Korte vragen #3
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32967
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Korte vragen #3
Al die Volvo 8700's kwamen uit de voorraad van bus-handelaar Womy. Qbuzz heeft er eerst een aantal van gehuurd die nadat ze niet meer nodig waren weer teruggegaan zijn. Vervolgens heeft Connexxion een groter aantal van die bussen gehuurd voor in Nijmegen e.o.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #2
Nou.. Ik heb ooit opgevangen dat een soort ruil-deal aan vast zat.. Tegelijkertijd met dat Volvo voor de Almeerse dienst een aanbiedingtje had.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 5634
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Maar hoe zijn die Volvo's dan bij womy gekomen? Hebben ze daarvoor nog elders (buiten Nederland) dienst gedaan dan?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People
Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 24-11-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 24-11-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #2
Ik heb een vraagje. Als je met de bus binnen 35 overstapt van Breng naar Arriva, betaal je dan opnieuw het instaptarief of niet?
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 2296
- Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Ik weet niet hoe het zit met kortingsproducten zoals dalurenkorting Oost-Nederland etc, maar zonder deze producten hoef je het instaptarief niet opnieuw te betalen.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #2
bij het overstappen bepaald de tijd het wel of niet opnieuw moeten betalen van het opstaptarief.
het zou niet uit moeten maken of de overstap tussen 2 verschillende bedrijven is.
in- en uitchecken gebeurt tenslotte in hetzelfde systeem (ook al is het kastje misschien iets anders).
maar je moet altijd opletten of het ook echt goed gegsan is, want het systeem is niet waterdicht.
het zou niet uit moeten maken of de overstap tussen 2 verschillende bedrijven is.
in- en uitchecken gebeurt tenslotte in hetzelfde systeem (ook al is het kastje misschien iets anders).
maar je moet altijd opletten of het ook echt goed gegsan is, want het systeem is niet waterdicht.
Re: Korte vragen #2
Ik heb een vraagje over het plaatsen van poortjes of CiCo's bij de spoorwegen en de logica daarachter.
Toen er voor het eerst bekend werd dat de OVC werd ingevoerd, kwam het bij mij over dat de meerderheid van de stations zou worden uitgerust met poortjes, en een heel enkel station met CiCo-paaltje.
Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en is de praktijk wat weerbarstiger. Veel stations zijn uitgerust met CiCo-paaltjes (die voor iemand met een visuele beperking lang niet altijd handig zijn geplaatst). Ik was blij om te zien dat bijvoorbeeld afgelopen week blij om te zien dat de centrale passage van Amsterdam Centraal eindelijk was uitgerust met poortjes.
Nu is mijn vraag: wat is de logica achter het plaatsen van poortjes of paaltjes? Naar mijn mening zouden de spoorwegen veel meer stations kunnen uitrusten met poortjes.
Toen er voor het eerst bekend werd dat de OVC werd ingevoerd, kwam het bij mij over dat de meerderheid van de stations zou worden uitgerust met poortjes, en een heel enkel station met CiCo-paaltje.
Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en is de praktijk wat weerbarstiger. Veel stations zijn uitgerust met CiCo-paaltjes (die voor iemand met een visuele beperking lang niet altijd handig zijn geplaatst). Ik was blij om te zien dat bijvoorbeeld afgelopen week blij om te zien dat de centrale passage van Amsterdam Centraal eindelijk was uitgerust met poortjes.

Nu is mijn vraag: wat is de logica achter het plaatsen van poortjes of paaltjes? Naar mijn mening zouden de spoorwegen veel meer stations kunnen uitrusten met poortjes.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #2
Uit mijn hoofd weet ik het exacte percentage niet meer, als je wil kan ik het opzoeken, maar men wil de X% een poortje tegenkomt. Door de grotere stations te voorzien van poortjes pak je dat percentage dus al snel. Vergeet niet dat er nog steeds een aantal stations voorzien moeten worden van poortjes. In totaal zullen het 82 stations zijn. De eerste gedachte was inderdaad dat veel meer poortjes nodig waren om het percentage te behalen, nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Op stations met poortjes zullen de geleide lijnen altijd leiden naar de brede (tweezijdige) poortjes. Vraagt in een aantal gevallen nog wel om aanpassingen.
Je mening dat meer stations kunnen worden uitgerust met poortjes klopt natuurlijk. Alles is mogelijk. Maar er moet dan wel gekeken worden naar betaalbaarheid en wenselijkheid. We hebben hier eerder op het forum al eens een lijst gemaakt met stations waar nog poortjes komen, dat kan je wellicht wat gerust stellen.
Je mening dat meer stations kunnen worden uitgerust met poortjes klopt natuurlijk. Alles is mogelijk. Maar er moet dan wel gekeken worden naar betaalbaarheid en wenselijkheid. We hebben hier eerder op het forum al eens een lijst gemaakt met stations waar nog poortjes komen, dat kan je wellicht wat gerust stellen.
Re: Korte vragen #2
Volgens mij zou er gekeken worden naar de sociale veiligheid. Stations als Diemen-Zuid en Almere Oostvaarders, die geteisterd worden door hangjongeren zouden ook poortjes krijgen. Maar wellicht is men hier weer op teruggekomen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: Korte vragen #2
Poortjes worden geplaatst vanuit wat zo mooi heet BTS: Beheerste toegang Stations. Daar speelt sociale veiligheid een rol. Daar heeft men dan weer dat percentage aan gehangen, want als X% van je klanten poortjes tegenkomt heb je vanzelf BTS.
- Geert
- OVNL-beheerder
- Berichten: 12506
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
VIRM schreef:Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en is de praktijk wat weerbarstiger. Veel stations zijn uitgerust met CiCo-paaltjes (die voor iemand met een visuele beperking lang niet altijd handig zijn geplaatst). Ik was blij om te zien dat bijvoorbeeld afgelopen week blij om te zien dat de centrale passage van Amsterdam Centraal eindelijk was uitgerust met poortjes.
Bij een station als Amsterdam (maar dat geldt voor bijna alle grote stations die nu worden verbouwd) geldt dat men eerst CICO-paaltjes heeft geplaatst als tijdelijke situatie, en dat er pas na de verbouwing echte poortjes geplaatst worden. Geldt in ieder geval voor Den Haag C, Utrecht C, het gold voor Rotterdam C (daar staan nu poortjes) en dus ook voor Amsterdam. Bij deze stations is de vuistregel dus: wacht tot de verbouwing bijna klaar is.
En wat Freek zegt: slechts een deel van de stations wordt uitgerust met poortjes, en de afgelopen jaren is dat aantal verkleind (ook vanwege financiële redenen denk ik persoonlijk). Een groot deel van de stations krijgen dus geen poortjes.
Re: Korte vragen #2
Vinny schreef:Volgens mij zou er gekeken worden naar de sociale veiligheid. Stations als Diemen-Zuid en Almere Oostvaarders, die geteisterd worden door hangjongeren zouden ook poortjes krijgen. Maar wellicht is men hier weer op teruggekomen.
Bij beide stations staan ze al

Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
De gehele Flevolijn, alle stations in Amsterdam en de Schiphollijn behalve Sassenheim zijn voorzien.
De vuistregel is: hoe groter/drukker het station, des de groter de kans dat er poortjes zijn of komen.
De vuistregel is: hoe groter/drukker het station, des de groter de kans dat er poortjes zijn of komen.
Rame à l'approche
Re: Korte vragen #2
Ik heb een vraagje. Dat R-Net huisstijl, moet dat toepasbaar worden voor alle Randstadvervoersbedrijven? De nieuwe Haagse trams krijgen bijvoorbeeld de R-Net huisstijl, en ze willen dat ook toepassen op de Amsterdamse metro (vandaar de kleuren van de nieuwe Alstoms?). Of zit ik er helemaal naast?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 5634
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Rnet gaat ook toegepast worden op de trams en metro's (en uiteraard ook bussen) in Amsterdam. Ook enkele treinverbindingen gaan eraan meedoen dacht ik, maar dat weet ik weer niet zeker.
Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People
Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 24-11-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 24-11-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #2
hublot schreef:Ik heb een vraagje. Dat R-Net huisstijl, moet dat toepasbaar worden voor alle Randstadvervoersbedrijven? De nieuwe Haagse trams krijgen bijvoorbeeld de R-Net huisstijl, en ze willen dat ook toepassen op de Amsterdamse metro (vandaar de kleuren van de nieuwe Alstoms?). Of zit ik er helemaal naast?
Hier kan je wel het een en ander vinden: http://ov-bureaurandstad.nl/files/Het%2 ... versie.pdf
Ga er naar toe zou ik zeggen?Milco schreef:
Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?

Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Thom91 schreef:Ga er naar toe zou ik zeggen?hublot schreef:Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Er reden twee VanHool's van South West Tours uit Dalfsen en twee Volvo 7000-A (geledes) van Munckhof.
Vrijdag reed ook een Integro van TCA Tours, een Temsa van Brookhuis en een Setra van Van Luttikhuizen. (maar was een van de volvo's afwezig)
Bij twijfel: gebruik beton.
- Srananbloke
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen #2
Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Korte vragen #2
MdJ schreef:Thom91 schreef:Ga er naar toe zou ik zeggen?hublot schreef:Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Er reden twee VanHool's van South West Tours uit Dalfsen en twee Volvo 7000-A (geledes) van Munckhof.
Vrijdag reed ook een Integro van TCA Tours, een Temsa van Brookhuis en een Setra van Van Luttikhuizen. (maar was een van de volvo's afwezig)
Is die ex-Veolia gelede ook van South West Tours dan? Die zwarte gelede in elk geval wel. Die Setra is trouwens van Luttikhuis, niet van Van Luttikhuizen.
Re: Korte vragen #2
Thom91 schreef:hublot schreef:Ik heb een vraagje. Dat R-Net huisstijl, moet dat toepasbaar worden voor alle Randstadvervoersbedrijven? De nieuwe Haagse trams krijgen bijvoorbeeld de R-Net huisstijl, en ze willen dat ook toepassen op de Amsterdamse metro (vandaar de kleuren van de nieuwe Alstoms?). Of zit ik er helemaal naast?
Hier kan je wel het een en ander vinden: http://ov-bureaurandstad.nl/files/Het%2 ... versie.pdf
Of op onze Wiki: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Randstadnet.
Edit: Overigens, wie nog ergens een linkje/PDFje heeft met welke lijnen van het GVB mogelijk R-net worden, houd ik mij aanbevolen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #2
Srananbloke schreef:Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?
als je op een automaat in het buitenland (EU/eurozone) al kunt pinnen, kan dat ook met een Nederlandse pinpas als zowel op je pas als op de automaat het Maesteo-logo staat.
Re: Korte vragen #2
zone5324bericht... schreef:Srananbloke schreef:Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?
als je op een automaat in het buitenland (EU/eurozone) al kunt pinnen, kan dat ook met een Nederlandse pinpas als zowel op je pas als op de automaat het Maesteo-logo staat.
Nee. Dat kan niet zomaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 5634
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Vraagje: ik zie dat trein 859 in Maastricht om 18.32 uur op spoor 1 hoort aan te komen, maar dat trein 872 om 18.58 uur op spoor 3 vertrekt. Hoe kan dit? Is dit een fout in de reisplanner of vindt er een materieelwisseling plaats tussen deze twee treinen? Ik dacht namelijk altijd dat de 800 op Maastricht een kering had van 26 minuten. Iemand die weet hoe dit zit?
Laatst gewijzigd door Milco op di 16 jul 2013, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People
Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 24-11-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 24-11-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #2
Ik weet niet precies wat voor automaten de EVAG heeft, maar het kaartassortiment van de VRR (waar de EVAG aan deelneemt) is ook te koop bij de kaartautomaten van DB waar het VRR-sextant op staat en die accepteren wel Nederlandse pinpassen.
Rame à l'approche
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten