OVer je reiservaringen in juni 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door Anne »

Kwam vandaag om half vier op Moerwijk.
Op spoor 4 stond een VIRM6je naar Lelystad te wachten.
En de nodige spoor en politie mensen.

Werd even later omgeroepen dat de sprinter naar Den Haag Centraal over enkele minuten zou binnen komen.
Kort erna gevolgd door de mededeling dat er geen treinverkeer was richting Den Haag en Rotterdam op last van de politie.

Bij de vervallen treinen stond dat dat op last van de politie was.
Afbeelding
Zover ik van spoorpersoneel begreep was de verstoring omdat iemand uiteindelijk niet voor de trein was gesprongen.

Na een minuut of tien kwam bericht dat treinverkeer weer werd hervat. En daarna dat de sprinter binnen enkele minuten zou binnenkomen. Dit klopte en hij vertrok gelijk met de doorkomende vertraagde IC naar A'dam.
Voor HS gingen we naar links maar niet naar het dan verwachte spoor 1 maar naar spoor 3; op spoor 1 stond een lege SLT.
Uiteindelijk om 15.50 aangekomen in Centraal.
Het spoor ernaast, voor de IC naar Venlo (V. 15.53) was nog leeg.
Laatst gewijzigd door Anne op zo 30 jun 2013, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door fogeltje »

Vrijdag moest ik in 's-Hertogenbosch zijn en begon en eindigde in Nijmegen. Gezien 's-Hertogenbosch er als station vanuit die richting eruit ligt en ik dan gedeeltelijk toch een bus moet pakken, heb ik besloten om ook maar alles met bus te doen. Dan kan ik vrijwel alles met een Dalurendagkaartje doen, wat nog goedkoper is ook.

Eerst naar de Brabantse Poort. De bus van 8:59 had enkele minuten vertraging zodat ik dat stuk nog zelfs met korting kon doen. Scheelt toch weer bijna 30 cent. Met Arriva op lijn 99 naar Grave en daar overstappen op lijn 90. Ik heb slechts 1x een ritje gemaakt met lijn 90, namelijk van Heesch naar Nuland. Dus het grootste deel van de route was nieuw voor mij. Leuke dorpjes! De voor CICO deed het niet, mensen moesten achterin inchecken. In Heesch stond een monteur klaar om dat ding te vervangen. Dat bleek nog best simpel te gaan. Alleen gaf de eerste dezelfde storing aan. Gelukkig had hij een hele doos van die dingen bij. Met +7 konden we verder. Ik vond het wel leuk om te zien (zat vooraan). Ze kunnen die dingen er met een sleutel gewoon afhalen en een nieuwe erop klikken. Denk dat het bij Connexxion een stuk minder makkelijk gaat.

In 's-Hertogenbosch overwoog ik nog kort een bus naar de halte Westerparklaan op de Onderwijsboulevard te nemen. Uiteindelijk ben ik gelopen. Terugweg idem, ik zou 10 minuten moeten wachten. Ik zag lijn 90 nog staan toen ik 's middags terug kwam bij het station. Maar ik wist dat kort ernaar ook een 160 zou vertrekken en die route ken ik tussen 's-Hertogenbosch en Veghel niet. Was ook een leuk ritje. Helaas wachtte de Brenger op lijn 99, ondanks getoeter en gesein van mijn bus, niet. Stomme lul. Hij had ons wel degelijk gezien en hij vertrok wel erg op de seconde precies. 20 seconden wachten en vijf mensen zouden een overstap gehaald hebben. Dus heb ik bij de frietboer maar even een kopje koffie gedronken en de volgende Brenger (op dat tijdstip rijden er toevallig 2x Breng bussen achter elkaar) gepakt terug naar Nijmegen. Leuk busdagje en nog met enkele chauffeurs zitten praten.
"Een touringcar is geen bus"
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in juni 2013

Bericht door M57 »

Nog goedkoper is de NS-bus, Die is namelijk altijd gratis. (Onee eigenlijk niet, stomme ik :lol: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten