Concessie Twente
Re: Drie bieders concessie Twente
Er staan momenteel 13 VDL Citea LLE's te wachten op afname. Ik weet niet wat de deadline voor Syntus is wat betreft de betalingen. Zodra de eerste 13 betaald en geleverd zijn worden de andere 13 in productie genomen.
Ik verwacht dat als Keolis en NS hun bijdrage gestort hebben in de kas van Syntus, dat ook de betaling van deze bussen plaatsvindt en ze derhalve na de zomervakantie in dienst komen.
Betaald Syntus niet, dan zullen ze meegaan in een bestelling voor Scandinavië.
Hoe dan ook.... VDL raakt die bussen echt wel kwijt.
Ik verwacht dat als Keolis en NS hun bijdrage gestort hebben in de kas van Syntus, dat ook de betaling van deze bussen plaatsvindt en ze derhalve na de zomervakantie in dienst komen.
Betaald Syntus niet, dan zullen ze meegaan in een bestelling voor Scandinavië.
Hoe dan ook.... VDL raakt die bussen echt wel kwijt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Drie bieders concessie Twente
Vandaag reden de 3108 en de 3110 op lijn 20 (Enschede-Borculo)!
Allereerst: Mooie busjes
* Capaciteit is 32 normale stoelen (vergelijkbaar met de amba's van Midden Overijssel), grijs met lichtgrijze/roze motiefje. Daarnaast zijn er 2 (oncomfortabele klapstoelen op het stabalkon aan de deurzijde, bij de achterdeuren. Tegenover de achterdeuren is een vierzitter (type normale stoel) geplaatst met opklapbare zittingen.
*De spiegels hangen hoog... Alle CXX-bussen hebben lage spiegels en als ze dat niet hadden hebben ze ze omgebouwd...
*Breed scherm voor de reisinformatie, ook vergelijkbaar met die van de Veluwe en MO, wel stond de datum ipv de tijd en stond het logo van Syntus Gelderland erop (en blauw-wit-groene kleuren).
*Lijndisplay is het zelfde lettertype als de amba's van Veluwe/MO. Goed leesbaar dus :)
Allereerst: Mooie busjes
* Capaciteit is 32 normale stoelen (vergelijkbaar met de amba's van Midden Overijssel), grijs met lichtgrijze/roze motiefje. Daarnaast zijn er 2 (oncomfortabele klapstoelen op het stabalkon aan de deurzijde, bij de achterdeuren. Tegenover de achterdeuren is een vierzitter (type normale stoel) geplaatst met opklapbare zittingen.
*De spiegels hangen hoog... Alle CXX-bussen hebben lage spiegels en als ze dat niet hadden hebben ze ze omgebouwd...
*Breed scherm voor de reisinformatie, ook vergelijkbaar met die van de Veluwe en MO, wel stond de datum ipv de tijd en stond het logo van Syntus Gelderland erop (en blauw-wit-groene kleuren).
*Lijndisplay is het zelfde lettertype als de amba's van Veluwe/MO. Goed leesbaar dus :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Drie bieders concessie Twente
Het motiefje is zelfs het syntuslogo als je heel goed kijkt ;)
Vind het alleen wel apart dat de achterkant van de stoelen ook met stof bekleed is, zou uit schoonmaak/vandalisme-oogpunt toch eerder een stuk plastic verwachten zoals bij de Amba's nu...
Vind het alleen wel apart dat de achterkant van de stoelen ook met stof bekleed is, zou uit schoonmaak/vandalisme-oogpunt toch eerder een stuk plastic verwachten zoals bij de Amba's nu...
Re: Drie bieders concessie Twente
Vandaag iets beter bekeken , het is inderdaad de halve cirkel van het logo, maar dan achter elkaar :)
Fototjes via links.
Let vooral bij de eerste foto links boven aan, die bruine uitstulpinkjes... Stopcontacten! De eerste stadsbussen met comfortabele stoelen en stroom tot je beschikking
https://www.dropbox.com/s/2piyif7fy1n6uzl/IMAG1074.jpg
https://www.dropbox.com/s/09f0kfj8rubmtha/IMAG1075.jpg
https://www.dropbox.com/s/v3ilq3w33etwj1j/IMAG1076.jpg
Fototjes via links.
Let vooral bij de eerste foto links boven aan, die bruine uitstulpinkjes... Stopcontacten! De eerste stadsbussen met comfortabele stoelen en stroom tot je beschikking
https://www.dropbox.com/s/2piyif7fy1n6uzl/IMAG1074.jpg
https://www.dropbox.com/s/09f0kfj8rubmtha/IMAG1075.jpg
https://www.dropbox.com/s/v3ilq3w33etwj1j/IMAG1076.jpg
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Drie bieders concessie Twente
Mooie bussen....
Bij Veolia Limburg hebben we dr ook een aantal. Meeste chauffeurs vervloekten die dingen omdat ze zo ongelofelijk lomp remden. Zowel de retarder als de mechanische remmen grepen ontzettend lomp aan, en je kon het laatste stukje echt niet rustig uitremmen zonder de passagiers door elkaar te schudden.
Gelukkig hebben ze daar vorige week een hoop aan kunnen doen, met zowel een softwarematige aanpassing als wat mechanische aanpassingen (I don't know the details). Remt echt een stuk beter.. maar nog steeds niet zo smooth als de ouwe trouwe Amba's, Volvo's en MANnen.
Hoop voor chauffeurs en passagiers dat deze exemplaren die modificaties ook hebben gehad.
Zo niet, dan geen koffie mee in de bus.
Bij Veolia Limburg hebben we dr ook een aantal. Meeste chauffeurs vervloekten die dingen omdat ze zo ongelofelijk lomp remden. Zowel de retarder als de mechanische remmen grepen ontzettend lomp aan, en je kon het laatste stukje echt niet rustig uitremmen zonder de passagiers door elkaar te schudden.
Gelukkig hebben ze daar vorige week een hoop aan kunnen doen, met zowel een softwarematige aanpassing als wat mechanische aanpassingen (I don't know the details). Remt echt een stuk beter.. maar nog steeds niet zo smooth als de ouwe trouwe Amba's, Volvo's en MANnen.
Hoop voor chauffeurs en passagiers dat deze exemplaren die modificaties ook hebben gehad.
Zo niet, dan geen koffie mee in de bus.
Re: Drie bieders concessie Twente
Dat hevige remmen schijnen deze bussen dus ook te hebben hoorde ik deze week..
Re: Drie bieders concessie Twente
dat probleem kan ik onderschrijven. :Y
Re: Drie bieders concessie Twente
3108 heeft daar geen last van. Wel ietsjes, maar de amba's van de Veluwe hebben dat erger. (en die hebben het weer minder erg dan toen bij de indienststellingsperiode)
Bij twijfel: gebruik beton.
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Drie bieders concessie Twente
Bij Arriva Achterhoek zijn alle acht de Citea's inmiddels ook aangepast, of men is ze aan het aanpassen. Nu remmen ze als de 84xx amba's. Niet dat je de chauffeur de rem aantikt en dan je bij de chauffeur voorin ligt zoals in het begin bij die Citea's
Re: Drie bieders concessie Twente
Mooie stoelen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Drie bieders concessie Twente
De 3155 en de 3156 (ex 4155 en 4156) hebben ook nu de grijze stoelen (met motiefje) en indeling. Ook zijn de bussen nu rood. Als ik op de foto's ( http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... at=0&pos=0 ) hebben ze dezelfde indeling als de citea's.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Drie bieders concessie Twente
Syntus Overijssel heeft wel erg veel bussen over zo te zien. De 4155 en 4156 kwamen ter vervanging van twee citea's die daar voorheen reden en worden nu al weer doorgeschoven net zoals verschillende andere bussen.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Drie bieders concessie Twente
Eerder dit jaar werd bekend dat OAD het onderhoud zou gaan uitvoeren voor de bussen van de Syntus-concessie. Ik ben benieuwd wat de gevolgen van het aangevraagde faillissement van OAD zullen zijn hiervoor.
Re: Drie bieders concessie Twente
Nu.nl spreekt over het reisbureau. Valt de onderhoudstak daar ook onder?
Wikipedia stelt:
Wikipedia stelt:
Dus dan zou het ook het derde bedrijf kunnen zijn dat losstaat van het eerste?Oad Reizen, een reisorganisator van vlieg-, bus- auto-, boot- en treinreizen naar meer dan 60 landen wereldwijd.
De Globe Reisburogroep, één van Nederlands grootste reisbureauketens met meer dan 220 toeristische en 8 zakenreiskantoren in heel Nederland.
Het Oad Touringcarbedrijf, dat de grootste particuliere touringcarvloot van Nederland exploiteert en onderhoudt.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Drie bieders concessie Twente
Het is mij ook nog niet geheel duidelijk. Op de website van OAD staat dat OAD-Groep failliet is, dus het hoofdconcern. Dit impliceert dat het alle bedrijfsonderdelen zijn. Er zijn erg veel BV's, maar welke dus onder het faillissement vallen weet ik momenteel niet.
EDIT
Helaas, alles van OAD is failliet:
Rechtspraak.nl
Almelo , 25-9-2013
De Oad-Groep uit Holten is failliet. De rechtbank Overijssel sprak woensdag 25 september om 14.46 uur het faillissement uit van 20 bv's van de reisorganisatie.
Het gaat om de volgende bv's:
Oad Groep B.V.
Oad B.V.
Oad Busbedrijf B.V.
Oad Touringcar Bedrijf B.V.
Oad Streekvervoer B.V.
Oad Reizen Participaties B.V.
Oad Reizen B.V.
Oad Vliegreizen B.V.
Vakanties Online B.V.
Oad Participaties B.V.
Nepal Reizen B.V.
Oad Services B.V.
Oad Hotels B.V.
Globe Reisbureau B.V.
Globe Reisbureau, participaties en franchise B.V.
Brooks Reisburo B.V.
Oad Reisorganisatie Holding B.V.
Globe Holding B.V.
Volvere G XIX
Volvere G XX
EDIT
Helaas, alles van OAD is failliet:
Rechtspraak.nl
Almelo , 25-9-2013
De Oad-Groep uit Holten is failliet. De rechtbank Overijssel sprak woensdag 25 september om 14.46 uur het faillissement uit van 20 bv's van de reisorganisatie.
Het gaat om de volgende bv's:
Oad Groep B.V.
Oad B.V.
Oad Busbedrijf B.V.
Oad Touringcar Bedrijf B.V.
Oad Streekvervoer B.V.
Oad Reizen Participaties B.V.
Oad Reizen B.V.
Oad Vliegreizen B.V.
Vakanties Online B.V.
Oad Participaties B.V.
Nepal Reizen B.V.
Oad Services B.V.
Oad Hotels B.V.
Globe Reisbureau B.V.
Globe Reisbureau, participaties en franchise B.V.
Brooks Reisburo B.V.
Oad Reisorganisatie Holding B.V.
Globe Holding B.V.
Volvere G XIX
Volvere G XX
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Drie bieders concessie Twente
Verkeerde topic denk ik ;)Busfoto.nl schreef:Het is mij ook nog niet geheel duidelijk. Op de website van OAD staat dat OAD-Groep failliet is, dus het hoofdconcern. Dit impliceert dat het alle bedrijfsonderdelen zijn. Er zijn erg veel BV's, maar welke dus onder het faillissement vallen weet ik momenteel niet.
EDIT
Helaas, alles van OAD is failliet:
Rechtspraak.nl
Almelo , 25-9-2013
De Oad-Groep uit Holten is failliet. De rechtbank Overijssel sprak woensdag 25 september om 14.46 uur het faillissement uit van 20 bv's van de reisorganisatie.
Het gaat om de volgende bv's:
Oad Groep B.V.
Oad B.V.
Oad Busbedrijf B.V.
Oad Touringcar Bedrijf B.V.
Oad Streekvervoer B.V.
Oad Reizen Participaties B.V.
Oad Reizen B.V.
Oad Vliegreizen B.V.
Vakanties Online B.V.
Oad Participaties B.V.
Nepal Reizen B.V.
Oad Services B.V.
Oad Hotels B.V.
Globe Reisbureau B.V.
Globe Reisbureau, participaties en franchise B.V.
Brooks Reisburo B.V.
Oad Reisorganisatie Holding B.V.
Globe Holding B.V.
Volvere G XIX
Volvere G XX
"Een touringcar is geen bus"
Re: Drie bieders concessie Twente
Nee hoor. Er werd afgevraagd of ook het ondehoudsbedrijf van OAD failliet is en dat wordt met het bericht van Busfoto.nl bevestigd
Re: Drie bieders concessie Twente
Gisteren kreeg ik de eerste nieuwsbrief van Syntus Twente. Heb hem even online gezet: http://dennistd.nl/bus/nieuwsbrief_synt ... _2013.html
Opvallend stuk:
Opvallend stuk:
Worden er straks fietsen toegestaan in de bus?Naast de deuren is er direct ruimte voor twee rolstoelen. Beide plekken bieden voorzieningen om de rolstoel vast te zetten. Wanneer er geen rolstoel meerijdt is deze ruimte geschikt voor het plaatsen van grote bagage of fietsen.
Re: Drie bieders concessie Twente
Ik had ergens anders gelezen dat op lijn 64 (buiten de spits) fietsen meegenomen mogen worden. Of het ook op andere lijnen komt, weet ik niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Drie bieders concessie Twente
Even goed lezen, dat over de fietsen gaat over de trein ;)
Re: Drie bieders concessie Twente
Dan moeten ze er ook geen plaatje van een bus boven zetten (A)
Re: Drie bieders concessie Twente
De alinea onder de foto gaat wel over bussen
Re: Drie bieders concessie Twente
Via ROCOV Twente vind ik wel wat over de adviesaanvraag van Syntus.Meltrain schreef:Ik had ergens anders gelezen dat op lijn 64 (buiten de spits) fietsen meegenomen mogen worden. Of het ook op andere lijnen komt, weet ik niet.
Aangezien (ongveer) alles is goedgekeurd staat er weinig info in.
Ik vind echetr wel dit over de fietsbussen op lijn 64:
Fietsbus lijn 64
ROCOV-Twente zou graag meer informatie ontvangen over alle specificaties van de fietsbussen zoals:
– loopt hij van 1 april tot 1 oktober volgens de normale dienstregeling?
– weekend en feestdagen en in de vakanties elke dag?
– wordt de fiets op een aanhanger achter de bus meegenomen of gaan de fietsen ín de bus mee?
– bijvoorbeeld 15 fietsen op een aanhanger?
– tijdige publiciteit en merktekens bij de haltes?
– wordt dit speciaal in de dienstregeling aangegeven?
– wat kost het meenemen van de fiets of is dit gratis?
– komt hier een speciaal kaartje voor?
– kan dit met of moet dit met de OV chipkaart?
– wat kost een ticket en waar verkrijgbaar?
– mogen ook tandems, bakfietsen en/of fietskarretjes mee?
– wat als alle fietsplaatsen bezet zijn? Moeten mensen dan wachten op de volgende bus?
– is een fietskaartje ook geldig op de aansluitende trein Oldenzaal-Zutphen?
– betreft het alle bussen van lijn 64 of een aantal ritten?
– mag een abonnementhouder op z’n kaart de fiets ook meenemen?
– kan ik bij iedere halte in- en uitstappen met mijn fiets?
– mag een elektrische fiets ook mee?
– wordt bekendheid gegeven aan dit project?
– wie zet de fiets in de bus / op de aanhanger, is dat de reiziger, de chauffeur of ...?
– wie is voor eventuele schade aan de fiets(en) verantwoordelijk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten