Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Daniel schreef:Nouja, in nummerlogica zou het dan 299 moeten worden he (oude nummer was ook één lager).
Mag natuurlijk niet. Want de lijnnummers vanaf 300 zijn gereserveerd voor de HOV-lijnen :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Reizigers in Nijmegen zal het weinig uitmaken, voor hun blijft het lijn 2. Lijn 31 heeft in Dukenburg inmiddels een behoorlijk slechte naam volgens mij. Wellicht is het in dat opzicht beter met een "schone lei" te beginnen en er 301 van te maken als het zover is.
Dan maken ze er 302 van. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door webguy »

Berichten over lijnennetkaart afgesplitst.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fred1954 »

Ik vond een filmpje op Youtube met trolleys van bovenaf gefilmd op de Velperweg, o.a. de HESS trolley in de nieuwe kleuren, voor degenen die het leuk vinden, even klikken op: http://www.youtube.com/watch?v=3CG-Z7sOav8
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Geinig filmpje. Ik heb een soortgelijk uitzicht op het busverkeer, ik werk iets verderop op de Velperweg (achter de plek vanwaar dat filmpje is gemaakt).

Over het interieur van de nieuwe Hess-trolleys; lijkt het zo, of is dat schot achter de stoelen in het achterste gedeelte (tussen de geleding en de 2e rolstoelplaats) niet meer aanwezig?

Ik zit nu midden in mijn verhuizing naar Nijmegen, dus veel busgerelateerde dingetjes moet ik even missen. Voor werk-en familiegerelateerde zaken ben ik nog dagelijks in Arnhem te vinden, dus ook na de verhuizing hoef ik niet veel te missen. Ik woon vanaf morgen in Nijmegen nabij de halte Biezenstraat (Oud-West). Al diverse keren de bus gepakt vanaf CS. Erg fijn om 2 redelijk frequente busverbindingen (5/85) voor de deur te hebben, en de halte richting CS is straks ook nog voorzien van DRIS :D De frequentie en reistijd van huis naar centrum komt redelijk overeen met mijn oude vaste route in Arnhem (lijn 3/9, Graaf Lodewijkstraat-Willemsplein/CS).
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

Het garageterrein in Arnhem staat vol met nieuwe Hess trolleys. De 5252 staat er en zowaar een trolley gezien met een kentekenplaat: de 5244 gaat rijden onder nummer 08-BBX-3. Alleen wanneer? Ik denk dat de 5253 als laatste nog deze week in Arnhem binnenkomt.
Trolley 5236 is onder behandeling voor een nieuwe kleuren layout.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

Als je nog met een Van Hool wilt reizen moet je HEEL snel zijn.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Dat heb ik gelukkig al gedaan, en gelijk even een geluidsopname gemaakt :) Laat die nieuwe Zwitsers maar komen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

5247 is net uitgerukt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Lijn 15 rijdt momenteel de route: CS - Sint Annamolen - HAN - Huygensgebouw - Erasmusgebouw (halte op de Heyendaalseweg) en verder naar Groesbeek. Dit zou moeten zijn: CS - Station Heyendaal - HAN - UMC - Erasmuslaan en verder naar Groesbeek. Nu blijkt de reden voor de "omleiding" de volgende te zijn. Blijkbaar mag Breng met bussen vanaf de Philips van Leydendaan (de straat waaraan de hoofdingang van het UMC zit en ook de bushalte ligt) niet linksaf de Erasmuslaan op. What the hell? Heeft iemand een idee waarom dat zo is? Gewoon verkeer mag daar toch ook linksaf? Volgens mij leidt dat niet tot onveiligere situaties, zeker niet met een bus die 5x per dag in die richting rijdt. Niet dat ik het erg vind, hoe meer bussen via het Huygensgebouw maar niet vanaf de Erasmuslaan komen, hoe beter.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Freek »

Gewoon verkeer mag dat ook niet. Kruispunt laat volgens mij alleen maar rechtsaf richting de Anna toe
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door marvinkok »

Weet niet hoe accuraat Streetview nog is (beelden van augustus 2009) maar daarop is het gewoon toegestaan links- en rechtsaf te slaan... Evenals op de beelden van Bingmaps.
Jannick
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 21:21
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Jannick »

Hmm, oke, volgens mij kwam m'n reactie niet door of moet het nog goedgekeurd worden omdat ik nog nooit iets heb gepost. In ieder geval, 5247 ging tien minuten later weer naar binnen, is niet de dienst op geweest.

Edit: Omdat een fotootje meer zegt dan 101324 woorden:
Afbeelding
Copyright Jannick Bolten
ik weet het ook niet zeker
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Ah jammer, had stiekem gehoopt een ritje mee te kunnen pikken....nou dan wacht ik het nog wel af :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Jannick
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 21:21
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Jannick »

Zal morgen al wel zo ver zijn, denk ik. 206 en 207 vandaag niet op de dienst gezien en zag ze zo 1 2 3 ook niet in de garage. Daar stonden nog twee Ambassadors te prijken en binnen wat nieuwe Hesswagens zonder kenteken. :)
ik weet het ook niet zeker
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Gewoon verkeer mag dat ook niet. Kruispunt laat volgens mij alleen maar rechtsaf richting de Anna toe
Dat verandert de zaak. Wellicht kom ik vanavond met lijn 6 of 9 er, dan zal ik eens kijken hoe de wegsituatie precies is en of het niet kan/mag.

Maar waarom komt Breng daar pas achter als ze willen gaan rijden? De dienstregeling vermeldt de route via Heyendaal - HAN - UMC - Erasmuslaan, bij haltes hangen overal verkeerde stickers en vertrekstaten en de website geeft het nu als "tijdelijke omleiding" aan dat de bus rijdt Sint Annamolen - HAN - Huygens - verder richting Groesbeek.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door peter s »

Freek schreef:Gewoon verkeer mag dat ook niet. Kruispunt laat volgens mij alleen maar rechtsaf richting de Anna toe
Dat linksaf gaan hield de grote verkeersstromen te veel op ondanks dat het maar enkele voertuigen waren.
Nu is er niet alleen een linksaf verbod maar zelfs een vluchtheuvel die dat onmogelijk maakt.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
trolley2000
Berichten: 45
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door trolley2000 »

En dezelfde trolley 5245 (09-BBX-3) staat naast de 5247 (12-BBX-3) om morgen vrijdag in dienst te komen. Vanmiddag werd de 5209 ingewisseld voor een .... tot mijn grote verbazing en on-Breng principe een trolleybus: 5235!!! Op lijn 3 voor de liefhebbers. De 5209 werd buiten op het garageterrein gestald, naast de ingang. O.a. de 5202-5203-5204-5208 waren ook in dienst. En een amba die een dienst overnam op lijn 4.
Deze week was ook een MAN wagen (5325?) waarvan aan de rechterkant de ruiten eruit lagen en behoorlijk beschadigd. En vandaag een met strepen onder de ramen. Ook ergens tegenaan geschuurd? Niet zolang geleden was er een bus van lijn 31 (met rose dak) die in de buurt van de Laar Oost langdurig met pech aan de kant stond. Onderhoudswagen erbij.
Breng neemt het wel letterlijk lijkt het. De nieuwe Hess trolleys worden geruisloos in dienst genomen. Geen media, geen melding op Facebook of twitter (alleen dat ze binnenkort in dienst komen; in verband met klachten over de airco in de Van Hools als het tijdelijk te warm wordt in Arnhem).
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Srananbloke »

Dan lijkt het erop dat ik zojuist echt mijn laatste rit met een Van Hool heb gemaakt, de 5205. Rijdt 'as we speak' op lijn 6 richting Elsweide.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

Morgen is het zover inderdaad. Goodbye Van Hools!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Freek »

marvinkok schreef:Weet niet hoe accuraat Streetview nog is (beelden van augustus 2009) maar daarop is het gewoon toegestaan links- en rechtsaf te slaan... Evenals op de beelden van Bingmaps.
Beelden zijn verre van actueel, heel het rondje Heyendaal is opnieuw ingericht. Gevolg is dat deze linksaf beweging niet kan. Was overigens al wel bekend bij Breng, het is namelijk ook een argument geweest om een lijn 10 tegen de klok in niet te rijden. Dat men hiermee bij de 15 niet heeft nagedacht...
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Busfoto.nl »

Op het moment rijdt de
5202 als lijn 3
5203 als lijn 5
en de
5205 als lijn 2
Jannick
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 21:21
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Jannick »

Om precies te zijn:
5202 - 3 - omloop 834
5204 - 1 - omloop 814
5205 - 6 - omloop 864
5209 - 3 - omloop 836 (later dus eraf gehaald... Zou dus nog best zijn laatste ritjes geweest kunnen zijn)

Ik dacht de 5208 ook nog gezien te hebben, maar die heb ik niet op de foto.
ik weet het ook niet zeker
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door koekje »

Afbeelding

De nieuwe 5243 is vandaag z'n diensten aan het bewijzen op lijn 6.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Bericht door Dagren »

Wat leuk om te zien dat jullie dit zo volgen. :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten