag er langs ging.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

Grote beloftes bij Breng maar ze rijden nog steeds in Dukenburg naar de Brabantse poort ipv naar station Dukenburg...
Zou 2 juni veranderen...
Nadat ze het de vorige keer ook al niet voor elkaar kregen...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door jwalk1 »

Ik zag trouwens dat de 4467 in een ander jasje door Nijmegen rijdt, de bus maakt namelijk reclame voor zichzelf, er wordt reclame gemaakt voor groen gas, helaas niet volledig, het zijn alleen de zij kanten.

Ik zie ook nog veel amba's rijden in Nijmegen e.o. ik heb tot op heden de 1831,1832,1833,1834 en 1835 zien rijden, maar vaak rijd de ene dag de ene en de andere dag de ander, waarom weet ik niet. maar ik klaag niet, hou ze er maar in *bus* .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:Grote beloftes bij Breng maar ze rijden nog steeds in Dukenburg naar de Brabantse poort ipv naar station Dukenburg...
Zou 2 juni veranderen...
Nadat ze het de vorige keer ook al niet voor elkaar kregen...
Tja, ik lig er niet meer zo wakker van eerlijk gezegd. Ik heb liever dat ze eerst knelpunten aanpakken. Volgens mij storen zich alleen een man op Twitter en enkele forumpersoon hier eraan ;)

Op Twitter lees ik overigens nu dat het december wordt.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

Die man op twitter heeft de prijs voor dit idee al ontvangen en opgebruikt (dagkaart) :D

Maar het steekt ook heel veel bewoners van Dukenburg.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Nylan »

fogeltje schreef:
peter s schreef:Grote beloftes bij Breng maar ze rijden nog steeds in Dukenburg naar de Brabantse poort ipv naar station Dukenburg...
Zou 2 juni veranderen...
Nadat ze het de vorige keer ook al niet voor elkaar kregen...
Tja, ik lig er niet meer zo wakker van eerlijk gezegd. Ik heb liever dat ze eerst knelpunten aanpakken. Volgens mij storen zich alleen een man op Twitter en enkele forumpersoon hier eraan ;)

Op Twitter lees ik overigens nu dat het december wordt.

Ik vind het vreemd dat het nu pas in december aangepast kan worden. Verandering van de naam vind ik wel handig want 'Brabantse Poort' vind ik vaag. De meesten mensen binnen de regio weten het waarschijnlijk wel te liggen maar, mensen buiten de regio niet.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

Misschien een beetje dom bureaucratisch doordrammen?
Heel simpel, we hebben in Nijmegen een 'Anac'rotonde en een 'Station Dukenburg', wat ze achter welk bureau dan ook bedenken :shock:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

De Hess trolley 5245 is eind vorige week (vrijdag?) weer terug in de garage. De 5235 is in de nieuwe kleuren gespoten maar nog niet in dienst. Wellicht deze week.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Het spoorwegviaduct en het bedrijventerrein aan de andere kant van het spoor dragen de naam Brabantse Poort en de weg uit Grave (Noord-Brabant) komt daar Nijmegen binnen. Dus vanuit Nijmegen gezien, en die boerengehuchten ertussen zoals Wijchen even als niet belangrijk meerekenen, is dat de "Poort van/naar Brabant". En het lijkt me dat de naam eerder daarop slaat dan op het spoorwegviaduct of het bedrijventerrein. Maar toegegeven, Dukenburg in de naam is logischer. De naam van het oude busstation was Winkelcentrum Dukenburg (lag iets verder van het station af) en later Station Dukenburg. Toen het huidige busstation geopend werd, 1994 dacht ik, is de naam veranderd naar Brabantse Poort.

En die man van Twitter moet maar niet zeuren, want ik heb voor mijn halte alleen maar twee pennen en een USB stick gekregen :P Maar goed, ik heb uiteindelijk ook maar 1 naam ingestuurd ipv meerdere.

Uiteindelijk had ik er ook wel een dagkaart kunnen uitslepen, want drie nieuwe haltenamen waren ook namen waar ik aan gedacht had maar uiteindelijk niet opgestuurd had. En Station Dukenburg was daar wel een van. Maar dat waren ook stuk voor stuk namen die door meerder mensen bedacht zijn. Ik was de enige die met een nieuwe naam voor het Bestuursgebouw kwam. Ik had moeten weten dat ik er meer had kunnen uitslepen :P

Overigens is het niet mijn schuld dat ze dan meteen de langste naam gepakt hebben :') Ik had in mijn bijdrage nog gezegd dat "Spinozagebouw/Tandheelkunde" wellicht een onhandige naam is gezien de lengte en dat ze daarom misschien voor "Spinozagebouw" of "Tandheelkunde" moesten gaan ipv de volledige naam. Maar de volledige naam dekt de "lading" wel beter denk ik.

Wat betreft het pas doorvoeren in december...is het misschien in Infoxx lastig om dit soort updates uit te voeren en dat ze voor 1 wijziging geen dingen gaan aanpassen maar wachten tot ze meer hebben? Want mijn reacties hebben in het verleden ook tot aanpassingen geleid (een door Arriva nieuw geplaatste halte op lijn 99, later juist twee door Arriva verwijderde haltes) en die aanpassingen werden ook niet meteen doorgevoerd maar "bij de volgende grote update" die wel pas over twee maanden kwam. Dan kan ik het wel begrijpen dat ze de hernoeming, nu deze vergeten is, pas in december wordt doorgevoerd, want misschien dat sommige mensen het wel storend vinden, maar je gaat er niet aan dood. Als er haltes instaan die niet meer bestaan, dat zou ik veel ergerlijker vinden.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten