Veranderingen in het team van OVNL

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Wubbo »

OVNL is ruim 5 jaar geleden gestart met het welbekende forum. In die tijd is OVNL flink gegroeid, maar het beheerdersteam is ongeveer hetzelfde gebleven. Na al die tijd heeft een aantal mensen aangegeven het tijd te vinden om wat anders te gaan doen, dus zijn de rollen opnieuw verdeeld. Cookie, Daan, Daantje, JeePee en Ruben hebben aangegeven voortaan een rol achter de schermen te willen. Als mede-oprichters van OVNL blijven ze meedenken over het beleid en de toekomst van OVNL, maar ze zullen niet meer actief modereren op het forum en de Wiki.

Het beheer van het forum wordt voortaan gedaan door Chauf21 en Wubbo. De technische kant van OVNL wordt bijgehouden door Daniel, Geert en webguy. Natuurlijk zullen zij waar nodig ook assisteren op het forum en de Wiki. Daarnaast zijn we op zoek naar nieuwe mensen die ons willen helpen! Heb je interesse, lees dan de vacature en reageer!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Freek »

Is Geert dan ook meteen met de kleuren bezig gegaan? Op de mobiele site was zijn net nog oranje, daarna paars en nu een soort blaue/groen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Wubbo »

Nou, dat was Geert niet maar ik. We hebben inderdaad wat uitgeprobeerd met kleurtjes, maar voorlopig blijft het dit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Thom91 »

Mobiel is die malle Geert nog steeds blauwachtig.
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door STF »

Dan zal Geert wel teveel smurfen ijsjes hebben gegeten...
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:Mobiel is die malle Geert nog steeds blauwachtig.
Niet mobiel ook. De technisch beheerders gaan nu door het leven met die kleur.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door deadlock »

Over jezelf praten in de derde persoon :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Meltrain »

Wubbo praat niet over zichzelf in de derde persoon. Hij heeft het over de technisch beheerders en daar maakt hij zelf geen deel van uit. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door deadlock »

Hij noemt zichzelf Wubbo. Derde persoon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Vinny »

Ik wil nog even mijn welgemeende complimenten geven aan het beheer, en de personen die het rustig aan gaan doen hartelijk bedanken voor het laten groeien van het forum tot wat het vandaag is :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door deadlock »

Ik sluit me daarbij aan. Maar de nieuwe kleur snap i nog niet zo goed.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Wubbo »

Om duidelijker te maken wie wat doet op OVNL hebben we ervoor gekozen om ons in drie groepen te delen. Daarvoor hebben we ook drie kleuren nodig. Groen is in phpbb de standaardkleur voor moderatoren (die we op OVNL niet hebben), daarom hebben we die niet gebruikt. Nu zijn dus blauw (voor Wikibeheerders) en blauwgroen (voor technisch beheerders) toegevoegd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door ODRAIL »

Kan voor dat blauwgroen misschien een andere (duidelijkere) kleur gekozen worden?
Deze kleur is niet goed zichtbaar en lijkt zeer veel op het standaard blauw van de gewone leden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Kan voor dat blauwgroen misschien een andere (duidelijkere) kleur gekozen worden?
Deze kleur is niet goed zichtbaar en lijkt zeer veel op het standaard blauw van de gewone leden.
Gewoon groen dus inderdaad. Het wás duidelijk en het is nu onduidelijk. Er wijzigt namelijk voor de leden helemaal niets voor wat betreft de functies van wie dan ook, het blijft de ver van ons bed show met ingrepen hier en daar. Een kleur kiezen die door kleurendove mensen minder goed onderscheiden kan worden en het een ander naampje geven om de schijn op te houden alsof er iets verandert is leuk maar tja.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Wubbo »

Is er een kleurenblinde in de zaal die hierover kan adviseren? Bij mijn weten zijn juist rood en groen de kleuren die kleurenblinden vaak niet uit elkaar kunnen houden, dan zou je dus juist niet terugwillen naar de oude situatie met rood en groen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Thom91 »

Je kan beter direct VIRM een mailtje sturen ;)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Is er een kleurenblinde in de zaal die hierover kan adviseren? Bij mijn weten zijn juist rood en groen de kleuren die kleurenblinden vaak niet uit elkaar kunnen houden, dan zou je dus juist niet terugwillen naar de oude situatie met rood en groen.
De huidige kleur groen is moeilijk te onderscheiden van de achtergrond. Bee wandelende encyclopedie kom eens hier. Ik heb trouwens een vriend die echt ongelofelijk kleurenblind is, ik kan het hem ook vragen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Suus »

Je hebt programma's die het contrast kunnen berekenen. Aangeraden wordt minimaal een contrastverhouding van van 4,5:1 te hebben. Ik heb het even met de Mac-versie van dit tooltje gemeten en ik kom uit op een score van 3,95:1, het contrast is daarmee onder de geadviseerde toegankelijkheidnormen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Geert »

Het contrast tussen de kleur van de tekst en de achtergrond, bedoel je dan? Dat de kleur blauw niet zo onderscheidend is van een gewone gebruiker was overigens wel een beetje de bedoeling: degene die vanaf nu blauw zijn houden zich vooral bezig met het beheer op de achtergrond en wat minder met de dagelijkse gang van zaken op het forum (zoals topics splitsen, etc.) Vandaar dat deze kleur wat minder opvallend is dan het rood van vroeger. Groen was wel overwogen, maar omdat veel fora dit dan juist weer gebruiken als kleur voor moderators vonden we die kleur toch ook niet zo geschikt.

Enfin, we nemen de feedback wel mee, wellicht dat de kleur nog veranderd wordt dus.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door JWM »

Laat dit topic een waarschuwing zijn voor een ieder die van plan was te reageren op de vacature. Je moet als sitebeheerder ook verantwoording af gaan leggen over dit soort onbenullige dingen. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik zag dat er zaterdagavond ook korte tijd met de kleur oranje geëxperimenteerd was. Misschien is dit een idee.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Thom91 »

JWM schreef:Laat dit topic een waarschuwing zijn voor een ieder die van plan was te reageren op de vacature. Je moet als sitebeheerder ook verantwoording af gaan leggen over dit soort onbenullige dingen. :P
Afbeelding :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door JWM »

Ik ben voor Thom91 *O*
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Klaasje »

Dan stem ik SP. (Kent u die vroegere slogan nog? "stem ... stem SP")
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veranderingen in het team van OVNL

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:Ik wil nog even mijn welgemeende complimenten geven aan het beheer, en de personen die het rustig aan gaan doen hartelijk bedanken voor het laten groeien van het forum tot wat het vandaag is :)
Ik sluit me daar ook bij aan. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten