Korte vragen #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #2

Bericht door Z2N »

1: Ja, maar eigenlijk heeft iedereen onder de 18 een CJP of cultuurkaart (via ministerie van OCW en middelbare school)
2: Nee
3: Nee
4: Niet nodig: ze scannen het ding, zit als het goed is een barcode op of bij.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #2

Bericht door fogeltje »

Ik ben met "bookmarkonderhoud" bezig en zie dat openbaarvervoerinboskoop.nl niet meer bestaat. Is die tijdelijk down?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen #2

Bericht door marvinkok »

Maak daar maar permanent van...
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Korte vragen #2

Bericht door trolley2000 »

@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #2

Bericht door fogeltje »

trolley2000 schreef:@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Ik heb de uiting gelezen, maar ik dacht dat ik de site begin dit jaar nog online gezien, vandaar dat ik me afvroeg of die naroep op de site er iets mee te maken had en of het tijdelijk is of niet. Maar blijkbaar permanent dus. Wel te begrijpen. Ik heb er vaak met plezier op gekeken.
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #2

Bericht door Ronald »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
Volgens mij is deze lijst wel erg oud. Op het traject Enschede - Dortmund staat nog steeds de PEG als vervoerder en op het binnenlandse traject richting Liège mag je ook niet reizen op saldo, terwijl op het station van Eijsden al geruime tijd een CICO staat.
En volgens de lijst kan je op saldo reizen van/naar De Eschmarke en Glanerbrug, terwijl er volgens mij écht geen CICO's staan...
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #2

Bericht door Srananbloke »

Ik heb ook hier en daar gelezen dat het down gaan van OV in Boskoop te maken had met problemen die de beheerder met zijn werkgever (Arriva) had. Toen de site net down was, stond er iets over het stoppen met de site omdat de beheerder onafhankelijk wou zijn wat de content op zijn site betreft. De precieze tekst weet ik niet meer.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Korte vragen #2

Bericht door trolley2000 »

@Srananbloke. Dat is me ontgaan. Dat zal de druppel zijn geweest die hem deed besluiten om ermee te stoppen? Neemt niet weg dat hij kort daarvoor zijn vrouw verloren had. Als je onderaan de pagina was kon je de foto van "zijn Meisie"zien. Zij was ook buschauffeur. Hij zorgde wel voor een update op de gekste tijden (diep in de nacht) of 2 keer per dag.
Maar zo zie je maar weer: een onderneming is geen democratie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #2

Bericht door Z2N »

Zijn meissie is al enkele jaren geleden overleden, het bericht zal wel teruggeplaatst zijn als eerbetoon: Marianne Werkman was een grote steun voor hem en de site. Ze overleed overigens aan kanker.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Bericht door Thom91 »

fogeltje schreef:
trolley2000 schreef:@fogeltje. Deze site heb ik ook in het verleden bezocht. Ik denk dat deze site is opgehouden te bestaan, om privé redenen van de beheerder vermoed ik. Als je de site nu bekijk weet je wel waarom. Heb ik respect voor.
Ik heb de uiting gelezen, maar ik dacht dat ik de site begin dit jaar nog online gezien, vandaar dat ik me afvroeg of die naroep op de site er iets mee te maken had en of het tijdelijk is of niet. Maar blijkbaar permanent dus. Wel te begrijpen. Ik heb er vaak met plezier op gekeken.
Ergens in februari offline gegaan.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #2

Bericht door ODRAIL »

Zijn er alternatieve site's waar informatie over de geschiedenis van het busvervoer te vinden is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Daniel »

Ligt eraan over welke regio je het zoekt, er zijn wel de nodige sites over het OV in een bepaald gebied. En op onze wiki staat natuurlijk ook het een en ander :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #2

Bericht door Mr-W »

weet iemand of de dienstregelingen van de Dafbussen online staan ?
Zijn de Dafritten besloten vervoer of mag ik gewoon meereizen met ov-chipkaart ?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen #2

Bericht door huibf »

Volgensmij bestaat het DAF vervoer al jaren niet meer....
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #2

Bericht door Mr-W »

zeker tot vorig jaar, onze school had een bus besteld voor kanoën op de sportdag. Bus van Bergerhof kwam te laat aan en dit stond op de bus
http://www.flickr.com/photos/arthur-a/7 ... otostream/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #2

Bericht door zone5324bericht... »

het is zo te zien een oude Cxx-bus.

maar los daarvan.
als een bestemming gefilmd kan worden, wil dat niet zeggen, dat die bestemming ook nog steeds in het huidige lijnennet zit.

bijv.
in de Arriva-bussen in DAV zitten ook nog alle GGD-bestemmingen, maar in dat gebied rijdt Qbuzz nu alweer een paar jaar...

en DAF kan inderdaad best wel een eigen dienst voor het personeel opgezet hebben.
in de Rotterdamse havens waar eigenlijk geen normaal ov komt, rijden ook tig touringcars rond om personeel van en naar huis te brengen.
dit is allemaal besloten vervoer.
heb zelfs 2 jaar geleden nog een paar keer zo'n rit gereden van de Maasvlakte via een vaste route richting Spijkenisse en 1 keer naar Ommoord.
voor de werknemers scheelt dat een auto(rit).
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #2

Bericht door |Pim| »

Ik zie regelmatig op Uden Busstation een zon zelfde bus en dan met lijnnummer 640 Daf Fabriek.
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Korte vragen #2

Bericht door JuulStikkelbroek »

Daniel schreef:Volgens NS is reizen op saldo daar niet mogelijk. Sterker nog, zelfs met een papieren kaartje mag je daar niet de Euregiobahn tot Landgraaf gebruiken volgens die tabel.
http://www.avv.de/fileadmin/sites/avv/d ... zen_nl.pdf

Ik meende altijd dat de OV-Chipkaart gewoon was toegestaan op het Nederlandse deel van de Euregiobahn. Volgens een bestand van AVV kan dit echter alleen met een Studenten OV-kaart of OV-jaarkaart, anders moet je een grenskaartje kopen.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Weet iemand van welk merk de Van Hool LPG-bussen van het GVU zijn? Genummerd als 40xx, 41xx en 45xx (= geleed).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Daniel »

Ehm, Van Hool wellicht :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Is dat ook het merk dan? Bij de VDL Berkhof Ambassador is het een DAF-bus en bij de Citaro van Mercedes, op die manier bedoelde ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Daniel »

In dit geval wel ja, al zit er een DAF-motor in. De VDL Berkhof Ambassador is een soortgelijk geval: integraal gebouwde bus en daarmee gewoon van VDL Bus, alleen de motor halen ze ergens anders vandaan.
De Citaro is trouwens eigenlijk een typebenaming van EvoBus, met diverse componenten die bij Mercedes vandaan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #2

Bericht door zone5324bericht... »

stuur je vraag anders eens naar gegevensbeheer@advweb.nl.
degene die daar acht zit weet heel veel over bussen in Nederland...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #2

Bericht door Vinny »

Edwin schreef:Aangezien ik hier las ergens las dat de metro's tussen Lelylaan en Zuid in de spits goed vol zitten/proppen geblazen is, vroeg ik mij af of er ooit gedacht is aan een spoorlijn tussen Lelylaan en Zuid of wordt dat nu juist aangelegd?
Er zijn alleen vage ideeën hieromtrent geweest. Een dergelijke spoorboog had natuurlijk ook de Noord-Zuidmetro kunnen vervangen (bij verbreding van de spoorbaan tussen de Hemboog en de Zuid-westboog).

Het is ook een interessant project voor goederenvervoer trouwens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Korte vragen #2

Bericht door erjeebee »

huibf schreef:Volgensmij bestaat het DAF vervoer al jaren niet meer....
vriend van me werkt bij DAF, en stapt elke ochtend om 6.20 in Helmond Brouwhuis op de bus. Nog immer.
Maar deze ritten zijn idd besloten vervoer. Je hebt er een een of ander DAF pasje voor nodig om mee te mogen.
Dat ze een lijnnummer hebben zal er vooral mee te maken hebben dat je aan einde dienst de juiste bus weet te identificeren..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten