OVer je reiservaringen in juli 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Wubbo »

Hier is het topic voor juli!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13150
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Z2N »

Vandaag reis ik op en neer naar Arnhem, om de nieuwe trolleybussen te spotten. Maar het geluk is bij me: op de heenweg +35 door een kapotte bovenleiding bij Vleuten, en nu op de terugweg ruim 25 minuten vertraging na een uitgevallen trein. Bovendien sta ik nu stil voor driebergen-zeist.Leuk begin van de maand zo..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Die draadbreuk, al was 'ie volgens de omroep in Amersfoort tussen Woerden en Gouda, zat mij ook nog aardig in de weg vanmorgen. Maargoed, via Schiphol is vanaf Amersfoort naar Rotterdam gelukkig slechts een ruime 20 minuten trager.

Vanmiddag ging het voor mij per bus weer van Voorne Putten richting Rotterdam. In Dirksland zag ik vanuit de 136 de Qliner naar Rotterdam nog staan, dus voor wat meer comfort daar maar op overgestapt.
Bizar genoeg was ik gewoon de hele rit de enige passagier in die bus, maargoed, het zat lekker. En het werd nog een voordeliger ritje ook zo want in Rotterdam bleek de boordcomputer ermee opgehouden te zijn. Niet kunnen uitchecken is helemaal zo nadelig niet als de rit normaal € 9,50 kost :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jef400 »

Het begon met en concertje op het IJsei platform vanmiddag. Welke er geinig uit zag. Rijden we een 500 tal meters verder. (P.H. Kade om precies te zijn) stapt er een schoolklas in. Zitten we met z'n 70en in een bus waar normaal 20 tot 30 man inzittenden
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

Vandaag een familielid opgezocht in Hengelo, dus een retourtje Zaandam-Hengelo gedaan. :)

Wat opvallende dingen.

Heenreis:
- De t1629 had vanaf Duivendrecht een enthousiaste HC, die vanaf Amersfoort alle aansluitingen opnoemde en hoopte iedereen weer te zien bij een volgende reis. :pos:
- Volgens het familielid was het busstation op Hengelo opgepimpt, inclusief geleidelijnen erbij. Niet echt onder de indruk, aangezien ik mijn aansluitende bus niet kon zien (sommige bussen staan met hun achterkant naar het stationsgebouw toe). Er schijnen wel borden te hangen, maar dan redelijk hoog. Kortom: vanuit toegankelijkheidsoogpunt niet onder de indruk.
- De chauffeur van de bus werd tijdens de rit gebeld. Ik heb niet het hele gesprek gehoord, maar het klonk alsof het een prive-gesprek was... En dan maar bedenken dat handsfree-bellen (bijna?) net zo onveilig is als 'normaal' bellen achter het stuur. Voor de rest aardige chauffeur, die bij een halte wachtte op een jongedame die aan kwam rennen (vriendelijkheid buiten de Randstad? :)).

Op de terugweg de t1664 genomen, zodat ik in Deventer (met 20 minuten overstaptijd) kon overstappen op de 1566. In Deventer moest ik dus van spoor 4 naar 2. Enig minpuntje: ProRail had (vanuit mijn oogpunt gezien) een hindernisbaan gemaakt bij spoor 2, aangezien er iets werd verbouwd. :neg: Gelukkig kon ik de goedziende ogen van een andere reiziger even lenen. :) Misschien ideetje om een 'Waarschuwing: verbouwing' ofzo te plaatsen in het reisadvies bij dit soort situaties?

Daarnaast nog iets opvallends: ik zat vandaag in drie ICM's en wat staat de airco daar qua volume HARD (los van of er koele lucht uit komt). Als de trein halteert en de airco uitschakelt, lijkt het ineens muisstil.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Door problemen met het materieel had de t527 vanmorgen bij aankomst in Amersfoort +10, wat betekende dat deze achter de Sprinteroptocht richting Zwolle aan mocht. Maar... de vanmorgen dienstdoende trdl was buitengewoon creatief om de gevolgen voor alle treinen te beperken. Zodoende werd de t5827 over het linker spoor door Schothorst gestuurd en zo verder naar het middenspoor op Vathorst, terwijl de 527 op het rechter spoor achter de t5627 aan ging.
Gezien deze daar op blokafstand achter hing kon de Sprinter vervolgens weer redelijk snel ingehaald worden bij Putten. De vertraging nam er desondanks nog wat toe, maargoed, het had nog meer kunnen zijn en bleef nu beperkt tot +15 wat er niet meer uit te rijden bleek te zijn (bij Herfte kwam Arriva voorlangs en bij Assen zat de s9100 in de weg)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7934
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Etienne »

Voor de zoveelste keer in korte tijd was er weer een wisselstoring nabij Forepark of Laan van NOI in Den Haag waardoor metrolijn E helemaal niet reed tussen Den Haag en Leidschenveen en de trams 3 en 4 zeer onregelmatig reden (en als ze al reden, bomvol zaten).
Ook nadat de storing opgelost was bleef een puinhoop achter, zodat ik voor de 2e maal m'n ouders in Den Haag kon gaan ophalen met de auto.

"Hoe moeilijk kan het zijn om hier iets aan te doen???" :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15338
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Het was volgens de DRIMM's op de metrolijnen D en E een storing op Laan van NOI. Door deze storing was het ook bij de metrolijnen D en E in Rotterdam een aardige zooi geworden.

Het schijnt dat de HTM nieuwe wissels heeft besteld als vervanging voor de wissels bij Forepark. Maar wanneer deze vervangen gaan worden weet ik helaas niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door marvinkok »

VIRM schreef: - Volgens het familielid was het busstation op Hengelo opgepimpt, inclusief geleidelijnen erbij. Niet echt onder de indruk, aangezien ik mijn aansluitende bus niet kon zien (sommige bussen staan met hun achterkant naar het stationsgebouw toe). Er schijnen wel borden te hangen, maar dan redelijk hoog. Kortom: vanuit toegankelijkheidsoogpunt niet onder de indruk.
Er hangen meerdere soorten borden met vertrekinformatie in Hengelo. 1 hangt er (hoog) in het stationsgebouw bij de uitgang richting busstation, dan hangen er borden (met LED-aanduiding) bij de halteplaatsen en er staan op de perrons grote LCD-schermen met daarop de vertrekkende bussen inclusief vertrekperron. Ook staat er buiten bij de uitgang van het stationsgebouw een groot bord met LED-aanduiding en een bord waarbij de reisinformatie gesproken zou moeten worden (nooit geprobeerd eigenlijk...)
Overigens zijn ze zelf helemaal happy met het nieuwe station, zou ook echt veel beter toegankelijk zijn. Alle chauffeurs hebben ook een geprinte powerpoint gekregen met hoe we om moeten gaan met het vernieuwde busstation mbt tot de geleidelijnen en "klanktegels". Helaas is het busstation niet overdreven ruim, waardoor het niet altijd lukt om netjes bij de tegels te halteren.
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door VIRM »

@Marvin: dank voor je uitleg. :) Ik heb geen LCD-schermen gezien, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. ;)

Ik heb even rondgekeken voor mediaberichten, en de opdrachtgever lijkt alleen geleidelijnen te hebben vervangen en toen heel erg hard 'hoera!' te zijn gaan roepen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jurre »

Gisteravond rond half 12 stonden zo'n 10 man te wachten bij het Roelof Hartplein in Amsterdam. Voor de bestuurder van lijn 24 was dit echter geen aanleiding om te stoppen en reed gewoon in volle vaart door...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door JWM »

Als iedereen te lui is om z'n hand op te steken en niemand in de tram op het stopknopje had gedrukt is het begrijpelijk dat de bestuurder niet stopt.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Jurre »

Een rolstoeler deed dat, maar de bestuurder kan dat nooit gezien hebben met de noodgang waarbij hij de halte voorbij scheurde. Tram had overigens al +3.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ThePretender »

Er was iets met de sporen 2 en 4 op Asd. Sommige s4000-en vertrokken vanaf 2a in plaats van 4a, en s2100 reed vanaf 5b weg, net als de trein naar Zvt. Het opmerkelijkste was dat de IC naar Nijmegen (alhoewel er Den Helder werd getoond) vanaf 2b vertrok.
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door TLP »

Ik stond net bij de verkeerslichten bij de voetgangersoversteek vande Keizer Karelweg bij Stadshart Amstelveen, komt de 199 die ik wilde hebben net aanrijden. Maar de chauffeur van de 186, die er direct achter zat, besloot op het laatste moment om rechtdoor te gaan ipv naar het busstation!! Dat je dat nou juist net overslaat...
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door 010jongen »

In Nieuwegein is een scooter rijder onder een tram gekomen, gevolg een enorme chaos op o.a. Nieuwegein stadscentrum. Rijden nu beperkt vervangende bussen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15338
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door ODRAIL »

Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg te Waddinxveen (hier heb ik in april 2013 ook over geschreven) stonden vanavond vier roze Breng Amba's.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Vinny »

Eindelijk eens in een NID/DDZ trein gezeten. Het is in het echt toch heel anders dan ik me had voorgesteld, maar ik vind het wel een aardige trein. Het heeft een mooi en tamelijk comfortabel interieur. Over de buitenkant ben ik niet te spreken. De beschildering is sowieso tamelijk lelijk maar ze zien er van buiten nu al afgeleefd en oud uit (niet allemaal trouwens).

Wat me verder opviel was dat de busverbinding over de Afsluitdijk niet buitengewoon goed gebruikt wordt. Understatement. Ik reisde vanmorgen notabene nog tijdens de spits, maar er zaten maar twee andere passagiers in. Soms reis ik in het weekend met deze bus en dan is het aanzienlijk drukker. Misschien is de spitsrichting ook naar Friesland, dat kan ook.
Daarentegen verdubbelde het aantal reizigers bij deze bushalte:
https://maps.google.nl/maps?q=Heerhugow ... 8,,0,14.25
Iemand enig idee waar de reizigers vandaan komen? Of is de Van Der Valk de nieuwe Mc Donalds voor scholieren met een tussenuur?

En op de terugweg had ik een financieel gelukje: de reis Alkmaar-Bolsward was gratis vanwege uitvallende OV-chipkaartapparatuur.

En wat me tegenviel was de aansluiting van de IC Haarlem-Alkmaar-Hoorn op de bovenstaande busverbinding. Dat was -1 minuut, dus ik moest in Alkmaar een klein uur wachten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39147
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Daarentegen verdubbelde het aantal reizigers bij deze bushalte:
https://maps.google.nl/maps?q=Heerhugow ... 8,,0,14.25
Iemand enig idee waar de reizigers vandaan komen? Of is de Van Der Valk de nieuwe Mc Donalds voor scholieren met een tussenuur?
Die halte is ook redelijk bereikbaar vanuit Wieringerwerf, dat ligt er redelijk dicht achter. Daarnaast is de Qliner 350 in de daluren de enige verbinding tussen Wieringerwerf en Alkmaar, aangezien lijn 130 uitsluitend in de spits deze route rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

De 350 zit op zondagavond vrij vol richting Friesland en op vrijdagmiddag richting Alkmaar. En je weet wat ze zeggen, het beste aan Friesland is de bus naar Noord-Holland :')
Laatst gewijzigd door Thom91 op vr 05 jul 2013, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7934
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Etienne »

KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg te Waddinxveen (hier heb ik in april 2013 ook over geschreven) stonden vanavond vier roze Breng Amba's.
Stond er niet meer? Vernam namelijk ook dat er nog wat alliances uit de 2300-serie stonden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7619
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door waldo79 »

Thom91 schreef:de bus naar Moord-Holland :')
Als je het zo stelt, dan reis ik liever naar Friesland :mrgreen:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

waldo79 schreef:
Thom91 schreef:de bus naar Moord-Holland :')
Als je het zo stelt, dan reis ik liever naar Friesland :mrgreen:
Sodeknetter :')
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7619
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door waldo79 »

7.10 uur 's ochtends gepost :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Bericht door Thom91 »

waldo79 schreef:7.10 uur 's ochtends gepost :lol:
Toen zat ik al in de trein, half te slapen... :N
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten