Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

Misschien leuk te weten dat de man 'van twitter' hoofdredacteur is van ons stadsdeelblad 'De Dukenburger'!
Dat De Dukenburger wel publiciteit voor Breng heeft gebracht maar men het dus omgekeerd niet zo serieus neemt.
Je snapt natuurlijk nu wel dat wij van De Dukenburger dit niet loslaten :wink:

http://www.meijhorst.com/index.php?opti ... &Itemid=53

ps: het is allemaal vrijwilligerswerk, redactie, fotograven enz...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Leuk feitje :)

Overigens neemt men zaken bij Breng denk ik wel serieus. De meeste dingen die ik aankaart worden ook echt opgelost. Maar ik geef toe, soms zijn er dingen die maar lijken te blijven liggen, bijvoorbeeld halteafroep lijn 11/12 in Heyendaal richting station. Maar mogelijk is dat per 2 juni opgelost.

Ik zie op Twitter dat Station Dukenburg nu al in de lijst voor december staat en daardoor "niet meer vergeten kan worden".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Meltrain »

Komen er eigenlijk nog nieuwe lijnennetkaarten na de wijzigingen van 2 juni?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Komen er eigenlijk nog nieuwe lijnennetkaarten na de wijzigingen van 2 juni?
Goeie vraag, ik zal hem op Twitter gooien.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Er komt een digitale zo snel mogelijk beschikbaar.
"Een touringcar is geen bus"
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

Voor de liefhebbers: Hess trolley 5235 rijdt vandaag op lijn 6 en de 5246 staat inmiddels in de garage.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

trolley2000 schreef:Voor de liefhebbers: Hess trolley 5235 rijdt vandaag op lijn 6 en de 5246 staat inmiddels in de garage.
5247 is er ook al een poosje.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

En vanaf wanneer worden ze ingezet?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

Binnenkort.
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

Ik vraag me af waarom Breng eerst de eerste serie Hess trolleys wil gaan spuiten in de nieuwe kleuren. Waarom niet eerst de nieuwe serie in dienst stellen en dan de donkerblauwe exemplaren stuk voor stuk in de nieuwe kleuren spuiten. Kunnen de Van Hools nog even in dienst blijven en heb je de Amba's helemaal niet nodig. Die nemen ook nog extra ruimte in beslag in de garage. Dan rijden er ook trolleybussen op trolleylijnen. Nu staan de reeds afgeleverde bussen in de garage niks te doen en rijden diesels op trolleylijnen. Andere tijden, andere beslissingen? BrengBeslist? BrengDirect, BrengTrolley!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

BrengIksnaperooknietzoveelvanmaarhetzalwel :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Inmiddels is mij duidelijk dat in het rondje Heyendaal flink wat fout gegaan is met de wijziging van lijn 15.

Halte Huygensgebouw: hier hangen de vertrekstaten van Station Heyendaal en richting Groesbeek hangt er de oude ook nog bij. Bij de halte HAN ri UMC hangt de vertrekstaat ri CS. Ook het haltebord is foutief beplakt (15 CS). Ik neem aan dat aan de overkant hetzelfde verhaal geldt, dus verkeerde vertrekstaat erin. Bij de halte UMC ri HAN hangt helemaal niets en staat lijn 15 ook niet op het bord. Volgens Twitter zijn de problemen bekend, dus ik ga de overige haltes vandaag niet opzoeken. Ik neem aan dat het spoedig hersteld wordt. Het lijkt erop dat men de nieuwe route verwarde met de oude lijn 25. Die kwam namelijk via het Huygensgebouw (waar nu dus een vertrekstaat hangt maar er geen dient te hangen omdat deze halte voor lijn 15 is opgeheven) en draaide dan rechtsaf naar de HAN. De halte ri UMC werd dus inderdaad aangedaan door de rit naar CS. En gezien lijn 25 niet bij het UMC kwam, hing daar ook niets.

Route oude lijn 25: CS - Sint Annamolen - HAN - Huygensgebouw - Sportcentrum - Groesbeek
Route oude lijn 15: CS - Spoorkuil - Station Heyendaal - Huygensgebouw - Sportcentrum - Groesbeek
Nieuwe route lijn 15: CS - Spoorkuil - Station Heyendaal - HAN - UMC - Erasmuslaan - Sportcentrum - Groesbeek
Wat er nu hangt: CS - onbekend - HAN - Huygensgebouw - Sportcentrum. Ik weet niet of er bij Station Heyendaal ook dingen verkeerd hangen. Als ik tijd heb kijk ik daar uit nieuwsgierigheid even. Ik heb bij de HAN en UMC niet naar de overkant gekeken. Over de Erasmuslaan ben ik niet gekomen, dus over die haltes kan ik niks zeggen, idem halte Erasmusgebouw op de Heyendaalseweg (van lijn 14).

Heeft overigens iemand lijn 3 sinds 2 juni zien rijden? De dienstregeling vermeldt dat deze mogelijk met een klein busje uitgevoerd wordt. Ben daar benieuwd naar. Gezien deze zijn functie voor Heyendaal helemaal verloren heeft (rijdt niet meer via Erasmuslaan) en de leegte van lijn 16, kan ik me voorstellen dat dit afdoende is. In Hazenkamp en Brakkenstein staan ook geen 50 man op de bus te wachten. Bovendien heeft Brakkenstein de rechtstreeksere en daardoor snellere en goedkopere lijn 14.
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Dagren »

Jep, toevallig een fiat busje gezien op lijn 3. Passen zo'n 8 reizigers in denk ik.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Ah juist. Dank voor info :) Is dat het soort busjes dat nu voor de buurtbussen wordt ingezet?
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Dagren »

Ik moest even googlen, maar zo te zien wel. De Tribus Civitas zou dat zijn. :)

Best mooie busjes trouwens.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Milco »

Zo'n blauw buurtbusje stond op 3 mei bij de Renault in de Markerkant in Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Heeft overigens iemand lijn 3 sinds 2 juni zien rijden? De dienstregeling vermeldt dat deze mogelijk met een klein busje uitgevoerd wordt. Ben daar benieuwd naar. Gezien deze zijn functie voor Heyendaal helemaal verloren heeft (rijdt niet meer via Erasmuslaan) en de leegte van lijn 16, kan ik me voorstellen dat dit afdoende is. In Hazenkamp en Brakkenstein staan ook geen 50 man op de bus te wachten. Bovendien heeft Brakkenstein de rechtstreeksere en daardoor snellere en goedkopere lijn 14.
Vandaag lijn 3 gezien, inderdaad met een taxibusje. Bij het station gingen er drie mensen mee. Zou het kunnen dat deze bussen 's ochtends eerst op lijn 35 rijden van Zetten naar Elst (als versterking), vanaf daar door als lijn 75 naar Nijmegen en vervolgens lijn 3 op (heb je twee bussen voor nodig). Past allemaal wel erg mooi.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door j-ason »

Als ik het goed heb rijdt nu 's ochtends volgensmij een man i.p.v. 2 mini busjes.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

Vandaag een blauw (Arnhems) buurtbusje op lijn 3 in Brakkestein.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:Vandaag een blauw (Arnhems) buurtbusje op lijn 3 in Brakkestein.
Mocht Frank's theorie kloppen, dan verklaart het ook waarom het een blauw busje is.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Ik zag het busje gisteren ook (in dienst) op het bedrijventerrein in Duiven rijden. Best geinig busje....
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door BrengMe »

Inderdaad. Ik heb er woensdag nog ingezeten. De beenruimte is een beetje krap. Integendeel tot de ruimte voor de rolstoel. als daar geen rolstoel staat is eer een ruim plateau vrij tussen de bestuurder en de reizigers.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door j-ason »

Leuke foto's op de Facebookpage van Oud Arnhem. Interessant voor de trolleybus liefhebber.

Afbeelding
Foto 01: 5 september 1949: op de Jansbuitensingel staan de gloednieuwe trolleybussen klaar voor de eerste dienst.

Afbeelding
Foto 02: 5 september 1949: lijn 1 op het Stationsplein. Lijn 1 reed toen nog tot aan de Oranjestraat. In februari 1955 werd de lijn doorgetrokken n aar Oosterbeek.

Afbeelding
Foto 03: 5 september 1949: die dag reden de trolleybussen voor het eerst door Arnhem. De Ford trambussen, waarvan we er hier eentje zien als lijn 4 op de lijn Oosterbeek-Geitenkamp/Schuttersberg) bleven nog een tijdje in gebruik.

Afbeelding
Foto 04: 5 september 1949: grote belangstelling bij de halte Velperplein voor één van de eerste ritten van lijn 1 naar Velp.

Meer foto's op de Oud Arnhem Facebook page https://www.facebook.com/media/set/?set ... 458&type=1
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Reizen op lijn 99 is er niet makkelijker op geworden. Dankzij de man achter Twitter weet ik nu wel waarom ik geen Daluren Oost korting meer krijg als ik van Uden naar Nijmegen ga.

Reizen met Arriva is en blijft simpel. Checkt men in met een kaart waarop Daluren Noord-Brabant staat, dan krijgt men over de gehele rit DNB korting berekent. Of Arriva ook Daluren Oost-Nederland erkent, weet ik niet, maar ik denk van niet.

Reist men bij Breng, dan wordt het ingewikkelder. Breng accepteert op het stuk Uden - Grave DNB en op het stuk Nijmegen - Velp Heijtmorgen (vraag me niet waarom de grens dan weer daar ligt) DO. Brabant en Gelderland worden daarvoor als verschillende "domeinen" gezien. Men krijgt de betreffende "domeinkorting" alleen als men in dat domein in- EN uitcheckt. Bij een reis van Uden naar Nijmegen checkt men in bij het domein Brabant en uit bij het domein Nijmegen en krijgt men dus niks. DO is van toepassing op het traject Nijmegen CS - Velp Heijtmorgen (ik denk vanwege de asielzoekers die vaak vanaf de Kazerne naar Nijmegen gaan en dan voor de zekerheid een halte verder gerekend) en DNB op het traject Uden Busstation - Grave Busstation (EDIT: navragen leert mij dat de grens bij Velph Heijtmorgen ligt, dus ook vanuit Uden!). Overigens heb ik dit jaar van Breng nog altijd restitutie gekregen omdat ik reisde met een kaart met DO en dus helemaal niks kreeg.

Ik denk dat ik bij Breng met twee chipkaarten ga werken en in Grave switcht (EDIT: niet dus, dat zou ik al in Velp moeten doen tijdens het rijden). Dat zal wel weer de nodige discussies opleveren met chauffeurs met wat ik nu aan het doen ben. Ik blijf gewoon indien mogelijk de bussen van Arriva of de gratis touringcarren opzoeken, dat is makkelijker en goedkoper.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

De laatste tijd regelmatig een Man of Amba in dienst gezien op lijn 2 in Arnhem. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het aanbrengen van de nieuwe kleuren op de Hess-trolleys, maar wordt er eens een trolley op lijn 2 ingezet....dan betreft het eentje die Hoogkamp niet kan filmen. Levert soms leuke bestemmingen op. Is het geen blanco, dan is het lekker eenvoudig 'Arnhem' of, zoals vandaag...'Extra Dienst'.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten