Weer Abellio succes in Duitsland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door ODRAIL »

Zijn deze stellen ook al in ons land toegelaten en voor welke datum staat de eerste aflevering gepland?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door reisthijs »

Het gaat hier om een (voor Nederland) nieuw type trein dus die zal hier nog geen toelating hebben. Dat zou ook wel een van de redenen kunnen zijn dat ze pas later naar Nederland gaan rijden.

Nu ben ik vooral benieuwd of het moederbedrijf van Abellio dit voorbeeld gaat volgen. Dit is een geschikte kandidaat voor de nieuwe generatie Sprinters.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door deadlock »

Geyle treintjes hoor!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door webguy »

Die kop is best mooi ja, kon slechter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Suus »

Nieuwe front doet mij denken aan het frontdesign dat is geleverd aan de NSB.
Afbeelding
KM46 schreef:Zijn deze stellen ook al in ons land toegelaten en voor welke datum staat de eerste aflevering gepland?
Aflevering zal in het najaar van 2016 zijn, inzet start in december 2016.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Meltrain »

De Flirt is al in Nederland toegelaten (in elk geval in Venlo), maar de toelating zal wel uitgebreid meoten worden vanwege de nieuwe kopvorm? Overigens ben ik wel blij met de nieuwe kopvorm.
Ik vraag me wel af waarom de variant die ook in Nederland komt te rijden 8 zitplaatsen minder heeft in de 1e klas. Komt dat vanwege de omvormer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Daniel »

Ja...
Stadler schreef:Die fünfteiligen Mehrsystem-Triebzüge für den grenzüberschreitenden Verkehr haben aufgrund des Platzbedarfs der Mehrsystemtechnik eine leicht reduzierte Kapazität von 251 Sitzplätzen, davon befinden sich 24 in der 1. Klasse, bei gleicher Innenraumgestaltung des Fahrgastraums.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Freek »

reisthijs schreef:Het gaat hier om een (voor Nederland) nieuw type trein dus die zal hier nog geen toelating hebben. Dat zou ook wel een van de redenen kunnen zijn dat ze pas later naar Nederland gaan rijden.
Nee ze gaan later naar Nederland vanwege de bouw van de derde spoorlijn tbv betuweroute in Duitsland. Als er ook in 216 gestart zou worden zou er zeer snel al weer niet gereden moeten worden omdat er maar 1 spoor beschikbaar is. VRR en Gelderland hebben afgesproken dat een halve start eigenlijk geen start is en dus later gestart gaat worden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Michael 1988 »

Freek schreef:Als er ook in 216 gestart zou worden zou er zeer snel al weer niet gereden moeten worden omdat er maar 1 spoor beschikbaar is.
Ik wist niet dat er toen al treinen bestonden ;). Overigens lijkt het mij niet zo heel erg vreemd dat er een aantal zitplaatsen in de eerste klas verdwijnen. Er reizen sowieso veel minder mensen in de eerste klas dan in de tweede (soms is die zelfs helemaal leeg of zit er maar 1 of 2 mensen). Ik zou persoonlijk eerder verbaasd zijn als die transformator ten koste van de tweede klas. De meeste reizigers reizen toch tweede klas.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:De Flirt is al in Nederland toegelaten (in elk geval in Venlo), maar de toelating zal wel uitgebreid meoten worden vanwege de nieuwe kopvorm? Overigens ben ik wel blij met de nieuwe kopvorm.
Er is waarschijnlijk wel meer veranderd dan alleen de kopvorm :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door deadlock »

Klopt. En er is alleen toelating voor het rijden tot aan Venlo, niet voor de rest van het spoorwegnet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Meltrain »

Oke. Weer wat geleerd. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Suus »

mijack1985 schreef:Vergabeentscheidung für das Mitteldeutsche S-Bahn-Netz Teil II

Auftraggeber wollen Abellio GmbH mit Bahnleistungen im Raum Dessau-Roßlau/Lutherstadt Wittenberg/Leipzig/Halle/Magdeburg beauftragen

Die Länder Sachsen-Anhalt und Brandenburg sowie der Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig beabsichtigen, den Auftrag für das „Mitteldeutschen S-Bahn-Netz II“ der Abellio GmbH zu erteilen. Der Vertragszeitraum erstreckt sich vom Fahrplanwechsel im Dezember 2015 bis zum Jahr 2030. Der Vertragsschluss mit Abellio soll erst nach Ablauf der gesetzlich vorgesehenen Wartefrist erfolgen, die europaweite Vergabe ist dann formal abgeschlossen.

Die international tätige Abellio Group ist mit ihren deutschen Gesellschaften bereits seit 2005 in Nordrhein-Westfalen aktiv und erhielt auch den Zuschlag für das SPNV-Netz Saale-Thüringen-Südharz. Sie betreibt darüber hinaus auch Busverkehr, wie in Sachsen und Hessen. Muttergesellschaft der Abellio Group ist die Niederländische Eisenbahn........

Lees meer (in het Duits).


Alweer succes in Duitsland voor Abellio. Voor de periode 2015-2030.
Op dit PDF kaartje kan je zien welke lijnen het zijn.
Abellio vond deze concessie te risicovol en heeft zich teruggetrokken: http://www.nasa.de/index.php?id=95&pmid=859

De nieuwe vervoerder wordt DB Regio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Michael 1988 »

Bee schreef:Van een student (geeft toch minstens HBO of WO aan) had ik wel meer verwacht trouwens :wink:
Ik lees deze zin nu pas (ik weet het, niet zo slim), maar mijn laatste les Duits was 8,5 jaar geleden toen ik nog op VMBO zat en Duits is nooit een sterk vak van mij geweest. Met mijn MBO en HBO bouwkunde opleiding heb ik nooit met Duits te maken gehad, laat staan nog les in gehad. Dus die opmerking van jou slaat nergens op.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door mijack1985 »

Vandaag is Abellio Rail NRW ook begonnen met de exploitatie van de S7.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Suus »

Nouja, het is een beetje een valse start, want de renovatie van de Müngstener Brücke is totaal uit de hand gelopen dit jaar en is nog tot 21 juni buiten gebruik, de busdienst tussen Remscheid Hbf en Solingen Hbf die sinds april van dit jaar rijdt, blijft dus nog even rijden...

In Wuppertal zijn ze ook nog steeds bezig met werkzaamheden aan de seinen, dus daar heb je ook zo'n beetje elk weekend nog overlast :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door reisthijs »

Zijn de nieuwe treinstellen die hier moeten rijden (nieuwe generatie Lint41) eigenlijk al toegelaten? En zo nee, wat rijdt er nu dan?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Suus »

De nieuwe treinstellen zijn vrijdag (!) toegelaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Frans F »

mijack1985 schreef: NS dochter Abellio bestelt 20 Flirt treinstellen bij de Zwitserse treinfabrikant Stadler. De treinstellen zullen in de toekomst onder andere worden ingezet vanaf Arnhem richting Duitsland (Emmerich, Düsseldorf).
Wel vreemd dat er anderzijds nog steeds geen geld is om in eigen land Plan V te vervangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Suus »

De aanbesteding ter vervanging van het laatste Plan V en (een deel van) SGM loopt al enige tijd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door deadlock »

Bee schreef:De aanbesteding ter vervanging van het laatste Plan V en (een deel van) SGM loopt al enige tijd...
Inderdaad. Dat geld is er ook al een decennium.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door deadlock »

Nou jah, zo werkt het ook niet helemaal. Het is niet alsof NS spaart en dan treinen koopt. Zo werkt de componentenmethode niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Thom91 »

Ik kon geen ander topic vinden..

De FLIRT voor Arnhem - Düsseldorf

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Hainje »

Geyl. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weer Abellio succes in Duitsland

Bericht door Suus »

Het is niet de mooiste kleurstelling ooit voor een Flirt, maar het blijft een mooie trein. De ruimte voor het multisysteem-systeem lijkt wel enorm trouwens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten