OVer je reiservaringen in juni 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ThePretender »

Ik zat in de t2142 toen bekend werd op Gvc dat de trein niet zou vertrekken ivm een seinstoring. De conductrice klonk zelf erg verbaasd. Men werd geadviseerd in te stappen in de t1953 en vervolgens op Gv over te stappen op de t2242. Met een minuut overstaptijd is dat inderdaad wel krap maar toch probeerde een grote groep reizigers de trein te halen met als gevolg veel beteuterde gezichten omdat deze trein haar deuren net sloot. Beetje jammer, NS. De t2655, de eerstvolgende trein, reed gelukkig met een gecombineerde NID en dat paste wel.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door webguy »

Ik moest vanmiddag naar Elst tussen de stroomstoringen in Nm in. Wonder boven wonder was Arriva zo ver om de stoptrein Ah - Tl te laten stoppen op Arnhem Zuid! Heb er een foto van, maar gebeurt niet heel vaak dat dat zo op een TBP staat...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Ik had graag de IC van 17:28 van Utrecht naar Schiphol genomen vandaag. Helaas viel deze trein uit.

De IC van 17:43 kwam nooit opdagen, maar de opgeheven trein stond nog steeds langs het perron en zou opeens toch naar Schiphol gaan rijden. Een beetje jammer was echter dat dat via Hilversum bleek te zijn met wel een stop in Hilversum maar niet op Duivendrecht :cry: Dus toen kwam ik één trein later dan gepland en met 25 minuten vertraging van die tweede trein aan op Amsterdam Zuid én toen bleek ook nog de eerstvolgende trein (12 minuten na aankomst van mijn trein) naar Bijlmer ArenA opgeheven :') Toen had ik toch even een fail-momentje -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door JWM »

Dit gaat wel vaker mis. Ik heb ook wel eens 20 minuten op een trein naar Utrecht staan wachten op Zuid die uiteindelijk ook werd omgeleid via Hilversum door een seinstoring op de Utrechtboog. De omroep op het perron had het alleen maar over dat de IC's naar Nijmegen niet reden maar niet over dat die naar Heerlen werden omgeleid. Anders was ik wel met de metro naar Amstel gegaan ofzo. :x
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jurre »

Rond 17.30 moest ik op Amstel twee maal metro 54 richting Gein aan me voorbij laten gaan, samen met zo'n honderd andere mensen. Reden: alles reed met slechts twee stelletjes. Kansloos.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

Ik had vanmiddag dezelfde teringzooi.
Ik liep om 12:30 naar Asa voor de metro naar Asb, en ik zag dat de metro pas om 12:37 kwam. Met een 5' dienst nogal karig, en er kwam inderdaad maar een metro met twee stellen. Tegen elkaar aangepropt, achterblijvers te Asa en nogal wat hitte verder. Op Spaklerweg al wat lucht doordat er veel mensen overstapten naar de 51, maar op Van der Madeweg weer volle bak met alle overstappers uit de 50. Op Asb eruit en toen ik weg liep zag ik dat de metro erachter ook twee stellen. Kansloos.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

In Rotterdam was het metroverkeer gisteren ook een aardig rommeltje. De uiteindelijke vertraging viel gelukkig mee. Slechts 10 minuten.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Vanmorgen moest ik van Almere Centrum naar Hilversum Noord. Op Almere Centrum ging ik met de t4933 naar Naarden-Bussum, maar voor de aansluiting om de Gooilijn op te rijden, werden we stilgezet om de vertraagde t5835 voor te laten. Kan die dan niet even wachten? Wij sukkelden met een gangetje van 75-80 km/u naar Naarden-Bussum, en de s5800 stopt ook nog te Bussum Zuid en Hilversum Noord en de s4900 niet… :roll: Het gevolg was dat de achteropkomende intercity ook met een slakkengangetje door Naarden-Bussum kwam…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Justin »

Eerder deze week had ik via de NS Twitter mijn beklag gedaan over de non-registratie van twee CICO's te Zbm. Ding checkt je wel in/uit, maar registreert dit dus niet.

Ziet er nu naar uit dat ze er goed gehoor aan hebben gegeven want ineens stonden mijn incorrecte registraties goed :). Helaas was dat voor mijn reizen op 7 mei te laat, die staan nog steeds foutief :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag in de s4600 stonden we bij Almere Muziekwijk (ri. Zwolle), stapt er een vrouw in en die vraagt aan de conducteur welk station dit is...:roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

OV bij hoog water, het gaf wel een leuk beeld vanmiddag in Arnhem (met dank aan de eerdere reportage over de oude trolleyinfra van lijn 4, die was mede aanleiding om hierlangs terug richting station te gaan)...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend zat de treindienstleider bij ProRail een beetje te slapen. Mijn trein (de IC van 7.20 uur vanaf Rotterdam Centraal richting Utrecht en Amersfoort) werd in Gouda binnengenomen op spoor 3A. Hij behoort te combineren met een deel dat afkomstig is uit Den Haag. Deze werd echter naar spoor 5B gestuurd. Uiteindelijk is er een oplossing bedacht door het deel uit Rotterdam op normale vertrektijd te laten vertrekken en bij Gouda Goverwelle stil te zetten. Direct daar achteraan kwam dan het deel uit Den Haag en die combineert vervolgens te Goverwelle met het deel uit Rotterdam. Resultaat van deze (rangeer)blunder: +10. Was ik eigenlijk goed op tijd, was ik alsnog bijna te laat op mijn werk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

Is dit een jaarlijks terug kerende actie of zo :shock: :wink: ?

Dit heb ik zelf een keertje mee gemaakt in mei 2012 en in juli 2011 (de exacte data moet ik nog even na zoeken). En beide keren gebeurde dit ook op station Gouda.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Huh, in 2011 en 2012 waren er toch helemaal geen combinerende treinseries in Gouda? Die zijn er geweest t/m december 2006 (2000 Rotterdam/Den Haag - Arnhem) en vanaf drgl 2013 (s2800 met s1700 / s11700 in het weekend)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

Je heb helemaal gelijk :oops: . Het is in een verder verleden gebeurd (toen ik nog een klein KM46je was). Ben de exacte data nog aan het na zoeken.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door spoorstaaf »

Haha of je laten wachten voor Amersfoort uit de ri Apd dat ze je vergeten zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Wubbo »

Reistijdvergelijking:

Huis van Justin (in de Bijlmer) - huis van Tim (in Amsterdam Noord) vs huis van Justin (in de Bijlmer) - huis van Wubbo (in Den Haag): het verschil is precies 15 minuten, gelukkig in het voordeel van Tim ;-). En dat op een normale reis zonder al te raar lange overstappen etc.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jef400 »

Afbeelding
Hoe mooi Amsterdam eigenlijk kan zijn vanuit een lijnbus. (EBS Lijn 301 naar Purmerend Overwhere)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door mb90 »

Daniel schreef:OV bij hoog water, het gaf wel een leuk beeld vanmiddag in Arnhem (met dank aan de eerdere reportage over de oude trolleyinfra van lijn 4, die was mede aanleiding om hierlangs terug richting station te gaan)...
Foto Breng 5310 langs Rijn
Ha toevallig, 2 zielen 1 gedachte. Ik was gisteren namelijk ook op pad en kwam ook tot een foto van OV bij hoog water. Alleen in mijn geval vanuit Tiel met lijn 45 naar Wageningen:
Afbeelding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jurre »

Daar links heb ik nog heel wat keren gestaan met Appelpop...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door microshit »

Jurre schreef:Daar links heb ik nog heel wat keren gestaan met Appelpop...
Gelukkig staat dan het water wat lager :P (Bijna heel m'n leven in Tiel gewoond dus kwam daar ook jaarlijks)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Te Amersfoort stond vanmorgen een NMBS reeks 28 met een sleep ketelwagens aan de kant op spoor 5, verre van gebruikelijk dat ze daar een goederentrein aan de kant zetten. Ding had blijkbaar z´n pad gemist (kort achter de IC naar Rotterdam aan) en is uiteindelijk in een niet bestaand pad verder gestuurd want nabij Utrecht Vaartsche Rijn zag ik ´m vanuit de bus weer voorbij komen. Betekend dus een conflict met de kruisende s5500 bij Den Dolder, of dat nu zo veilig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Reistijdvergelijking:

Huis van Justin (in de Bijlmer) - huis van Tim (in Amsterdam Noord) vs huis van Justin (in de Bijlmer) - huis van Wubbo (in Den Haag): het verschil is precies 15 minuten, gelukkig in het voordeel van Tim ;-). En dat op een normale reis zonder al te raar lange overstappen etc.
Huis van Justin - Huis van Dana (R'dam) was iets van anderhalf uur. Ging allemaal prima, goede aansluitingen (y)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

En wij waren niet eens uitgenodigd? :N
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door deadlock »

Ik wilde het eerst niet zeggen :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten