Een rondje door Gelderland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gesloten
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een rondje door Gelderland

Bericht door Milco »

Bij deze post ik weer een fotoreportage.
Op maandag 4 juli ben ik weer wezen toeren. Deze keer ben ik naar Arnhem gegaan en vanuit daar met de trein naar Amsterdam Amstel en weer naar huis (Almere).

Zo’n tien minuutjes voor half 9 liep ik alvast naar de bushalte. Daar ging ik met lijn 3, gereden door Connexxion 8282, naar Station Centrum. Daar kocht ik alvast een enkele reis van Arnhem naar Amsterdam Amstel met de trein.
Toen liep ik langzamerhand naar de halte van lijn 156, die me naar Hilversum zou brengen. Na een klein kwartiertje wachten kwam Connexxion 8391 er aan, een voormalige Zaandammer dus. Stipt op tijd vertrokken we naar Hilversum, en ook precies op tijd was ik op het Arenapark. Daar had ik een overstap van negen minuten op lijn 70 naar Amersfoort. Deze werd met tunnelbus 4265 gereden. Dit verklaart dan weer dat ik later op de dag een ‘gewone’ Ambassador op lijn 83 zag…
Op station Amersfoort had ik acht minuten overstaptijd, maar we waren door flink doorrijden zo’n drie minuutjes te vroeg.
In Amersfoort heb ik allereerst wat foto’s gemaakt op de naastgelegen buffer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ging ik naar de halte van lijn 80, die mij via Veenendaal; (overgang op lijn 87) naar Wageningen zou brengen.
Toen ik de Buzzer aan de chauffeur liet zien, zei hij: “Zo, jij gaat toeren vandaag!” Toen vertelde ik dat ik naar Arnhem ging.
Toen ik zei dat ik bij Wageningen over zou stappen op lijn 51, van Breng, zij de chauffeur van lijn 80 (Connexxion) dat de Buzzer op lijn 51 (Breng) niet geldig zou zijn. Het stond dan wel op de Buzzer, maar dat was sinds kort veranderd… :roll:
Jaja, een chauffeur die mij wijsmaakt dat de Buzzer bij een andere vervoerder niet geldig is... :roll: :neg:

Na anderhalf uur kwam ik op Wageningen busstation, waar ik de volgende foto’s maakte:
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam mijn volgende bus eraan:
Afbeelding
Met deze bus, lijn 51, ging ik dus naar Oosterbeek. Toen ik de Buzzer aan de chauffeur liet zien, was deze gewoon geldig.

Bij het gemeentehuis in Oosterbeek stapte ik uit, omdat ik van plan was om met trolleylijn 1 naar Arnhem CS te gaan, maar toen zag ik dit op lijn 1 rijden:
Afbeelding

De twee opvolgende bussen van lijn 1 reden ook met Amba’s. :(
Toen kwam, na lang wachten dus, de volgende lijn 51 eraan, waarmee ik naar Arnhem ging. Onderweg begreep ik waarom er diesels op lijn 1 reden: er was een omleiding. Zondagavond stond dit echter nog niet op http://www.connexxion.nl. Handig! :N
Doordat er dus gelede trolleys ‘over’ waren, werden de gelede trolleybussen ook op lijn 2 ingezet. Geen Volvo’s dus, helaas. :(

Op Arnhem CS heb ik de volgende foto’s gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook Syntus kwam langs:
Afbeelding

En weer verder met de Brengertjes…
Afbeelding

Toen kwam er een voormalige Almeerse stadswagen voorbij:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Toen ben ik in de richting van het Willemsplein gelopen, waar ik ook nog wat foto’s heb gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Ook Syntus kwam weer even kijken:
Afbeelding

Toen heb ik bij busstation Willemsplein nog wat foto’s gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ging ik langzamerhand terug naar het station om de trein te nemen. Eerst nog wat foto’s van de bussen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ging ik naar het perron. Daar heb ik nog enkele foto’s gemaakt, onder andere van een DM’90 van Syntus, waarvan ik de motor al hoorde toen ik de trap opliep:
Afbeelding

Ook maakte ik een foto van een VIRM als Intercity 3100 naar Schiphol:
Afbeelding

Ook een foto van een stelletje ICMm’en als Intercity naar Roosendaal:
Afbeelding

Toen kwam mijn trein eraan. Er kwam eerst een viertje binnen, waarna er in Arnhem nog een zesje voorop werd geplakt:
Afbeelding

Op Amsterdam Amstel stapte ik uit, maakte ik nog een foto…:
Afbeelding

…en ging ik met lijn 157 naar Almere ’t Oor, waar ik overstapte op lijn 3, waarmee ik naar huis ging. Zo’n tien minuutjes na 17 uur was ik thuis.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Wubbo »

Ik heb het idee dat je camera de foto's wat vervormt. Of ligt dat gewoon aan mijn ogen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Fles »

Nee, hij moet gewoon wat croppen en vooral selecteren. 40 foto's waarbij ergens op de achtergrond een bus te zien is, dat schiet niet op. Die plaat van die ICMm vind ik dan weer wel geweldig :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Suus »

32 foto's waar veel hetzelfde opstaat in steeds dezelfde omgeving is wellicht iets te veel. Niet alles hoeft geplaatst te worden.

Let af en toe ook op de positie van de zon (liefst niet tegenin fotograferen omdat de bus dan donker wordt) en of er geen storende objecten in beeld staan. Op het busstation van Wageningen en op het Willemsplein is dat meermaals het geval. Er zitten ook foto's tussen die technisch helemaal in orde zijn, maar waarbij vooral de omgeving saai is. Wellicht kan het leuk zijn om wat verder van stations af leuke fotogenieke plekjes op te zoeken, in Arnhem zijn die er niet bepaald in de straat voor het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Ardan »

U is CXX-fan, kan ik hieruit begrijpen?
Een leuke reportage, al had ik uit de titel verwacht dat je wat verder de provincie in was getrokken dan alleen Arnhem. Zoals hierboven al aangegeven was een selectie van de beste foto's niet verkeerd geweest. Toch vond ik het leuk om een lijn 5 naar Schuytgraaf te zien xD
Het mag de volgende keer wat minder uitgebreid, maar ach. Je hebt je vermaakt op je toertje, en daar gaat het om toch? ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Meltrain »

Ik vind het best prima foto's hoor.
Maar Bee heeft wel een goed punt dat de omgeving van station Arnhem een beetje saai is. Als je echt een heel klein stukje de route van lijn 3 was gevolgd richting Burger's Zoo, had je al een andere omgeving gehad. En ja, ook die plek is al zo'n 1000x voorbij gekomen in verscheidene verslagen, maar het had wel voor een klein beetje afwisseling gezorgd.
(En ik vind de titel inderdaad een beetje 'overdreven'. Je bent immers niet door heel Gelderland geweest, maar door slechts een klein deel. Niks mis mee, in Arnhem en omgeving is genoeg te zien en te doen, maar zet dan ook in de titel dat je naar Arnhem (en Wageningen) bent geweest.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Jurre »

Ik heb het gevoel dat er nogal wat verkeerde teksten bij de foto's staan ;).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Michael 1988 »

Dat gevoel heb ik nu ook, maar het is ook een repo van twee jaar geleden!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Milco »

Voor iedere fotoreportage gebruikte ik telkens dezelfde bestandsnamen... (ik weet het, niet slim... :roll: ). Maar ja, het is alweer een verslag van twee jaar terug...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door microshit »

Eeh ja, treinen bij station "Arnhem" wat eigenlijk Zaandam is :p
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Fles »

Milco schreef:Voor iedere fotoreportage gebruikte ik telkens dezelfde bestandsnamen... (ik weet het, niet slim... :roll: ). Maar ja, het is alweer een verslag van twee jaar terug...
Gaat het inmiddels beter?
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door hidihi »

Ik wist niet dat de Arriva met geleden bussen naar wageningen reed en ik wist ook niet GVB naar Wageningen en Oosterbeek reed. Ik zal wel erg lang onder een steen geleeft hebben :D
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door julsteren »

Wageningen busstation lijkt ook wel erg veel op Buikslotermeerplein.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een rondje door Gelderland

Bericht door Daniel »

Heren, dit topic is ruim 2 jaar oud. Beetje laat om er nu nog in te reageren, dus doe 'm bij deze maar op slot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten