Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Bij de ene computer kan een programma beter werken dan op de andere. Dat is wat ik op school en tot op heden in de praktijk geleerd heb over de werking van computers en hun software.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Internet Explorer is nooit 's werelds snelste browser geweest. Oja, en IE 8 sucks harige geitenballen :N
Hmm, persoonlijk gezien heb ik hier geen problemen met IE 8 gehad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Sharepoint werkt vast geweldig ;)

Overigens is er ook Portable Chrome he, die werkt ook onder kuch Citrix omgevingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Als je nu met IE 8 tha interwebs op gaat krijg je om de haverklap meldingen dat je een browser uit de steentijd gebruikt die niet meer wordt ondersteund. Toch wel handig als je even wat literatuur wil opzoeken in de digitale bibliotheek van de UBA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Geert »

Ik moest een bepaalde website speciaal ombouwen om IE 8 te ondersteunen voor "Bee's stagebedrijf" dat blijkbaar pas in november upgrade naar een hogere IE-versie... :X
KM46 schreef:Chrome is ook niet echt alles hoor. Heb een familielid dit er de grootste ellende mee gehad heeft :? .
Ik heb met Internet Explorer ook de grootste ellende meegemaakt. Zonder enige toelichting zegt dit helaas niet zo veel. Overigens, behalve Chrome zijn er verder ook nog Firefox (sneller dan IE) en Opera (sneller dan IE).
webguy schreef:Ubuntu! Nooit meer dat gezeur...
Ja, of Mint. Werkt prima :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Blijf het cool vinden, dat 'Bee's stagebedrijf' :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

November ben ik er zover het er nu naar uitziet niet meer, maar ik weet wel dat die "roadmaps" die ICT elke keer presenteert na een paar weken alweer een paar maanden verschoven zijn. De upgrade van SharePoint is ook nog steeds niet afgerond namelijk, dat is nu een hybride monster van 2007 en 2010 :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Na iets van een twee uur durende systeemherstel startte m'n computer weer op, nou hoeveel dagen zal het duren tot de volgende systeemherstel? Drie? Vier? :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Wtf, jij bent echt volledig computergehandicapt, of niet?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Wat bedoel jij nou???
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Dat jij niet met computers om kan gaan. De problemen die jij in deze topicreeks beschrijft..... weergaloos.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Man schiet op zeg, denk je nou serieus dat het mijn fout is...

Het enige wat ik met die computer/laptop doe is:
Opstarten, paar uurtjes Skype, Internet en Mail gebruiken, Afsluiten.

Zet je hem vervolgens de volgende dag aan, is de kans zeer groot dat er op het scherm komt te staan dat Windows ernstig beschadigd is. Of je blijft uur in, uur uit naar een Windows logo of zwart scherm staren, een ronddraaiend cirkeltje behoort ook nog tot de mogelijkheden.

Ik installeer nooit iets, doe verder echt niks anders dan wat ik hierboven schreef dus waarom ik dan volgens jou niet met m'n computer kan om gaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Ga met je computer terug naar de winkel, dit lijken mij meer problemen met de hardware dan met Windows 8.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

STF schreef:Ik installeer nooit iets, doe verder echt niks anders dan wat ik hierboven schreef dus waarom ik dan volgens jou niet met m'n computer kan om gaan...
Jij doet iets fout en dat is dat je niet met je hardware teruggaat naar de winkel. Maar ook de honderden andere problemen die je hier beschreven hebt zijn stuk voor stuk raar en overkomt niemand anders. Met andere woorden; computergehandicapt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Ik dacht toch dat jullie onderhand wel zo'n beetje wisten dat wij hier thuis altijd de gekke problemen hebben, terwijl anderen altijd de gewone problemen hebben.
Eergisteren van de wasmachine een elektronica-onderdeel defect geraakt wat ook hoogst ongebruikelijk is bij zo'n jonge machine.

Met welke hardware zou ik dan terug moeten gaan naar de winkel? En wel erg verdacht dat zowel de hardware van mijn laptop als van mijn computer niet in orde is, nee ik ben er volledig van overtuigd dat het aan Windows 8 ligt. Een vriendin van m'n vader heeft ook gelijkwaardige problemen met Windows 8.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Dan gebruik je het dus overduidelijk verkeerd. Of je koopt je troep te goedkoop in.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Ik koop altijd het duurste van het duurste, met name mijn gewone computer; zeer prijzige onderdelen zitten daar in.

Bij de defecte wasmachine hadden we het ook eigenlijk wel kunnen raden; het is een Miele en die staan er om bekend om altijd binnen no-time stuk te gaan maar voor professioneel gebruik in combinatie met een muntautomaat (is voor de kampeerders) heb je eigenlijk uitsluitend Miele.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Dat is vreemd, want mijn moeder zweert bij witgoed van Miele. De wasmachine van Miele ging ruim vijftien jaar probleemloos mee. De enige reden dat de wasmachine vervangen werd was dat een nieuwe heel snel was terug te verdienen door een lagere water- en stroomrekening. En ook de droger van Miele staat bij mijn ouders al sinds 2001 probleemloos te snorren, heeft nog nooit een monteur gezien
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Huishoud gebruik is ook wat anders dan "industrieel" op een camping he...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Het verschil tussen een wasmachine op een camping en een wasmachine op een zolderkamer zal ook weer niet dusdanig anders zijn. In beide zit een trommel die draait, beide gebruiken ze water en beide hebben verschillende programma's voor verschillende soorten was :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Je moeder doet alleen niet 3 wassen op een dag elke dag, en midden in de zomer al helemaal niet 5 per dag, dat allemaal gedurende 20-30 weken in het jaar... Heel ander gebruikspatroon dan 2-3x per week de was doen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Webguy heeft gelijk wat betreft de frequentie van gebruik (al is dat in de winter nul komma nul dus als je alles bij elkaar optelt zal een wasmachine thuis misschien wel meer wasbeurten op jaarbasis hebben), alleen is dit betreffende onderdeel absoluut niet tot nauwelijks onderhevig aan slijtage, gaat namelijk om het display en besturingsunit waarmee je het programma e.d. in programmeert.

Gelijk maar even de muntautomaat uitgelezen; 1150 wasbeurten in vijf jaar tijd.

Thuis een wasmachine en afwasmachine van Miele gehad, afwasmachine slechts twee defecten in tien jaar tijd maar de wasmachine, pff... Dat had onze zitmaaier kunnen zijn... Wat een lijst met problemen, al vanaf de eerste paar maanden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Je moeder doet alleen niet 3 wassen op een dag elke dag, en midden in de zomer al helemaal niet 5 per dag, dat allemaal gedurende 20-30 weken in het jaar... Heel ander gebruikspatroon dan 2-3x per week de was doen.
Minstens 10 keer in de week hier.. :P
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Frequentie heeft er geen kut mee te maken. Ik heb dat meegerekend.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Donders, ik wil graag de 8.1 preview van Windows 8 installeren maar hij zegt dat mijn pc niet geschikt is.. :evil: :N :X
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten