Kamperlijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Dagren schreef:
deadlock schreef:Opheffen die kamperlijn, beton erop en fietspad van maken.
Er is al een mooi fietspad naar Zwolle via Wilsum-'s Heerenbroek. Daar is niks op aan te merken. Daarnaast is het de boze meute met fakkels en hooivorken bij het gemeentehuis niet waard.
Iedereen die met een hooivork en een fakkel op komt draven doodschieten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

deadlock schreef:
Dagren schreef:
deadlock schreef:Opheffen die kamperlijn, beton erop en fietspad van maken.
Er is al een mooi fietspad naar Zwolle via Wilsum-'s Heerenbroek. Daar is niks op aan te merken. Daarnaast is het de boze meute met fakkels en hooivorken bij het gemeentehuis niet waard.
Iedereen die met een hooivork en een fakkel op komt draven doodschieten.
Ik denk dat we hier meer hooivorken dan kogels hebben. ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Ik denk het niet. Het is echt waanzin om die twee spoorlijnen parallel aan elkaar open te houden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

deadlock schreef:Ik denk het niet. Het is echt waanzin om die twee spoorlijnen parallel aan elkaar open te houden.
Maar ja, om dan de (door Kampenaren) meest gebruikte te sluiten..
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Pech gehad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Kamperlijn

Bericht door NintendoC »

Ik proef hier de irritatie van een Zwollenaar, die nog steeds geen twee stations heeft, terwijl het 3x kleinere Kampen er lekker twee heeft :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Ik ben geen Zwollenaar. Je speelt treintjes met belastinggeld. Ophouden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

deadlock schreef:Ik ben geen Zwollenaar. Je speelt treintjes met belastinggeld. Ophouden.
NintendoC schreef:Ik proef hier de irritatie van een Zwollenaar, die nog steeds geen twee stations heeft, terwijl het 3x kleinere Kampen er lekker twee heeft :lol:
Ik ben opeens voor een station Kampen Oost. :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Ik mag trouwens wel in Zwolle wonen, ik wil helemaal geen tweede station. Tenzij dat er voor zorgt dat we een echte IC naar Deventer ervoor terugkrijgen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Kamperlijn

Bericht door Statler Rail »

Als je geen twee verbindingen Kampen-Zwolle wil kan je beter station Kampen-Zuid sluiten dan de Kamperlijn. Op station Kampen-Zuid kan je meestal een kanon afschieten zonder iemand te raken, terwijl de treinen naar Kampen vaak goed gevuld zijn. Bij het bedenken van station Kampen-Zuid ging men er waarschijnlijk vanuit dat de weilanden tussen dat station en Kampen intussen zouden zijn volgebouwd, maar dat heeft forse vertraging opgelopen.

Volgens mij is deze discussie sowieso vrij onzinnig. De Kamperlijn loopt goed en er is geen enkele reden om een goedlopende spoorlijn op te heffen. Integendeel, de spoorlijn heeft juist veel potentie om ook Zwolle-Stadshagen te ontsluiten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Je jaagt die mensen echt niet allemaal naar de auto als je Kampen sluit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

Een grote groep wel. Het is vooral gemakkelijk voor veel mensen om de trein naar Zwolle te pakken. Even de brug over, op de trein en je bent zo in het centrum van Zwolle. Dat gemak verdwijnt als ze helemaal naar de andere kant van Kampen tussen de weilanden op de trein moet stappen. Dat zal voor mensen die in de Maten wonen interessant zijn, maar daar woont niet echt de doelgroep van het OV.

Er zal ook een groep zijn die sneller de fiets of de brommer pakt. Niet het hele jaar door natuurlijk, maar op de dagen dat het niet regent zal je het zeker merken als je Kampen sluit. De fiets pakken is hier sowieso al een populair alternatief.
Laatst gewijzigd door webguy op do 06 jun 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Prima. Take your loss then. Eén van de twee moet weg en Kpnz is geen optie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

Een van de twee moet weg. Jij vind Kampen Zuid weghalen geen optie, Kampenaren vinden Kampen weghalen geen optie.

De enige Kampenaren die ik ken die daar geen probleem mee hebben, maken op dit moment al geen gebruik van het OV.
Laatst gewijzigd door webguy op do 06 jun 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Kpn is duurder om open te houden dan Kpnz. Je kan je wel in bochten wringen; feit blijft dat twee stations veel duurder is dan nodig. Vanaf het centrum van IJsselmuiden is het 4,5km naar Kpnz. Ik woon vlakbij het centrum in Zwolle en ík moet al 4km fietsen. Ook vanuit Stadshagen gaan er veel mensen gewoon met de fiets naar het station of met de bus. Als het in Zl kan dan kan het in Kpn ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

Het kan, absoluut, maar het gaat niet gebeuren. Men fietst dan liever naar Zwolle dan naar Kampen-Zuid. Scheelt qua tijd niet zoveel en is goedkoper. Ik vraag me trouwens af waarom het station met reizigers goedkoper is dan het station zonder reizigers.

Bedenk je trouwens wel dat de stadsdienst in Kampen niet heel populair is onder forenzen. Studenten stappen er nog wel eens in, omdat ze toch gratis mogen reizen en verder zit er een enkele bejaarde in.
Laatst gewijzigd door webguy op do 06 jun 2013, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Dagren schreef:Het kan, absoluut, maar het gaat niet gebeuren. Men fietst dan liever naar Zwolle dan naar Kampen-Zuid. Scheelt qua tijd niet zoveel en is goedkoper. Ik vraag me trouwens af waarom het station met reizigers goedkoper is dan het station zonder reizigers.
Hoezo vraag je je dat af? Er rijdt een sprinter naar Asd vanaf Zl en die rijdt tóch wel, waarmee een stationnement slechts een euro of wat kost en elektriciteit betaal je ook al. De Hanzelijn gaat nergens heen en er moet toch onderhoud aan gepleegd worden, maar voor wat betreft de Kamperlijn moet er dus helemaal apart nog een keer extra onderhoud gepleegd worden.
Bedenk je trouwens wel dat de stadsdienst in Kampen niet heel populair is onder forenzen. Studenten stappen er nog wel eens in, omdat ze toch gratis mogen reizen en verder zit er een enkele bejaarde in.
Vind ik niet raar, reizen met de bus is sowieso bijzonder oncomfortabel.

Nogmaals; je kan allemaal hele onlogische al dan niet drog- redenen aanhalen, het sluiten van de Kamperlijn is de enige echte mogelijkheid.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

Het zijn helemaal geen onlogische redenen. Het OV is er primair om aan de vraag van reizigers te voldoen. De reizigers willen Station Kampen, niet Station Kampen Zuid (als je ze dwingt om te kiezen tussen die twee). Het primaire doel van OV is niet om een economisch verantwoorde verbinding aan te leggen. Het idee dat mensen Kampen Zuid wel gaan gebruiken als je Kampen sluit is totaal niet gebaseerd op de wensen en het reisgedrag van de doelgroep. Ik ben er van overtuigd dat als je Station Kampen sluit, het aantal treinreizigers in Kampen sterk zal dalen.

Daarnaast is het de vraag of de gemeente Kampen wel achter zo'n impopulaire beslissing durft te staan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Ja, van Schubbekutteveen naar een stad in de buurt heb je daar helemaal gelijk in, maar je kan ook overdrijven. Je zit hier gewoon met een historisch gegroeide liefde voor een lijntje maar er is dus een alternatief waarvoor de helft van de Kampenaren DRIE hele minuten langer op de fiets moeten.

Anders die brug over het IJsselkanaal gewoon opblazen, die wordt dan toch nooit meer vervangen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Kamperlijn

Bericht door Pikobo »

deadlock schreef:
Bedenk je trouwens wel dat de stadsdienst in Kampen niet heel populair is onder forenzen. Studenten stappen er nog wel eens in, omdat ze toch gratis mogen reizen en verder zit er een enkele bejaarde in.
Vind ik niet raar, reizen met de bus is sowieso bijzonder oncomfortabel.

Nogmaals; je kan allemaal hele onlogische al dan niet drog- redenen aanhalen, het sluiten van de Kamperlijn is de enige echte mogelijkheid.
Je noemt de bus bijzonder oncomfortabel. Maar dan wel het Kamperlijntje dichtgooien. Zodat reizen Zwolle-Emmeloord erg oncomfortabel wordt met extra bushobbelreistijd? Of reis per Hanzelijn naar Station Zuid en dan met die oncomfortabele stadsbus naar andere Kamper wijken?
Lijkt me niet consequent. Kies voor het Kamper lijntje voor die vorm van railvervoer die de vervoersomvang rechtvaardigt en laat deze gewoon rijden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Pikobo schreef:Je noemt de bus bijzonder oncomfortabel. Maar dan wel het Kamperlijntje dichtgooien. Zodat reizen Zwolle-Emmeloord erg oncomfortabel wordt met extra bushobbelreistijd? Of reis per Hanzelijn naar Station Zuid en dan met die oncomfortabele stadsbus naar andere Kamper wijken?
Ja wat mij betreft worden alle bussen in de brand gestoken maar dat zal helaas wel niet gebeuren. Ja inderdaad, trek die bussen maar door naar Kpnz.
Lijkt me niet consequent. Kies voor het Kamper lijntje voor die vorm van railvervoer die de vervoersomvang rechtvaardigt en laat deze gewoon rijden.
Er is geen vervoersomvang om twee lijnen te rechtvaardigen en Kpn is de enige logische om te sluiten. Waarom heb ik al aangegeven. Niet zo sentiminteel huilies doen. Is trouwens ook goed voor al die dikkerdjes uit IJsselmuiden die 8 minuten moeten fietsen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

Het is niet logisch om het meest gebruikte station te sluiten. Zeker als je kan voorspellen dat niet alle reizigers van dit station gebruik zullen maken van het andere station. OV is er voor de reizigers. Als je bij het inrichten van het OV niet kijkt naar wat de reizigers willen en gebruiken, vraag ik me af waarom je dan uberhaupt met OV bezig bent.

Opmerking over de dikkerdjes uit IJsselmuiden slaat sowieso al nergens op, want ik heb al eerder aangegeven dat fietsen niet het probleem is, maar het alternatief voor Kampen Zuid.
Laatst gewijzigd door Dagren op do 06 jun 2013, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kamperlijn

Bericht door deadlock »

Dagren schreef:Het is niet logisch om het meest gebruikte station te gebruiken. Zeker als je kan voorspellen dat niet alle reizigers van dit station gebruik zullen maken van het andere station. OV is er voor de reizigers. Als je bij het inrichten van het OV niet kijkt naar wat de reizigers willen en gebruiken, vraag ik me af waarom je dan uberhaupt met OV bezig bent.
Natuurlijk is dat wel logisch. Het is namelijk de enige mogelijkheid en je kan nu wel geld blijven verspillen door die meuk open te houden maar dat geld is beter inzetbaar. Vele malen beter. Wat is dat toch daar, eerst die miljoenenverslindende haven en nu dit.
Opmerking over de dikkerdjes uit IJsselmuiden slaat sowieso al nergens op, want ik heb al eerder aangegeven dat fietsen niet het probleem is, maar het alternatief voor Kampen Zuid.
En ik vertel je al enkele keren dat het een verslechtering is voor slechts een klein gedeelte van Kampen. Wie maakt er even zo'n mooie afstandenkaart? Het is puur psychologisch en mensen raken er vanzelf aan gewend.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

En nu moet die opmerking wel ergens op slaan? Blijft dat mensen geen probleem hebben met fietsen, ondanks wat jij suggereert.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kamperlijn

Bericht door Dagren »

Dagren schreef:
deadlock schreef:
Dagren schreef:Het is niet logisch om het meest gebruikte station te gebruiken. Zeker als je kan voorspellen dat niet alle reizigers van dit station gebruik zullen maken van het andere station. OV is er voor de reizigers. Als je bij het inrichten van het OV niet kijkt naar wat de reizigers willen en gebruiken, vraag ik me af waarom je dan uberhaupt met OV bezig bent.
Natuurlijk is dat wel logisch. Het is namelijk de enige mogelijkheid en je kan nu wel geld blijven verspillen door die meuk open te houden maar dat geld is beter inzetbaar. Vele malen beter. Wat is dat toch daar, eerst die miljoenenverslindende haven en nu dit.
Goed, dan verschillen we van mening over het doel van OV. Wat mij betreft is OV bedoeld om reizigers die met het OV van A naar B willen, met het OV van A naar B te brengen. Waarom is het trouwens geen mogelijkheid om Kampen Zuid te sluiten, als je er per se een wil sluiten? Je geeft namelijk aan dat twee stations voor Kampen teveel is, maar het komt over alsof je Station Kampen gewoon weg wil hebben. Ik weet niet wat Station Kampen je ooit misdaan heeft, maar het is iets waar wij in Kampen veel waarde aan hechten.
Opmerking over de dikkerdjes uit IJsselmuiden slaat sowieso al nergens op, want ik heb al eerder aangegeven dat fietsen niet het probleem is, maar het alternatief voor Kampen Zuid.
En ik vertel je al enkele keren dat het een verslechtering is voor slechts een klein gedeelte van Kampen. Wie maakt er even zo'n mooie afstandenkaart? Het is puur psychologisch en mensen raken er vanzelf aan gewend.
En nu moet die opmerking wel ergens op slaan? Blijft dat mensen geen probleem hebben met fietsen, ondanks wat jij suggereert.

Van Station Kampen naar Station Kampen Zuid fietsen en vanaf daar naar Station Zwolle treinen kost een halfuur.
Van Station Kampen naar Station Zwolle fietsen kost drie kwartier.

Bij het een zit je verbonden aan vaste tijden en betaal je iets meer dan 6 euro.
Bij het ander zit je qua tijden nergens aan verbonden en betaal je niks.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten