OVer je OV-Chipkaart #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tristan »

Geert schreef:Niet mogelijk bij de specifieke vervoerder waar je mee reisde dan, want f_y_s kreeg de kaart wel verder de min in. Welke vervoerder reisde je mee? (En f_y_s, hoe kreeg jij het voor elkaar?)
Was bij Arriva, buslijn 90 uit het DAV-gebied
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Meltrain »

Stom dat je dan niet kunt uitchecken, want op die manier ben je sowieso (alleen maar) je opstaptarief kwijt. :?
Misschien kun je in de bus je OVC wel opladen, maar dat kost dan toch weer extra tijd aangezien de chauffeur bij de halte moet blijven wachten totdat jij je OVC opgeladen hebt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Gaat dat wel goed? Inchecken, saldo opladen en dan uitchecken?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Reiziger Delft »

Bij de trein kan dat gewoon, zelf al meerdere keren gedaan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Het kan niet altijd - bijvoorbeeld het ophalen van SOV-resitutie (CXX heeft een keer een dag geld afgeschreven...) kon toen alleen als je niet was ingecheckt omdat het product dan "in gebruik" is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Vinny, ik raad je aan je bericht nog eens te herlezen want er is niet zoveel waar aan...
Ik had geen zin om een heel verhaal op te schrijven. Maar in principe klopt het. Je kunt rood staan met je OV chipkaart. Er wordt standaard vier euro afgeschreven als je incheckt, dus als je met 0,01 euro incheckt dan sta je op -3,99 euro. Daarna kun je je kaart weggooien en een nieuwe kopen (als je dat zou willen).
Bij de bankpas betaal je NIET voor de pas, maar voor het pakket aan diensten die de bank biedt. Je kan dan een (spaar)rekening openen, creditcards aanvragen en advies vragen voor het sluiten van een lening of verzekering.
Nee. Als ik een bankpas aanvraag dan kost me dat 5 euro en dan alleen voor deze dienst (en niet voor het openen van een spaarrekening. Ik vraag namelijk een bankpas aan, en open geen spaarrekening). Waarschijnlijk is wanneer de bank zelf vind dat ik een nieuwe pas nodig heb dat wel gratis, maar dat weet ik niet - dat heb ik bij mijn huidige bank nog niet meegemaakt. Ik zit per slot van rekening niet meer bij het clubje kaalplukkers van de ING, dat wel gewoon kosten rekent voor het instandhouden van je rekening courant :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door deadlock »

Bij ABN AMRO betaal je een bijdrage voor je pas. Een wereldpas kost 7,95 per jaar geloof ik?

MAAR JA DAT TELT VAST NIET :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door huibf »

Ik heb voor een nieuwe bankpas nog nooit hoeven betalen. Diefstal, kwijt, ingeslikt, verlopen. Dat zit in het basisbedrag van de rekening. (Rabobank). Overigens ook stervensduur, om je geld te mogen stallen...
We mauwen wel over de aanschafkosten van de chipkaart.
Maar wat te denken van je bankpas en nog mooier je rijbewijs. 50 euro voor een kaart die inmiddels ingesleten zit in mijn knipbeurs. In de 15 jaar pas 1x hoeven tonen. Als iets onzinnig is het dàt pasje!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Michael »

Ik heb bij de Rabobank ook nog nooit hoeven te betalen voor een nieuwe bankpas. Er zijn er al een aantal stuk gegaan bij mij en steeds gratis een nieuwe gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers met een trajectabonnement dat nog tot in 2014 geldig is: NS zoekt testers voor TrajectVrij met als beloning een maand lang gratis reizen buiten je traject. (Grr, de mijne loopt tot 21/12/2013 :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door reisthijs »

Ik val net wel in de doelgroep, dus misschien dat ik maar mee ga doen.

Een zeer opvallende eigenschap aan het TrajectVrij-abonnement dat NS nu presenteert is dat je er dus nog altijd (na al die jaren die men er over heeft na kunnen denken) niet mee op saldo kan reizen. Dat is blijkbaar toch echt te moeilijk? Ik weet niet "reizen op rekening" nou zo'n handig idee is...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Voor zakelijke reizigers komt er een NS Business Card met TrajectVrij erop. Alles wat je buiten traject reist wordt verrekend / 'saldo afgeschreven'.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Voor zakelijke reizigers is ´ie er toch al, dit is juist de variant voor "normale" klanten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Voor de liefhebbers met een trajectabonnement dat nog tot in 2014 geldig is: NS zoekt testers voor TrajectVrij met als beloning een maand lang gratis reizen buiten je traject. (Grr, de mijne loopt tot 21/12/2013 :P )
Beetje onhandig dat ze precies mensen zoeken voor de zomerperiode. Mijn abonnement loopt tot oktober dus ik kan ook niet meedoen. Ben wel benieuwd wat voor product er uiteindelijk komt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door reisthijs »

Wat houdt Traject Vrij in?

Met Traject Vrij ervaart u het gemak van uw huidige trajectabonnement en de vrijheid van reizen buiten uw traject op rekening. U hoeft dus nooit meer bij de automaat een los treinkaartje te kopen, maar checkt per vervoerder gewoon in- en uit. Wij berekenen dan uw extra gemaakte reizen, die u terugvindt op één factuur. Bovendien reist u buiten uw traject met 40% korting in de weekenden, op feestdagen en in de daluren (voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur).
Dat is het product dat er uiteindelijk komt.
webguy schreef:Voor zakelijke reizigers komt er een NS Business Card met TrajectVrij erop. Alles wat je buiten traject reist wordt verrekend / 'saldo afgeschreven'.
Er wordt niks verrekend / saldo afgeschreven want een Business Card werkt dus niet met saldo. Je krijgt aan het einde van de maand een factuur voor de gemaakte reizen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Daarom stond het saldo deel tussen haakjes. Het wordt verrekend in die zin dat het op de factuur komt. Ook doen ze iets slims met het uitrekenen van je reis en de goedkoopste optie. Maar dat is dus al live?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Geert »

Is toch alleen maar gunstig als het op rekening wordt afgeboekt en NS later de voordeligste optie uitrekent? Scheelt weer wat saldo opladen, zeker als je ook niet veel met de bus/tram/metro gaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Het scheelt daarnaast ook gewoon een hoop gedoe wat je anders nodig had gehad om een vrij reistraject goed te laten herkennen door het chipkaartsysteem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Een nadeel is dat je geen transparant overzicht hebt van je reiskosten tot het eind van de verzamelperiode. Daarmee kan je nog voor vervelende verrassingen komen te staan vrees ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door deadlock »

Een vriendin van me heeft vanochtend om 8:10 ingecheckt in Zl en bij het uitchecken in Gn werd er 13,20 afgeschreven. Dat is dus 20% korting. Ze heeft echter een klassieke VDU en geen AltijdKorting. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Het bedrag komt wel enigzins overeen met vanaf Assen 40% korting rekenen bij behoud van degressiviteit. Kennelijk heeft men iets rond de 9-uursgrens geïmplementeerd dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Geert »

Oh ja, en TrajectVrij heeft dus ongunstige voordeeluren t.o.v. de oude trajectkaarten. Wordt iedereen met een trajectkaart vanaf volgend jaar gedwongen om over te stappen op het iets ongunstigere TrajectVrij? Alle oude VDU's zijn ook nog niet uitgefaseerd toch?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Je kan 'm beter TrajectSpitsVrij noemen ofzo, want het is wat anders dan een trajectkaart.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door reisthijs »

Hoezo, je reist toch altijd gratis op je vaste traject? Niet alleen in de spits.
Geert schreef:Wordt iedereen met een trajectkaart vanaf volgend jaar gedwongen om over te stappen op het iets ongunstigere TrajectVrij? Alle oude VDU's zijn ook nog niet uitgefaseerd toch?
De trajectkaart wordt zeker weten afgeschaft zodra er een alternatief beschikbaar is, omdat NS wil dat alle vaste klanten gaan in- en uitchecken. Dat kan niet met een trajectkaart dus die moet weg. Met een VDU kan het wel dus die hoeft niet zo snel uitgefaseerd te worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Het bedrag komt wel enigzins overeen met vanaf Assen 40% korting rekenen bij behoud van degressiviteit. Kennelijk heeft men iets rond de 9-uursgrens geïmplementeerd dan.
Hmm. Geen idee. Ik heb er een tweet aan gewaagd en alle relevante persoonsgegevens maar even geDM'd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten