Opheffing lijn 75 Amersfoort Schothorst - Leusden (2 foto's)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Opheffing lijn 75 Amersfoort Schothorst - Leusden (2 foto's)

Bericht door Daniel »

Met ingang van de zomerdienst op 21 juli valt het doek voor lijn 75, de spitsbus die vanaf station Amersfoort Schothorst via bedrijventerrein De Hoef en Stoutenburg naar bedrijventerrein De Horst en Leusden Noord rijdt. Naast De Hoef, waar eerder al de zieltogende lijn 15 te maken had met een chronisch gebrek aan reizigers verliest hiermee ook het piepkleine dorpje Stoutenburg z'n enige reguliere busverbinding (er rijdt nog wel een buurtbusje vanuit Gelderland)

Reden voor mij om vandaag nog eens even naar Stoutenburg te fietsen en aldaar de tussen-de-middag-ritten van lijn 75 vast te leggen. Als eerste kwam ik een rit van Leusden naar Amersfoort tegen die hier in redelijk troosteloze weersomstandigheden het Leusder deel van Stoutenburg verlaat via de Hessenweg, op weg naar station Schothorst...
Afbeelding

In beide spitsen en rond het middaguur zijn twee bussen nodig om de dienst op lijn 75 uit te voeren. Beide komen leeg naar het beginpunt (waar geen andere lijnen komen) en voeren vervolgens beide welgeteld één slag Amersfoort - Leusden - Amersfoort of Leusden - Amersfoort - Leusden uit waarna alle ritten alweer gereden zijn.
Maargoed, daar zit dus ongeveer een kwartiertje tussen wat mij de tijd gaf me te verplaatsen naar een andere van de welgeteld drie hoofdwegen die Stoutenburg telt. Tunnelbus 8801, een van de 8800'en die nooit van Provincie Utrecht-bestickering voorzien is, is op weg naar Leusden via de Horsterweg...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten