OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Noof schreef:Geen idee...

En de defecte reizigerstrein bij Ypenburg kan moeilijk al die chaos veroorzaakt hebben op Gouda (immers had richting Rtd er ook last van). Joost mag weten wat er wé�l aan de hand was.
Er hebben minstens twee treinen defect gestaan rondom Gouda, eentje daarvan was inderdaad bij Ypenburg (die andere bij Gouda zelf volgens mij).
Verder is heel de vrijdagnamiddag en -avond erg rommelig verlopen. Zelf had ik op Den Haag - Utrecht v.v. twee keer meer dan +30 :(
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:
JeePee schreef:Ow ja nog vergeten: Trein 9252 (BNL vertrek Amsterdam 15:56) werd pas op vertrektijd voorgereden en had de Bs direct achter de loc, in dit geval de 1186
Hmm... op Den Haag HS zat toch echt de 1185 voorop. Neem aan dat ze niet op Schiphol de loc even hebben gewisseld :P
Was dat geheel toevallig Bs 28.112? Die had ik nl. ook al eens gezien.
Echter: er blijkt nog een Bs kapot te zijn. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Bs was inderdaad de 28.112, rijtuigcompositie die daar weer achter hing de 4978 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

Hmm, dan hebben ze hem omgedraaid. :o
Vorige week reed die compositie (dus: 11.8+Bs+rest) juist richting Asd, als ik me niet vergis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:De locs waren kennelijk in de aanbieding vanmiddag... tussen Rotterdam Stadion en Rotterdam Lombardijen kwam vanmiddag eerst een containertrein met de ITL-150, 102 en 101 voorop langs, vlak daarna kruiste een keteltrein met BR189 en 3x BR232 voorop mijn 9252 (16.36 Den Haag HS->Brussel Zuid).
Die ITL-locs zat ik rond 17.30 uur doorkomen in Rotterdam Alexander en rond 18.00 uur zag ik ze weer bij Utrecht Centraal.

Vrijdag was echt een chaosdag trouwens. Ik wilde van Rotterdam Alexander naar Utrecht Overvecht met de intercity van 17.26 uur. Deze zou +10 hebben wat uiteindelijk wel +15 oid werd. In Gouda hadden we al wat vertraging eruit gereden maar in Utrecht Centraal had ik nog zoveel vertraging dat ik mijn aansluiting naar Overvecht miste. Op Utrecht CS was het een grote chaos, bijna alles reed met vertraging. Uiteindelijk had ik de trein van 18.31 uur naar Overvecht en deed ik twee uur over een enkele reis Rotterdam Dijkzigt - Utrecht Overvecht :?

's Avonds terug ging het niet veel beter. Ik wilde met de trein van 22.31 uur van Utrecht Overvecht naar Utrecht CS en daar de Intercity van 22.48 uur naar Gouda nemen en daar overstappen op de stoptrein van 23.16 uur naar Rotterdam Noord. De stoptrein naar Utrecht CS had echter al een kwartier vertraging en die van een kwartier later vertrok uiteindelijk eerder. Op Utrecht CS aangekomen bleek dat de Intercity naar Den Haag/Rotterdam Centraal +10 had wat uiteindelijk +15 werd bij vertrek omdat er ineens twee stelletjes naar Den Haag gestuurd werden en maar een naar Rotterdam. Ik had nog aan de conducteur en machinist gevraagd of ze dachten dat ik mijn stoptrein nog zouden halen: normaal wacht die op de intercity maar omdat we nu al zoveel vertraging hadden durfde hij dat niet meer met zekerheid te zeggen. Hij raadde me aan om in het Rotterdamse deel te gaan zitten, in Gouda te kijken of de stoptrein er nog stond en anders door te gaan naar Rotterdam Centraal en eventueel terug te steken naar noord (vond ik op zich een raar reisadvies want hij wist niet wat voor kaartje ik had en of ik dus mijn eindbestemming voorbij mocht reizen). Mijn idee was juist om in het Haagse deel te gaan zitten omdat die eerder op Gouda is en dat kan soms net even een paar cruciale minuten verschil uitmaken. Conducteur vond dat ik daar wel gelijk in had dus ging ik in het Haagse deel. Bij Gouda Goverwelle erg lang staan wachten omdat ons spoor nog bezet was (waarschijnlijk dus door mijn stoptrein :? ) en het Rotterdamse deel ging er zelfs langs. Die stoptrein had ik dus allang gemist. Wilde nu alleen toch nog wel erg graag het Rotterdamse deel halen wat lukte na een sprintje over het perron. Ik ben uiteindelijk maar gaan lopen van Rotterdam Centraal naar huis ipv van Rotterdam Noord naar huis want ik had echt geen zin om nog terug te steken. Was uiteindelijk om 0.15 uur thuis ;) Twee keer +30 in een middag tijd :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Tsja. Ik wil niet heel veel zeggen, maar Daantje probeerde gisteren Rotterdam - Utrecht Overvecht te doen en kreeg ook al +30. Toeval? :mrgreen:
Dat werd uiteindelijk nog twee keer +30 ;)

Enne, sorry :oops:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Caspar »

Voor iedereen die vandaag heeft besloten naar Groningen te gaan; sterkte!
Ik stond een uurtje geleden even op het station, komt er om 12.45 een (vertraagde 500 serie?) trein aan met 7 bakken ICM, afgeladen vol! De keren dat zo vol heb gezien zijn op 1 hand te tellen. 10 minuten later, bijna hetzelfde, ook afgeladen met staanplaatsen, nog eens een kwartiertje later weer 2 afgeladen ICM 3tjes. Nouja dan zit de reis erop denk je dan maar, op naar het museum; rij voor het Groninger museum begon bij het voetgangersstoplicht op het stationsplein al, sta je mooi in de regen te wachten. Ik hoorde een man zeggen die weer was omgekeerd, dat de wachttijd 2 uur was. :shock: De vrouwen van de WC's keken wel bijzonder vrolijk, ook daar stonden minstens 15 mensen in de rij voor het poortje.
Komt er even later een vrouw met kinderwagen langs, die op een +-70 jarige vrouw begint in te slaan en te roepen: blijf met je *$^##* handen van mijn zoontje af *%$^* lijer. Nee dan betaal ik toch liever 20 euro voor een treinkaartje en zou ik op een rustigere dag relaxt naar het museum gaan, zonder staan in de trein, uur in de regen staan etc.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Cookie »

De Alpen Express van EETC (vanuit Brig/Bischofshofen, 1204) had vandaag een vertraging van +120 : doordat tussen Eindhoven en Venlo ergens een wisselstoring zat, moest er gewacht worden totdat verder kon worden gegaan. Voor trein 1204 betekende dit een hele tijd doorbrengen op een rangeerterreintje vlak voor de Nederlandse grens. Anders zou het in Venlo te vol worden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daan »

Ik zag vanmorgen een ongereviseerde SGM bij de werkplaats in Zwolle staan. Toen ik terug kwam van mijn slagje kampen werd ie de werkplaats ingeduwt door een NedTrain 700.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Twee keer +30 in een middag tijd
Hmmm; een frisse start op een nieuw forum heeft je 'noodlot' nog niet kunnen ombuigen... :wink:

Ik had gisteren op Nijmegen - Amsterdam (evv) geen last van vertragingen. Op de heenweg via 's Hertogenbosch gegaan, zodat ik het traject 's Hertogenbosch - Nijmegen kan bijschrijven op mijn lijst van 'bereden spoortrajecten' ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door JeePee »

Caspar schreef:Voor iedereen die vandaag heeft besloten naar Groningen te gaan; sterkte!
Volgende keer graag posten om 8 uur 's morgens :) :) . Ik had vanaf Zl trein 529 (A Gn 11.14) en kon mij nog net op de trap bij de deuren proppen. Zeker 50 mensen in Zl achtergebleven. Fles ondertussen lekker op stoeltje zitten natuurlijk :) . Ook het Lw gedeelte was overvol en ook daar veel mensen achtergebleven. De 3724 (IC Nm - Zl, aankomst 10.13 te Zl) reed met 1x Plan V en dat was ook lekker druk. NS had wel een volgtrein ingezet bestaande uit een ICM IV. Verder weinig opvallends eigenlijk.

EDIT: Wel iets opvallends bedenk ik me net: Op Aml - Mrb reed vandaag met Lint 26 ipv een rode. En er stond een SGM II te Zl, wat die daar moet???
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag kwamen er 2 treinen die van hoofddorp opstel zouden moeten komen binnen met een vetraging van 20 minuten.
Een andere trein viel op zijn beurt uit. Vlak voor Schiphol zag ik een lok staan op de wissels van Hoofddorp opstel, vraag me af of deze lok kapot was en daardoor de treinen blokeerde :?:
Voorderest nog een vetraging van 15 minuten opgelopen in elst vanwege een defecte deur, was volgens de HS op de verkeerde manier geopend. Na 15 minuten stil staan in Elst werd vetrokken in de richting Arnhem, bij de eerste 3 overwegen langzaam rijdend en toeterend. De overwegen zullen de hele tijd wel hebben dicht gezeten.
mvg,
Sebastiaan
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Het viel me gisteren op dat de 1500 (Amsterdam - Deventer) ook richting Amsterdam erg ruim in zijn rijtijd zit. Hij stond al om :49 aan het perron in Apeldoorn, om pas :53 weer te hoeven vertrekken!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door M57 »

Ja en dat geldt dan met name voor het traject Amersfoort - Deventer. Tussen Amsterdam en Amersfoort is de speling tegenwoordig wel weg, door de stop in Hilversum. De 1500 komt dan ook vaak met een paar minuten vertraging aan in Amsterdam of Amersfoort.
Noof
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:34

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Noof »

JeePee schreef:
Caspar schreef:Voor iedereen die vandaag heeft besloten naar Groningen te gaan; sterkte!
Volgende keer graag posten om 8 uur 's morgens :) :) . Ik had vanaf Zl trein 529 (A Gn 11.14) en kon mij nog net op de trap bij de deuren proppen. Zeker 50 mensen in Zl achtergebleven. Fles ondertussen lekker op stoeltje zitten natuurlijk :) . Ook het Lw gedeelte was overvol en ook daar veel mensen achtergebleven. De 3724 (IC Nm - Zl, aankomst 10.13 te Zl) reed met 1x Plan V en dat was ook lekker druk. NS had wel een volgtrein ingezet bestaande uit een ICM IV. Verder weinig opvallends eigenlijk.

EDIT: Wel iets opvallends bedenk ik me net: Op Aml - Mrb reed vandaag met Lint 26 ipv een rode. En er stond een SGM II te Zl, wat die daar moet???
Die 26 heb ik inderdaad ook gezien te Aml. En ik vroeg me toen ik Zl binnenrolde al af wat die ICM IV in de richting Nijmegen deed..

Verder zelf nog in plan t 503 gezeten in de 37nogwat (v10:50 Zl).
DVL Ut / Amf @ ProRail.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag kwam de Stoptrein naar Utrecht in Utrecht Terwijde al aanrijden om 13 : 15 :40. Deze trein hoort om 13: 15 te vertrekken in Vleuten en om 13:18 uit Terwijde. In Terwijde werd de vertrektijd afgewacht maar dat kan in Vleuten nooit zijn gedaan.
Voor de rest 2 ICM stellen in de 2000 . En om 17:00 in Utrecht werd de ICE aangekondigd als trein naar Basel, deze trein rijd toch echt maar tot Frankfurt :roll:
mvg,
Sebastiaan
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Mark »

Gisteren reed trein 1571 niet met de gebruikelijke stam ICL of een ICM, maar met DD-AR 7452 :shock: (hier in Apeldoorn):

Afbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Je zou toch verwachten dat ze inmiddels wel genoeg ICL-stammetjes op de baan kunnen houden om die hele serie te voorzien van die dingen, en toch lukt dat niet. Maar ja IRM, DD-AR, allemaal wel grappig om in te zetten vind ik. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen maakte het materieel voor een IC naar Groningen een aardig ommetje in Den Haag... twaalf bakken ICM kwamen rond 7.40 uur vanaf de Binckhorst naar opstelspoor 302b van Den Haag HS om 10 minuten later terug naar Den Haag Centraal te vertrekken.
Vraag me toch vooral af waarom dat hele gebeuren nou nog door moest naar het kopspoortje i.p.v. gewoon op spoor 2 kop te maken...

Vanmiddag heeft IC 2156 (17.12 Dordrecht -> Amsterdam C.) om een of andere duistere reden een extra stop te Rotterdam Lombardijen gemaakt. Tenminste, zou niet weten wat die tien bakken IRM met de deuren open en Amsterdam op de koersdisplays anders geweest moeten zijn... de tijd klopte namelijk ook keurig met de 2156.
Heb verder ook alle treintjes die langs horen te komen langs zien komen en de vertraagde 2254 zat er nog maar net voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

NS-Reiziger schreef:Je zou toch verwachten dat ze inmiddels wel genoeg ICL-stammetjes op de baan kunnen houden om die hele serie te voorzien van die dingen, en toch lukt dat niet. Maar ja IRM, DD-AR, allemaal wel grappig om in te zetten vind ik. :)
Tja op zondag rijden er zoeizo maar een paar slagen met ICL, maar het is wel leuk zo'n serie waar veel materieelsoorten voorbij komen :D
mvg,
Sebastiaan
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Thijs »

NS-Reiziger schreef:Het viel me gisteren op dat de 1500 (Amsterdam - Deventer) ook richting Amsterdam erg ruim in zijn rijtijd zit. Hij stond al om :49 aan het perron in Apeldoorn, om pas :53 weer te hoeven vertrekken!
En toch vertrekt dat ding meestal te laat uit Apeldoorn en lijkt het een beetje tragingsgevoelig te zijn... ik heb em zelden op tijd gezien! En DDAR in Apeldoorn, ik hoop het nog eens mee te maken IRL ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Inmiddels al 2x meegemaakt dat die 1500 wacht op een aansluiting van de 17800 (Zutphen - Apeldoorn) waardoor alle overstappen in Amersfoort om zeep worden geholpen! Vooral als dat gebeurt merk ik dat de 1500 te laat vertrekt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door BR628 »

Trein 12522 (IV+III+III) had net na vertrek in Lw een flinke ATB-storing, pas na zo'n 15 minuten konden we verder. Uiteraard de overstap in Zwolle op de 3700 op 2 minuten na gemist. Ook in Deventer ging het mis, de 3731 kwam met +11 binnen en gaf dan ook geen aansluiting meer richting Apd en Aml-Hgl-Es.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door deadlock »

BR628 schreef:Trein 12522 (IV+III+III) had net na vertrek in Lw een flinke ATB-storing, pas na zo'n 15 minuten konden we verder. Uiteraard de overstap in Zwolle op de 3700 op 2 minuten na gemist. Ook in Deventer ging het mis, de 3731 kwam met +11 binnen en gaf dan ook geen aansluiting meer richting Apd en Aml-Hgl-Es.
Daarna begonnen alle 3700'en uit de richting Zutphen opeens met 20 minuten vertraging te rijden :s
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Vanmiddag in een 2200 (Sneltrein Amsterdam - Breda) stonden we een paar minuten voor rood vlak voor Leiden. Er bleek in de 3400 (Sneltrein Hoorn - Den Haag C) aan de noodrem te zijn getrokken en de trein hield dus de hele wisselstraat van spoor 9 bezet... Na een paar minuutjes reden we weer en moesten mensen voor de stoptrein wel heel hard rennen om de overstap nog te halen... Gelukkig ging ik met de bus :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten