Concessie IJsselmond (2014-2023)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Iedere keer gezeik met de aanbesteding, data opgeschoven en dergelijke... Wordt het uiteindelijk bekendgemaakt, is het dezelfde vervoerder als nu... :')
Maar wel top dat Connexxion weer eens iets heeft gewonnen (ook al rijden ze er nu al)! *O*
Maar wel top dat Connexxion weer eens iets heeft gewonnen (ook al rijden ze er nu al)! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Als het nieuws klopt is dat verrassend. De kostenstructuur van Connexxion ligt namelijk hoger dan die van de taxiboeren. Anderzijds had ze als zittend concessiehouder wel veel voordelen, met name als het gaat om kennis van de reizigersstromen ná december. Anderzijds is dat nou typisch een "oneerlijk" voordeel, wat tot juridische procedures kan leiden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik neem de taxibedrijven niet zo serieus eerlijk gezegd. Die hebben niet zoveel kaas gegeten van hoe het winnen van een concessie werkt. Ik vind het wel verrassend dat Arriva niet gewonnen heeft eigenlijk. Dit is eigenlijk de vervoerder die het meest in aanmerking komt voor snij-concessies. Maar wellicht heeft Connexxion de afgelopen jaren ook geleerd dat ze te duur waren (geworden) voor de meeste overheden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het nieuws klopt, dat is mij vanmiddag bevestigt. *bus*
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Er is wel iets waar ik benieuwd naar ben. Komt er nieuw materieel of worden de volvo's omgebouwd (hopelijk wel het eerste)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik denk dat de tijd tekort is om allemaal nieuw materieel in IJsselmond te hebben, wellicht kunnen er wat ambassadors van Twente naar IJsselmond toe komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Die criteria is verruimd wat ze dan ook meer tijd geeft.Etienne schreef:Ik denk dat de tijd tekort is om allemaal nieuw materieel in IJsselmond te hebben, wellicht kunnen er wat ambassadors van Twente naar IJsselmond toe komen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Connexxion kan tot april volgend jaar met het huidige materieel doorrijden. Dan moeten ze voldoen aan de Euro5 norm voldoen. Ik ga er vanuit dat we nieuwe bussen gaan krijgen.
Iemand al enig idee hoe alle lijnen en frequenties gaan worden volgend jaar?
Iemand al enig idee hoe alle lijnen en frequenties gaan worden volgend jaar?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het is mij ook bevestigd vanavond, het is Connexxion! Toch wel enigszins verrast, maar ik kan er mee leven
Waarom zal je amba's hier heen gaan halen terwijl ze een half jaar geleden zijn vervangen door Volvo's? Ik denk dat Connexxion de Volvo's op langere termijn zal gaan vervangen.
Vergelijkbaar met nu behalve dat de 141 niet verder rijdt naar Zwolle en enkele scholierenlijnen zullen vervallen.NintendoC schreef:Iemand al enig idee hoe alle lijnen en frequenties gaan worden volgend jaar?
Etienne schreef:Ik denk dat de tijd tekort is om allemaal nieuw materieel in IJsselmond te hebben, wellicht kunnen er wat ambassadors van Twente naar IJsselmond toe komen.
Waarom zal je amba's hier heen gaan halen terwijl ze een half jaar geleden zijn vervangen door Volvo's? Ik denk dat Connexxion de Volvo's op langere termijn zal gaan vervangen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Leuk voor Connexxion dat ze gewonnen hebben. :D
Die Volvo's kunnen in elk geval gebruikt worden voor lijn 345.
Ik weet niet of er geleed materiaal nodig is in deze concessie, maar dat kan ook opgevuld worden met gelede Citaro's uit Twente.
Opvallend dat de beide provincies nog niks hebben laten horen en dat de enige bron de site KampenOnline is.
Die Volvo's kunnen in elk geval gebruikt worden voor lijn 345.
Ik weet niet of er geleed materiaal nodig is in deze concessie, maar dat kan ook opgevuld worden met gelede Citaro's uit Twente.
Opvallend dat de beide provincies nog niks hebben laten horen en dat de enige bron de site KampenOnline is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Zit het Kamperlijntje er nu ook al bij eigenlijk?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De gedeputeerde van Flevoland heeft getweet dat CXX gewonnen heeft.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nee.Dagren schreef:Zit het Kamperlijntje er nu ook al bij eigenlijk?
Kampen is 'het' grote Connexxion bolwerk binnen IJsselmond (zit ook een stalling voor Connexxion Tours en Connexxion Taxi Service), dus heel raar is het niet dat men het in Kampen al weetMeltrain schreef:Opvallend dat de beide provincies nog niks hebben laten horen en dat de enige bron de site KampenOnline is.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De nieuwe vervoerder zal een groot deel van de ritten in de regio IJsselmond met nieuwe bussen uitvoeren. Deze bussen zijn onder andere voorzien van WIFI, USB-laadpunten en ruime, comfortabele zitplekken. Daarnaast biedt OV Regio IJsselmond een aansluitgarantie. Mochten reizigers hun aansluiting missen en arriveert er binnen 35 minuten geen volgende bus dan zorgt de vervoerder voor vervangend vervoer (bijvoorbeeld een taxi). Alle bussen worden voorzien van de blauwe huisstijl van de provincies Overijssel en Flevoland. bron
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
En uiteraard konden ze op basis van de GPS loggegevens prima zien waar er nog wat tijd uit de ritten, lees DRU's, te snijden viel.Statler Rail schreef:Als het nieuws klopt is dat verrassend. De kostenstructuur van Connexxion ligt namelijk hoger dan die van de taxiboeren. Anderzijds had ze als zittend concessiehouder wel veel voordelen, met name als het gaat om kennis van de reizigersstromen ná december. Anderzijds is dat nou typisch een "oneerlijk" voordeel, wat tot juridische procedures kan leiden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Of er inschrijvers zijn uitgesloten zullen we waarschijnlijk nooit weten, of er moet toch 1 van de inschrijvers naar de rechter stappen. Gezien de bizarre gunningscriteria zou het wel boeiend zijn om te weten wie 2e, 3e etc zijn geeindigd in deze aanbesteding en hoe groot de verschillen in de aanbiedingen waren.Statler Rail schreef:Ik ga er vanuit dat er morgen gegund wordt. Ondanks de problemen waarover ik eerder uit de school geklapt ben zal men toch gunnen en hopen dat de rechter de gunning in stand laat. Ik verwacht dat ze één of meer inschrijvers hebben uitgesloten van deelname omdat deze niet-besteksconform hebben ingeschreven.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Op Twitter wordt zojuist gemeld dat Connexxion de gunning gekregen zou hebben.
EDIT: link in de tweet van Connexxion: http://www.connexxion.com/actueel/383/c ... mond/2976/
EDIT: link in de tweet van Connexxion: http://www.connexxion.com/actueel/383/c ... mond/2976/
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nieuwe bussen?
Ik voel een order voor VDL aankomen.
Ik voel een order voor VDL aankomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Hmm, de bussen krijgen USB-laadplekken. Wel handig. En ook WiFi.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Alleen op het streekvervoer, of rust men ook de stadsbussen uit met Wi-Fi? Gezien in ijsselmond er momenteel weinig onderscheid is tussen stad en streek (met de Volvo 2assers en Amba's dan).
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat soort voorzieningen (WiFi, USB-aansluitingen) zie je steeds meer en zal waarschijnlijk snel "standaard" worden. Het kost namelijk relatief weinig geld terwijl het goed gewaardeerd wordt door reizigers en concessieverleners.
Ik neem aan dat Connexxion vooral de VDL Citea LLE-120 gaat bestellen. Dat is gewoon dé bus die het meest geschikt is voor deze concessie.
De gunning die dinsdag heeft plaatsgevonden is nog niet definitief. Dat is pas na 6 weken (dus medio augustus) als de beroepstermijn is afgelopen. Indien er een voorlopige voorziening bij de rechter wordt gevraagd kan de definitieve gunning worden opgeschort. Het is dus nog niet 100% zeker dat Connexxion inderdaad de nieuwe concessiehouder is geworden. Zeker nu de procedure rommelig was en Connexxion veel meer informatie had dan andere inschrijvers kan ik mij goed voorstellen dat ook de rechter tot de conclusie komt dat deze aanbesteding niet eerlijk is verlopen.
Er was geen "level playing field" als slechts één inschrijver gegevens heeft over de bezettingsgraden van de huidige dienstregeling. De andere inschrijvers moesten het doen met gegevens uit 2012, toen er nog een compleet andere dienstregeling (pré-Hanzelijn) gold die niet vergelijkbaar is met de huidige. Dat is dusdanig fundamenteel onjuist dat dit volgens mij zou moeten leiden tot heraanbesteding. Nog even afwachten dus.
Ik neem aan dat Connexxion vooral de VDL Citea LLE-120 gaat bestellen. Dat is gewoon dé bus die het meest geschikt is voor deze concessie.
De gunning die dinsdag heeft plaatsgevonden is nog niet definitief. Dat is pas na 6 weken (dus medio augustus) als de beroepstermijn is afgelopen. Indien er een voorlopige voorziening bij de rechter wordt gevraagd kan de definitieve gunning worden opgeschort. Het is dus nog niet 100% zeker dat Connexxion inderdaad de nieuwe concessiehouder is geworden. Zeker nu de procedure rommelig was en Connexxion veel meer informatie had dan andere inschrijvers kan ik mij goed voorstellen dat ook de rechter tot de conclusie komt dat deze aanbesteding niet eerlijk is verlopen.
Er was geen "level playing field" als slechts één inschrijver gegevens heeft over de bezettingsgraden van de huidige dienstregeling. De andere inschrijvers moesten het doen met gegevens uit 2012, toen er nog een compleet andere dienstregeling (pré-Hanzelijn) gold die niet vergelijkbaar is met de huidige. Dat is dusdanig fundamenteel onjuist dat dit volgens mij zou moeten leiden tot heraanbesteding. Nog even afwachten dus.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ja of volvo 8900's. Die hebben standaard comfortabele stoelen, usb laders enz. Plus ze zullen dan wel wat korting krijgen omdat ze onderhouds contracten verlengen en het zijn betere bussen (die niet na een paar jaar al weer ko zijn)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Naar aanleiding van dit punt kan je er vergif op innemen dat er bezwaar wordt aangetekend tegen de gunning aan XX.Statler Rail schreef:Er was geen "level playing field" als slechts één inschrijver gegevens heeft over de bezettingsgraden van de huidige dienstregeling. De andere inschrijvers moesten het doen met gegevens uit 2012, toen er nog een compleet andere dienstregeling (pré-Hanzelijn) gold die niet vergelijkbaar is met de huidige. Dat is dusdanig fundamenteel onjuist dat dit volgens mij zou moeten leiden tot heraanbesteding. Nog even afwachten dus.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Lijkt me een kleine moeite om het meteen overal te doen. In de regio's Eindhoven en Nijmegen is dat ook meteen voor alle bussen gedaan (hoewel men in Nijmegen ook geen onderscheid maakt tussen de stadsbussen en streekbussen).NintendoC schreef:Alleen op het streekvervoer, of rust men ook de stadsbussen uit met Wi-Fi? Gezien in ijsselmond er momenteel weinig onderscheid is tussen stad en streek (met de Volvo 2assers en Amba's dan).
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten