Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Ik bedoel 404
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar Hermes met een aantal suggeties :
1 real time volgen van lijnbussen.
2 Herinvoeren van radio's in de bus ( ik weet dat het niet mag van het SRE maar probeer het toch :twisted: )
3 Het plaatsen van een Halte op de Geldropse ventweg voor lijn 24.

Ik heb reactie gehad van Hermes :
1 real time volgen van lijnbussen gaf Hermes geen antwoord op. (denk dat ze dat niet willen vanwege overval risico)
2 Hier zegt Hermes dat het niet meer mag van het SRE en dat de buschauffeurs het ook gezelligger vinden
3 dit wordt meegenomen in het overleg met de gemeente Helmond

Ik hoop echt dat die halte er komt want dat zou s'avonds en op zondag een hele verbetering zijn voor Brandevoort. De huidige haltes Ellenaar of Sint Anthonisweg zijn te ver lopen (+15 min) en de Trein rijdt maar 1x/u en is duurder.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar Hermes met een aantal suggeties :
1 real time volgen van lijnbussen.
2 Herinvoeren van radio's in de bus ( ik weet dat het niet mag van het SRE maar probeer het toch :twisted: )
3 Het plaatsen van een Halte op de Geldropse ventweg voor lijn 24.

Ik heb reactie gehad van Hermes :
1 real time volgen van lijnbussen gaf Hermes geen antwoord op. (denk dat ze dat niet willen vanwege overval risico)
2 Hier zegt Hermes dat het niet meer mag van het SRE en dat de buschauffeurs het ook gezelligger vinden
3 dit wordt meegenomen in het overleg met de gemeente Helmond

Ik hoop echt dat die halte er komt want dat zou s'avonds en op zondag een hele verbetering zijn voor Brandevoort. De huidige haltes Ellenaar of Sint Anthonisweg zijn te ver lopen (+15 min) en de Trein rijdt maar 1x/u en is duurder.
Wow, jij krijgt reactie. Ik heb ze in december, toen de tijden van de nieuwe 461 bekend werden, suggesties gedaan. Nooit antwoord op gehad. Grappig genoeg lijken de wijzigingen van 22 juni vrijwel compleet op wat ik suggereerde (ik dacht dat ik verschuiven van 25 minuten suggereerde, maar dat weet ik niet meer zeker).
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

@ Fogeltje ik heb gewoon geluk.
Kreeg zelfs binnen 10 dagen reactie .
Ook over restitutie krijg ik vaak binnen 3 werkdagen reactie ,soms zelfs iets te veel.

wat met de buurtbus wel eens werkt is om de voorzitter te mailen/bellen.

Ik heb zelf ook 3 jaar terug op Kempenhage gestaan met 3 andere reizigers, Kwam buurtbus helemaal niet(chauffeur was ziek) . Toen zijn we lopend naar Heeze gegaan,Hermes klantenservice was ingelicht en stuurde toen wij al op het station waren een taxi om de dienst af te maken.

We hebben de voorzitter gemaild en hebben excuses gekregen van de buurtbus. (wij hebben terug gemaild dat ze er zelf niets aan konden doen)
Laatst gewijzigd door Mr-W op di 11 jun 2013, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:@ fogeltje ik heb gewoon geluk.
Kreeg zelfs binnen 10 dagen reactie .
Ook over restitutie krijg ik vaak binnen 3 werkdagen reactie ,soms zelfs iets te veel.

wat met de buurtbus wel eens werkt is om de voorzitter te mailen.
De voorzitter had ik ook gemaild, daarvan kreeg ik toen alleen te horen dat de dienstregeling samen met Hermes was opgesteld geloof ik, maar pin me er niet op vast, mijn geheugen is notoir slecht en dit is meer dan een half jaar geleden.

Bij restitutie weten ze inmiddels dat ze daarmee snel moeten zijn bij mij :') Ik heb meestal binnen een werkdag of twee reactie bij Connexxionbedrijven. Alleen toen ik ooit 15 euro vroeg voor verwijtbare vertraging van 30 minuten of meer (dat kan in het SRE gebied, denk daar aan de volgende keer dat een bus uitvalt en je 30 minuten op de volgende moet wachten), toen duurde het wat langer. Maar ook die heb ik gekregen. In mijn geval viel de bus die had moeten rijden uit. De chauffeur kon in Uden de bus gewoon niet meer opgestart krijgen toen hij van de buffer af wilde komen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Ik heb ooit eens in de BBA tijd gehad dat lijn 150 op zondag 2 uur te laat kwam . Een rit was uitgevallen andere had 1 uur vertraging door de carnaval (dacht in 2006) ( bus reed die bewuste rit geleed ) . We hebben BBA een brief gestuurd dat we compensatie wilde voor 3 personen . We hebben er tot de dag van vandaag niets meer van gehoord.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Ik heb ooit eens in de BBA tijd gehad dat lijn 150 op zondag 2 uur te laat kwam . Een rit was uitgevallen andere had 1 uur vertraging door de carnaval (dacht in 2006) ( bus reed die bewuste rit geleed ) . We hebben BBA een brief gestuurd dat we compensatie wilde voor 3 personen . We hebben er tot de dag van vandaag niets meer van gehoord.
Ik heb iets soortgelijks ooit gehad. Lijn 99 reed paar jaar terug een grote omleidingen toen ze begonnen met de vernieuwing van de weg van Dukenburg naar Grave. Extra rijtijd werd natuurlijk niet ingepland, ook al moest de bus helemaal via Wijchen enzo gaan rijden. Ik moest tegen het begin van de avond, als alles naar een uurdienst gaat, naar huis en moest werken om 22:00 bij Bavaria. Ik dacht "bus van 18:00, dan heb ik met een uur vertraging de bus van 20:00 naar huis, heb ik ongeveer 45 minuten om even te eten, om te kleden en aan te fietsen".

Wat gebeurt er? Ja hoor, de bus waar ik in zit daar begonnen de remmen te roken (was ook nog eens aan Alliance, die staan er al om bekend dat ze graag branden). En de volgende bus was uiteraard dusdanig laat dat we de aansluiting nog niets eens bijna haalden. Chauffeur deed ook niet eens moeite om iets te proberen te regelen, 15 minuten zouden ze toch niet wachten. En zo had ik 2 uur vertraging :') Helaas had Hermes in Nijmegen die regeling niet (weet niet of die regeling toen in Eindhoven wel al bestond).

Mocht het je op de 150 nog een keer gebeuren, ga dan hierheen: http://www.hermes.nl/vergoeding-rituitv ... hermes/757
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door webguy »

Mr-W schreef:Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar Hermes met een aantal suggeties :
1 real time volgen van lijnbussen.
Voor 1000 euro per jaar kan je je eigen prive versie krijgen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Busstation Eindhoven wordt weer verbouwd. Perron B is flink verbreed. Zal wel voor vliegveld volk met bagage zijn. A zal wel verdwijnen. En het was al zo druk.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Fogeltje: Jij weet ook alles.
Inderdaad voor het 'vliegvolk'
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Fogeltje: Jij weet ook alles.
Inderdaad voor het 'vliegvolk'
Tja, wat eigen observatie soms niet kan opleveren ;) Het was me bij aankomst in Eindhoven nog niets eens opgevallen, maar de 121 ging ook meteen over in de 150 en ging ergens op E ofzo klaar staan. Ik zag het pas toen ik de bus naar huis wilde pakken.

Overigens werken die ophaalautomaten in de bus net zo slecht als vroeger. Ik heb geprobeerd om restitutie van Breng op te halen, maar dat apparaat gaf de hele tijd storing. Vervolgens stond er bij de NS automaat ook niks klaar. Ik ben bang dat die automaat in de bus het heeft laten verdwijnen (willen laden op kaart en in de transactie signaal verloren ofzo). Want volgens een transactieoverzicht is er niets bij gezet.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

en het busboekje is te downloaden...
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

@Huibf
http://publishit2010.massa.netivity.nl/ ... ers-hermes
In dit busboekje ontbreken een aantal lijnen :
Lijn 400 Eindhoven, Station - Airport
Lijn 402 Eindhoven Station - Veldhoven Zonderwijk
Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station

al gaat de 404 pas in augustus rijden.

Mij is nog iets opgevallen :
Ik fietste gisteren over de route van Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station, vanaf Mierlo naar Someren .
Wat mij opviel was dat hele stuk een 60 weg is geworden ipv 80 km,Ook zitten er nu veel drempels en 2 versmallingen in de weg tussen Lierop en Someren. (Vooral met gelede bussen lijkt mij het een ramp)

Heeft lijn 20 hierdoor vaker vertraging ?
(lijn 120 wel, die komt meestal om 8:10 door Brandevoort en in 7 min haal je Eindhoven NS niet).
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station

404 geen scholierenlijn, wellicht heb ik dat ooit laten vallen.
Ook is het niet de vervanger vanwege werkzaamheden. De werkzaamheden zijn NU ook al een jaar aan de gang. Op dit moment is er een behoorlijke omleiding voor lijn 4.

Lijn 404 is de 'vervanger' van de tussenritten van lijn 4. Immers deze ritten gaan vervallen.
404 rijdt de hele dag door en niet specifiek een dagperiode.
404 gaat in de toekomst als HOV over de HOV 2 en zal niet terugkomen als de huidige lijn 4 die om dit moment 8x per uur rijdt waarvan de helft tot de sterrenlaan rijdt.

Met het openen van de HOV2 (fase 1) komen er dus nieuwe halten en nieuwe haltenamen !
Dus ook voor de lijnen 21 en 22.
De routestrip op de Hermessite is (nog) niet correct.

- Eckartdal ( = nieuwe, 'oude' halte)
- Summa College Sterrenlaan (= huidige Argonautenlaan)
Wie verzint deze naam ????
- Mercuriuslaan (= bestaande halte)
- Churchilllaan (= huidige Heuvelakker)
Wie verzint deze naam ????
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station

404 geen scholierenlijn, wellicht heb ik dat ooit laten vallen.
Ook is het niet de vervanger vanwege werkzaamheden. De werkzaamheden zijn NU ook al een jaar aan de gang. Op dit moment is er een behoorlijke omleiding voor lijn 4.

Lijn 404 is de 'vervanger' van de tussenritten van lijn 4. Immers deze ritten gaan vervallen.
404 rijdt de hele dag door en niet specifiek een dagperiode.
404 gaat in de toekomst als HOV over de HOV 2 en zal niet terugkomen als de huidige lijn 4 die om dit moment 8x per uur rijdt waarvan de helft tot de sterrenlaan rijdt.

Met het openen van de HOV2 (fase 1) komen er dus nieuwe halten en nieuwe haltenamen !
Dus ook voor de lijnen 21 en 22.
De routestrip op de Hermessite is (nog) niet correct.

- Eckartdal ( = nieuwe, 'oude' halte)
- Summa College Sterrenlaan (= huidige Argonautenlaan)
Wie verzint deze naam ????
- Mercuriuslaan (= bestaande halte)
- Churchilllaan (= huidige Heuvelakker)
Wie verzint deze naam ????
Op lijn 4 had ik duidelijker staan dat lijn 404 de tussenritten overneemt, bij de 404 schijnbaar niet. Dank voor aangeven, heb het aangepast. Ik had het "scholierenlijn" genoemd omdat de hoofdtaak van die lijn wel het veevervoer tussen die scholen en CS is. Maar ik heb omgedoopt tot stadsbus. Als je de routestrip al kunt corrigeren, ga je gang.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Lijn 121 was trouwens dit weekend door de luchtmachtdagen een drama. De enorme filevorming rond Volkel had aardig wat impacht. Ik heb in de apps bussen met +40 tot +60 voorbij zien komen, er zijn ritten uitgevallen (weet ik van zus die vergeefs stond te wachten gisteren) en veel vertraging. Dit had Hermes kunnen zien aankomen en erop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld reservebussen in Uden en Eindhoven achter de hand te houden. Want de grote vertraging van 1 rit werkt natuurlijk door. Eventueel had men ook kunnen kiezen om een omleiding te rijden en vanaf Boekel wat om te rijden. Dat betekent enkele opgeheven haltes in Boekel en Volkel, maar minder vertraging bij andere reizigers.

Ik zelf had geluk. Lijn 99 had geen last van de files, dus de overstap haalde ik makkelijk. Lijn 121 vertrok op tijd in Uden (chauffeur had door de vertraging wel zijn pauze moeten inkorten) en liep maar 15 minuten vertraging op richting Eindhoven.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Huib, dank voor de aanpassingen op de wiki, ik heb je bericht verkeerd gelezen. Ik dacht te lezen dat 404 niet terugkeert als HOV-baan af is, maar de ritten van lijn 4 komen niet terug.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Vandaag geplaatst: http://www.hermes.nl/reizen-met-hermes/ ... rport/2932

Hij gaat dus vanaf zaterdag rijden (waarom niet zondag, zondag is toch "standaard" voor "nieuwe dienstregelingen"?). Bussen hebben speciale bestikkering zoals op de foto te zien is.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Raymond »

Slim trouwens om een combi met E-tickets van NS te doen. Kan een hoop kaartverkoop in de bus schelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Zojuist nieuwe folders gehaald. Lijn 400 heeft samen met de 401 een folder. De rest zit in één erratablad. Alleen de 461 mist. Kwalijke zaak.
"Een touringcar is geen bus"
erjeebee
Berichten: 1390
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door erjeebee »

Landsard, Oirschotsedijk, Anthony Fokkerweg, Boschdijk....
Waarom deze route? Veel stoplichten (allemaal beinvloed?), drukte in de spits..
Terwijl er een busbaan ligt van station tot luchthaven...

Rijtijd lijn 400: 19 minuten....
Rijtijd lijn 401 met alle halteringen onderweg: 21 minuten....
Ben je niet gewoon sneller als je via de route van de 401 rijdt?
Busbaan is prima geschikt om onderweg een voorliggende 18, 401 of 402 in te halen..
Zonder de halteringen die de 401 wel heeft moet je toch minstens 2 minuten sneller kunnen rijden dan de 401 via dezelfde route.

T is iets om (zou dat de reden zijn?) maar veel minder kans op verstoringen onderweg en dus veel betrouwbaarder
Lijkt mij.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Daar hebben we het eerder over gehad toen de eerste plannen er waren. Schijnbaar de snelheid reuze mee. Ook inhalen zou men niet willen op de busbaan. Volgens mij zal Hermes wel de verkeerssituatie in de gaten houden en bij tekenen van filevorming lijn 400 alsnog via de busbaan laten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hieronder een stukje over de keuze van de route.
Hans schreef: Ik kan trouwens ook iets vertellen over de gekozen route:
De busbaan achten we niet wenselijk ivm mogelijke gevaren en drukte. Nu al geregeld 4 bussen achter elkaar. Als we daar een 5e bus achteraan sturen, die nergens hoeft te stoppen en dus 'gevaarlijke' inhaalmanouvres uit gaat halen levert dat vele gevaren op. Denk hierbij o.a. aan overstekende voetgangers/fietsers voor/achter stilstaande bussen. En of inhalen mogelijk is.... is ook maar de vraag, want de drukte is natuurlijk 2 richtingen op en inhaalruimte dus vaak niet aanwezig.

Boschdijk is wat smal en praktijk in mei moet gaan uitwijzen of dat te doen is. ZIt je achter de vuilniswagen dan heb je een probleem (maar dat is nu met lijn 8 ook). De keuze om vanaf de Fokkerweg de Oirschotsedijk/Landsard te volgen is ingegeven door het feit dat in de spits alle wegen rondom Flight Forum richting Airport pot dicht staan. Hoe het in/uitdraaien van de Landsard gaat is ook een aandachtspunt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Lijn 400 lost niets op. Het zal het probleem van volle bussen op 401 alleen maar doen toenemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten