OVer je reiservaringen in juni 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Tja, dat noemen ze niet voor niks de tegenspitsrichting...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door visgraat »

Het zou vervelender zijn als je aan het eind van de middag / 's avonds op de Uithof wilt zijn en je bus rijdt alleen in spitsrichting. Die lijnen heb je er ook tussen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag met lijn 103 van Woerden naar Utrecht ging alles op tijd, totdat we in de file kwamen te staan op de Van Zijstweg en de Croeselaan in Utrecht. Wat een drukte zeg, en ook nog al die werkzaamheden :O Aankomst op Busstation West was met +15, terwijl we de hele route nagenoeg op tijd reden...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door reisthijs »

Vanochtend stond er ook al een lange file.
Het viel me ook op dat op de Croeselaan op twee plaatsen waar de laatste week verkeersregelaars stonden nu de verkeerslichten weer worden gebruikt - en nu lijkt ineens de doorstroming een stuk minder.

Ik hoop toch wel dat de verkeersituatie daar binnen een paar weken weer een beetje normaal is, met al die extra bussen die er straks nog bij komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door bjorn keith »

Vanochtend zat ik in de 142 naar harderwijk die gereden werd met een groene volvo. (nummer weet ik niet meer)
De chauffeur zette de bus midden op de dijk stil, problemen met het koelwatersysteem.
Dan is het inderdaad niet zo verstandig om door te rijden...
Nouja goed, iedereen moest er uit en we moesten mee met een bus later, (159) die zat natuurlijk helemaal vol.
Gelukkig nog wel op tijd bij me wiskunde toets.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Plannen is een kunst... Arriva heeft het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen de dienstregeling zo te plannen dat lijn 361 elk halfuur in de straat op onderstaande foto z'n tegenligger kruist. Dat is op z'n zachtst gezegd nogal krap, terwijl de route hier kort voor en na toch een stuk ruimer is...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Vanochtend zat ik in de IC van Schiphol naar Zaltbommel, of zoals de conducteur het verkocht de "IC in de richting van Heerlen".

Vlak voor aankomst bij Utrecht begon de conducteur zoals gebruikelijk met het omroepen van wat overstappen, adviseerde reizigers om voor verdere treinen te kijken op de digitale borden, het bord in de centrale hal of te informeren bij servicemedewerkers. Daarna gaf hij aan dat als de reis verder ging met een andere vervoerder je daar opnieuw in moest checken, dat het de trein in de richting van Heerlen was en dat je in Zaltbommel verder geholpen zou worden om daar te komen. Allemaal niet zo heel erg opvallend, maar daarna kwam nog een uitsmijter want de conducteur was tijdens de rit door een stiltecoupé gelopen en het was hem opgevallen dat er veel lawaai was. Volgens de huisregels van de Nederlandse Spoorwegen moest het daar stil zijn, daarma benadrukte hij nog maar eenswelke kenmerken de stiltecoupé had en waarom mensen voor de stiltecoupé kozen.

Helaas moest ik daarna die regel zelf overtreden toen een man die geen Nederlands kon vroeg wat er nu allemaal door de omroep was medegedeeld :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door nvdw »

reisthijs schreef:Het viel me ook op dat op de Croeselaan op twee plaatsen waar de laatste week verkeersregelaars stonden nu de verkeerslichten weer worden gebruikt - en nu lijkt ineens de doorstroming een stuk minder.

Ik hoop toch wel dat de verkeersituatie daar binnen een paar weken weer een beetje normaal is, met al die extra bussen die er straks nog bij komen.
Als het goed is zijn de bussen straks ook niet meer afhankelijk van alleen de Mineurslaan om van of naar het busstation te komen. Verder begreep ik (het hoe en waarom is me niet helemaal duidelijk) dat de Croeselaan voor doorgaand verkeer zal worden afgesloten. Dat zal ter plekke wel het nodige schelen (maar elders natuurlijk niet).

De situatie ter hoogte van het busstation is nu zo dat in beide richtingen een rijstrook is verdwenen. Vanochtend was het ook weer een drama.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Aking »

Ik heb niet meer naar het nummer gekeken, maar er stond gister op Ut een CXX bus (volgens mij uit asd) met een snoepautomaat naast de uitstapdeur...

Nou heb ik al heel wat bussen gezien, maar nog nooit een met een snoepautomaat :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Er rijden toch al zo'n 50 MAN LIon's City TÜ-bussen al ruim een jaar ermee rond. En dat het in een streekbus weinig nut heeft, ben ik met je eens.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door fogeltje »

Ritje naar Heyendaal gemaakt. 121 exact op tijd, 99 exact op tijd, 300 exact op tijd en volgens mij ben ik zelfs met de ritprijs gematst in de 300. Wat is het toch saai als je niks te klagen hebt. Dan ga ik daarover maar klagen, over het feit dat ik niks te klagen heb.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Z2N »

Vandaag even op en neer naar Amsterdam. Op zich niets bijzonders, maar twee keer reed Qliner 370 in 27'-3' frequentie in plaats van zijn 15' frequentie. Heen bus voor mijzelf, maar terug in een bus vol klagende mensen.. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Ik neem ook eens de Fyra hoor... net voor Schiphol de omroep dat de groene lamp bij de machinist was uitgevallen en dat reizigers werd geadviseerd uit de buurt van de deuren te blijven en niet op de knopjes te gaan drukken. Ze zouden niet open moeten gaan, maar voor het geval dat. Op Schiphol zou men verder onderzoek gaan doen.

Eenmaal daar aangekomen bleek er in ieder geval geen risico te zijn geweest dat reizigers uit de trein vielen, want de deuren wilden simpelweg helemaal niet meer open. Vervolgens eerst een omroep dat men de statische omzetter ging herstarten, maar dat bleek niet te helpen. Zodoende werd gemeld dat de trein werd opgeheven en we verzocht werden uit te stappen. Heel balkon in de lach natuurlijk, want hoe stap je nu uit een trein waarvan de deuren niet open willen :lol:
Bleek uiteindelijk het geluk te hebben dat het treinpersoneel precies aan de andere kant van de bakovergang de deur middels de noodontgrendeling had geopend, want iedereen mocht dus via die ene deur naar buiten. Japanse taferelen in de s5800 vervolgens dus, waar de laatste reizigers die perron 3 op gestormd kwamen niet meer in mochten omdat deze te vol was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Milco »

Ach, jij hebt wel tenminste in de Fyra gezeten... Ik heb al twee keer geprobeerd met de Fyra te reizen. Twee keer keurig van te voren een toeslag gekocht en twee keer viel de Fyra uit en zat ik in een stampvolle s9200 (vorige dienstregeling) :'). De eerste keer zat ik in een 2e klas-coupé tegen een raamstijl te turen (van Asd naar Rsd) en de tweede keer op een klapbankje op het balkon (van Asd naar Rtd). Ik wil best nog een keer de Fyra proberen, maar er luidt een spreekwoord ‘Drie keer is scheepsrecht’, dus grote kans dat ie weer uitvalt… :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

Ik heb er zelfs langer dan gepland in mogen zitten ja, want Schiphol was wel m'n geplande bestemming (om daar op de s11600 over te stappen, tegenwoordig is er tenminste een fatsoenlijke aansluiting uit de Fyra ri. Amersfoort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Ach, jij hebt wel tenminste in de Fyra gezeten... Ik heb al twee keer geprobeerd met de Fyra te reizen. Twee keer keurig van te voren een toeslag gekocht en twee keer viel de Fyra uit en zat ik in een stampvolle s9200 (vorige dienstregeling) :'). De eerste keer zat ik in een 2e klas-coupé tegen een raamstijl te turen (van Asd naar Rsd) en de tweede keer op een klapbankje op het balkon (van Asd naar Rtd). Ik wil best nog een keer de Fyra proberen, maar er luidt een spreekwoord ‘Drie keer is scheepsrecht’, dus grote kans dat ie weer uitvalt… :lol:
Ik heb met gevaar voor eigen leven ooit in een V250 tussen Rotterdam en Schiphol gezeten. Verder was er ook geen reiziger. Was blij toen ik heelhuids én op tijd (jaja!) uit kon stappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Thom91 »

:')
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Jef400 »

Op een keer mijn mobieltje kwijt raken in de bus na is in Juni 2013 op OV gebied bij mij helemaal niets bijzonders gebeurd. Niet de provincie uit geweest, geen hobbyritten helemaal niets. Best saai eigenlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Anne »

Gisteren van Charleroi via Luik en Maastricht weer terug. Wilde in Charleroi alvast een kaartje kopen voor het gedeelte tussen Vise en de grens. Dit was niet mogelijk bij het loket binnenland en werd verwezen naar het loket buitenland. Wel gaf de lokettist aan dat ik bij hem wel een kaartje naar Maastricht kon kopen. Omdat loket buitenland te druk was maar gewacht tot Vise. Daar kreeg ik een kaartje Vise - Maastricht. De loketttist gaf als uitleg dat een kaartje naar de grens of naar Eijsen het zelfde tarief is als naar Maastricht.

Ik had al eerder gelezen dat Maastricht en Roosendaal bij de NMBS worden meegenomen als binnenlandse stations. Vraag me nu wel af of ik dan met de Railpass ook van en naar die stations mag reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Suus »

Nee, dat mag niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Anne »

Jammer. :(
Maar was er ook niet vanuit gegaan.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ik blijf het toch raar vinden hoe het kan dat als ik 2.5 mnd van te voren telefonisch een reis voor 2 personen Berlijn Hbf - Amsterdam CS boek met ICE met het verzoek voor een tafelplaats, ik in de ICE Berlijn - Duisburg Coachplaatsen krijg naast elkaar en in de ICE Duisburg - Amsterdam weer 2 coachplaatsen maar dan achter elkaar.

Hebben die telefonistes geen plattegrond van die ICE-treinen?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door TheKnitter »

Boem is ho, dat nam een taxi-chauffeur thv de tramhalte Dam/Paleisstraat wel erg letterlijk. Rond 17:30 kwam een taxichauffeur in aanraking met een Combino op L14 richting Flevopark. De tram was bezig de weg over te steken.
Inmiddels was er een etterlijke tramfile ontstaan, en werden er vanaf Centraal Stations trams omgeleid via de tramhalte Westermarkt en dergelijke. Ook trams die daar normaal nooit komen dus, waarbij de bestuurder handmatig het wissel mocht omleggen.
Er stond een Combino op L17 vast op de Raadhuisstraat, omdat een Combino op L1 nog net met de "kont" over de wissel stond. Die Combino is uiteindelijk achteruit teruggereden, en ook via de Raadhuisstraat vertrokken.
Toen wij bij tramhalte Nieuwezijds Kolk liepen zo'n 10 minuten later, kwam er weer tramverkeer op gang: de beschadigde combino is waarschijnlijk "aan de kant" gezet, en richting Centraal Station kwamen ook de trams langs die eerst achter de aangereden Combino vast stonden op de Nieuwezijds Voorburgwal.

Bij Tramhalte West bij Amsterdam C was er ook iets aan de hand, 3 politie-auto's om een Combino heen, die ook alarmlichten aan had en geen reizigers in de tram meer zaten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Daniel »

De wissels in Soest vonden al die zware dubbeldekkers kennelijk niet zo leuk: aan het eind van de middag was de s5500 enige tijd geknipt op dat station. Daarmee zat er dus ook even een DDZ'je opgesloten tussen Soest en Baarn.
Kennelijk heeft men het nog tijdens de dienst weten te herstellen: vanuit de t5563 die als eerste weer doorreed zag ik nog een monteur langs het spoor staan.
Rond die tijd reden een aantal treinen in de s5600 trouwens ook slechts tot Amersfoort. Geen idee waarom, d'r waren namelijk geen verstoringen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door TheKnitter »

Hmmm. Thalys 9376 (Amsterdam C v. 17:19) kwam hedenavond om 17:34 ledig het station van Schiphol binnenrijden, waarna +10 op de schermen verscheen. Personeel was er, er waren een aantal reizigers ingestapt, maar hij was toch zeker nog 80% leeg.
Om 17:42 kwam Fyra V160 956 (Amsterdam C v. 17:26) overladen vol (een bezetting van minimaal 300% ofzo) binnenrijden te Schiphol. Om 17:45 was de trein eindelijk leeg, en om 17:46 werd er vertrokken. De Thalys stond toen nog aan het perron om reizigers in te laden.
Iemand die weet waarom de Thalys niet via Amsterdam Centraal is gereisd of iets dergelijks?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten