Korte vragen #2
Re: Korte vragen #2
1: Ja, maar eigenlijk heeft iedereen onder de 18 een CJP of cultuurkaart (via ministerie van OCW en middelbare school)
2: Nee
3: Nee
4: Niet nodig: ze scannen het ding, zit als het goed is een barcode op of bij.
2: Nee
3: Nee
4: Niet nodig: ze scannen het ding, zit als het goed is een barcode op of bij.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #2
Ik ben met "bookmarkonderhoud" bezig en zie dat openbaarvervoerinboskoop.nl niet meer bestaat. Is die tijdelijk down?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08
Re: Korte vragen #2
@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #2
Ik heb de uiting gelezen, maar ik dacht dat ik de site begin dit jaar nog online gezien, vandaar dat ik me afvroeg of die naroep op de site er iets mee te maken had en of het tijdelijk is of niet. Maar blijkbaar permanent dus. Wel te begrijpen. Ik heb er vaak met plezier op gekeken.trolley2000 schreef:@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Korte vragen #2
En volgens de lijst kan je op saldo reizen van/naar De Eschmarke en Glanerbrug, terwijl er volgens mij écht geen CICO's staan...Meltrain schreef:Volgens mij is deze lijst wel erg oud. Op het traject Enschede - Dortmund staat nog steeds de PEG als vervoerder en op het binnenlandse traject richting Liège mag je ook niet reizen op saldo, terwijl op het station van Eijsden al geruime tijd een CICO staat.Daniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen #2
Ik heb ook hier en daar gelezen dat het down gaan van OV in Boskoop te maken had met problemen die de beheerder met zijn werkgever (Arriva) had. Toen de site net down was, stond er iets over het stoppen met de site omdat de beheerder onafhankelijk wou zijn wat de content op zijn site betreft. De precieze tekst weet ik niet meer.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08
Re: Korte vragen #2
@Srananbloke. Dat is me ontgaan. Dat zal de druppel zijn geweest die hem deed besluiten om ermee te stoppen? Neemt niet weg dat hij kort daarvoor zijn vrouw verloren had. Als je onderaan de pagina was kon je de foto van "zijn Meisie"zien. Zij was ook buschauffeur. Hij zorgde wel voor een update op de gekste tijden (diep in de nacht) of 2 keer per dag.
Maar zo zie je maar weer: een onderneming is geen democratie.
Maar zo zie je maar weer: een onderneming is geen democratie.
Re: Korte vragen #2
Zijn meissie is al enkele jaren geleden overleden, het bericht zal wel teruggeplaatst zijn als eerbetoon: Marianne Werkman was een grote steun voor hem en de site. Ze overleed overigens aan kanker.
Re: Korte vragen #2
Ergens in februari offline gegaan.fogeltje schreef:Ik heb de uiting gelezen, maar ik dacht dat ik de site begin dit jaar nog online gezien, vandaar dat ik me afvroeg of die naroep op de site er iets mee te maken had en of het tijdelijk is of niet. Maar blijkbaar permanent dus. Wel te begrijpen. Ik heb er vaak met plezier op gekeken.trolley2000 schreef:@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Zijn er alternatieve site's waar informatie over de geschiedenis van het busvervoer te vinden is?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Ligt eraan over welke regio je het zoekt, er zijn wel de nodige sites over het OV in een bepaald gebied. En op onze wiki staat natuurlijk ook het een en ander
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #2
weet iemand of de dienstregelingen van de Dafbussen online staan ?
Zijn de Dafritten besloten vervoer of mag ik gewoon meereizen met ov-chipkaart ?
Zijn de Dafritten besloten vervoer of mag ik gewoon meereizen met ov-chipkaart ?
Re: Korte vragen #2
Volgensmij bestaat het DAF vervoer al jaren niet meer....
Re: Korte vragen #2
zeker tot vorig jaar, onze school had een bus besteld voor kanoën op de sportdag. Bus van Bergerhof kwam te laat aan en dit stond op de bus
http://www.flickr.com/photos/arthur-a/7 ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/arthur-a/7 ... otostream/
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #2
het is zo te zien een oude Cxx-bus.
maar los daarvan.
als een bestemming gefilmd kan worden, wil dat niet zeggen, dat die bestemming ook nog steeds in het huidige lijnennet zit.
bijv.
in de Arriva-bussen in DAV zitten ook nog alle GGD-bestemmingen, maar in dat gebied rijdt Qbuzz nu alweer een paar jaar...
en DAF kan inderdaad best wel een eigen dienst voor het personeel opgezet hebben.
in de Rotterdamse havens waar eigenlijk geen normaal ov komt, rijden ook tig touringcars rond om personeel van en naar huis te brengen.
dit is allemaal besloten vervoer.
heb zelfs 2 jaar geleden nog een paar keer zo'n rit gereden van de Maasvlakte via een vaste route richting Spijkenisse en 1 keer naar Ommoord.
voor de werknemers scheelt dat een auto(rit).
maar los daarvan.
als een bestemming gefilmd kan worden, wil dat niet zeggen, dat die bestemming ook nog steeds in het huidige lijnennet zit.
bijv.
in de Arriva-bussen in DAV zitten ook nog alle GGD-bestemmingen, maar in dat gebied rijdt Qbuzz nu alweer een paar jaar...
en DAF kan inderdaad best wel een eigen dienst voor het personeel opgezet hebben.
in de Rotterdamse havens waar eigenlijk geen normaal ov komt, rijden ook tig touringcars rond om personeel van en naar huis te brengen.
dit is allemaal besloten vervoer.
heb zelfs 2 jaar geleden nog een paar keer zo'n rit gereden van de Maasvlakte via een vaste route richting Spijkenisse en 1 keer naar Ommoord.
voor de werknemers scheelt dat een auto(rit).
Re: Korte vragen #2
Ik zie regelmatig op Uden Busstation een zon zelfde bus en dan met lijnnummer 640 Daf Fabriek.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Korte vragen #2
http://www.avv.de/fileadmin/sites/avv/d ... zen_nl.pdfDaniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
Ik meende altijd dat de OV-Chipkaart gewoon was toegestaan op het Nederlandse deel van de Euregiobahn. Volgens een bestand van AVV kan dit echter alleen met een Studenten OV-kaart of OV-jaarkaart, anders moet je een grenskaartje kopen.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8676
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Weet iemand van welk merk de Van Hool LPG-bussen van het GVU zijn? Genummerd als 40xx, 41xx en 45xx (= geleed).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Ehm, Van Hool wellicht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8676
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Is dat ook het merk dan? Bij de VDL Berkhof Ambassador is het een DAF-bus en bij de Citaro van Mercedes, op die manier bedoelde ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
In dit geval wel ja, al zit er een DAF-motor in. De VDL Berkhof Ambassador is een soortgelijk geval: integraal gebouwde bus en daarmee gewoon van VDL Bus, alleen de motor halen ze ergens anders vandaan.
De Citaro is trouwens eigenlijk een typebenaming van EvoBus, met diverse componenten die bij Mercedes vandaan komen.
De Citaro is trouwens eigenlijk een typebenaming van EvoBus, met diverse componenten die bij Mercedes vandaan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #2
stuur je vraag anders eens naar gegevensbeheer@advweb.nl.
degene die daar acht zit weet heel veel over bussen in Nederland...
degene die daar acht zit weet heel veel over bussen in Nederland...
Re: Korte vragen #2
Er zijn alleen vage ideeën hieromtrent geweest. Een dergelijke spoorboog had natuurlijk ook de Noord-Zuidmetro kunnen vervangen (bij verbreding van de spoorbaan tussen de Hemboog en de Zuid-westboog).Edwin schreef:Aangezien ik hier las ergens las dat de metro's tussen Lelylaan en Zuid in de spits goed vol zitten/proppen geblazen is, vroeg ik mij af of er ooit gedacht is aan een spoorlijn tussen Lelylaan en Zuid of wordt dat nu juist aangelegd?
Het is ook een interessant project voor goederenvervoer trouwens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Korte vragen #2
vriend van me werkt bij DAF, en stapt elke ochtend om 6.20 in Helmond Brouwhuis op de bus. Nog immer.huibf schreef:Volgensmij bestaat het DAF vervoer al jaren niet meer....
Maar deze ritten zijn idd besloten vervoer. Je hebt er een een of ander DAF pasje voor nodig om mee te mogen.
Dat ze een lijnnummer hebben zal er vooral mee te maken hebben dat je aan einde dienst de juiste bus weet te identificeren..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: flautist en 78 gasten