Nieuwe metro Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Overigens vervoert een M5 minder reizigers dan 3x Caf. Als ik de specs van de fabrikanten mag geloven.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Als ik de specs van GVB mag geloven klopt daar niets van.Thom91 schreef:Overigens vervoert een M5 minder reizigers dan 3x Caf. Als ik de specs van de fabrikanten mag geloven.
Een M5 kan 960 reizigers vervoeren, in 3x Caf is ruimte voor 750.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Hmm, er is iets mis gegaan met mijn eerder calculatie.reisthijs schreef:Als ik de specs van GVB mag geloven klopt daar niets van.Thom91 schreef:Overigens vervoert een M5 minder reizigers dan 3x Caf. Als ik de specs van de fabrikanten mag geloven.
Een M5 kan 960 reizigers vervoeren, in 3x Caf is ruimte voor 750.
Ik had eerder berekend dat een CAF 8,7 reiziger per m1 kan vervoeren en een M5 8,2 reiziger per m1.
Nu kom ik bij een CAF alweer op 8,1 in het voordeel van de M5. Foutje van mijn kant dus. :@
Overigens een geinig foutje op die website, getuige de hoeveelheid staanplaatsen in een BN ;)
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Volgens een bericht op gespot.at5.nl én drie onafhankelijke twitteraars/reizigers heeft de M5 vanmorgen al met passagiers gereden op lijn 50.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Blijkbaar is de inzet gestart. Blijft alleen nog de vraag staan of dit de officiele eerste rit was waarbij men vanaf woensdag pas echt gaat rijden, of dat vanaf nu het stel in de spits ingezet gaat worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Mooi. Ik zag ze namelijk ook al met passagiers rijden vanochtend. Rond negenen vertrok het stel met geen dienst erop van de Isolatorweg.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Hoera! Hopelijk is het einde van het tijdperk van de te krappe CAF'jes eindelijk in zicht! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Sowieso zal de inzetbaarheid van de CAFjes (als het goed is) de komende tijd verbeteren. De hoge defectenstand wordt voornamelijk veroorzaakt door een constructiefout (dit staat tenminste in het GVB jaarverslag) en tot begin 2014 zullen er door CAF onderdelen geleverd worden die dit probleem moeten oplossen. Laten we hopen dat het daarna echt afgelopen is met de te korte wagens.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Vanochtend reed M5 109/110 wederom een spitsrit op lijn 50. Een aantal foto's zal ik straks plaatsen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Voor de geïnteresseerden: op Flickr heb ik een aantal foto's geplaatst.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
De voorkant ie eigenlijk best lelijk - ziet er een beetje uit als een opgepoetst Chinees autotje
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Van buiten is het een monsterlijk lelijk apparaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Morgen maar eens gaan posten op Station Zuid om een ritje mee te gaan. Hoop dat ie dan niet alleen in de spits rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
In het begin zal hij bij mijn weten enkel in de spits rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Goed dat ik het weet, hoef ik niet voor Jan met de korte achternaam op Station Zuid te gaan zitten wachten rond het middaguur. Wacht ik wel toch ie hele diensten gaat draaien.FLJ schreef:In het begin zal hij bij mijn weten enkel in de spits rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Echte metro's zijn lelijk. Onder de grond zie je ze toch nietBee schreef:Van buiten is het een monsterlijk lelijk apparaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik vind ze best mooi :D Al had ik liever het GVB-huisstijl-kleurenschema gehad, maar dit is ook prima. Een herinnering aan de Zilvermeeuw die toch hét icoon van de Amsterdamse metro is. En tot deze beauty kwam ook de enige échte metro naar mijn mening was.
FLJ: Prachtige platen weer, had ook niet anders verwacht. Vind je het erg dat ik op een Duits forum er naar heb gelinkt?
FLJ: Prachtige platen weer, had ook niet anders verwacht. Vind je het erg dat ik op een Duits forum er naar heb gelinkt?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dank voor het compliment Ardan! Uiteraard geen probleem ;-) vind het metrotype ook erg stijlvol, alhoewel ik er wel even aan heb moeten wennen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik vind ze aardig, maar ik vind de Rotterdamse metro's toch mooier.
Het vreemdste vind ik dat die deuren aan de buitenkant zitten, waardoor de metro ter plekke van de deuren breder is. :? Waarom is niet gewoon voor zwenk-zwaaideuren gekozen?
Het vreemdste vind ik dat die deuren aan de buitenkant zitten, waardoor de metro ter plekke van de deuren breder is. :? Waarom is niet gewoon voor zwenk-zwaaideuren gekozen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Grappig hoe iedereen hier over de deuren valt (figuurlijk dan), terwijl ik dat nu juist het mooiste element aan die hele trein vind Het is ten eerste natuurlijk een verwijzing naar de deuren van de Zilvermeeuwen; daarnaast geeft het de treinstellen ook een eigen karakter. Het afwisselende patroon van wagenbak-deur-wagenbak-deur-etc vind ik eigenwijzer ogen dan de gladde afwerking van geïntegreerde deuren die je bij de meeste treinen ziet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Het ziet er uit alsof iemand op het einde van het project nog even de deuren op heeft geplakt. "Oh ja, laten we de deuren niet vergeten..." De binnenkant ziet er best ok uit, maar ik vind de kop niet erg mooi. Door de buffers doet het vaag ook denken aan de Protos-treinen van Connexxion
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik vind die metro's wel mooi. Veel beter dan die oude koekblikken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
@Geert: de kop van de metro ziet er gewoon uit alsof een Zilvermeeuw wat groeihormonen heeft gehad.
@Ardan: de huidige GVB huisstijl is ook wat mooier dan het fantasieloze rood/grijs van R-Net; bovendien vind ik bij de blauw/witkleurstelling de deuren ook veel beter zichtbaar. ;) Ik ben benieuwd of het GVB de CAF'jes nog een lik verf gaat geven.
@FLJ: ziet er best okay uit van de binnenkant. :) Wat ik mij wel afvraag: nu je alleen dwarsbanken hebt en veel minder zitplaatsen, is er wel geneog 'houvast' voor de mensen die staan? Het aantal palen waar je je aan vast kunt houden lijkt mij enigszins beperkt.
@Ardan: de huidige GVB huisstijl is ook wat mooier dan het fantasieloze rood/grijs van R-Net; bovendien vind ik bij de blauw/witkleurstelling de deuren ook veel beter zichtbaar. ;) Ik ben benieuwd of het GVB de CAF'jes nog een lik verf gaat geven.
@FLJ: ziet er best okay uit van de binnenkant. :) Wat ik mij wel afvraag: nu je alleen dwarsbanken hebt en veel minder zitplaatsen, is er wel geneog 'houvast' voor de mensen die staan? Het aantal palen waar je je aan vast kunt houden lijkt mij enigszins beperkt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nieuwe metro Amsterdam
En hij rijdt:
Via @GVB_klanten
Via @GVB_klanten
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
@VIRM Hoe erg vind jij het dan dat er weinig palen staan om je aan vast te houden. Ik heb 's winters regelmatig moeten staan als ik met de trein naar school ging. Er was toen helemaal niks om je aan vast te houden.
PS: is het niet handiger om deze discussie voort te zetten in het topic van de nieuwe metro?
PS: is het niet handiger om deze discussie voort te zetten in het topic van de nieuwe metro?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten