NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Michael »

NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

De Nederlandse Spoorwegen waarschuwen voor grote drukte rond station Den Bosch vanaf donderdag. Ten noorden van het station worden een oude spoorbrug en versleten spoor vervangen waardoor er 15 dagen geen treinen rijden van en naar Utrecht en Nijmegen.

Vooral donderdag en vrijdag als vakanties nog niet zijn begonnen, zijn spannend. 'Mijd Den Bosch als het kan. Het wordt gewoon heel druk', zegt NS-regiodirecteur Jeroen Alting van Geusau over die twee dagen.

Lees verder op: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... osch.dhtml
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door fogeltje »

Er worden al geruime tijd folders in Nijmegen CS uitgedeeld hierover, best netjes. Laat ik nu overigens net aanstaande vrijdag in 's-Hertogenbosch moeten zijn en toevallig die donderdag in Nijmegen blijven :') Ik denk dat ik gewoon een dalurendagkaartje in lijn 99 haal en via Grave ga. Heb ik gelijk lijn 90 een keer helemaal gehad :D
Laatst gewijzigd door webguy op zo 23 jun 2013, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Suus »

Mja, op Utrecht Centraal stonden ze bij de roltrap van spoor 14/15 te flyeren bij mensen die de stationshal inkwamen. Volgens mij moet je juist de mensen die vanaf dat perron vertrekken informeren :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Mja, op Utrecht Centraal stonden ze bij de roltrap van spoor 14/15 te flyeren bij mensen die de stationshal inkwamen. Volgens mij moet je juist de mensen die vanaf dat perron vertrekken informeren :idea:
In Nijmegen staan ze al wekenlang tussen bij de trappen naar de tunnel richting spoor 3/4. Dus daar staan ze wel goed.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door deadlock »

In ander nieuws: Water is nat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Justin »

Oh ik heb nu al zin in die werkzaamheden 8-) . Voor mij een reistijdwinst van bijna 20 minuten naar Zaltbommel :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Michael »

'Gekkenhuis' op station Den Bosch blijft uit: 'Minder reizigers dan op een normale werkdag'

DEN BOSCH - De Nederlandse Spoorwegen waarschuwde de afgelopen dagen voor grote drukte rond station Den Bosch vanaf donderdag. Ten noorden van het station vervangt ProRail versleten spoor en er wordt een oude spoorbrug vervangen. Daardoor rijden er vijftien dagen geen treinen van en naar Utrecht en Nijmegen. Van het voorspelde 'gekkenhuis' was vanochtend echter geen sprake.

De wachttijd voor reizigers op het station bedroeg slechts een paar minuten. Om alle reizigers op te vangen, zet de NS bussen in. Rond zeven uur stonden er zo'n tachtig reizigers te wachten. Voor hen was er in elk geval koffie. De NS constateerde donderdagochtend aan het eind van de ochtendspits dat er minder reizigers zijn dan op een normale werkdag, hoewel exacte cijfers ontbreken. "Dit zijn zeker geen 4000 reizigers per uur'', zei een NS-woordvoerster over het verwachte uitblijven van drukte.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19574 ... rkdag.aspx
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door fogeltje »

Wellicht hebben veel mensen nu maar gewoon even vakantie genomen of voor de komende twee weken ander vervoer geregeld? Ik moet morgen vanuit Dukenburg naar 's-Hertogenbosch, maar ik pak gewoon de Arriva streekbussen. Lijn 99 naar Grave en daar verder met lijn 90. Kan ik mooi allemaal met een Dalurendagkaartje doen (gezien ik de bus van 9:13 moet hebben) waarmee ik ook met de 158 en 25 mooi mee naar huis kan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Suus »

Mensen luisteren dus wel: als je maar lang genoeg op de stations omroept dat je vooral niet naar Den Bosch moet reizen en een dringende oproep aan NS-personeel doet om alsjeblieft zo min mogelijk gebruik te maken van de busdiensten zie je de reizigers als sneeuw voor de zon verdwijnen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Etienne »

Ik moet zeggen dat het behoorlijk meeviel, de bussen naar Zaltbommel reden af-en-aan. Soms moest al vertrokken worden met slechts 1 passagier :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door fogeltje »

Etienne schreef:Ik moet zeggen dat het behoorlijk meeviel, de bussen naar Zaltbommel reden af-en-aan. Soms moest al vertrokken worden met slechts 1 passagier :P
Wat voor zooi rijdt er eigenlijk? Vooral touringmeuk? Of zijn er ook streekbussen te bekennen? Ik heb vanuit Den Bosch maar 1x in treinvervangende bussen gezeten bij geplande werkzaamheden en dat was in het weekend, richting Utrecht. Toen reden touringcars maar ook streekbussen van (het toen nog bestaande) SVN en van andere maatschappijen.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door webguy »

Tegenwoordig wil de NS touringcar kwaliteit, zowel qua zitplaatsen als qua comfort. Hier en daar zit er dan een streekbusje tussen omdat een touringcar bedrijf die toevallig heeft dan.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Vinny »

Hé? Ik heb echt nog nooit iets anders dan touringcars meegemaakt op treinvervangend busvervoer. :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door webguy »

Volgens mij is het inderdaad niet echt de bedoeling dat er streekbussen tussen zitten.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door MdJ »

Bij werkzaamheden bij Arnhem (en men Arnhem-Arnhem Zuid pendelde met bussen) moesten het zelfs OV-bussen zijn, zodat er toen gebruik gemaakt mocht/kon worden van de busbaan. (van lijn 5/7). Voornamelijk gelede bussen.

Ook rijdt in het oosten meestal TGvia met hun mercedes 0405 en ex syntus amba 2147 mee en heeft Munckhof 4 gelede volvo7700(-A) die ook wel eens meerijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Suus »

Het hangt van de gemeente af hoe en of busbanen gebruikt mogen door treinvervangende bussen. In Leiden mogen NS-bussen gewoon door de Breestraat en in Amsterdam rijden ze niet zelden over trambanen e.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door fogeltje »

Werkzaamheden zijn inmiddels afgerond. Maar die irritante tijden van de 4400 blijven. Dus nog steeds geen overstap van 800 op 4400 vanuit Eindhoven. Ik had gehoopt dat ze die overstap weer in ere gingen herstellen nu alle sporen klaar zijn. Maar nee dus.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Raymond »

Nee, want het is weer enkelsporig geworden tussen Den Bosch en Den Bosch Oost. Alle treinen moeten nu via de fly-over, net zolang tot de laatste brug er ligt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Wubbo »

En spoor 1 t/m 3 gaan ook nog buiten dienst. Den Bosch is voorlopig nog niet klaar...
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door bartjemestrom »

En wat dacht je van de Zuidkant die nog aangepakt gaat worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Suus »

Voorlopig ligt dat nog op de tekentafels dus daarvan verwacht ik de komende twee jaar nog niet zo veel overlast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Raymond »

De wisselstraat aan de zuidzijde wordt komend voorjaar al vervangen tijdens een 18-daagse buitendienststelling. En over een paar jaar krijg je dan inderdaad nog het hele project tot Vught er nog eens bij.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het hangt van de gemeente af hoe en of busbanen gebruikt mogen door treinvervangende bussen. In Leiden mogen NS-bussen gewoon door de Breestraat en in Amsterdam rijden ze niet zelden over trambanen e.d.
Ik maak vrijwel nooit NS bussen mee in Amsterdam Centrum. Tussen Sloterdijk en Schiphol wel eens, maar daar liggen geen trambanen. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door Suus »

Ik heb helaas al te vaak in een treinvervangende bus naar Schiphol gezeten, tussen de Kennedylaan en het en het einde van de trambaan bij het Drenthepark rijden de tvb's over de trambaan van lijn 4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS voorspelt grote drukte rond station Den Bosch

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:Nee, want het is weer enkelsporig geworden tussen Den Bosch en Den Bosch Oost. Alle treinen moeten nu via de fly-over, net zolang tot de laatste brug er ligt.
Oh, ik dacht ze meteen alles gedaan hadden. Valt dan wel weer tegen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten