OVer je reiservaringen in juni 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

ICE t105 is vanochtend vlak voor Wesel gestrand, bij rangeerbewegingen is daar de bovenleiding gesneuveld. De trein is terug naar Nederland gestuurd en bij Venlo opnieuw de grens overgezet en in Köln Hbf opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Freek »

Ding heeft dus serieus Arnhem - Wesel - Arnhem - Den Bosch - Venlo - Keulen gereden? Hoeveel vertraging levert dat wel niet op, hadden ze niet beter gelijk kunnen opheffen, t volk wat er in zat had toch al vertraging.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daantje »

Gisteren miste ik de trein van 17.10 en 17.14 uur op Delft richting Rotterdam omdat mijn bus te laat was. De IC naar Vlissingen van 17.25 uur kwam aan maar die bleef minstens tien minuten staan met de deuren dicht zonder duidelijk werd wat er aan de hand was. Gelukkig kwam toen de sprinter naar Dordrecht op spoor 3 dus heb ik die maar gepakt. Toch weer ruim twintig minuten later thuis (n)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Ik las iets over een trein die politie-assistentie nodig had, dat zal die wel geweest zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Gisteren miste ik de trein van 17.10 en 17.14 uur op Delft richting Rotterdam omdat mijn bus te laat was. De IC naar Vlissingen van 17.25 uur kwam aan maar die bleef minstens tien minuten staan met de deuren dicht zonder duidelijk werd wat er aan de hand was. Gelukkig kwam toen de sprinter naar Dordrecht op spoor 3 dus heb ik die maar gepakt. Toch weer ruim twintig minuten later thuis (n)
Op metrostation Nesselande gebeurd het regelmatig dat metro's meer als een minuut met de deuren dicht staan en dan vertrekken. Niet echt prettig en handig als je haast hebt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door JWM »

Om vervolgens weer veel te hard over het wisselcomplex te rijden met alle hinder van dien?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

Precies ja :shock: :? :neg: .

Dit merk je vooral als je in de metro zit.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Klaasje »

Kan je daar te hard rijden dan? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

In zo'n geval grijpt de ATB gewoon in. Daarvoor is die ATB er tenslotte :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

En dat gebeurd weleens ja :? :') .
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door wouter15 »

Vanochtend zorgde een aanrijding tussen Gouda en Woerden voor de nodige onduidelijkheden. De sprinter van 7:40 vanuit Woerden zou niet rijden en ik had dus bedacht om de IC van 7:23 of de SPR van 7:24 (welke er het eerst komt). Toen ik op spoor 5 aankwam zag ik dat de SPR van 7:10 nog op het bord stond (het was ondertussen al 7:15). Alleen was er geen enkel bericht dat die trein een vertraging had. Uiteindelijk toen de SPR van 7:24 stond hij nog op het bord en ik vraag me af of die uberhaupt nog wel gereden heeft.

Het viel me trouwens wel op dat de informatie op de borden een tikje was veranderd. Normaal staat er onder de eerste trein die rijdt bijv.: "Volgende trein: 7:23 Intercity Utrecht C". Nu maken ze ervan: "7:23 Intercity Utrecht C". Nu heb ik dit weleens in Breukelen gezien alleen in Woerden nog niet. Wat volens mij wel nieuw is is dat ze blijkbaar bij een storing ook op de borden op de perrons het aangeven. Vandaag zag ik bijv het volgende staan in Woerden: "7:40 Sprinter Utrecht C rijdt niet i.v.m. aanrijding" Wel handig om te weten of een trein niet rijdt vanwege de storing of iets anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Dat verschil wat je zag is precies het verschil tussen de BEPAC-converter en InfoPlus, kennelijk is Utrecht nu ook om dan. Waarbij ik het toch raar blijf vinden dat dat stukje "Volgende trein" er juist in InfoPlus uit is aangezien het wel wat toevoegt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Dat verschil wat je zag is precies het verschil tussen de BEPAC-converter en InfoPlus, kennelijk is Utrecht nu ook om dan. Waarbij ik het toch raar blijf vinden dat dat stukje "Volgende trein" er juist in InfoPlus uit is aangezien het wel wat toevoegt.
Ik had het over station Woerden. Utrecht geeft nog gewoon "Volgende trein" aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Ik had het over post Utrecht, niet station Utrecht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door webguy »

Werkplek Gouda is over inderdaad. De reden dat "Volgende trein" er denk ik uit is is omdat in Infoplus de volgende trein een van de mogelijke meldingen is, waarvan alle blauwe meldingen over andere treinen beginnen met de tijd (waarbij des te meer opvalt overigens dat wordt gesorteerd op prioriteit en niet op tijd).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Nounou, "alle" andere... naast de volgende trein heb je als meldingen in een blauw balkje toch uitsluitend "12:34 Intercity Nergenshuizen rijdt niet"?
De rest van de meldingen wordt alleen voor de trein die op dat moment aangekondigd wordt getoond en staat in blauwe tekst op witte achtergrond, van elkaar gescheiden door blauwe lijntjes en blinkt uit in incompleetheid (zoals het nog altijd niet vermeld wordt dat treinstellen ergens verderop langs de route afgekoppeld worden, dat staat er alleen op het station waar het afkoppelen plaatsvindt)

Maar in de daadwerkelijke reiservaringen: de drukte in de t559 (die nota bene vandaag 11 i.p.v. 9 bakken had, maar nog overvolle gangpaden) zal diverse reizigers hun overstap op de t1559 in Amersfoort gekost hebben. Zat zelf dicht bij de deur, maar de HC van de 1559 floot al toen ik nog maar net op het perron was. Dat hebben reizigers die verderop in de trein zaten en wilden overstappen dus nooit gehaald, terwijl er niet eens sprake was van vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door webguy »

Hmm, heb het lijstje niet voor me, maar er zijn een groot scala aan mogelijkheden. Overigens staan veel van die dingen wel op het lijstje om te doen - dingen als spoorwijzigingen van fase naar hele spoor en tips als "Stopt ook in" versimpelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Owja, spoorwijzigingen staan daar inderdaad ook nog in het blauwe balkje.

De versimpeling van "stopt ook/niet in" lijkt al deels in gang gezet. Zo viel me onlangs op dat bij de s1500 alleen nog "Stopt niet in Zaandam" staat en niet meer "Stopt ook in..." met het hele lijstje stations tussen Hoorn en Enkhuizen. Da's ook wel een handige actie vooruitlopend op drgl 2013 omdat je dan voor de s14500 aannemelijk expliciet "Stopt niet in Kersenboogerd" krijgt i.p.v. dat dat station simpelweg niet meer tussen het lijstje "Stopt ook in..." staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Etienne »

IC t560 vertrok vanmiddag met 4x een ICM-III'tje uit Groningen, in Zwolle ging het achterste stel eraf, dit werd alleen pas medegedeeld vlak voor Zwolle en heeft niet op de borden gestaan in Groningen. Handiger was anders. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

Dan hou je nog negen bakken over. Ik weet alleen niet of dit normaal ook zo is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

Dat gaat prima hoor.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Klaasje »

Als duidelijk is dat de achterste in Zwolle achterblijft. Veel studenten uit Groningen stappen daar immers over dus dat treinstel kan je na Zwolle wel missen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door MdJ »

Door een optocht (vast door de avondvierdaagse) reed lijn 202 tussen Heerde, transferium en Emst, Oranjeweg via de A50. Reizigers naar Epe konden op de Eperweg ter hoogte van de Brakerweg overstappen op een Pendel"busje" naar Epe.

Althans: dat busje was een aflosauto van Service&Controle, een Seat met wagenparknummer 95. Zoiets: http://www.flickr.com/photos/76597127@N05/8788108991/
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Michael »

Ik zat samen met Etienne in die t560. En vanaf Zwolle moesten we tot Amersfoort staan omdat dat achterste stel er zonodig af moest en er moesten meer mensen staan dus dat stel had er best wel aan mogen blijven zitten. Verder bleven we even in Assen stilstaan in verband met een verdacht persoon op het spoor. Even later mochten we langzaam rijdend vertrekken. Een stukje verderop was de spoorloper al aangehouden door de politie en konden we weer met normale snelheid verder.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Citaro »

Op de A2 ter hoogte van Nieuwegein staat een Brabantliner 400 richting Utrecht met passagiers op de vluchtstrook
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten