OVer je reiservaringen in juni 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Michael »

Ik kwam vanochtend om 11:40 aan met de s1900 op Rotterdam Centraal vanuit Breda. Er werd omgeroepen dat door een technische storing de deuren niet open konden. Maar even later kwam er politie door de trein heen gelopen. Dus ze zullen wel iemand gezocht hebben.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Aking »

Trein t3575 had daarstraks moeten stoppen in Boxtel, echter door een "verkeerde rijweg van de post" (en het ontbreken van een perron aan ons spoor) moesten we door tot Best alwaar een extra stop is gemaakt...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Gekko123 »

Ik had iets soortgelijks vandaag met trein t3144. In dit geval had de treindienstleider ons wel over het normale spoor (spoor 3) gestuurd, maar desondanks reden we het station op volle snelheid voorbij. Dat was +30 voor de mensen naar Ede-Wageningen, want het eerstvolgende station daarna waar werd gestopt was Driebergen-Zeist, alwaar deze pechvogels in 4 minuten naar het andere perron moesten.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Citaro »

Aking schreef:Trein t3575 had daarstraks moeten stoppen in Boxtel, echter door een "verkeerde rijweg van de post" (en het ontbreken van een perron aan ons spoor) moesten we door tot Best alwaar een extra stop is gemaakt...
Somda geeft aan dat de t3575 maar tot Ut rijdt, hoe zit dat?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Gekko123 »

Vanwege werkzaamheden aan het perron van spoor 1/2 (beide buiten dienst) te Eindhoven rijdt vandaag (en morgen) de s800 niet tussen 's-Hertogenbosch en Maastricht. In plaats daarvan rijdt de s3500 dus ook 's avonds door naar Eindhoven en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Vanavond was er een kleurenpoeierfeest in de ArenA, de hele metro rook naar het kleurenpoeier :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag, ik meen ergens rond 12.00 uur, stond op Almere Centrum op de halte van lijn 1 naar Almere Buiten een Citaro G defect. Op de lijnfilm stond ‘1 Striphelden’, maar de bus was helemaal leeg. Precies hierachter stond nog een lijn 1, die dus de doorgang blokkeerde. Ik kwam met lijn 1 vanaf de andere kant (richting Almere Haven) en wij moesten wachten alvorens het busstation op te rijden, want op de middelste rijbaan richting Stadhuisplein reed nóg een bus op lijn 1 richting Almere Buiten, spookrijdend dus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

Weer een prachtstaaltje reizigersvriendelijkheid ondervonden gisteren.
Ik zou samen met oa Bee naar Zwolle gaan. Alles geregeld, dagkaartje enzo.
Ik naar Asd toe om daar over te stappen op de t2643 om in Alm bij Bee in te stappen in de t12743. In Asd was het nogal een chaos door de verstoring tussen Ndb en Hvs, en mijn t2643 had nog +5 ook toen ik perron 13a kwam oplopen. Dit wijzigde al snel in een +10 en de trein kwam uiteindelijk met +6 aan. Aldaar duurde het uistappen van die vrolijke reizigers zeker zo'n twee minuten.

In tegenstelling tot wat je zou verwachten dat de HC er vaart achter zou zetten nog drie minuten langs het perron stil gestaan. Vervolgens LSP naar Asdm waar we na het perron doorwisselden naar het 'juiste' spoor om vol door te scheuren naar Alm. Ik wist al van Bee dat hij voor me zat en het bleek dat ik er op blokafstand achter hing. Net toen ik naar de HC wilde gaan zoeken kwam hij de coupé binnen om kaartjes te controleren. Toen hij bij mij aankwam vroeg ik of hij misschien de mogelijkheid had om de IC naar Zwolle vast te houden in Almere om een overstap te garanderen.

Mij werd vervolgens verteld dat we toch al zo laat waren dat de overstap sowieso de mist in zou gaan, hij wilde niet eens een belletje plegen naar de betreffende HC. Schouderophalend liep de beste man weg naar de volgende klant. Bij gods gratie zag ik bij aankomst in Alm dat de t12743 nog present was, de HC heeft gewacht. Vele reizigers met mij hebben zeer dankbaar gebruik gemaakt van de zeer attente HC van de t12743. Zeker 50-100 man renden vanuit de t2643 naar de trein richting Zwolle.
Eind goed al goed maar vooral niet te danken aan de 'inzet' van de HC op trein t2643 tussen Amsterdam Centraal en Almere Centrum. :N
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Mikos »

Thom91 schreef:hij wilde niet eens een belletje plegen naar de betreffende HC.
Dat heeft ook helemaal geen zin? Voordat hij erachter is wie de desbetreffende HC is en welk telefoonnummer daarbij hoort, ben je al een heel eind verder en afgezien van dat: Als HC heb je echt totaal niks te zeggen over aansluitingen. Er kan gebeld worden, dat wel, maar niet naar die HC. Wel naar een afdeling waar ze kijken in het grote aansluitingenboek en hoelang er gewacht mag worden volgens de gemaakte afspraken met ProRail. Maar vaak zijn dat niet meer dan 1 of 2 minuten. En rijtijdbuffers kennen ze daar ook niet: Ze kijken naar de vertraging die je nu hebt (zeg 6 minuten) en als dat meer is dan die 1 of 2 minuten die zijn afgesproken, kun je het vergeten.

Dat die andere HC dan zo eigenwijs is om deze veelgemaakte overstap alsnog over te nemen (iets wat je alleen kunt doen als je zeker weet dat er veel overstappers zijn en er de mogelijkheid is de extra wachttijd onderweg goed te maken, waarbij je andere treinen zo min mogelijk hindert), is in jouw voordeel. Als het kan, dan kan het.

De macht die jij de HC's toewenst, zouden we graag hebben, maar helaas. :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Op de onderste webcam (http://cu2030.nl/pagina/webcams) te Ut zie ik nu een SLT en een VIRM wel héél dicht op elkaar staan op spoor 4. :shock:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Almere zal wel geen PLP hebben, dat soort mensen kunnen dat eigenlijk het beste regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door ODRAIL »

Op Rta gaan de aansluitingen dit weekeinde van pendelbus naar pendeltrein (tussen Gd en Rta zijn werkzaamheden) aardig de mist in. De pendelbus komt aan op het moment dat de pendeltrein naar Rtd vertrekt. Gevolg en wachttijd voor de reiziger van 15 minuten.

Dit was bij de voorgaande werkzaamheden ook het geval helaas.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Gertjan »

Ja, 15 minuten om naar het perron te lopen, dan kopen ze ook nog een bakkie koffie etc. Draai je met NS retail ook nog een lekkere winst.
En anders ga je maar lekker met de metro vanaf Rta :wink:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door mb90 »

Bovendien staan ze er in de planner in met een overstap van 10 minuten richting Rtd. Het lijkt mij dus dat de bussen te vroeg aankomen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daelea »

Sinds een uur of drie ligt er bij Overberg (vlak ten westen van Vndw) een boom op het spoor, waardoor er geen treinen tussen Mrn - Rhn kunnen rijden. Naar verwachting duurt dit tot einde dienst vandaag, wat dus nogal een storing is.
Gelukkig zit er ergens bij post Utrecht iemand met creatief denkvermogen, de website van NS meldt namelijk:
"Er rijden stopbussen tussen De Klomp en Rhenen.
Reizigers tussen Maarn en Rhenen kunnen omreizen via De Klomp."

En wat blijkt, de s7400 is in z'n geheel opgeheven, en in plaats daarvan is een nieuwe serie ingelegd - de 107400 - die van Asb (i.v.m. werkzaamheden) tot Klp rijdt (!). Vanaf Klp staat er een stopbus klaar om reizigers naar Vndw, Vndc en Rhn te vervoeren. De sprinters komen om .07 en .37 aan te Klp, rijden dan leeg door naar Ed, om daar vervolgens rond .13 en .43 aan te komen op een perronloos spoor (2 of 5, alternerend). Op het moment dat deze trein aankomt, rijdt de sprinter naar Asb weg vanuit Ed, om om .20 / .50 weer te vertrekken vanaf Klp.

Hierdoor ontstonden een paar zeldzame fotomogelijkheden:
Een van de SLT's op Ed (spoor 2):
Afbeelding

Een SLT aan de andere kant van Ed (spoor 5):
Afbeelding

Een NS-Sprinter naast een CXX-'Sprinter':
Afbeelding

En een zoek-de-verschillenplaatje:
Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door deadlock »

Rare hoge foto's?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door webguy »

Erg goeie actie overigens - sinds ongeveer een half jaar ligt Klp aan de rondweg Veenendaal, dus dat is een kort ritje naar Rhenen, de tussenliggende stations is iets lastiger. Ede - Rhenen is ook relatief niet zo ver, maar daar zijn niet veel wegen, dus rij je flink om.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daelea »

@webguy: Inderdaad een goede actie! Alleen zaten, net als in de spits, de sprinters de ic's (s3000) nog regelmatig in de weg, waardoor veel van deze richting Ed een vertraging opliepen. Maar, dat weegt naar mijn mening niet op tegen het positieve van deze oplossing! Als je met je laatste opmerking bedoelde dat de stopbussen ook vanaf Ed hadden kunnen rijden (waar ik het opzich mee eens ben, de afstand is niet groot), was de oplossing qua treinen wel ingewikkelder: of de s3000 laten stopperen tussen Ut - Ed, of de s7400 doortrekken tot Ed en laten keren te Wf (er is namelijk te Ed geen plaats voor een extra kerende trein op de tijd van de s7400, dan is 1a bezet door de Valleilijn (.17 - .25)...) Opzich kan het wel, als sprinter naar Wf, en aldaar keren, volgens mij.

Edit: even een helder momentje op de late zondagavond: spoor 1a/1b is vanuit Klp onbereikbaar. Lang keren op spoor 3 of 4 is onmogelijk, dus of de kering moet heel kort (a.13/43 v.15/45) met later vertrek uit Klp, of een lange kering te Wf ;)

@deadlock: Ik heb de foto's snel met mijn mobiel gemaakt, dus ze zijn inderdaad niet van normaal cameraformaat, en ook een niet al te beste kwaliteit, maar het ging om het idee :wink:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door M57 »

De verstoring was rond 21 uur voorbij maar toch heeft NS deze situatie aangehouden tot 02:00 zoals dat zo mooi heet :)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jurre »

De chauffeur van lijn 59 naar Zeist zat bij vertrek in Hilversum (17.40) te roken achter het stuur. Dat moet niet kunnen in de bus vind ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Meltrain »

Vandaag zag ik de HTM 1315 in Delft. :)
Dat is een PCC die is omgebouwd tot meetram en ook aan twee kanten een cabine heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal waren de aankomstsporen van de t2071 en t12569 vandaag precies het omgekeerde van wat gebruikelijk is. Niet zo klantvriendelijk in dit geval was dat, gezien door een kleine vertraging de cross-platform-aansluiting al wat krapper was (2 minuten nog over), de 2071 doorreed tot aan het uiterste puntje van spoor 11B terwijl de aansluitende 12569 aan het andere uiteinde van het perron stond: die was op 12A neergezet.

Aardige wandeling, maargoed, heb het gelukkig nog wel gehaald. Anders was het wel heel frustrerend geweest, want was al net te laat op station Rijswijk om via Rotterdam te reizen (dan was ik met dezelfde trein in Amersfoort beland, maar met een overstapje minder).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jurre »

Vandaag twee mankementen gezien aan ProCity's in Hilversum. De 3716 reed vanmorgen met een ingezakte achteras op lijn 105, en de 3724 reed vanmiddag als lijn 2 het busstation op met een open deur.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door visgraat »

Ik zat in de snelle IC naar Leeuwarden. Toch stopten we even in Akkrum om een man de trein uit te zetten. Misschien had hij zich niet zo goed gedragen. Het bleek een machinist te zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Is in de spits een kwartiersdienst op lijn 287 van Vianen naar Utrecht eigenlijk wel nodig? Ik had de rit van 15.37 uur vanaf Vianen Lekbrug en tot Utrecht AZU was ik de enige passagier. Hierna reed de bus leeg verder naar WKZ.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten